اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980611401039755

بررسی علت سوختن بک لایت تلویزیون

کد: 13980611401039755

http://bit.ly/2LfGCOh

، تهران , (اخبار رسمی): در مجموعه خدمات تعمیرات تلویزیون و بخصوص تعمیر بک لایت، بررسی و مشخص شدن علت سوختن بک لایت اهمیت زیادی دارد چرا که از ایجاد دوباره ایراد جلوگیری می‌کند.

علت سوختن بک لایت تلویزیون
علت سوختن بک لایت تلویزیون

در ادامه علت سوختن بک لایت تلویزیون بررسی شده است.

بک لایت چیست؟

ساختار تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی به گونه‌ای است که تصویر در صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده می‌شود اما قابل دیده شدن نیست.

نور بک لایت از پشت به صفحه نمایش تابانده می‌شود و تصویر را قابل دیدن می‌کند، بدیهی است که ایجاد هر نوع ایراد در کیفیت تولید نور بک لایت به کیفیت تصویر تولید شده وارد می‌شود، مثلا اگر بخشی از بک لایت تلویزیون را قطع کرد در همان بخش از تصویر نور کمتری دیده می‌شود.

بک لایت تلویزیون ال سی دی / بک لایت تلویزیون ال ای دی

در تلویزیون‌های ال سی دی نور بک لایت بوسیله لامپ‌های فلورسنت تامین می‌‌شود و در تلویزیون‌های ال ای دی بوسیله لامپ‌های ال ای دی تولید می‌شود.

میزان بالای توان تلفاتی طراحان را بر آن داشت تا تغییری در بک لایت تلویزیون‌های ال سی دی ایجاد کنند.

لامپ‌های ال ای دی که نسبت به لامپ‌های فلورسنت نور زنده‌تر تولید می‌کنند و باعث افزایش کیفیت تصویر تلویزیون می‌شوند، جایگزین لامپ‌های فلورسنت شدند.

با کاهش توان تلفاتی و عمر مفید بالاتر لامپ‌های ال ای دی نسبت به لامپ‌های فلورسنت، انتظار می‌رفت که میزان خرابی بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی نسبت به تلویزیون‌های ال سی دی به شدت کاهش پیدا کند.  در عمل اما به دلایل مختلفی مانند پایین آمدن کیفیت قطعات عکس این قضیه اتفاق افتاد و خرابی بخش بک لایت تلویزیون به یکی از ایرادهای شایع در بین تلویزیون‌های ال ای دی و شناخته شده در مجموعه تعمیر تلویزیون بدل شد.

علت سوختن بک لایت تلویزیون

کمترین نتیجه مشخص شدن علت سوختن بک لایت تلویزیون، پیشگیری از خرابی مجدد آن است. این نکته با توجه به افزایش قیمت بک لایت تلویزیون امری است منطقی. از مهمترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت پایین قطعات مصرفی.
  • استفاده از حداکثر میزان نور بک لایت تلویزیون.
  • تمایل مصرف کنندگان به استفاده از تلویزیون در ساعات متوالی و بدون زمان استراحت.

توصیه می شود درمقابل هر دو تا سه ساعت استفاده تلویزیون بمدت 10 تا 15 دقیقه دستگاه خاموش شود.

به غیر از این موارد اصلی می‌توان به موارد دارای اهمیت و کمیت کمتر هم اشاره کرد، مانند اشکال در اسمبل قطعات تلویزیون (این مورد در تلویزیون های ال جی سری lb به وفور دیده می‌شود).

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار