اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103236131718969

بوستر پمپ چیست؟ مزایا و کاربردهای پمپ تقویت کننده فشار آب

کد: 140103236131718969

https://bit.ly/3zG7OPY

، (اخبار رسمی): قیمت و خرید انواع بوستر پمپ خانگی و پنتاکس در پاسارگاد صنعت - قیمت کنترل بوستر پمپ و آموزش نصب و استفاده در خانه

بوستر پمپ چیست؟ مزایا و کاربردهای پمپ تقویت کننده فشار آب
بوستر پمپ چیست؟ مزایا و کاربردهای پمپ تقویت کننده فشار آب

قیمت و خرید انواع بوستر پمپ خانگی و پنتاکس در پاسارگاد صنعت - قیمت کنترل بوستر پمپ و آموزش نصب و استفاده در خانه

هیچ چیز به اندازه فشار کم شیر آب برای شستن دست‌ها یا دوش گرفتن ناراحت کننده نیست. هنگامی که فشار آب کم است، شاید به این موضوع فکر کنید که آیا مشکلی در سیستم لوله کشی ملک شما ایجاد شده است یا خیر. با این حال، کمی بودن فشار آب یک مشکل دائمی است، بهترین راهکار می‌تواند خرید «بوستر پمپ» باشد.

بوستر پمپ که به عنوان پمپ تقویت کننده فشار شناخته می‌شود، مشکل شما را برای همیشه حل می‌کند. این پمپ می‌تواند فشار و حجم آب خروجی از شیرها ر افزایش دهد. در این بررسی به طور مفصل در مورد عملکرد بوستر پمپ، کاربرد‌ها و مزایای استفاده از آن در خانه، محل کار یا هر مکان دیگری صحبت می‌کنیم.

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ یا پمپ تقویت کننده آب (Booster Pump) یک دستگاه مکانیکی کوچک است که فشار آب را در سیستم لوله کشی افزایش می‌دهد. پمپ به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به طور خودکار تشخیص دهد که چه زمانی فشار و دبی (حجم آب) در سیستم لوله کشی کم است. پمپ فشار آب در اصل یک فن موتوردار است که از یک ورودی، یک خروجی و دستگاه‌های حسگر برای تشخیص فشار آب تشکیل شده است.

بوستر پمپ را می‌توان در منبع آب ورودی به ملک نصب کرد. سپس پمپ می‌تواند آب را از طریق منبع بکشد و سپس آب را قبل از رساندن به خروجی با سرعت بالایی ب‌چرخاند. تیغه‌ها (پروانه) برای افزایش حرکت آب می‌چرخند تا آب با فشار بالا به خروجی برسد. خروجی می‌تواند شیر دستشویی، شیر آشپزخانه، سردوش حمام و سیر موارد باشند.

هر مدل پمپ می‌تواند فشار آب را تا یک نقطه خاص بالا ببرد. هنگامی که پمپ به حداکثر ظرفیت خود برسد، هر چقدر هم که فشار آب بالا باشد، دیگر قادر به تامین آب تا این حد از فشار نخواهد بود. بنابراین، اگر با فشار آب در ملک خود مشکل دارید، یک پمپ تقویت کننده آب بهترین راهکار موجود است.

مزایای خرید بوستر پمپ

کارهای روزانه ما تماماً وابسته به آب است. در استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها گرفته تا گرفتن یک دوش گرم لذت بخش، پمپ تقویت کننده آب می‌تواند به افرد جهت انجام راحت کارهای روزمره کمک کند. استفاده از بوستر پمپ می‌تواند مزایای زیادی مانند افزایش فشار آب، بهبود گردش آب، افزایش طول عمر دستگاه‌ها، حذف کلر و سایر مواد شیمیایی از منبع آب را داشته باشند.

در ادامه به دلایلی که چرا بوستر آب به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد آورده شده‌اند:

به شما این امکان را می‌دهد که از آب تحت فشار بالا لذت ببرید.

در اندازه‌های جمع و جور و کوچک تولید می‌شود.

شرایط نصب و حمل راحتی دارد.

در کاربردهای مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی قابل استفاده است.

کارایی بوستر پمپ با توجه به موقعیت مکانی هرگز به خطر نمیفتد.

نیاز به نگهداری کمتری دارد، در نتیجه عمرشان بالاست.

انواع بوستر پمپ

انواع مختلفی از پمپ‎های تقویت کننده فشار آب در بازار موجود هستند، که همه آنها اساساً کار مشابهی را انجام می‌دهند. کار آنها همانطور که در بالا بیان شد، افزایش فشار آب است. رایج‌ترین نوع بوستر پمپ، «پمپ جت» است که از جت‌های پرفشار برای عبور آب از لوله استفاده می‌کند. پمپ‌های تقویت کننده ممکن است به عنوان مجموعه‌ای از پمپ‌ها استفاده شوند که در صورت نصب می‌توانند فشار آب را به شدت افزایش دهند.

نوع دیگر بوستر پمپ برای کاربردهای آتش نشانی و اطفاء حریق به کار گرفته می‌شود. انواع دیگر بوستر پمپ‌ها شامل پمپ‌های شناور که مستقیماً در منبع آب قرار می‌گیرند و پمپ‌های دیافراگمی که از دیافراگم برای ایجاد مکش و فشار استفاده می‌کنند. از سویی دیگر، می‌توان پمپ‌های تقویت کننده فشار آب را به بوستر پمپ خانگی، بوستر پمپ صنعتی و بوستر پمپ آتش نشانی تقسیم کرد.

عملکرد پمپ‌ها به پروانه‌های آب پمپاژ شده بستگی دارد. پروانه‌ها آب پمپ شده را به ورودی پمپ می‌کشند و فشار را در حین عبور از پروانه افزایش می‌دهند. برخی از پمپ‌ها تک مرحله‌ای هستند یعنی یک پروانه دارند. چنین پمپ‌هایی در جایی استفاده می شوند که هد آب (فشار) مورد نیاز ناچیز باشد. پمپ‌هایی که حاوی بیش از یک پروانه هستند، برای افزایش فشار در لوله‌های طویل در ارتفاعات استفاده می‌شوند.

کاربردهای بوستر پمپ

بوستر پمپ در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ‌های آب در چاه‌ها، آبیاری، مکان‌های صنعتی، منازل و پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارند. به طور کلی، از پمپ‌های تقویت کننده فشار در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • هتل‌ها و بیمارستان‌ها
  • ساختمان‌های مسکونی و اداری
  • خشکشویی و کارواش
  • صنایع فرآوری مواد غذایی
  • پمپاژ آب برای آبیاری مراتع
  • حفظ فشار آب شهری
  • سیستم اسمز معکوس و فیلتراسیون
  • نکات مهم در خرید بوستر پمپ

هنگامی که به دنبال بهترین بوستر پمپ آب هستید، مهم است که چند فاکتور را در نظر بگیرید. مهمترین عامل میزان فشاری است که ملک شما در حال حاضر دارد. اگر ملک شما هیچ فشاری ندارد یا فشار بسیار پایینی دارد، به یک بوستر پمپ نیاز خواهید داشت که بتواند فشار بالا را تضمین کند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید اندازه ملک است. اگر خانه بزرگی دارید، پمپی نیاز دارید که بتواند فشار بالایی را برای تامین آب تمام قسمت‌های ملک شما فراهم کند. به طور کلی، پمپ تقویت کننده آب بسته به نوع و برند ممکن است در طیف گسترده‌ای از محصولات در بازار به فروش برسد. اما همیشه لازم است به نکات مهم زیر داشته باشید:

کارایی

عملکرد پمپ مهمترین ویژگی است. شما پمپی می‌خواهید که بتواند میزان فشار آب مورد نیازتان را تامین کند. پس باید نرخ جریان و مقدار فشار هر پمپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را به خوبی برآورده می‌کند.

سرعت جریان

حداکثر مقدار آبی که می‌تواند در هر دقیقه از یک پمپ خارج شود، سرعت جریان نام دارد. دستگاه‌های جدید اغلب دارای فناوری تنظیم دور متغیر با تنظیم سرعت گردش است. این ویژگی را می‌توان به صورت دستی تنظیم کرد.

نوع سیستم

بوستر پمپ می‌تواند در انواع مثبت یا منفی تولید شوند که نحوه فعال شدن پمپ را تعیین می‌کند. این مهم معمولاً توسط نیروی جاذبه (برای پمپ‌های مثبت) یا با افت فشار (برای پمپ‌های منفی) فعال می‌شود.

کیفیت ساخت

وقتی صحبت از بهترین بوستر پمپ آب می‌شود، کیفیت ساخت مهم است. شما پمپی می‌خواهید که سال‌ها دوام بیاورد و تعمیر و نگهداری کمی داشته باشد. به دنبال پمپ‌های ساخته شده از متریال بادوام مانند چدن یا فولاد ضد زنگ باشید.

تعداد پروانه

پمپ‌های تقویت کننده فشار بر روی یک سیستم گردش پروانه‌ای کار می‌کنند. اکثر دستگاه‌ها پروانه‌های تک یا چندگانه دارند. هر چه پروانه‌های پمپ بیشتر باشد، سیستم قدرتمندتر است.

سهولت استفاده

استفاده از پمپ باید آسان باشد. این مهم به معنا یافتن مدلی با دستورالعمل استفاده راحت است. از پمپ‌هایی که نصب آنها مشکل است یا برای کارکردن به ابزار خاصی نیاز دارند خودداری کنید.

قیمت بوستر پمپ

شما باید به دنبال پمپی باشید که مطابق با بودجه و نیازهای شما باشد، بدون اینکه محصول مورد نظر کیفیت یا عملکرد را به خطر بیندازد. با این حال، لازم نیست برای تهیه یک پمپ تقویت کننده فشار آب با کیفیت بالا هزینه زیادی کنید. امروزه مدل‌های بسیار مقرون به صرفه‌تری نیز در بازار موجود است. به طور کلی، لیست قیمت بوستر پمپ اغلب بسته به عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • برند تولید کننده
  • کیفیت ساخت
  • ویژگی‌های پمپ
  • نوع پمپ
  • کاربرد پمپ
  • نوسانات ارزی
  • میزان عرضه و تقاضا

خرید و قیمت بوستر پمپ از گروه صنعتی پاسارگاد صنعت

بوستر پمپ دستگاهی است که به افزایش فشار آب کمک می‌کند. این دستگاه می‌تواند فشار آب کافی را برای امروز روزانه تامین کند. اگر فشار آب پایینی دارید، بهتر است برای کمک به بهبود فشار آب، یک پمپ تقویت کننده فشار آب بخرید. «گروه صنعتی پاسارگاد صنعت» با سال ها تجربه در امر فروش انواع پمپ، توانسته نیازهای خانگی و صنعتی مشتریان خود را برآورده کند. برای انتخاب محصول مورد نظر خود را با تماس بگیرید تا به شما مشاوره تخصصی ارائه دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش