اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010317612229755

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون

کد: 14010317612229755

https://bit.ly/3mng7bC

، تهران , (اخبار رسمی): هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی اصلی‌ترین سوال مراجعین بخش تعمیر تلویزیون ال جی است که متوجه خرابی تلویزیون خود در بخش بک لایت می‌شوند. مجموعه رایان همزمان با حفظ کیفیت پایین‌ترین هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی را ارائه می‌دهد.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون
تعمیر تلویزیون ال جی در منزل

گروه تخصصی رایان در بخش تعمیر تلویزیون ال جی در عین حفظ کیفیت پایین‌ترین هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی را ارائه می‌دهد. با متخصصین تعمیر تلویزیون ال جی رایان مشاوره رایگان داشته باشید.

هزینه تعمیرات بک لایت در تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی اصلی‌ترین سوال مراجعین این بخش از مجموعه تعمیر تلویزیون است. در ادامه همراه با متخصصین رایان ضمن بررسی مراحل مختلف تعمیر بک لایت، هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در مدل‌های مختلف را مشخص می‌کنیم.

آمار بالای مراجعه در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی باعث شده تا در مجموعه رایان به شکل ویژه به این بخش پرداخته شود. خدمات این بخش توسط متخصصین مجرب و استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات یدکی و ارائه گارانتی 6 ماهه و 1 ساله و  انجام می‌شود.

بک لایت چیست؟

بک لایت یا نور زمینه، نوری است که در پشت صفحه نمایش تلویزیون‌های LCD و LED تولید می‌شود تا تصویر تلویزیون قابل دیدن شود. بک لایت در تلویزیون های ال سی دی بوسیله لامپ‌های فلورسنت و در تلویزیون های ال ای دی بوسیله لامپ‌های ال ای دی تولید می‌شود.

روش کار بک لایت و نقش آن در تولید تصویر به این صورت است : تصویر تلویزیون که در بخش‌های مختلف پردازش شده است، در آخرین مرحله به صفحه نمایش منتقل می شود. اما این تصویر به تنهایی قابل دیده شدن نیست چرا که نور سفید و روشنایی ندارد. نور زمینه یا همان بک لایت در پشت صفحه نمایش تولید شده و باعث قابل دیده شدن تصویر می‌شود.

مثال بسیار ساده ساختار تلویزیون LCD و LED نحوه دیدن عکس های رادیولوژی توسط پزشکان است. عکس را مقابل یک صفحه نوری سفید قرار می دهند تا اجزاء آن قابل دیدن باشد. در این روش دیدن عکس، تصویر وجود دارد و نور سفید آن را قابل دیدن می کند. تلویزیون LCD یا LED شما هم با همین ساختار کار می کند.

اگر اشکالی در تولید و تابش این نور زمینه ایجاد شود به تابعیت از آن در دیده شدن تصویر هم اشکال ایجاد می شود مثلا اگر نیمه بالایی نور قطع شود نیمه بالایی تصویر هم تاریک می شود.

بک لایت در تلویزیون های ال سی دی بوسیله لامپ های فلورسنت (همان لامپ مهتابی) و در تلویزیون های ال ای دی بوسیله لامپ های ال ای دی تولید می شود. لامپ‌های فلورسنت توان تلفاتی بالایی دارند و گرمای زیادی تولید می‌کنند. در مقابل لامپ‌های ال ای دی نور با کیفیت‌تری تولید می‌کنند و توان مصرفی آنها حرارت بسیار کمتری تولید می‌کند.

لامپ‌های بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی در واقع دیودهای نورانی هستند که در اثر عبور جریان نور ساتع می کنند. نور لامپ های ال ای دی نسبت به نور لامپ های فلورسنت زنده‌تر است و باعث بالارفتن کیفیت تصویر می شود.

انواع مختلف بک لایت در تلویزیون ال ای دی

بک لایت تلویزیون‌های ال ای دی از نظر ساختار و نحوه چینش لامپ‌ها به چند نوع تقسیم می‌شود که دو نوع از آنها به طور عمومی در تلویزیون‌های ال ای دی استفاده می‌شود:

  • بک لایت مستقیم (DIRECT)

در بک لایت مستقیم (DIRECT)، لامپ‌های بک لایت روی شاخه‌های افقی یا عمودی در پشت صفحه نمایش با فواصل مشخص قرار گرفته‌اند و نور آنها به صورت مستقیم از پشت به صفحه نمایش تابانده می‌شود. بک لایت شاخه‌ای نام دیگر این نوع بک لایت است.

استفاده از مداربندی سری در بک لایت شاخه‌ای باعث می‌شود تا در اثر خرابی حتی یکی از لامپ‌ها، مدار باز شده و هیچ یک از آنها روشن نشود. در این حالت تصویر تلویزیون قطع می‌شود اما صدا دارد. در تلویزیون های ال جی سری  LB - LN - LY - LF  از بک لایت شاخه‌ای استفاده شده است.

  • بک لایت لبه (EDGE)

لامپ‌های ال ای دی در یک ردیف و با فاصله بسیار کم در کنار هم قرار گرفته‌اند. بک لایت لبه (EDGE) در کناره (طولی یا عرضی) صفحه نمایش تلویزیون قرار می‌گیرد. نور لامپ‌ها از طریق شکست در صفحه دیفیوزر سطح تصویر را روشن می‌کند.

بک لایت لبه نیاز به فضای کمتری دارد و می‌توان تلویزیون را با ضخامت کمتری ساخت اما فاصله کم لامپ‌ها باعث می‌شود که حرارت متمرکز بیشتری تولید شود. برای دفع این حرارت در بک لایت لبه حتما از یک خنک کننده فلزی (هیت سینک) استفاده می‌شود.

نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

با توجه به ساختار بک لایت، نشانه خرابی بک لایت در مدل‌های مختلف تلویزیون های ال جی متفاوت است. دقت کنید که علائم خرابی بک لایت تلویزیون و دانستن مدل دقیق دستگاه کمک زیادی به عیب یابی و تعیین هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی می‌کند. اصلی‌ترین نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون های ال جی عبارتند از :

  1. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا ادامه دارد
  2. ظاهر شدن لوگوی اولیه و سپس قطع شدن تصویر
  3. چشمک زدن (قطع و وصل شدن) تصویر تلویزیون
  4. وجود هاله  و یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون
  5. ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

روش تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون ال جی چگونه است؟

بسیاری از مصرف کنندگان در تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون دچار اشتباه می‌شوند. اصلی‌ترین اشتباه در تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون زمانی اتفاق می‌افتد که تصویر تلویزیون قطع شده است. هر چند اصلی‌ترین ایراد ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون قطع شدن تصویر است، اما ایرادهای دیگری هم به غیر از خرابی بک لایت وجود دارد که باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می‌شود.

تصویر تلویزیون از دو پارامتر اصلی تشکیل می‌شود : سیگنال تصویر که در صفحه نمایش تبدیل به عکس می‌شود و نور بک لایت که تصویر را قابل دیدن می‌کند. اگر نور بک لایت قطع شود تصویر وجود دارد. اما به دلیل تاریکی زیاد به سختی قابل دیدن است.

برای تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون نکات زیر را در نظر داشته باشید :

زمانی که بک لایت تلویزیون وجود دارد صفحه نمایش به رنگ سورمه‌ای یا نوک مدادی دیده می‌شود و با قطع شدن بک لایت کاملا سیاه و تیره می‌شود مانند زمانی که تلویزیون خاموش است.

وقتی بک لایت تلویزیون وجود دارد اگر به آرامی با پشت دست به صفحه ضربه بزنید در محل ضربه روشنایی پخش می‌شود.

وقتی که بک لایت قطع می‌شود تصویر وجود دارد. پس اگر اتاق را تاریک کنیم و نور به صفحه تلویزیون بتابانیم می‌توانیم جزئیات تصویر را ببینیم.

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

قطع شدن تصویر تلویزیون یکی از ایرادهایی است که در اثر خرابی بک لایت تلویزیون های LED ایجاد می شود. مداربندی لامپهای بک لایت در مدل‌ها و سایز‌های مختلف تلویزیون های ال ای دی به صورت های سری و سری-موازی استفاده می‌شود.

در مداربندی سری وقتی حتی یکی از لامپ‌ها معیوب شود باعث خاموش شدن سایر لامپ‌های بک لایت می‌شود. در این حالت تصویر تلویزیون به طور کامل قطع می‌شود.

اما اگر لامپ‌های بک لایت به صورت سری-موازی مداربندی شده باشند مدار لامپ‌های سالم ممکن است برای چند لحظه روشن شود. در این حالت خرابی بک لایت معمولا وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم برای یک لحظه آرم اولیه نمایش داده می‌شود، سپس تصویر قطع میشود.

در این حالت معمولا بقیه کارکردهای تلویزیون مانند پخش صدا، تعویض شبکه‌ها و ... به صورت طبیعی و سالم انجام می‌شود.

علت ایجاد هاله و یا لکه های سیاه روی تصویر تلویزیون چیست؟

حالا که با ساختار بک لایت آشنا شده‌ایم بهتر می‌توانیم علت ایجاد سیاهی تصویر و یا تاریکی بخشی از تصویر تلویزیون را بررسی کنیم.

لامپ‌های بک لایت چه در بک لایت‌های شاخه‌ای و چه در بک لایت‌های لبه به طور کامل و یکجا نمی‌سوزند. تعدادی از لامپ‌های بک لایت ممکن است به نحوی خراب شوند که روشن نشوند اما بقیه لامپ های سالم روشن شده و به طور طبیعی کار کنند.

در مداربندی سری به این حالت خرابی اتصال کوتاه می‌گویند. خاموشی تعدادی از لامپ‌های بک لایت باعث کم نور شدن قسمتی از تصویر می شود.

در بک لایت‌های شاخه‌ای سوختن تعدای از لامپها باعث ایجاد هاله تاریک یا ایجاد سیاهی در تصور تلویزیون می شود. این هاله ها به صورت ابر مانند در نقاط مختلف تصویر پراکنده هستند.

این ایراد در ابتدا در تصاویر سفید و تک رنگ بهتر دیده شده و به مرور زمان و با پیشرفت ایراد در همه تصاویر قابل دیدن می‌شود. در بک لایت های لبه خاموشی بخشی از بک لایت تلویزیون شکل ظاهری متفاوتی ایجاد می کند. این تاریکی با توجه به محل قرار گیری لامپها نسبت به این که بک لایت در لبه‌های طولی قرار بگیرد یا در لبه های عرضی تصویر، متفاوت است.

علت اصلی ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون چیست؟

ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ایراد دیگری است که به عنوان نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال ای دی شناخته می شود. این ایراد در بک لایت های شاخه‌ای (direct) بیشتر دیده می‌شود.

تابش نور لامپ های ال ای دی بک لایت مستقیم و متمرکز است. برای اینکه نور لامپهای بک لایت به صورت یکدست و ملایم در سطح تصویر پخش شود از شکست نور استفاده میکنیم.

برای شکست نور در بک لایت های شاخه‌ای (direct) از منشورهایی که روی لامپ‌ها قرار می‌گیرد و در بک لایت‌های لبه از صفحه‌ای به نام دیفیوزر استفاده می‌شود. این قطعات نور متمرکز و مستقیم لامپ‌های ال ای دی را به صورت ملایم در تمام سطح تصویر پخش می‌کند.

اگر به هر دلیل فاصله کانونی لامپها با صفحات رفلکتور و یا منشورها بهم بخورد نور لامپها بیشتر از حد مجاز در تصویر دیده می شود و باعث ایجاد لکه های سفید رنگ و یا نورانی در تصویر تلویزیون می‌شود.

این ایراد در بک لایت های شاخه‌ای بیشتر دیده می شود و معمولا به دلیل جدا شدن منشورها ظاهر میشود. منشورها با چسب‌های خاص در محل خود جاگذاری می‌شوند. با وجود مقاوم بودن این چسب در مقابل حرارت به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و منشورها جدا می‌شوند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در مدل‌های مختلف

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LN

در این مدل از تلویزیون های ال جی از بک لایت های شاخه ای استفاده شده است.  بدلیل استفاده از مداربندی سری ، موازی در لامپ های بک لایت مدل LN خرابی لامپ ها به صورت اتصال باز، باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شود.

تلویزیون ال جی مدل LN زمانی که دچار ایراد بک لایت می شود، معمولا در لحظه اول تصویر برای یک لحظه ظاهر شده و به سرعت قطع می شود ولی پخش صدا به صورت طبیعی ادامه پیدا می کند.

یکی از دلایل سوختن بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LN جدا شدن فیبر مدار لامپ‌های بک لایت از سطح فلزی یا همان شاسی تلویزیون است. در واقع از شاسی فلزی دستگاه بعنوان خنک کننده لامپ‌ها استفاده شده است.

گرمای لامپ‌ها به مرور زمان باعث از بین رفتن چسب بک لایت و جدا شدن مقطعی لامپ‌ها از فلز خنک کننده می‌شود. در این حالت لامپ‌ها بعلت بالا رفتن حرارت بیشتر در معرض خرابی هستند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN در اینچ‌های مختلف بین 500 تا 1.500 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LB

یکی از پرفروش‌ترین مدلهای تلویزیون ال جی، سری LB است. 56100 ، 552 ، 5610 از مدل های مختلف این سری است که در همه آنها از یک نوع بک لایت استفاده شده است. شایع ترین ایراد در این مدل از تلویزیون های ال جی هم ایراد بک لایت است که ممکن است به چند صورت ظاهر شود :

  1. ظاهر شدن لوگوی ال جی در لحظه اول و قطع شدن تصویر
  2. پرپر زدن یا چشمک زدن تصویر ( معمولا در مدل هایی که از بک لایت سری و موازی در کنار هم استفاده شده ایجاد می‌شود)
  3. ایجاد نقاط تاریک در سطح تصویر که در صحنه های سفید یا تک رنگ بیشتر قابل تشخیص است
  4. ایجاد نقاط نورانی و روشن در تصویر تلویزیون
  5. قطع شدن تصویر تلویزیون پس از چند دقیقه کارکرد طبیعی دستگاه

در سایز 32 و 42 مدل lb لامپ ها به صورت سری مداربندی شده اند و خرابی و قطع شدن یک یا تعدادی از لامپ‌ها باعث خاموشی کامل لامپ ها و قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی می‌شود.

در سایز‌های 47 مدل lb لامپ‌ها به صورت سری_موازی بسته شده اند و خرابی و قطع شدن لامپ‌ها باعث قطع شدن یک بخش از بک لایت می‌شود. در این حالت بخش دیگر بک لایت (که سالم است) به صورت لحظه‌ای روشن می‌شود. خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LB 47 اینچ بیشتر به صورت چشمک زدن یا پرش تصویر دیده می شود.

سری LB در بخش بک لایت بسیار حساس است و تغییر زاویه نور و یا تغییر فاصله کانونی لامپ ها و منشور باعث ایجاد هاله های نوری و یا سفید رنگ در تصویر می شود. توصیه می کنیم در صورت نیاز به هر نوع تعمیر و یا تعویض بک لایت دقت لازم را داشته باشید.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LB در اینچ‌های مختلف بین 500 تا 1.800 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LY

در این مدل از تلویزیون های ال جی از نمونه ای لامپ شبیه سری LB استفاده شده است.تلویزیون ال جی سری LY شباهت زیادی به مدل LB دارد و تنها در برخی از قسمتها مانند مین برد تفاوتهای جزئی وجود دارد.

به دلیل شباهت ساختاری و قطعاتt مراحل تعمیر بک لایت و همچنین هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در این مدل از تلویزیون های ال جی با سری LB که در بالا توضیح داده شد یکسان است. البته در بعضی ورژن‌های بدون گارانتی تفاوت هایی در برد پاور وجود دارد که مجموعه تعمیر تلویزیون باید دقت لازم را مخصوصا در بخش اصلاحیه بک لایت اعمال کند تا دستگاه بعد از تعمیر بک لایت با مشکل مواجه نشود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LY در اینچ‌های مختلف بین 950 تا 1.600 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت  تلویزیون الجی در سری LS

در این مدل از تلویزیون های ال جی از بک لایت لبه و از نوع یکطرفه استفاده شده است و تمام نور بک لایت از سمت چپ در سطح پنل تلویزیون پخش می شود.

فاصله کم لامپ های بک لایت و تولید مقدار نور بالا برای پوشش دادن کل سطح تصویر باعث می شود گرمای زیادی در این مدل ایجاد شود مخصوصا اگر نور زمینه تلویزیون در مقادیر بالا تنظیم شده باشد.

معمولا خرابی بک لالیت در تلویزیون ال جی مدل LS به صورت قطع شدن تصویر پس از مدتی کار کردن تلویزیون ظاهر می شود. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم تصویر دارد اما بعد از مدتی کارکردن تصویر قطع می‌شود اما صدا دارد. به مرور با پیشرفت ایراد این زمان کم و کمتر می شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LS در اینچ‌های مختلف بین 700 تا 1.700 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LF

در تلویزیون ال جی مدل LF از بک لایت شاخه‌ای استفاده شده است.سری LF در بعضی ورژن‌ها شباهت کاملی با سری LB دارد.

بک لایت تلویزیون ال جی مدل LF در سایز 32 و 42 اینچ به صورت سری مداربندی شده است. به همین دلیل خرابی بک لایت در این دو سایز تقریبا در اکثر موارد با قطع شدن تصویر تلویزیون همراه است.

در سایز 47 و 49 LF اما خرابی بک لایت بیشتر به صورت چشمک زدن تصویر دیده می‌شود. این نوع خرابی به دلیل نوع مداربندی لامپ‌ها است که به صورت سری-موازی طراحی شده است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LF در اینچ‌های مختلف بین 650 تا 1.800 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LM

در این مدل از تلویزیون های ال جی از بک لایت لبه استفاده شده و لامپ های بک لایت در طول پایینی مستطیل تصویر قرار گرفته است.

در سری LM از پنل بدون قاب ( Frameless ) و بک لایت لبه (Edge) استفاده شده است. لامپهای بک لایت در دو نیمه چپ و راست به صورت خطی روی سطح خنک کننده قرار گرفته‌اند.

با توجه به ساختار بک لایت یکی از ایرادهای متداول در بک لایت تلویزیون ال جی سری LM ایجاد تاریکی در تصویر به صورت ستونی است. ممکن است در ابتدا ایراد بک لایت مقطعی ایجاد شود اما به مرور پیشرفت کرده و باعث ایرادهای بزگتر مثل قطع شدن تصویر تلویزیون شود.

طراحی دقیق بخش خنک کننده بک لایت و کیفیت بالای لامپها باعث شده است تا میزان خرابی بک لایت در این مدل از تلویزیون های ال جی به نسبت پایین باشد.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LM در اینچ‌های مختلف بین 800 تا 2.500 هزار تومان است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LJ

یکی از مدل هایی که به تازگی به مدل‌های تلویزیون ال جی که دچار خرابی بک لایت می‌شوند اضافه شده است مدل LJ است.

در بک‌لایت مدل LJ از لامپ‌های ویژه‌ای استفاده شده که خاص این مدل است و در مدل دیگری استفاده نشده است، ایراد خاصی هم در خرابی بک لایت این مدل ایجاد می شود که منحصر به این مدل است.

لامپ‌های بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LJ وقتی جریان عبوری آنها پایین می‌آید تغییر رنگ می دهند و بجای نور سفید نور آبی متمایل به بنفش از خود ساتع می‌کنند. رنگ تصویر هم تم آبی متمایل به بنفش به خود می‌گیرد.

این تغییر رنگ معمولا در دو حالت ایجاد می شود یکی در زمان خرابی لامپها و دیگری در زمان خرابی برد پاور. بخش تامین ولتاژ تغذیه بک لایت در برد پاور قرار دارد. وقتی این قسمت دچار اشکال شود ولتاز خروجی آن کاهش پیدا می کند و لامپها به درستی تغذیه نمی شوند. در این حالت نور لامپها کاهش پیدا کرده و با تغییر رنگ باعث آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی می‌شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LJ در اینچ‌های مختلف بین 1.200 تا 2.500 هزار تومان است.

عوامل موثر در افزایش عمر مفید بک لایت تلویزیون چیست؟

با توجه به شایع شدن ایراد بک لایت در بین تلویزیون های ال ای دی سوال مهمی که در اینجا ایجاد می شود اینست که چه کنیم تا بک لایت تلویزیون ما دیرتر خراب شود و یا اگر خراب شده بعد از انجام تعمیر تلویزیون چه روش هایی می تواند عمر مفید قطعات جدید را افزایش دهد؟

ساده‌ترین روش‌هایی که برای جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون توصیه می‌شود عبارتند از :

  • تنظیم و کاهش نور بک لایت با استفاده از منوی تنظیمات
  • استفاده از گزینه صرفه‌جویی انرژی در تنظیمات تلویزیون
  • خاموش کردن تلویزیون در فواصل 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه

این روش‌ها ساده‌ترین روش‌هایی هستند که در همه تلویزیون‌ها و توسط مصرف کننده قابل انجام هستند. اگر بک لایت تلویزیون معیوب شده باشد بعد از تعمیر و یا تعویض بک لایت هم روش‌هایی وجود دارد که باعث کاهش استهلاک بک لایت تلویزیون و افزایش عمر مفید آن خواهد شد.

روش‌های فنی که در مجموعه تعمیرات تلویزیون با نام اصلاحیه بک لایت شناخته می‌شود عبارتند از :

  • کاهش ولتاژ پاور در بخش تغذیه بک لایت تلویزیون به میزان 5 تا 10 درصد
  • استفاده از چسب حرارتی برای دفع بهتر حرارت لامپ‌های بک لایت تلویزیون
  • استفاده از بک لایت پشت فلزی بجای بک لایت‌های معمولی

با توجه به افزایش تقاضا برای تامین قطعات بخش بک لایت در تلویزیون های مختلف ، قطعات یدکی زیادی با کیفیت ها و قیمت های مختلف به بازار مصرف ارائه شده است.

اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال جی

اصلاحیه بک لایت تلویزیون عبارتست از مجموعه تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری که باعث می شود استهلاک بخش بک لایت کاهش پیدا کرده و عمر لامپ‌های بک لایت افزایش پیدا کند.

مجموعه عملیات اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال جی شامل موارد زیر می‌شود :

  1. اصلاحیه کاهش ولتاژ بک لایت تلویزیون
  2. تعویض چسب حرارتی بک لایت
  3. تنظیم و متناسب‌سازی میزان بک لایت تلویزیون نسبت به نور محیط

اصلاحیه برد بک لایت باعث کاهش 5 تا 10 درصدی ولتاژ بخش بک لایت می شود. این کاهش تغییر محسوسی در کیفیت تصویر ایجاد نم‌کند اما باعث می شود حرارت ایجاد شده در بخش بک لایت به میزان موثری کاهش پیدا کند.

تعویض و یا اصلاحی چسب حرارتی هم همانطور که بالاتر گفتیم باعث انتقال بهتر حرارت لامپها به شاسی اصلی دستگاه بعنوان خنک کننده اصلی لامپها می‌شود.

گزینه دیگری که می تواند کمک زیادی به کاهش استهلاک بک لایت و جلوگیری از پرداخت هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی شما کند کاهش نور بک لایت تلویزیون و یا به بیان صحیح‌تر تنظیم نور بک لایت تلویزیون نسبت به نور محیط است.

میزان نور 100% بک لایت باید زمانی استفاده شود که تلویزیون در مکان های پر نور استفاده می‌شود و بنابر تجربه در اکثر منازل نیازی به این میزان نور بک لایت نیست. نور بک لایت تلویزیون ال جی خود را با کمک منوی تنظیمات 10 تا 20 درصد کاهش دهید و شاهد افزایش طول عمر آن تا چند برابر باشید.

ارائه خدمات تخصصی تعمیر بک لایت در نمایندگی تعمیر تلویزیون رایان

مجموعه تخصصی رایان با فراهم آوردن ابزار لازم هدف گذاری ویژ‌ای در بخش خدمات مربوط به بک لایت تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ انجام داده است. تامین قطعات به صورت اورجینال و فابریک اولین قدم در این بخش است.

با توجه به میزان تقاضای بالا در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ قطعات متفرقه و غیر اورجینال زیادی تولید و پخش شده است. تمامی قطعات یدکی استفاده شده در تعمیرات انجام شده توسط مجموعه رایان صرفا از قطعات اورجینال همان مدل تهیه شده و کد قطعات تعویضی به مشتری ارائه خواهد شد.

اولین قدم در پروسه تعمیر تلویزیون دریافت مشاوره دقیق و انجام عیب یابی تلویزیون معیوب است. شما می‌توانید در اولین تماس با متخصصین تعمیر تلویزیون سامسونگ مجموعه رایان تماس برقرار کرده و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود شامل عیب یابی ایراد ایجاد شده ، مراحل تعمیر و هزینه تقریبی تعمیر تلویزیون را دریافت کنید.

با ثبت درخواست تعمیر تلویزیون در زمانی کمتر از 2 ساعت متخصصین رایان در محل شما حاضر شده و در کوتاهترین زمان تلویزیون معیوب شما را تعمیر خواهند کرد. در صورت نیاز به حمل تلویزیون معیوب شما به کارگاه تعمیرات، این خدمات از طرف رایان ارائه خواهد شد.

منبع : گروه تخصصی رایان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش