اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990520448389755

نحوه اتصال تلویزیون به سینمای خانگی

کد: 13990520448389755

https://bit.ly/3kCK8Sz

، تهران , (اخبار رسمی): صدای خروجی در اکثر مدل‌های تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی حجم و کیفیت لازم را ندارد. راه حل این مشکل استفاده از یک سینمای خانگی و انتقال صدای تلویزیون است.برای انتقال صدای تلویزیون به سینمای خانگی چند راه وجود دارد مانن استفاده از کابل hdmi و یا اپتیکال.

  • سینمای خانگی چیست؟

قبل از آنکه بدانیم چگونه باید نویز و پارازیت اضافه را در سینمای خانگی خود از بین ببریم باید بدانیم که وظیفه یک سینمای خانگی چیست ؟

سینمای خانگی در واقع به مجموعه‌ای از ابزارهای نمایش و پخش، تصویر و صوت گفته می‌شود که تجربهٔ سینما را در خانه برای افراد شبیه‌سازی می‌کنند. بلندگوهای سینمای خانگی در بخش های مختلف منزل قرار می گیرند و در پخش کامل همچنین تفکیک شده صدا موثر هستند. در واقع اگر تلویزیون را منبع اصلی تصویری منزل بدانیم باید سینمای خانگی را هم منبع اصلی صوتی این مجموعه در نظر بگیریم.

بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل ضعیف بودن صدای تلویزیون های جدید حتی ترجیح می دهند که صدای خروجی دستگاههای مختلف مانند تلویزیون ، رسیور و یا دستگاههای بازی مانند پلی استیشن را به سینمای خانگی منتقل کنند و از طریق آمپلی فایر آن خروجی بگیرند. اینجاست که کیفیت صدای خروجی سینمای خانگی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

صدای خروجی در اکثر مدل‌های تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی حجم و کیفیت لازم را ندارد. راه حل این مشکل استفاده از یک سینمای خانگی و انتقال صدای تلویزیون است. این اتصال روش‌های ساده زیادی دارد اما در عین حال سوال بسیاری از مراجعین بخش تعمیر ات سینمای خانگی و دی وی دی پلیر هم هست.

برای استفاده از این حالت باید صدای خروجی تلویزیون و یا هر دستگاه دیگری را که می خواهید صدای آن را از سینمای خانگی بشنوید به ورودی صدای سینمای خانگی وصل کنید. ابتدا خروجی صدای تلویزیون را از روی دفترچه راهنما و یا خروجی‌های پشت تلویزیون شناسایی کنید. شکل فیزیکی خروجی ممکن است به صورت فیش AV و یا فیش 3.5 میلیمتری باشد. همچنین ممکن است خروجی صدای تلویزیون به صورت فیش اپتیکال باشد. بعد از مشخص شدن نوع خروجی صدای تلویزیون باید نوع ورودی سینمای خانگی را هم شناسایی کنید. قدم بعدی تهیه فیش مناسب برای ارتباط این دو پورت است.

کابل‌های ارتباطی ساده را می توانید از فروشگاههای لوازم برقی و یا حتی الکتریکی‌ها تهیه کنید اما کابل‌های خاص‌تر مانند اپتیکال را توصیه می‌کنیم از فروشگاههای لوازم جانبی صوتی و تصویری تهیه کنید تا محصول خریداری شده کیفیت لازم را داشته باشد.

  • پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

با تکامل HDMI قابلیت‌های جدید و جالبی برای آن معرفی شده است. از جمله این قابلیت‌ها می توان به CEC و یا ARC اشاره کرد. در CEC این امکان وجود دارد که تا 15 دستگاه را بوسیله دیک ریموت کنترل کرد. قابلیت مهم دیگر این این بخش که موضوع اصلی بحث ماست ARC است.

ARC مخفف عبارت Audio Return Channel یا «کانال بازگشت صدا» است. در این ویژگی شما می توانید با اتصال کابل HDMI صدا را از تلویزیون به سینمای خانگی خود (در واقع به صورت برعکس) منتقل کنید. همچنین می توان کنسول های بازی و یا پلیرهای مختلف را تنظیم کرد تا در موقع روشن و خاموش شدن سیگنالی به تلویزیون فرستاده شود و تلویزیون نیز همزمان خاموش و یا روشن شود.

استفاده از ARC نیاز به استفاده از کابل های دیگر مانند اپتیکال را مرتفع می کند و از شلوغی سیم‌های اطراف لوازم صوتی و تصویری منزل شما می کاهد.

نحوه اتصال تلویزیون به سینمای خانگی

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید