اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104206281619166

رستوران‌ها و فست فودها چگونه با بحران کرونا کنار آمدند؟

کد: 140104206281619166

https://bit.ly/3RpqN7F

، (اخبار رسمی): پای کووید-۱۹ که به دنیا باز شد، همه‌چیز تغییر کرد. از حال‌واحوالمان تا وضعیت کسب‌وکارهای رنگارنگ. در این میان، رستوران‌ها و فست‌فودها از کسب‌وکارهایی بودند که به‌ شدت دچار ضررهای کلان شدند.

رستوران ها و فست فودها چگونه با بحران کرونا کنار آمدند؟
خرید آنلاین فست فود
رستوران ها و فست فودها چگونه با بحران کرونا کنار آمدند؟
سفارش اینترنتی غذا
رستوران ها و فست فودها چگونه با بحران کرونا کنار آمدند؟
سفارش آنلاین فست فود

ترس از ابتلا به بیماری و نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نمی‌داد که مشتریان مانند سابق به کسب‌وکارهای حوزه غذا مراجعه کنند. تکلیف چه بود؟ ترک‌کردن میدان؟ بیکاری هزاران نفر از نیروهای کار و جوانان؟ ضرر پشت ضرر؟ واقعیت این است که ماجرا برای بسیاری از رستوران‌ها و فست‌فودها طور دیگری پیش رفت. خرید آنلاین فست فود و غذا ناجی کسب‌وکارها شد و این عالی بود. 

خرید آنلاین فست فود و غذاهای مختلف؛ تبدیل تهدیدی سخت به فرصتی شیرین   

کرونا هنوز تمام نشده و سایه سیاهش به‌طور کامل از سر دنیا کنار نرفته است. با این حال، اوضاع بسیار بهتر از روزهای شروع شیوعش شده و راحت‌تر می‌توانیم با آن کنار بیاییم. عادت‌هایمان حسابی عوض شده‌اند و برخی از کسب‌وکارهایمان مانند حوزه رستوران‌داری و فست‌فود راه‌وروش‌های تازه‌ای پیدا کرده‌اند. 

راه‌وروش‌هایی که ناجی روزهای تلخ ضررکردن و از دست‌دادن یک‌به‌یک مشتریان بود. فناوری و علم دست هم را گرفتند و ما را از خلال سختی‌ها و تلخی‌های حضور ویروس ناخوانده رد کردند. امکان سفارش اینترنتی غذا از دستاوردهای هم‌زمان علم و فناوری بود که تهدید کرونا را برای رستوران‌ها و مراکز فست‌فود به فرصتی عالی بدل کرد. 

با وجود امکان سفارش غذای انلاین دیگر نیازی به تعطیل‌شدن رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا نبود. مشتریان بدون نیاز به مراجعه حضوری با رستوران‌ها تماس می‌گرفتند و غذای موردعلاقه‌شان را سفارش می‌دادند. البته روند خرید آنلاین فست فود و انواع دیگر غذا مدت‌ها است که رواج دارد. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارهای حوزه غذا، پیش از کرونا، پیوستن به چنین روند و فرایندهایی را ضروری نمی‌دانستند. 

توصیه‌هایی برای بقا در روزهای سختی مانند شیوع کرونا   کسب‌وکارهایی که توانستند با پیوستن به اپلیکیشن‌های معروف سفارش غذا و راه‌اندازی سیستم‌های خرید اینترنتی غذا خود را از باتلاق ضررهای دوران کرونازده نجات بدهند، وارد دنیای تازه‌ای شدند. این دنیای تازه حتی بعد از پایان تمام‌وکمال پاندمی هم به تازه‌واردانش امتیازها و امکانات تازه‌ای می‌دهد. 

امکان توسعه کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان با وجود سفارش اینترنتی غذا یا در دست‌داشتن اطلاعات از مشتریان مختلف و حس نبض آنها برای شناخت خواسته‌ها و سلایقشان از دستاوردهای دوران کرونا بود. رستوران‌ها و فست‌فودها یا مراکز تهیه غذا باید با درس‌گرفتن از دوران کرونا به توصیه‌های زیر دقت کنند تا در شرایط مشابه مجدد بتوانند باقی بمانند و حتی موفق‌تر از پیش به کارشان ادامه بدهند. 

۱. تدارک‌دیدن منوهایی مناسب برای سفارش غذای انلاین  برای توسعه سفارش غذای انلاین باید به فکر بهینه‌سازی منوی غذاهای خود باشید. اگر سیستم و مدل خاصی از سرو غذا را دارید که مراجعه حضوری مشتریان را می‌طلبد، روندها را کمی تغییر بدهید. نگذارید چیزی مانع استفاده از خدمات آنلاین‌تان شود. 

https://snapp.ir/online-food-delivery/

برای مثال، اگر رستورانتان دیزی سرو می‌کند و سینی خاصی برای مشتریان تدارک می‌بینید، حواستان باشد منو را طوری طراحی کنید که امکان بیرون‌بَرشدن سفارش مشتریان و درخواست آنلاین‌شان فراهم شود. برای بهینه‌سازی سفارش‌های آنلاین به موارد زیر دقت کنید: 

  •    بسته‌بندی 
  •    مقدار هر پُرس از غذا
  •   خدماتی که همراه سفارش ارائه می‌شود

۲. استخدام نیروهای جوان و کارآموز   با واردکردن طرح‌های تازه ارائه خدمات به کسب‌وکارتان و گرفتن سفارش اینترنتی غذا نیاز به نیروهای تازه هم خواهید داشت. این نیروهای تازه شما را در مسیر دریافت سفارش‌ها، آماده‌سازی‌ آنها و تحویلشان یاری می‌کنند. 

بهترین گزینه برای جذب نیروهای تازه، دانشجویان هستند. کسانی که به‌دنبال شغل‌های پاره‌وقت هستند، از انرژی و سرعت خوبی هم برخوردارند. در دوران کرونا که کلاس‌ها به‌شکل آنلاین برگزار می‌شد، بسیاری از این افراد وقت کافی برای پیوستن به رستوران‌ها و مراکز فست‌فود داشتند. 

این همکاری مانع از آن می‌شد که دانشجویان از نظر مالی در مضیقه قرار بگیرند و کسب‌وکارها هم برای اجرای تغییرات تازه‌شان دست‌تنها باقی نمی‌ماندند. 

۳. رصد مشتریان و بررسی اطلاعاتشان برای توسعه کار  زمانی که مشتریان درخواست آنلاین غذا از رستوران دارند، داده‌های زیادی درباره خودشان در اپلیکیشن‌های سفارش غذا به‌جای می‌گذارند. باید این داده‌ها را بدل به اطلاعات کنید. منظور چیست؟ یعنی چیزهایی را که درباره سلیقه، بودجه، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان دستگیرتان می‌شود به اطلاعاتی برای بهینه‌سازی سفارش‌هایشان تبدیل کنید. 

اگر مشتریان را بهتر بشناسید، پیشنهادهای بهتری هم برایشان خواهید داشت. چنین چیزی در فروش حضوری ممکن نیست. در واقع، اطلاعات‌تان از مشتریان در سبک سنتی زیاد نخواهد بود. اما خرید آنلاین فست فود راهی برای تعامل بیشتر با مشتریان و در نتیجه تداوم‌دادن به خرید آنها از شما است. 

۴. افزایش انعطاف‌پذیری و خارج‌شدن از قالب‌های سنتی   

برای دوام‌آوردن در دورانی مانند کرونا باید کسب‌وکارتان را منعطف کنید. نگذارید که سیستم‌های سنتی زنجیر پایتان شوند و نگذارند که خود را با شرایط تازه وفق بدهید. راه انعطاف‌پذیری چیست؟ از سیستم‌های سفارش آنلاین غذای فست فود یا غذاهای دیگر کمک بگیرید. 

اگر خودتان توانایی و بودجه راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی شخصی را ندارید از پلتفرم‌های معروف کمک بگیرید. پیوستن به اپلیکیشن‌های معروف راه بهتری هم هست چون ضمن اینکه از هزینه‌هایتان کم می‌کند، طیف وسیع‌تری از مشتریان را به سمت‌تان می‌کشاند. تبلیغ و بازاریابی در چنین شرایطی ضرورت ندارد چون اپلیکیشن‌های معروف از قبل پیش مشتریان نام‌آشنا هستند و اعتمادشان را برای درخواست آنلاین غذا از رستوران جلب کرده‌اند. 

این نکات و توصیه‌ها را به‌خاطر بسپارید. سفارش آنلاین غذای فست فود یا انواع دیگر غذاها می‌تواند در هر دوران به نفعتان باشد و سود بیشتری را نسبت به فروش حضوری روانه جیبتان کند. دنیا دنیای اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های رنگارنگ است. نمی‌توان با دل‌بستگی به روش‌های سنتی انتظار سودکردن داشته باشید. 

در آخر کرونا که آمد، مانند خزانی سهمگین وحشتی را به دنیا تحمیل کرد که هنوز هم کسب‌وکارهای متعددی در شوک ناشی از آن به‌سر می‌برند. برخی از کسب‌وکارها هوشمندانه از چنگال تیز و وحشی ویروس خود را نجات دادند؛ همان کسب‌وکارهایی که با درک نیاز مشتریان به خرید آنلاین فست فود و غذاهای دیگر از مهلکه گریختند. نتیجه تلاش و پایداری این رستوران‌ها و مراکز فست‌فود این بود که مشتریانشان را حفظ کردند، از دوران سیاه رد شدند و برای زمانه پس از کرونا هم به سبک تازه‌ای عادت کردند که خوشایند است و به رونق کارشان کمک می‌کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]