مدیرعامل شرکت آرامد (آرمان تجهیز مدیسا):

 در حوزه مهندسی پزشکی اصطلاحا نیمه عمر فناوری‌ها از سایر صنایع پایین‌تر است

کد: 140103076103318661

https://bit.ly/3LTPBRy

، (اخبار رسمی): شرکت آرامد یکی از شرکت‌های حاضر در بیست و سومین دوره نمایشگاه بزرگ ایران هلث است که در حوزه طراحی و ساخت سیستم‌های پزشکی با تمرکز در شاخه تخصصی صنعت طب فیزیکی و توانبخشی فعالیت میکند و خوشبختانه چه به لحاظ امکانات دستگاه‌ها و چه به لحاظ کیفیت تولید کاملا قابلیت رقابت با محصولات روز دنیا را دارند.

 در حوزه مهندسی پزشکی اصطلاحا نیمه عمر فناوری‌ها از سایر صنایع پایین‌تر است
 در حوزه مهندسی پزشکی اصطلاحا نیمه عمر فناوری‌ها از سایر صنایع پایین‌تر است

گستره محصولات این شرکت دانش‌بنیان

علی مهنما،دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و مدیرعامل شرکت آرامد (آرمان تجهیز مدیسا) گفت:

«این شرکت در ابتدای راه با تولید سیستم‌های تشخیصی پدو آنالایزر ضمن کسب عنوان برترین طراحی در جشنواره نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سال 1392، قدم در عرصه محصولات تشخیصی پزشکی نهاد. هم اکنون و با توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه، این شرکت دانش‌بنیان تولید کننده انواع سیستم‌های اسکن ساختاری و عملکردی پا، سیستم‌های اسکن ستون فقرات، سیستم‌های اسپاینال ماوس، سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری CAD/CAM پزشکی در حوزه تولید ارتزهای درمانی، همچنین یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های تشخیص اختلالات اسکلتی عضلانی با نام Ortho-Station (ارتو استیشن) است.»

این فعال حوزه طراحی، ساخت و تجاری سازی سیستم‌های تشخیصی و درمانی پزشکی تصریح کرد:»فعالیت آرامد هم اکنون در قالب استودیوی طراحی محصولات سلامت محور و در شاخه‌های مختلف پزشکی در حال توسعه است.«

صادرات محصولات فناوری بالا و قیمت پایین؛ مزیت‌های رقابتی

تمرکز اصلی این شرکت دانش بنیان، در آرامد توسعه محصولات صادراتی فناوری بالا در حوزه پزشکی بوده و هم اکنون نیز موفق شده‌اند با تکیه بر ابزارهای اصلی خود، یعنی کیفیت مشابه اروپایی و قیمت‌های پایین به بازارهای منطقه دست پیدا کنند.

مهمترین چالشها در صنعت طب فیزیکی و توانبخشی

مهنما در ادامه گفت: «علی رغم تلاش فراوان در تولید تجهیزات پزشکی با فناوری بالا اما با مشکلات فراوانی روبرو هستیم. مهم ترین چالش در صنعت ما ناپایداری شرایط و وجود قوانین به شدت بوروکراتیک است. باور ما این است که اگر شرایط از ثبات برخوردار باشد می‌توانیم برای غلبه بر آنها برنامه ریزی کنیم.»

وی افزود: «اما عدم ثبات پارامترهای کلان اقتصادی، اعم از نرخ ارز، تغییرات مداوم قوانین و مقررات و بوروکراسی اداری کشور باعث می‌شود اصولا برنامه ریزی‌ها به سمت برنامه‌های کوتاه مدت سوق پیدا کرده و ضریب شکست برنامه‌های بلند مدت و حتی میان مدت را افزایش می‌دهد.»

مهنما درباره مشکلات سر راه این تولیدکننده در حوزه منابع انسانی تاکید کرد: «در حوزه منابع انسانی در کمال تاسف باید اذعان کرد کشور ما از مهاجرت متخصصین به شدت در حال زیان کردن است و بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان در این خصوص با چالش‌های مهمی رو‌به‌رو هستند.»

ضرورت ثبات در شرایط کلان اقتصادی کشور /دلیل حضور در نمایشگاه

وی با بیان اینکه در حوزه مهندسی پزشکی اصطلاحا نیمه عمر فناوری‌ها از سایر صنایع پایین تر است، افزود: «به همین علت محصولات به سرعت در حال تحول و به روز رسانی است. از این رو حضور در این دست نمایشگاه‌ها برای آشنایی مصرف کنندگان با تحولات جدید حاصل شده در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.»

این تولیدکننده فعال حوزه تجهیزات پزشکی در پایان گفت: «این روزها تمامی ادارات دولتی شعار حمایت از صنایع دانش‌بنیان می دهند. لازم است به یاد داشته باشیم حمایت‌های گلخانه ای نه تنها کمکی به وضع اشتغال نخواهد کرد، بلکه باعث رشد مصنوعی صنایع بی ریشه خواهد شد. آنچه که نیاز امروز صنایع ما است وجود ثبات در شرایط کلان کشور است. در حقیقت اگر ثبات در شرایط کلان اقتصادی کشور حاکم نباشد هیچ گونه حمایتی کارساز نخواهد بود و در بهترین حالت به هزینه کرد بی فایده کشور منجر خواهد شد.»

 در حوزه مهندسی پزشکی اصطلاحا نیمه عمر فناوری‌ها از سایر صنایع پایین‌تر است

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]