اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104206285018608

علت غذا نخوردن خرگوش، آب نخوردن خرگوش و اسهال شدن خرگوش

بررسی دلایل و درمان غذا و آب نخوردن خرگوش، بی اشتهایی خرگوش و اسهال خرگوش

کد: 140104206285018608

https://bit.ly/3AM9jN1

، (اخبار رسمی): مشکلات مختلفی ممکن است برای خرگوش به وجود بیاید. غذا نخوردن خرگوش، آب نخوردن خرگوش و اسهال خرگوش از مهم ترین این مشکلات می باشند. به همین دلیل ما در ادامه در رابطه با علت های این سه مسئله صحبت خواهیم کرد و سپس به درمان و راه حل های آب و غذا نخوردن و بی اشتهایی خرگوش و اسهال او می پردازیم.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خرگوش از غذا خوردن دست بکشد می‌توان به مواردی همچون درد در بدن، بیماری دندان، ناراحتی های گوارشی، استرس و فشار و تغییر رژیم غذایی اشاره کرد.

بررسی دلایل غذا نخوردن خرگوش، آب نخوردن خرگوش اسهال خرگوش

داشتن حیوان خانگی یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که هر شخص می‌تواند تجربه کند. حالا اگر این حیوان دوست‌داشتنی خرگوش باشد، میزان سرگرمی و لذت شما چند برابر خواهد شد. اما به همان اندازه که نگهداری از این حیوان بازیگوش لذت بخش است، به همان اندازه نیز باید در برابر او و مشکلاتش احساس مسئولیت کنید.

مشکلات مختلفی ممکن است برای خرگوش به وجود بیاید. غذا نخوردن خرگوش، آب نخوردن خرگوش و اسهال خرگوش از مهمترین این مشکلات هستند. به همین دلیل ما در ادامه در رابطه مسئله صحبت خواهیم کرد

 غذا نخوردن خرگوش

خرگوشی که غذا نمی‌خور‌د، حتما یک دلیل پشت آن وجود دارد. از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خرگوش از غذا خوردن دست بکشد می‌توان به مواردی همچون درد در بدن، بیماری دندان، ناراحتی‌های گوارشی، استرس و فشار و تغییر رژیم غذایی اشاره کرد. هر کدام از این‌ها، به نوبه خود ممکن است باعث غذا نخوردن خرگوش شوند.

بهترین راه برای کمک به خرگوشی که دست از غذا خوردن کشیده است، بردن او پیش دامپزشک برای یافتن مشکل و حل آن است؛ البته پیش از آن هر کاری لازم است انجام دهید تا خرگوش استرس و فشار را تجربه نکند.

 البته برخی افراد هم هستند که نگران پرخوری خرگوش خود هستند دراین حالت نیز علاوه بر فراهم آوری یک رژیم غذایی متعادل همراه با وعده‌های متراکم غذایی، بهتر است او را نزد یک دامپزشک ببرید تا با مشکلاتی مانند چاقی روبرو نشود.

 آب نخوردن خرگوش

گفتیم یکی از مشکلاتی که ممکن است این خرگوش های بامزه با آن روبرو شوند آب نخوردن است. آب نخوردن بیش از بیست و چهار ساعت ممکن است حتی باعث مرگ خرگوش شود. خرگوش وقتی آب نمی‌خورد انعطاف پوستش را از دست می‌دهد، ادراری بدبو و تیره خواهد داشت، بی حال و خسته می‌شود و احتمالا دمای بدنش نیز بالا خواهد رفت. خرگوش به دلایلی همچون طعم یا بوی آب، دما نامناسب آب، بیماری، دندان درد و ...، ممکن است از آب خوردن دست بکشد. اگر خرگوش شما کوچک است سریعا او را نزد دامپزشک ببرید اما اگر بزرگتر است خودتان می‌توانید ابتدا با استفاده از سرنگ از گوشه دهانش به او آب بدهید و اگر جواب نداد او را سریعا نزد دامپزشک ببرید. البته در نظر داشته باشید که برخی از خرگو‌ش‌ها نیز هستند که آب زیادی می‌خورند، علاوه بر استرس برخی بیماری‌ها نیز ممکن است بر دلیل آب خوردن زیاد خرگوش باشد. در چنین حالتی شما باید خرگوش را نزد دامپزشک ببرید تا دلیل را پیدا کند.

اسهال خرگوش

یکی از بیماری‌هایی که صاحبان خرگوش‌ها با آن زیاد روبرو می‌شوند، اسهال خرگوش است. فقط در این مورد این عزیزان باید دقت داشته باشند که اسهال را با سکوتروپِ شل یا له‌شده اشتباه نگیرند.

سکتروپ یک سری مواد مغذی است که خرگوش آن‌ها را دفع می‌کند و آن را می‌خورد.

دلایل اسهال شدن خرگوش شامل عفونت باکتریایی یا ویروسی، استفاده نامناسب یا بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها، مصرف مستقیم یا غیرمستقیم سموم، عفونت انگلی یا بیماری مزمن می‌شود.

برای کمک به اسهال خرگوش، ابتدا به رژیم غذایی او نگاهی بیندازید. در رژیم غذایی خرگوش باید یونجه و علوفه و سبزیجات غنی از فیبر گنجانده شود.

فراهم کردن رژیم غذایی مناسب برای خرگوش اسهال که مشکلی در غذا خوردن ندارد، احتمالا مشکل را حل کند.

اما برای خرگوش اسهالی که غذا نمی‌خورد، شما نمی‌توانید کاری انجام دهید. در عوض او را سریعا پیش دامپزشک ببرید تا ابتدا به خرگوش، مایعات و ویتامین‌ها تزریق شوند، سپس مشکل او بررسی و درمان شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سرگرمی و تفریح