اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186124018710

آشنایی با انواع روش های تست شنوایی

کد: 140103186124018710

https://bit.ly/3OiFXJV

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که حس می کنند که دچار کم شنوایی شده اند و صداهای اطراف خود را به خوبی دریافت نمی کنند ابتدا باید به شنوایی شناس مراجعه کنند شنوایی شناس با استفاده از روش های مختلفی تست های شنوایی را انجام می دهد که متوجه شود چه میزان کم شنوایی در این افراد وجود دارد

آشنایی با انواع روش های تست شنوایی
آشنایی با انواع روش های تست شنوایی

فرض کنید که چند وقتی است که صدهای اطرافیان خود را نمی شنوید روز به روز بابت ای مسئله ناراحت هستید و آزار میبینید روز به روز گوشه گیر تر می شوید و به دلیل این که کمتر صدای عزیزانتان را می شنوید و صحبت های آنها را نمی توانید درک نید آنها را را نیز اذیت کرده اید.

پس بهترین و اولین قدم برای این  که بتوانید کم شنوایی خود را درمان کنید این است که ابتدا به یک شنوایی شناس مراجعه کرده و مشکل شنوایی خود را با اون درمیان بگذارید شنوایی شناس ها با استفاده از روش های مختلفی شما را راهنمایی می کنند و در ابتدا با انجام تست های مختلف شنوایی میزان شنوایی و میزان کم شنوایی شما را خواهند سنجید اولین چیزی که بسیاری از افراد و خصوصا والدین نگران آن هستند این است که تست های شنوایی ممکن برای کودکانشان همراه با درد باشد که باید گفت که این تست ها هیچ گونه دردی برای افراد نخواهند داشت. این تست های شنوایی انواع مختلفی دارند و در این مطلب قصد داریم به معرفی تست های شنوایی که شنوایی شناس ها انجام می دهند بپردازیم.

استفاده از صدای خالص

در این نوع تست که از افراد گرفته می شود از انتقال هوا در ولوم های مختلف استفاده می شود و فرایند آن به این شکل می باشد که فرد هدفون های مخصوصی را بر روی گوش خود قرار می دهد و با نشستن برروی صندلی تست شنوایی سنجی آغاز می شود صداهای مختلفی به گوش می رسد و زمانی که فرد هر کدام از این صدا ها  را که شنید با نشان دادن علامت دست ویا فشردن یک دکمه اعلام می کند که صدا را شنیده است یا خیر در نهایت این ازمایش در قالب ادیو گرام در اختیار فرد قرار خواهد گرفت.

 

از دیگر روش های تست شنوایی افراد همین تست گفتاری می باشد در این نوع مدل تست شنوایی سنج فرد را از لحاظ درک صحیح و گفتار مورد ازمایش قرار می دهد این تست هم در محیط ارام و هم در محیط شلوغ مورد ازمایش قرار می گیرد تا میزان  شنوایی افراد شناسایی شود.

تست تمپانومتری

یکی دیگر از انوع تست هایی که علاوه بر میزان شنوایی می تواند میزان وجود مایع و اجرام را در گوش شناسایی کند انجام تست های تمانومتری می باشد در این تست میران تحریک پرده گوش و استخوان  های رسانا مورد ازمایش قرار خواهد گرفت و مزیت آن نسبت به دیگر تست ها این است وجود پارگی وتومور در گوش را تشخیص می دهد.

آزمون ABR

این ازمون که به ازمون شنوایی مغز نیز شهرت دارد یکی دیگر از روش های انجام تست های شنوایی در افراد می باشد فرایند این ازمایش در محیطی کاملا آرام  و ساکت اتفاق می افتد و همچنین میزان حساسیت بسار بالایی نیز خواهد داشت .

گسیل های صوتی

در این نوع ازمایش که از افرادی که دچار کم شنوایی شده اند گرفته می شود صداهای کم شدتی با کار گذاشتن میکروفن گذاشته می شود و در این فرایند ازمایشی در نهایت پی به این مسئله خواهند برد که ایا مانعی برای رسیدن صدا به  مجرای درونی و گوش وجود دارد یا خیر؟

انجام تست های شنوایی چقدر اهمیت دارد؟

برای  این که بدانید در چه سنی باید برای تست سلامت گوش های خود اقدام کنید شاید اولین پاسخی که بهید این است که به احتمال زیاد در سنین بالا است که به دلل پیر گوشی و افزایش سن ممکن است که این بیماری ها به سراغ  افراد بیاید اما در جواب باید بگوییم که افرا در سنین کمتر  نیز ممکن است دچار کم شنوایی بشوند امروزه خیلی از افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض صداهای بلند ممکن است که دچار کم شنوایی شوند و بهتر است که قبل از این که مشکلات جدی و حادی برای شما در سیست شنوایی تان ایجاد شود اقدام به پیشگیری در این زمینه بکنید.

مراکز تست های شنوایی

اما حال که انواع  تست های شننوایی را شناختیم و اهمیت انجام تست های شنوایی را درک کردیم برای انجام تست های شنوایی به کدام مرکز مراجعه کنیم ؟ مراکزی که در این زمنیه کار می کنند چقدر تست های قابل اعتماد تری را انجام می دهند ؟

در جواب این سوال باید گفت که بهتر است به مرکزی مراجعه کنید که به طور کاملا تخصصی در زمینه شنوایی کار می کند و سابقه طولانی نیز در این زمینه دارد می توانید برای این کار و برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انجام هر گونه تست های شنوایی به Danialclinic.com  مراجعه کنید این مرکز انواع تست های شنوایی را با بهترین وسایل و تجهیزات برای شما انجام خواهد داد و علاوه بر آن اگر هم دچار کم شنوایی بودید ومی توانید با بهترین قیمت و کیفیت انواع سمعک را با توجه به نیاز و نوع کم شنوایی دریافت کنید.

در این مرکز  انواع سمعک ها مانند سمعک های شارژی ، دیجیتال ، ضدآب ، عینیک و استخوانی و همچنین برای قشرهای مختلفی که نیاز به این دستگاه دارند وجود دارد مانند کودکان و بزرگسالان.

 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

کلینیک سنجش شنوایی و تجویز و تعمیرات سمعک دانیال با مجوز رسمی از نظام پزشکی با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی در حوزه شنوایی شناسی و تجویز سمعک و نیز پرسنل کار آزموده و مجرب آماده ارائه خدمات در زمینه های زیر می باشد :

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان