اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186124218710

سمعک دیجیتال بهتر است یا هوشمند؟

کد: 140103186124218710

https://bit.ly/3mrK76c

، تهران , (اخبار رسمی): هر کدام از سمعک های دیجیتال و هوشمند از قابلیت های متفاوتی برخوردار هستند و در این مطلب به مقایسه و بررسی تفاوت های دو مدل از سمعک ها پرداخته ایم

سمعک دیجیتال بهتر است یا هوشمند؟
سمعک دیجیتال بهتر است یا هوشمند؟

موارد و مشکلات بسیار زیادی هستند که ممکن است سلامت سیستم شنوایی انسان ها را تهدید کنند مشکلات مانند پیر گوشی بیماری هایی مانند وزوز گوش و دیگر بیماری ها هستند که می توان آنها را جزو این موارد دانست.

استفاده از سمعک یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای درمان انواع کم شنوایی می باشد. این دستگاه ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و روز به روز توسط این کمپانی ها پیشرفته تر می شوند. از سمعک های آنالوگ گرفته تا وایرلس و هوشمند و امروزه پیشرفته ترین انواع  سمعک ها هستند و در این مطلب قصد داریم سمعک های دیجیتال و هوشمند را باهم مقایسه کنیم.

سمعک

وقتی که بسیاری افراد درج هان دچار بیماری های شنوایی و کم شنوایی شدند کسانی که در صنعت پزشکی فعال بوند دستگاه هایی را ساختند که می توانست به بهبود شنوایی انسان کمک کند این دستگاه ها با داشتن میکروفن و بلندگو درون گوش قرار می گرفت و به وسیله میکروفنی که در آن تعبیه شده بود صداها را دریافت می کرد و می توانست با سیستمی که دارد این صداها را به قسمت هایی از سلول  های شنوایی انسان که هنوز آسیب ندیده بودند و سالم بودند برساند تا کمک کنند فرد بشنود. حتی سمعک هایی ساخته شدند که مناسب قشرهای مختلف نیز هستند مانند کودکان و بزرگسالان .

سمعک دیجیتال

بعد از سمعک های انالوگ که  ساده ترین و کم امکانات ترین سمعک ها بودند با علوم پزشکی و پیشرفتی که تکنولوژی در این زمینه کرد سازندگان این دستگاه ها با ساخت اولین سمعک دیجیتال توانستند انقلاب بزرگی در این زمینه به پا کنند و سمعک های دیجیتال پا به دنیای علم پزشکی گذاشتند.

سمعک های دیجیتال می توانند امواج صوتی را به کد های عددی تبدیل کرده و یک صدای باکیفیت و لذت بخش برای فرد کم شنوا محیا کند. ساز و کار این سیستم دیجیتالی به این صورت است که با  اشتن میکروفن های کوچک و بسیار حساس صداهایی که به کد ها تبدیل شده است را به یک تراشه کامپیوتری می فرستد این تراشه ها با استفاده از تقویت کننده هایی که دارند صدارا تقویت کرده وتا بتوانند بهترین صدا را به درون گوش بفرستند.

وب سایت mayoclinic  که یکی از ارائه دهندگان و تجویز کنندگان بزرگ در زمینه سمعک و بیماری های شنوایی است سمعک های دیجیتال را که در سال 1990 متولد شد یکی از گام های بزرگ برای پیشرفت در زمینه دستگاه های  کمک شنوایی عنوان کرده است.

سمعک هوشمند

و اما سمعک های هوشمند که یکی از بهترین و کارامد ترین سمعک هایی است که امروزه  توسط افرادی که دچار انواع کم شنوایی شده اند توصیه و تجویز می شوند این سمعک ها دارای باتری های بسیار قوی ای می باشد و علاوه بر کیفیت بالا در رساندن صدا به مغز شما برای درک و دریافت بهتر صدا می توانید با استفاده از این سمعک ها می توانید آنها را به وسایل دیگر نیز متصل کنید با استفاده از سمعک هوشمند می توانید آنها را به گوشی های موبایل خود متصل کنید.

از سال 2012 بود که سمعک هایی وارد بازار شدند که می توانستند صدا هارا بدون دخالت و تنظیم خاصی به گوش افراد برساند و لذت شنیدن یک صدایی با کیفیت به آنها ارائه دهند.

صدای ارائه شده در این سمعک ها با توجه به قرار گرفتن فرد در محیط و مکان های مختلف است و اگر شما در یک محیط شلوغی قرار بگیرید با قدرت و فرکانس بالاتری صداهارا دریافت خواهید  در محیط های خلوت تر با صداهای آرام  تر با صداهای کمتر مواجه خواهید شد.

ویژگی و قابلیت مهم دیگر این مدل سمعک ها این است که با داشتن بلوتوث و وایرلس به راحتی می توانید آنها را به هر وسیله دیگری که دارای بلوتوث است متصل کنید.

سمعک هوشمند و دیجیتال ؛ کدام یک بهتر است ؟

در تجویز سمعک برای افراد مهم ترین نکته این است که شنوایی شناس کدام سمعک را به افراد تجویز و توصیه می کند. هر چند سمعک هایی مانند سمعک هوشمند دارای قابلیت های فراوانی است ولی ممکن است شنوایی شناس شما حتی سمعم دیجیتال را به شما توصیه کند این بستگی به شخصیت شما و نوع و میزان کم شنوایی است که دارید خرید سمعک مانند خریدن یک گوشی همراه نیست که هر چقدر پیشرفته باشد به شما کمک بیشتری در شنیدن کند بلکه این ویژگی های فردی شماست که در این خرید نقش دارد.

پس مسلم است که سمعک های هوشمد از دیجیتال قابلیت های بیشتری دارد و شما می توانید استفاده های بسیار زیادی را از آنان بکنید از طرفی هم قیمت این سمعک ها نسبت به دیجیتال بسیار گران تر بوده و این طبیعی است که هر چقدر امکانات و قابلیت های بیشتری را از یک سمعک دریافت می کنید این دستگاه ها گران تر می شوند برای این که بتوانید بهترین مشاوره را در این زمینه دریافت کنید می توانید با مشاوران و متخصصان دانیال کلینیک یکی از بهترین کلینیک های شنوایی در تهران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

کلینیک سنجش شنوایی و تجویز و تعمیرات سمعک دانیال با مجوز رسمی از نظام پزشکی با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی در حوزه شنوایی شناسی و تجویز سمعک و نیز پرسنل کار آزموده و مجرب آماده ارائه خدمات در زمینه های زیر می باشد :

اطلاعات تماس
  • 021860***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان