اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103076101918884

قیمت ورق آجدار پرسی به چه عواملی بستگی دارد؟

کد: 140103076101918884

https://bit.ly/3z4z8r0

، (اخبار رسمی): ورق آجدار ورقی است یک سمت آن طرح هایی به شکل قطره اشک، الماس و دیگر شکل های برجسته، و همچنین طرف دیگر آن کاملا صاف و مسطح است. این ورق های را با عنوان ورق های صد سایش و ضد لغزش نیز می شناسند، به همین دلیل از محصولات پر کاربرد و پر فروش در انواع مختلف صنایع به شمار می آیند.

قیمت ورق آجدار پرسی به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت ورق آجدار پرسی به چه عواملی بستگی دارد؟

به طوری که سالانه در ایران نزدیک به 100 تا 150 تن ورق آجدار تولید می گردد. اما سوال اینجاست که قیمت ورق آجدار پرسی به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادادمه با ما همراه باشید تا در هنگام خرید این محصول با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

ورق آجدار چیست؟

همانطور که گفته شد ورق های را که یک سمت آنها مسطح و سمت دیگر آن اشکال برجسته می باشد را ورق های اجدار می گویند، که در صنایع گوناگون این محصول را با نام ورق های شطرنجی، ورق کف سازی و یا ورق های برجسته نیز می شناسند. در دهه 1820 محصولی به نام ورق گالوانیزه اجدار توسط مهندس معماری به نام رابینسون هنری در شکرت لندن اختراع شد، که تولید آن از آهن فرفورژه بود. اما امروزه ورق های اجدار را معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و آلومینیوم در ایران وارد می کنند که به ورق های اجدار روسیه و چین می توان اشاره کرد.

عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت ورق اجدار پرسی

ورق های اجدار در جنس های گوناگونی تولید و ساخته می شوند و هر کدام از آن ها با قیمت های مختلفی در بازار توزیع می شوند؛ بنابراین نمی توان قیمتی مشخص برای تمام ورق های اجدار تعیین کرد. جهت مشاهده قیمت ورق آجدار پرسی در ثامن تجارت کلیک کنید. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در نرخ ورق اجدار فابریک و پرسی با جنس ها و اندازه های مختلف تاثیر بسزایی دارد؛ که این عوامل شامل موارد زیر است:

  • روش تولید و ساخت ورق های اجدار
  • میزان انرژی که در ساخت و تولید ورق اجدار مصرف می شود.
  • نرخ دلار و نواسانات ارزی که در ایران به دلیل وجود تحریم ها بسیار زیاد است.
  • قیمت مواد اولیه ای که برای ساخت و تولید ورق های اجدار استفاده می گردد.

به طور کلی می توان گفت که قیمت ورق اجدار پرسی را با توجه به میزان وزن و ابعادی که در گرید های مختلف ساخته می شود، تعیین می گردد. نکته قابل توجه این است که بالاترین قیمت این محصول مربوط به ورق های اجدار استیل می باشد که بعد از آن به ترتیب ورق اجدار الومینیومی، ورق اجدار گالوانیزه و ورق اجدار اهنی قرار می گیرند.

کاربرد های مهم ورق اجدار پرسی

  • معماری و ساخت و ساز:

ورق های های به دلیل مقاومت بسیار خوبی که دارند، برای محافظت در برابر باد و طوفان های شدید مورد استفاده قرار می گیرند. همجنین نکته قابل توجه این است که هزینه تعمیر و نگه داری این محصول بسیار کم است و در عوض عمر طولانی قوی دارند؛ بنابراین در صنعت ساخت و ساز و معماری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و از محصولات مورد علاقه بسیاری از مهندسین معماری می باشد. ساخت سوله ها، پارکینگ ها، مدارس، ایستگاه های اتوبوس و... از کاربردهای مهم ورق اجدار پرسی در صنایع ساخت معماری می باشد.

  • بسته بندی:

صنایع بسته بندی معمولا از طراحی های منحصر به فردی استفاده می کند؛ بنابراین ورق های اجدار به دلیل استحکام و دام خوبی که دارند می توانند جایگزین بسیار خوبی در صنایع بسته بندی به جای چوب و مقوا باشند. فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های کتاب و... از کاربرد های مهم ورق های اجدار در بسته بندی است.

  • کاربرد پزشکی:

ورق های اجدار به راحتی نمی شکنند و بسیار سخت و مقاوم هستند، به همین دلیل در شرایط اضظراری بسیار کاربردی می باشند و از آن ها در صنایع پزشکی استفاده می کنند.

اما سوال اینجاست که چه عواملی در وزن این ورق ها تاثیر می گذارد؟!

همانطور که گفته شد ورق های اجدار به یک سمت برجسته با اشکال مختلف دارد و هرچقدر که این طرح ها بیشتر باشد وزن آن ها نیز بیشتر می شوند. البته صخامت ورق نیز در وزن آن بی تاثیر نیست، به طوری که ورق های اجدار 1.5، 2، 3، 6، 8، و 10 میل در بازار توزیع می گردد که مسلما هر چه ضخامت بیشتر باشد وزن آن بیشتر می شوند و از طرف دیگر در قمیت آن تاثیر زیادی می گذارد.

کلام آخر

ما در این مطالب به این نتیجه رسیدیم که ورق های اجدار ورق هایی هستند که یک سمت آنها مسطح و سمت دیگری دارای اشکال مختلف مانند: قطره اشک، الماس و... می باشد. همچنین این محصول به دلیل مقاومت و دوام بسیار بالایی که دارد در صنایع زیادی مورد استقاده قرار می گیرد. اما قیمت ورق اجدار پرسی چقدر است؟! قیمت این محصول به عوامل بسیار زیادی چون: ضخامت، وزن، اندازه، جنس، نحوه تولیذ و از همه مهم تر نواسانات ارزی بستگی دارد.

برای تولید ورق اجدار پرسی از موادی استفاده می شود که قیمت آن مواد به دلیل نواسانات ارزی و تحریم بود کشور ما روزانه در حال تعییر می باشد، از این رو قیمت این محصول نیز تابت نیست و نمی توان قیمت مشخصی را برای آن تعیین کرد. امیدوارم که مطالب مفیدی ار توانسته باشیم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از صبوری شما سپاس گذاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید