اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103146117316539

چطور فونت خوب پیدا کنم ؟ جدیدترین و بهترین فونت رایگان

کد: 140103146117316539

https://bit.ly/3xmdop0

، اهواز , (اخبار رسمی): انتخاب فونت فارسی یا فونت انگلیسی و ترکیب فونت‌ها با‌هم برای همه یک چالش مهم است. فرقی ندارد که طراح حرفه‌ای باشید یا یک کاربر غیر متخصص، همه برای انتخاب فونت ممکن است سردرگم بشوند. حتما تا حالا برای شما هم پیش آمده که می‌بایست برای یک پروژه طراحی یا یک متن مهم فونت انتخاب می‌کردید.

پیدا کردن فونت خوب
انتخاب فونت فارسی یا فونت انگلیسی و ترکیب فونت‌ها با‌هم برای همه یک چالش مهم است.

انتخاب فونت فارسی یا فونت انگلیسی و ترکیب فونت‌ها با‌هم برای همه یک چالش مهم است. فرقی ندارد که طراح حرفه‌ای باشید یا یک کاربر غیر متخصص، همه برای انتخاب فونت ممکن است سردرگم بشوند.

حتما تا حالا برای شما هم پیش آمده که می‌بایست برای یک پروژه طراحی یا یک متن مهم فونت انتخاب می‌کردید، و بعد از مدتی می‌دیدید برای پروژه دوساعت است دارید لیست دوهزارتایی فونت‌هایتان را زیر‌ و‌ رو می‌کنید و موهایتان را همزمان چنگ می‌زنید، چون فونتِ خوبی پیدا نمی‌کنید و نمی‌دانید کدام بهتر است؟ و کدام یکی به کار شما بیشتر می خورد؟

ترکیب فونت ایران فونت مکمل فونت فارسی iran font ترکیبی iranfont

یا کدام یکی در کنار کدام یک زیباتر است؟ اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم، مساله ایجاد کنتراست است برای تاکید روی بخش‌های مهم نوشته. شما می‌توانید بوسیله‌ی اندازه فونت، وزن فونت، استایل فونت، فاصله‌ی حروف و رنگ کنتراست ایجاد کنید. و برای انجام این کار تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. چطور فونت خوب پیدا کنم ؟ جدیدترین( فونت جدید ) و بهترین فونت رایگان برای تولید محتوا چست؟

در این مقاله ابتدا با اصول اساسی و اولیه انتخاب فونت شروع می‌کنیم و در ادامه به معرفی یک سری تکنیک‌ها و ترفندها در انتخاب و ترکیب فونت‌ها باهم می‌پردازیم. در انتها هم یک سری ترکیب فونت‌های جذاب و کاربردی به شما معرفی می‌کنیم تا در پروژه‌های آینده‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

فونت موضوع انتقال پیام است!

ترکیب فونت ایران فونت مکمل فونت فارسی iran font ترکیبی iranfont

مردم باید بفهمند چه پیامی میخواهید به آنها برسانید و برایشان سخت نباشد که مطلب را دنبال کنند. چون در غیر این صورت مطلب را نخوانده رها می‌کنند و این چیزی است که شما اصلاً نمی‌خواهید. پس تا حد‌امکان سعی کنید برای حل این مساله، فونتی را انتخاب کنید که خوانا و راحت باشد.

فونت‌هایی که پیچیدگی زیادی دارند، انتقال پیام را که یکی از اهداف مهم طراحی است دچار اختلال می‌کنند. این امر وقتی تشدید می‌شود که متن طولانی‌تر باشد و یا اطلاعات مهمی مثل شماره تماس و امثال آن را شامل شود.

خوانایی فونت‌ lato و پیدا (نگارنده)

بگذارید در اینجا خاطره‌ی عینی و عملی خود را دراین باره برایتان نقل کنم. در سال ۱۳۹۷ (ه.ش) در نمایشگاه مبلمان که در سالن نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگذار می‌شد قدم میزدم و با غرفه‌های مختلف که همگی صاحبان کسب‌وکار بودند گفتگو می‌کردم. هدفم از این کار ساختن ارتباطاتی برای همکاری‌های آینده بود. وقتی به یکی از غرفه‌های که از یکی دیگر از استان ها آمده بود سرزدم و کارت‌ویزیت آنها را دیدم شوکه شدم! کارت‌ویزیت آنها با فونتی نوشته شده بود که خوانایی کمی داشت. این مساله وقتی برایم جالب‌تر شد که بلافاصله صاحب آن غرفه شماره تماس خود را پشت کارت برایم نوشت. این نشانه از آن بود که بخاطر انتخاب غلط فونت، آن کارت‌ویزیت کارایی اصلی خود را از دست داده بود. هدف من از نقل این تجربه برای شما تاکید بر اهمیت خوانایی فونتی است که انتخاب می‌کنید که حتی بر زیبایی و هماهنگی با مفهوم و مضمون متن هم اولویت دارد.

شلوغش نکنید! (دوتا فونت کافیست)

ترکیب فونت ایران فونت مکمل فونت فارسی iran font ترکیبی iranfont

اتفاقی که برای طراحان آماتور و یا افراد غیرمتخصص در زمینه گرافیک در مورد انتخاب فونت می‌افتد؛ این است که در استفاده از فونت‌های متنوع زیاده روی می‌کنند. البته هدف این افراد ایجاد جذابیت بیشتر در متن و تاکید بیشتر روی قسمت های مختلف نوشته یا طرح است. اما باید این نکته را بدانید که هر فونت جزییات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. از آنجا که بخش بزرگی از یک پروژه طراحی را متن تشکیل می‌دهد، استفاده از فونت‌های مختلف بیشتر موجب بی‌نظمی و اغتشاش بصری طرح می‌شود. نمی‌خواهم شما را از خلاقیت داشتن و یا شکستن چارچوب‌های ذهنی برحذر دارم، اما به تجربه ثابت شده است که انتخاب دو فونت برای یک پروژه معمول و مناسب است. توصیه می‌شود تعداد فونت های پروژه بیش از سه فونت نباشد.

بهتر است به جای اینکه از فونت‌های مختلف استفاده کنید تا بخش‌های مختلف طرح هر کدام به نوع جلب توجه کرده و حضور خود را فریاد بزنند. نظم ساختار اصلی را با انتخاب دو فونت برای کل پروژه حفظ کنید. به این شکل می‌توانید با حفظ اصل خوانایی و هماهنگی ساختار کلی، براساس سلسه مراتب اهمیت روی قسمت‌های مختلف طرح براساس اهمیت نسبت به قسمت‌های دیگر تاکید کنید.

به صورت خیلی اتفاقی این دو طرح را کنار هم توی گوگل پیدا کردم. می‌بینید که سمت چپی از جهت تعداد فونت شلوغ‌تر است که خواندنش را سخت میکند و بهم ریخته دیده می‌شود.

تفاوت طراحی با استفاده از فونت‌های متعدد(سمت چپ) و طراحی با تعداد فونت‌‌های محدود.(نگارنده)

لحن‌فونت را درست انتخاب می‌کنید؟

همه ما به صورت شهودی و بدون آموزش می‌دانیم چه فونتی احساس رسمی‌تر و چه فونتی حس بامزه و راحت‌تر دارد. لازم است سعی کنیم با در نظر گرفتن موضوع و با توجه به حسی که می‌خواهیم به مخاطب منتقل کنیم فونت مورد نیاز را انتخاب کنیم. در این صورت حس درستی از دیدن طرح یا خواندن متن‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. و در واقع پیام مورد نظر با لحن درستی انتقال می‌یابد.

برای مثال وقتی شما برای یک شرکت فنی و مهندسی طراحی می‌کنید، بهتر است که از یک فونت رسمی و با لحن جدی و قابل اعتماد استفاده کنید تا پیام شما جدی گرفته شود و مخاطب حرف شما را قابل اعتماد بیابد. اما وقتی برای یک برند آبمیوه طراحی می‌کنید فونت شما باید لحن صمیمی‌تر و راحت‌تری نسبت به مثال قبل داشته باشد.

استفاده از فونت‌های با هندسه خمیده و لحن غیر رسمی برای موضوعات غیر رسمی و برعکس.(نگارنده)

کنتراست لازمه کار است!

در انتخاب دو فونت مورد استفاده در پروژه و به عنوان یک ترکیب مناسب لازم است مقدار مناسبی از کنتراست (تضاد بصری) در بین آن دو باشد. این کنتراست کمک می‌کند تنوع و جذابیت به کار اضافه شود و همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد سلسله مراتب اهمیت و تاکید روی بخش‌های مهم استفاده کنید. این مساله در درجه اول مخاطب را به دنبال کردن مطلب ترغیب می‌کند و بعلاوه باعث می‌شود پیام متن سریع‌تر و راحت‌تر به مخاطب منتقل شود.

کنتراست بین فونت‌‌ها هم اصولی دارد!

در استفاده از کنتراست افراط و تفریط نکنید. زیاده روی در کنتراست دو فونتی که با هم جفت می‌کنید باعث بی‌نظمی و ناهماهنگی کلی کار می‌شود و یکپارچگی کار را برهم می‌زند. از طرفی کم کاری در میزان کنتراست باعث یکنواختی کار، خستگی مخاطب و دنبال نکردن ادامه مطلب توسط وی می‌شود.

شما می‌توانید کنتراست را در سایز، فاصله‌ی حروف، وزن فونت، رنگ و استایل ایجاد کنید. بنابراین هر کجا لازم است که روی موضوعی تاکید بشود از این متغییرها استفاده کنید. در ادامه به بررسی بعضی از این تکنیک‌ها می‌پردازیم.

زیاده روی در کنتراست(سمت راست) و کم کاری در ایجاد کنتراست در طراحی(سمت چپ). (نگارنده)

کنتراست و وزن‌فونت!

یکی از راه‌های ایجاد کنتراست استفاده از دو فونت با وزن متفاوت است. بعضی از تایپ‌فیس‌ها وزن‌های مختلفی مثل :light, regular,bold و… دارند. این در مورد وزن و ضخامت فونت است و با سایز فونت تفاوت دارد. شما میتوانید یک فونت با وزن بالا یعنی یک فونت درشت و ضخیم را بخوبی با فونتی با وزن کم یعنی باریک و یا کشیده ترکیب کنید و این موضوع می‌تواند کنتراست مورد نیاز را تامین کند.

ایجاد کنتراست در طراحی با ایجاد تضاد در وزن آنها اتفاق افتاده. (نگارنده)

کنتراست و اندازه‌فونت!

نظم خواندن متن و اینکه متن را باید از کجا به کجا خواند باید به وسیله‌ی سلسله مراتب بصری به وضوع به مخاطب نشان داده شود. تفاوت اندازه عنوان و متن بدنه باید به اندازه‌ای باشدکه مخاطب اهمیت عنوان را کاملا درک کند.

برای مثال به نمونه‌های زیر اگر با دقت نگاه کنید، در نمونه بالا برای عنوان اندازه کوچکتری نسبت به فونت پایین انتخاب شده است. تمایز بیشتر بین فونت عنوان و متن بدنه در نمونه‌ی پایینی باعث خوانایی بهتر و سلسله مراتب درست‌تر طرح شده، چرا که عنوان به وضوح نسبت به متن بدنه قابل تشخیص است.

ایجاد کنتراست لازم در طراحی با تضاد بیشتر در اندازه‌ی فونت. (نگارنده)

کنتراست و فاصله‌ی حروف!

یکی دیگر از راه‌های ایجاد کنتراست در طرح بین فونت‌ها، ایجاد کنتراست(تضاد) در فاصله بین حروف (kerning) است. برای مثال در عنوان نوشته فاصله بین حروف کم و در بدنه متن فاصله بیشتر باشد و یا برعکس. به تصویر دقت کنید.

فونت‌های مکمل و هم‌ لحن !

یکی از راه‌های مناسب ترکیب کردن فونت‌ها، استفاده از آن‌هاییست که در کنار اینکه لحن و احساس ناشی از آن‌ها با موضوع پروژه و همینطور بایکدیگر هماهنگی دارد، از جهت فرمی مکمل همدیگر باشند. به این معنی که اگر یکی از فونت‌ها فرم خشک و راست‌گوشه و مستقیمی دارد، دیگری با حفظ لحن مورد نیاز کمی هندسه منحنی تری داشته باشد تا مقداری تنوع و کنتراست به کار اضافه کند. برای ایجاد کنتراست بیشتر در طراحی می‌توانید از مولفه‌هایی مثل وزن، اندازه، فاصله حروف و… استفاده کنید.

ترکیب سنتی و مدرن!

یکی از روش های سنتی انتخاب فونت و ترکیب کردن دو فونت در یک پروژه با‌هم، ترکیب فونت سنتی با مدرن است. در این جا منظور از فونت‌های سنتی یا کلاسیک فونت‌هایی مثل خانواده serif یا script در زبان انگلیسی و یا فونت‌های سنتی یا نمایشی در زبان فارسی است. ویژگی مورد نظر نگارنده از ذکر این خانواده فونت‌ها تنوع فرمی، وجود لبه‌های تزینی و طره‌ها و … است. همچنین منظور از فونت‌های مدرن فونت‌های sans serif در زبان انگلیسی یا فونت‌های هندسی در زبان فارسی است. در این گونه فونت‌ها ضخامت خطوط در تمامی امتداد آنها یکنواخت حفظ می‌شود و هندسه مشخص و منظمی دارند. همچنین دیگر خبری از طره‌ها و لبه‌های اضافه نیست.

این کار را به روش‌های مختلفی می‌توان انجام داد. یکی از این راه‌ها انتخاب فونت سنتی یا کلاسیک برای عنوان با اندازه درشت‌تر و استفاده از فونت مدرن برای بدنه متن است.

روش دیگر استفاده از یک فونت مدرن برای عنوان به اندازه بزرگ و وزن درشت، و یک فونت نمایشی یا سریف در بدنه متن است. این موضوع را در نظر بگیرید که خوانایی اولویت اول یک طراح در انتخاب فونت است.

اگر گیج شدیم چه کنیم؟

اگر در انتخاب فونت از بین خیل انبوه فونت‌های روی سیستم‌تان دچار سردرگمی شدید و تعداد زیاد فونت‌ها مانع از این شد که نکات بالا را به درستی به‌ کار ببندید، چاره‌ی کار محدود کردن گزینه‌هاست. می‌توانید برای این منظور یک خانواده فونت را انتخاب کنید مثلاً هندسی، سریف، سنس سریف و… در این صورت تعداد محدودتری تایپ‌فیس برای انتخاب شما باقی می‌ماند.

از طرفی شما حتی می‌توانید یک تایپ‌فیس را که مجموعه‌ای از وزن‌های مختلف یک فونت است برای پروژه‌تان انتخاب کنید و کنتراست را تنها در وزن، اندازه و فاصله بین حروف ایجاد کنید.

ترکیب فونت‌های جذاب و کاربردی فارسی و انگلیسی

پس از اینکه اصول و ترفندهای لازم برای انتخاب و ترکیب فونت را باهم مرور کردیم حالا نوبت به آن رسیده تا به معرفی چند نمونه دقیق فارسی و انگلسی بپردازیم تا برای پروژه‌های آینده لیستی از فونت‌ها داشته باشید و به راحتی از آنها استفاده کنید. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا جعبه ابزاری کاربردی و چشم نواز از فونت‌ها به شما معرفی کنیم تا کارگشای شما باشد.

 ترکیب فونت «دلناز و جهان»

انتخاب «جهان» برای عنوان در کنار «دلناز» برای متن بدنه می تواند انتخاب جذابی باشه. بخاطر کنتراستی که در وزن ایجاد می‌شود. کاف درشت و برجسته است و پیدا هندسی و باریک، این تضاد می‌تواند به خوبی شیوه خواندن متن و سلسه مراتب را به خواننده نشان دهد.

برای تهیه «دلناز» میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه «جهان» اینجاست

 ترکیب فونت «بهسان و صدگان»

«صدگان» برای عنوان حالت رسمی و جذابی دارد که در ترکیب با «بهسان» هم کنتراست وزنی ایجاد می‌کند و هم از نظر استایل به نوعی متضاد هم هستند و این کنتراست مناسبی در طراحی ایجاد می‌کند.

برای تهیه «صدگان» میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه «بهسان» اینجاست.

 ترکیب فونت «لاله‌زار و وزیر»

«لاله‌زار» برای عنوان خوانایی و جلوه لازم را دارد. به علاوه نوعی حس صمیمیت را تا حدی القا میکند. برای ترکیب با آن می‌توانید از فونت «وزیر» برای بدنه محتوا استفاده کنید. هر دوی این فونت‌ها رایگان هستند.

برای تهیه «لاله‌زار» میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه «وزیر» اینجاست.

 ترکیب فونت «کاغذ الف و شبنم»

«کاغذ الف» برای عنوان بسیار تازه و جذاب است و بدلیل وزن بالا، تاکید لازم برای عنوان را ایجاد می‌کند.
در ترکیب با آن می‌توانید از فونت «شبنم» که یک فونت رایگان و خواناست برای بدنه متن استفاده کنید.

برای تهیه کاغذ الف میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه شبنم اینجاست.

ترکیب فونت «سرباز و نیمکت»

فونت «سرباز» انتخاب فانتزی و جذابی برای عنوان پروژه شماست. «نیمکت» برای فونت بدنه متن به عنوان مکمل خوب در کنار تهمتن ظاهر می‌شود و کنتراست خوبی در وزن و استایل بین این دو برقرار است.

برای تهیه سرباز میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه نیمکت اینجاست.

ترکیب فونت «تانو و جاذبه»

فونت «تانو» انتخاب فونتی تیتروار برای عنوان پروژه شماست. «جاذبه» برای فونت بدنه متن به عنوان مکمل خوب در کنار تهمتن ظاهر می‌شود و کنتراست خوبی در وزن و استایل بین این دو برقرار است.

برای تهیه تانو میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه جاذبه اینجاست.

 ترکیب فونت «Impact & Aleo»

فونت «impact» برای عنوان انتخاب مناسبی است و به عنوان یک فونت درشت، با فونت «aleo»که یک فونت باریک است ترکیب جذابی می‌تواند ایجاد کند چراکه کنتراست خوبی از جهت وزن بایکدیگر برقرار می‌کنند.

برای تهیه Impact میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه Aleo اینجاست.

 ترکیب فونت «Thinking Of Betty & jost»

فونت «Thinking Of Betty» برای عنوان انتخاب جذابیست و استایل اسکریپت و نمایشی دارد. در ترکیب با فونت «jost» که مدرن و خواناست کنتراست جالبی ایجاد میکند.

برای تهیه Thinking Of Betty میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه jost اینجاست.

 ترکیب فونت «League Spartan & Libre Baskerville»

تایپ‌فیس «League Spartan» مدرن، ضخیم و قدرتمند است و با «Libre Baskerville» که زیبا، ظریف و باشکوه است کنتراست بسیار جذابی دارد. تایپ‌فیس «Libre Baskerville» خوانایی بسیار خوبی داشته و برای خواندن متن طولانی و متراکم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

برای تهیه League Spartan میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه Libre Baskerville اینجاست.

از این ترکیب میتوانید برای پروژه‌های با متون طولانی مثل مجلات و کتاب‌ها استفاده کنید. دقت کنید که زمانی که شما با متون طولانی و متراکم مواجه‌اید، تقسیم این متون به ستون‌های جداگانه در کنارهم و به صورتی که طول خطوط کوتاه باشد، خواندن متن را برای مخاطب راحت‌تر می‌کند.

 ترکیب فونت «Bebas Neue & Montserrat»

فرم متراکم و واضح تایپ‌فیس «Bebas Neue» که فونتی مدرن است، آن را گزینه‌ای بسیار مناسب برای عنوان نوشته و فونتی محبوب در دنیای طراحی‌های مرتبط با صنعت دیزاین تبدیل کرده است. کنتراست جذاب آن با «Montserrat» ترکیبی آراسته و امروزی برای شما در پروژه‌تان می‌سازد.

برای تهیه Bebas Neue میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه Montserrat اینجاست.

استفاده از این ترکیب برای موضوعات و پروژه‌های با مضمون امروزی و مدرن توصیه می‌شود. از این ترکیب می‌توانید در پروژه‌های مربوط به دیزاین مد و فشن و بخصوص پروژه‌هایی که برای فروشگاه‌های لباس انجام می‌دهید به‌خوبی بهره ببرید.

 ترکیب فونت «Julius Sans One & Archivo Narrow»

تایپ‌فیس «Julius Sans One» خطوط صاف و یک پارچه‌ای ارائه می‌کند و خط پایه گسترده‌اش آن را به یک فونت جذاب برای نمایش تبدیل می‌کند. این فونت در مقابل «Archivo Narrow» که استایل مردانه و هندسی جذابی دارد ترکیب خوبی است. برای بدنه متن «Source Sans Pro» مناسب است که خوانا و منظم بوده و با فونت‌های عنوان کنتراست خوبی دارد.

برای تهیه Source Sans Pro میتوانید اینجا برای تهیه Archivo Narrow میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه Julius Sans One اینجاست.

این ترکیب که از سه فونت مدرن و خوانا تشکیل شده، حالتی رسمی و جدی به پروژه شما می‌دهد. در پروژه‌هایی که پیامی جدی داشته و برای زمینه‌ای رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ می توانید از این ترکیب به خوبی بهره ببرید.

 ترکیب فونت «Yellowtail &  Open Sans»

«Yellowtails One» یک تایپ‌فیس دست‌نویس نمایشی با خصوصی ضخیم است که حروف آن ادامه‌دار و بهم پیوسته‌اند. در مقابل «Open Sans Bold» و «Open Sans light» که استایل رسمی‌تر و هندسی جذابی دارند، کنتراست جذابی را برقرار می‌نماید.

استفاده از تایپ‌فیس «Yellowtails One» برای عنوان‌های کوتاه و آراسته است. اما برای متن‌های طولانی مناسب نیست چون خوانایی کافی را برای این کاربرد ندارد، پس تعداد کلمات را محدود نگه‌دارید یا از این فونت استفاده نکنید.

برای تهیه Yellowtail میتوانید اینجا و برای تهیه Open Sans Bold میتوانید اینجا کلیک کنید. همچنین آدرس تهیه Open Sans light اینجاست.

از این ترکیب در مواردی که مقداری از صنعتی یا رسمی بودن در درون کار وجود دارد اما ماهیت آن پرتحرک و بانشاط است می‌توانید به خوبی استفاده کنید.

منبع: https://irfont.ir/post/how-to-choose-combine-font/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران فونت

از اوایل تابستان سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با هدف غنی سازی و سازماندهی چاپ و نوشتار و ابزارهای آن، خصوصا فونت فارسی آغاز نمود. ایران فونت در اولین کار خود بیش از ده‌ها فونت زیبای فارسی را به صورت رایگان جهت استفاده در معرض عموم قرار داد. این گروه قصد دارد در ادمه کارهای خود همراه با ارائه‌ی فونت‌های جدید و ایجاد بازار فونت به بررسی نوشتار در ایران و علل اوج و فرود آن بپردازد و موانع را تا حدودی از سر راه علاقه‌مندان بردارد. فونت در ایران برحسب معمول و بنا به تداول، مدل ذهنی طراح برای طراحی فونت فارسی، حروف و فونت های لاتین است. سال‌هاست طراحان هرگاه قصد طراحی فونت داشته‌اند، آگاهانه، دانسته و یا ناخودآگاه، بدون قصد قبلی؛ بی‌اختیار نگاه‌شان به حروف و تایپ لاتین بوده است و سعی در نوعی ترجمه‌ی شکل حروف لاتین به فارسی داشته‌اند. قلم (رایانه) به عنوان هنور(تمام کلمات، شکل های منفرد حروف، ویاشکل فیزیکی متن) می‌تواند برای برجسته کردن معنای کلمات، خلق یک حالت یا نماد، شکل یک موتیف دکوراتیو، یا تداعی تسلسل خواطر بصری به کار رود. حروف لاتین در فونت انگلیسی از آغاز به دو نوع کوچک؛ lower case و بزرگ؛ upper case یا به عبارتی حروف اول جمله و حروف بعد از حرف اول جمله تقسیم می‌شدند. اما فونت فارسی و فونت عربی با قرار گرفتن در اول کلمه و یا وسط و یا آخر و بلاخره به صورت تنها، شکل متفاوتی به خود می‌گیرند. حروف فونت لاتین در طول زمان از هم جدا شده و تک تک هویت مجزا و فاخر به خود گرفته‌اند، در صورتی که حروف فونت فارسی در ارتباط با یکدیگر و به صورت چسبیده به ساخت کلمه می‌انجامند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش