اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990401437939755

علت نخواندن فلش در سینما خانگی

کد: 13990401437939755

https://bit.ly/2BnU5Bo

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از مراجعین بخش تعمیرات سینمای خانگی مجموعه رایان این سوال را مطرح می کنند که چرا سینمای خانگی ما بعضی از فلش ها را نمی خواند در حالیکه فلش سالم است . اما اگر یک فلش را به سینمای خانگی وصل کردیم ولی اطلاعات آن خوانده نشد باید چه مواردی را چک کنیم؟

علت نخواندن فلش در سینما خانگی
علت نخواندن فلش در سینمای خانگی

علت نخواندن فلش در سینما خانگی چیست ؟ با وجود اینکه مثلا فایل های موزیک ذخیره شده روی فلش دارای فرمت Mp3 هستند و یا کلیپ های ویدئویی و یا فیلم با فرمت ‌های استاندارد ذخیره شده اند، اما سینمای خانگی قادر به تشخیص و خواندن این اطلاعات نیست.

بسیاری از مراجعین بخش تعمیرات سینمای خانگی مجموعه رایان این سوال را مطرح می کنند که چرا سینمای خانگی ما بعضی از فلش ها را نمی خواند در حالیکه فلش سالم است و حتی ممکن است در تلویزیون و یا ضبط ماشین ما خوانده شود.

اما اگر یک فلش را به سینمای خانگی وصل کردیم ولی اطلاعات آن خوانده نشد باید چه مواردی را چک کنیم؟

اولین نکته ای که در علت نخواندن فلش در سینمای خانگی باید بررسی کنیم سالم بودن فیزیکی پورت usb است. عدم اتصال صحیح هر یک از چهار پین پورت usb باعث می‌شود که اتصال فلش به دستگاه ناقص باشد و هیچ اطلاعاتی خوانده نشود. چراغ حافظه فلش و چشمک زدن آن در هنگام اتصال می تواند راهنمای خوبی برای اتصال صحیح فلش به سینمای خانگی باشد.

دومین نکته‌ای که باید در مورد علت نخواندن فلش در سینما خانگی بررسی کنید فرمت حافظه فلش است که باید FAT32 باشد. این موصوضع را می توانید با اتصال فلش به کامپیوتر بررسی کنید. در صورتی که فرمت حافظه فلش NTFS باشد قابل شناسایی و خواندن اطلاعات توسط پخش کننده‌های معمولی نیست. دقت کنید که در زمان تغییر این فرمت با کامپیوتر کلیه اطلاعات شما پاک خواهد شد. پس ابتدا اطلاعات و فایل های خود را در یک فولدر کپی کنید و سپس با تغییر فرمت حافظه فلش اطلاعات را مجددا به فلش برگردانید.

سومین نکته‌ای که باید در علت نخواندن فلش در سینما خانگی ذکر کنیم فرمت فایل ها است. فایل های صوتی و تصویری فرمت های مشخص و استانداردی دارند. به طور کلی از نظر کیفیت، میزان فشرده سازی فایل، سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف، حجم و نیز امکان کپی شدن فایل ها، فرمت های صوت و تصویر را به انواع مختلف و متنوعی تقسیم بندی می کنند. پر استفاده ترین فرمت های صوتی و تصویری عبارتند از : Mp3 – Wav – WAV – WMA – MPEG – AVI و … . به سرویس منوال دستگاه خود مراجعه کنید و چک کنید که دستگاه شما در بخش های مختلف مانند دیسک و یا فلش چه فرمت هایی را پشتیبانی می کند. اگر دستگاه شما فرمت مورد نیاز شما را ندارد به راحتی می توانید با برنامه‌های مبدل فرمت ها را به یکدیگر تبدیل کنید.

نکته دیگری که باید در این بخش ذکر کنیم سلامت سخت افزاری حافظه فلش است. فلش ها در واقع از یک آی سی حافظه باضافه مدارهایی برای تغذیه و بایاس  و خواندن و ضبط اطلاعات روی این آی سی تشکیل شده است. این مدارها و همچنین حافظه اصلی ممکن است هم از نظر نرم افزاری و هم سخت افزاری آسیب ببیند. برای بخش نرم افزاری فرمت کردن حافظه فلش یکی از راههایی است که ممکن است با آن کاملا آشنا باشید اما در بخش سخت افزار راهی جز تعویض فلش وجود ندارد. ویروسی شد فلش هم یکی دیگر از اشکالاتی است که ممکن است حافظه فلش را درگیر کند. برای ویروس کشی حافظه فلش حتما از نرم افزار آنتی ویروس آپدیت شده استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی