اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101155794516539

پیدا کردن فونت فارسی و فونت انگلیسی از سایت ایران فونت

کد: 140101155794516539

https://bit.ly/3LDEgoN

، اهواز , (اخبار رسمی): در این مقاله ابتدا با اصول اساسی و اولیه انتخاب فونت شروع می‌کنیم و در ادامه به معرفی یک سری تکنیک‌ها و ترفندها در انتخاب و ترکیب فونت ها با هم می‌پردازیم. در انتها هم یک سری ترکیب فونت‌های جذاب و کاربردی به شما معرفی می‌کنیم تا در پروژه‌های آینده‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

پیدا کردن فونت فارسی و فونت انگلیسی از سایت ایران فونت
پیدا کردن فونت فارسی و فونت انگلیسی از سایت ایران فونت

رونمایی از قالب جدید سایت منبع فونت فارسی برای خرید فونت و فروش فونت فارسی ایرانی با پکیج فونت فارسی جامع کمیاب بیش از سه هزار فونت فارسی طبقه بندی شده و سازماندهی شده همراه با پیش نمایش و رفع ایرادات فنی فونت های فارسی در کدنویسی و علائم فونت ها به خصوص در بخش پریمیوم فونت های ویژه ترند در سال 1401 و 2022 فونت های رایگان و جدید پارسی همراه با تایپ فیس های برتر و فونت های مخصوص تولید محتوا و فونت بلاگری با تنوع بالا با بیش از 5 هزار فونت در سایت ایران فونت به نشانی www.irfont.ir با نام تجاری iranfont به اختصار irfont و برند ثبت شده iran font همراه ما باشید. ما برای شما ارزش زیادی قائلیم.

انتخاب فونت فارسی یا فونت انگلیسی و ترکیب فونت‌ها با‌هم برای همه یک چالش مهم است. فرقی ندارد که طراح حرفه‌ای باشید یا یک کاربر غیر متخصص، همه برای انتخاب فونت فارسی ممکن است سردرگم بشوند. حتما تا حالا برای شما هم پیش آمده که می‌بایست برای یک پروژه طراحی یا یک متن مهم فونت انتخاب می‌کردید، و بعد از مدتی می‌دیدید برای پروژه دوساعت است دارید لیست دوهزارتایی فونت‌هایتان را زیر‌ و‌ رو می‌کنید و موهایتان را همزمان چنگ می‌زنید، چون فونت خوبی پیدا نمی‌کنید و نمی‌دانید کدام بهتر است؟ و کدام یکی به کار شما بیشتر می خورد؟ یا کدام یکی در کنار کدام یک زیباتر است؟ اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم، مساله ایجاد کنتراست است برای تاکید روی بخش‌های مهم نوشته. شما می‌توانید بوسیله‌ی اندازه فونت، وزن فونت، استایل فونت، فاصله‌ی حروف و رنگ کنتراست ایجاد کنید. و برای انجام این کار تکنیک‌های مختلفی وجود دارد.

فونت، موضوع انتقال پیام است!

مردم باید بفهمند چه پیامی میخواهید به آنها برسانید و برایشان سخت نباشد که مطلب را دنبال کنند. چون در غیر این صورت مطلب را نخوانده رها می‌کنند و این چیزی است که شما اصلاً نمی‌خواهید. پس تا حد‌امکان سعی کنید برای حل این مساله، فونتی را انتخاب کنید که خوانا و راحت باشد.

فونت‌هایی که پیچیدگی زیادی دارند، انتقال پیام را که یکی از اهداف مهم طراحی است دچار اختلال می‌کنند. این امر وقتی تشدید می‌شود که متن طولانی‌تر باشد و یا اطلاعات مهمی مثل شماره تماس و امثال آن را شامل شود.

بگذارید در اینجا خاطره‌ی عینی و عملی iran font(irfont.ir) iranfont دراین باره برایتان نقل کنم. در سال ۱۳۹۷ (ه.ش) در نمایشگاه مبلمان که در سالن نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگذار می‌شد قدم میزدم و با غرفه‌های مختلف که همگی صاحبان کسب‌وکار بودند گفتگو می‌کردم. هدفم از این کار ساختن ارتباطاتی برای همکاری‌های آینده بود. وقتی به یکی از غرفه‌های که از یکی دیگر از استان ها آمده بود سرزدم و کارت‌ویزیت آنها را دیدم شوکه شدم! کارت‌ویزیت آنها با فونتی نوشته شده بود که خوانایی کمی داشت. این مساله وقتی برایم جالب‌تر شد که بلافاصله صاحب آن غرفه شماره تماس iran font(irfont.ir) iranfont پشت کارت برایم نوشت. این نشانه از آن بود که بخاطر انتخاب غلط فونت، آن کارت‌ویزیت کارایی اصلی iran font(irfont.ir) iranfont از دست داده بود. هدف من از نقل این تجربه برای شما تاکید بر اهمیت خوانایی فونتی است که انتخاب می‌کنید که حتی بر زیبایی و هماهنگی با مفهوم و مضمون متن هم اولویت دارد.

شلوغش نکنید

دوتا فونت کافیست اتفاقی که برای طراحان آماتور و یا افراد غیرمتخصص در زمینه گرافیک در مورد انتخاب فونت فارسی و فونت انگلیسی می‌افتد؛ این است که در استفاده از فونتهای متنوع زیاده روی می‌کنند. البته هدف این افراد ایجاد جذابیت بیشتر در متن و تاکید بیشتر روی قسمت های مختلف نوشته یا طرح است. اما باید این نکته را بدانید که هر فونت جزییات و ویژگی‌های منحصر به فرد iran font(irfont.ir) iranfont دارد. از آنجا که بخش بزرگی از یک پروژه طراحی را متن تشکیل می‌دهد، استفاده از فونتهای مختلف بیشتر موجب بی‌نظمی و اغتشاش بصری طرح می‌شود. نمی‌خواهم شما را از خلاقیت داشتن و یا شکستن چارچوب‌های ذهنی برحذر دارم، اما به تجربه ثابت شده است که انتخاب دو فونت برای یک پروژه معمول و مناسب است. توصیه می‌شود تعداد فونت های پروژه بیش از سه فونت نباشد.

بهتر است به جای اینکه از فونت ها مختلف استفاده کنید تا بخش‌های مختلف طرح هر کدام به نوع جلب توجه کرده و حضور iran font(irfont.ir) iranfont فریاد بزنند. نظم ساختار اصلی را با انتخاب دو فونت برای کل پروژه حفظ کنید. به این شکل می‌توانید با حفظ اصل خوانایی و هماهنگی ساختار کلی، براساس سلسه مراتب اهمیت روی قسمت‌های مختلف طرح براساس اهمیت نسبت به قسمت‌های دیگر تاکید کنید.

به صورت خیلی اتفاقی این دو طرح را کنار هم توی گوگل پیدا کردم. می‌بینید که سمت چپی از جهت تعداد فونت شلوغ‌تر است که خواندنش را سخت میکند و بهم ریخته دیده می‌شود.

تایپ فیس در محتوا شاه کلید افزودن تمایل ایرانیان به مطالعه (تجربه خوانش مجازی) است، به همان اندازه که نیاز به پیشرفت فناوری و دیجیتال مارکتینگ داریم به افزودن کیفی و کمی تایپ فیس فارسی نیز نیازمندیم، چرا که قلم زیربنای شکل گیری نوشتار است. نوشتاری که یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت به شمار می‌آید. روزانه میلیون‌ها نوشتار در زمینه‌های گوناگون از طریق کتاب، روزنامه، پوستر، تلویزیون، کامپیوتر و طرق دیگر منتشر می‌شود. مدت زمان زیادی است که متن وسیله‌ی اصلی مبادله، انتقال، ویرایش و ثبت ایده‌هایمان می‌باشد.

لحن‌ فونت را درست انتخاب می‌کنید؟

همه ما به صورت شهودی و بدون آموزش می‌دانیم چه فونتی احساس رسمی‌تر و چه فونتی حس بامزه و راحت‌تر دارد. لازم است سعی کنیم با در نظر گرفتن موضوع و با توجه به حسی که می‌خواهیم به مخاطب منتقل کنیم فونت مورد نیاز را انتخاب کنیم. در این صورت حس درستی از دیدن طرح یا خواندن متن‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. و در واقع پیام مورد نظر با لحن درستی انتقال می‌یابد.

برای مثال وقتی شما برای یک شرکت فنی و مهندسی طراحی می‌کنید، بهتر است که از یک فونت فارسی و انگلیسی رسمی و با لحن جدی و قابل اعتماد استفاده کنید تا پیام شما جدی گرفته شود و مخاطب حرف شما را قابل اعتماد بیابد. اما وقتی برای یک برند آبمیوه طراحی می‌کنید فونت شما باید لحن صمیمی‌تر و راحت‌تری نسبت به مثال قبل داشته باشد.

 در فونت کنتراست لازمه کار است!

در انتخاب دو فونت مورد استفاده در پروژه و به عنوان یک ترکیب مناسب لازم است مقدار مناسبی از کنتراست (تضاد بصری) در بین آن دو باشد. این کنتراست کمک می‌کند تنوع و جذابیت به کار اضافه شود و همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد سلسله مراتب اهمیت و تاکید روی بخش‌های مهم استفاده کنید. این مساله در درجه اول مخاطب را به دنبال کردن مطلب ترغیب می‌کند و بعلاوه باعث می‌شود پیام متن سریع‌تر و راحت‌تر به مخاطب منتقل شود.

کنتراست بین فونت‌‌ها هم اصولی دارد!

در استفاده از کنتراست افراط و تفریط نکنید. زیاده روی در کنتراست دو فونتی که با هم جفت می‌کنید باعث بی‌نظمی و ناهماهنگی کلی کار می‌شود و یکپارچگی کار را برهم می‌زند. از طرفی کم کاری در میزان کنتراست باعث یکنواختی کار، خستگی مخاطب و دنبال نکردن ادامه مطلب توسط وی می‌شود.

شما می‌توانید کنتراست را در سایز، فاصله‌ی حروف، وزن فونت، رنگ و استایل ایجاد کنید. بنابراین هر کجا لازم است که روی موضوعی تاکید بشود از این متغییرها استفاده کنید. در ادامه به بررسی بعضی از این تکنیک‌ها می‌پردازیم. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا مجموعه فونت را انتخاب کنید؟ در ادامه به برخی دلایل میپردازیم که پکیج جامع  را از پکیج های رایگان در سطح اینترنت متمایز می کند و خریدی با اطمینان خاطر را به شما هدیه می دهد. زیاده روی در کنتراست(سمت راست) و کم کاری در ایجاد کنتراست در طراحی(سمت چپ).

کنتراست و وزن‌ فونت!

یکی از راه‌های ایجاد کنتراست استفاده از دو فونت با وزن متفاوت است. بعضی از تایپ‌فیس‌ها وزن‌های مختلفی مثل light, regular,bold و… دارند. این در مورد وزن و ضخامت فونت است و با سایز فونت تفاوت دارد. شما میتوانید یک فونت با وزن بالا یعنی یک فونت درشت و ضخیم را بخوبی با فونتی با وزن کم یعنی باریک و یا کشیده ترکیب کنید و این موضوع می‌تواند کنتراست مورد نیاز را تامین کند.

ایجاد کنتراست در طراحی با ایجاد تضاد در وزن آنها اتفاق افتاده.

کنتراست و اندازه ‌فونت!

نظم خواندن متن و اینکه متن را باید از کجا به کجا خواند باید به وسیله‌ی سلسله مراتب بصری به وضوع به مخاطب نشان داده شود. تفاوت اندازه عنوان و متن بدنه باید به اندازه‌ای باشدکه مخاطب اهمیت عنوان را کاملا درک کند.

کنتراست و فاصله‌ی حروف! یکی دیگر از راه‌های ایجاد کنتراست در طرح بین فونت‌ها، ایجاد کنتراست(تضاد) در فاصله بین حروف (kerning) است. برای مثال در عنوان نوشته فاصله بین حروف کم و در بدنه متن فاصله بیشتر باشد و یا برعکس. به تصویر دقت کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران فونت

از اوایل تابستان سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با هدف غنی سازی و سازماندهی چاپ و نوشتار و ابزارهای آن، خصوصا فونت فارسی آغاز نمود. ایران فونت در اولین کار خود بیش از ده‌ها فونت زیبای فارسی را به صورت رایگان جهت استفاده در معرض عموم قرار داد. این گروه قصد دارد در ادمه کارهای خود همراه با ارائه‌ی فونت‌های جدید و ایجاد بازار فونت به بررسی نوشتار در ایران و علل اوج و فرود آن بپردازد و موانع را تا حدودی از سر راه علاقه‌مندان بردارد. فونت در ایران برحسب معمول و بنا به تداول، مدل ذهنی طراح برای طراحی فونت فارسی، حروف و فونت های لاتین است. سال‌هاست طراحان هرگاه قصد طراحی فونت داشته‌اند، آگاهانه، دانسته و یا ناخودآگاه، بدون قصد قبلی؛ بی‌اختیار نگاه‌شان به حروف و تایپ لاتین بوده است و سعی در نوعی ترجمه‌ی شکل حروف لاتین به فارسی داشته‌اند. قلم (رایانه) به عنوان هنور(تمام کلمات، شکل های منفرد حروف، ویاشکل فیزیکی متن) می‌تواند برای برجسته کردن معنای کلمات، خلق یک حالت یا نماد، شکل یک موتیف دکوراتیو، یا تداعی تسلسل خواطر بصری به کار رود. حروف لاتین در فونت انگلیسی از آغاز به دو نوع کوچک؛ lower case و بزرگ؛ upper case یا به عبارتی حروف اول جمله و حروف بعد از حرف اول جمله تقسیم می‌شدند. اما فونت فارسی و فونت عربی با قرار گرفتن در اول کلمه و یا وسط و یا آخر و بلاخره به صورت تنها، شکل متفاوتی به خود می‌گیرند. حروف فونت لاتین در طول زمان از هم جدا شده و تک تک هویت مجزا و فاخر به خود گرفته‌اند، در صورتی که حروف فونت فارسی در ارتباط با یکدیگر و به صورت چسبیده به ساخت کلمه می‌انجامند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]