اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104226292919219

نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار

کد: 140104226292919219

https://bit.ly/3yCf3GC

، (اخبار رسمی): ایجاد یک محیط منظم در شرکت یا سازمان شما، باعث می شود تا کارمندان لذت بیش تری از کار کردن ببرند، چرا که زمان زیادی از روز را به این منظور سپری می کنند و قرار گرفتن در یک محیط آرام و مناسب می تواند تاثیر بسیاری بر روحیه و سلامتی آن ها بگذارد.

نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار
نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار
نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار
نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار
نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار
نحوه ی چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار

چنان چه از محیط کاری خود راضی نیستید و شرایط برای شما سخت شده است، با ایجاد تغییراتی در محیط اطراف خود و مبلمان های اداری اتاق، می توانید فضای کار را دلنشین تر کنید. تنها کسی که می تواند یک میز کاری مناسب برای شما فراهم کند، خودتان هستید. تنها شما با محیط کار خود آشنایی دارید و می دانید چه می خواهید، پس با انتخاب مناسب ترین وسایل، میز خود را به گونه ای که با آن راحت باشید، بچینید. داشتن یک میز کار مرتب می تواند شما را در نگاه دیگران نیز مثبت تر جلوه دهد. در صورتی که به دنبال دریافت نکاتی جهت چیدمان صحیح انواع مبلمان اداری شامل میز مدیریت، میز کارشناسی، میز کنفرانس و ... هستید، در این مقاله با نحوه چیدمان اصولی میز اداری در محیط کار آشنا می شوید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان میز کارمندی و کارشناسی

کارمندان ساعات زیادی از روز را در محیط اداری و پشت میزهای خود سپری می کنند. در صورتی که چیدمان میز کارمندی  به شیوه صحیح انجام نگرفته باشد، پس از طی زمان کوتاهی، از نشستن های طولانی پشت میز خسته می شوند و بهره وری آن ها به شدت کاهش می یابد. رعایت یک اصول مناسب در چیدمان می تواند تاثیر زیادی در حفظ روحیه و شادابی کارمندان داشته باشد، به گونه ای که آن ها کار خود را زودتر از زمان تعیین شده به انجام برسانند. در واقع چیدمان مبلمان اداری باید به گونه ای باشد تا کارمندان در بهترین شرایط خود قرار گیرند و به تمام لوازم دسترسی مناسبی داشته باشند. تا مجبور نباشند برای برداشتن یک وسیله از جای خود بلند شوند.

در چیدمان مبلمان اداری باید نظم اداری به صورت کلی رعایت شود. در غیر این صورت کارمندان در جابجا شدن و رفت آمد های خود دچار مشکلاتی در محیط می شوند و ممکن است نتوانند به راحتی حرکت کنند. علاوه بر این باید ارباب رجوع بتواند ارتباط مناسبی با کارمندان برقرار نماید. چیدمان های غیر اصولی مشکلاتی را در نظافت به وجود می آورد و اطراف میز ممکن است به خوبی تمیز نشود. درهم بودن و نامنظم بودن مبلمان اداری می تواند باعث حواس پرتی و عدم تمرکز کارمندان شود و بازدهی کار را نیز پایین می آورد. توجه داشته باشید که چیدمان را به گونه ای انجام دهید که امکان تغییر آن به راحتی وجود داشته باشد. ایجاد تغییر در چیدمان میزهای اداری باعث می شود تا در نهایت بتوان مناسب ترین گزینه را برای محیط پیدا کرد. دفاتر بزرگ به راحتی می توانند بر اساس استانداردهای موجود، چیدمان مبلمان خود را انجام دهند، اما در محیط هایی با فضای کوچک تر امکان ایجاد تنوع به راحتی وجود ندارد و باید از بین گزینه های محدودتری انتخاب اصلی را انجام داد. از مهم ترین فاکتورهای یک چیدمان اصولی در محیط اداری، راحت بودن پرسنل و کارمندان است. هر اندازه که محیط اداری آرامش و سکوت بیشتر و همچنین نورپردازی های بهتری داشته باشد، کارمندان نیز احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

چیدمان میز مدیریت

اتاق مدیریت را می توان از مهم ترین بخش های هر سازمان در نظر گرفت، بنابراین چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است، در ادامه برخی نکات که توسط مدیران موفق گزارش شده است را به منظور داشتن یک میز مدیریت مناسب تر عنوان کرده ایم:

  •  گذاشتن گلدان روی میز کار
  •  یکدست کردن صندلی های اتاق با میز کار
  •  قرار دادن یک ساعت مدرن بر روی میز کار
  • قرار دادن یک عکس خانوادگی بر روی میز کار
  •  استفاده از یک ظرف شکلات همخوان با محیط اتاق بر روی میز کار

چیدمان اتاق کنفرانس

سالن های کنفرانس یکی دیگر از بخش های مهم هر اداره محسوب می شود که تصمیمات و جلسات اصلی شرکت در آن جا برگزار می شود. رعایت نکات چیدمان میز کنفرانس یکی از اصول مهم و اصلی در یک محیط کاری می باشد. در ادامه برخی از مهم ترین نکات در این رابطه عنوان شده است:

  • تناسب اندازه سالن کنفرانس و ابعاد میز
  • انتخاب میز کنفرانس متناسب با نیازهای شرکت ( استفاده از میزهای میان تهی در جلسات با تعداد اعضای زیاد)
  • در نظر گرفتن قابلیت پذیرایی و یا پخش فیلم در سالن
  • ایجاد تناسب و یکدستی بین میز کنفرانس و صندلی های اطراف آن

تاثیر نورپردازی بر محیط کاری

همان طور که پیش تر اشاره شد، کارمندان زمان زیادی از روز را در محیط اداری به سر می برند، به همین خاطر ایجاد یک محیط راحت که از ایجاد خستگی آن ها جلوگیری نماید، بسیار ضروری است. نورپردازی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در چیدمان اصولی مبلمان اداری است. میزان نور موجود در محیط باید معتدل باشد و به صورت تلفیقی از نورهای طبیعی و مصنوعی باشد. در صورتی که نور طبیعی محیط از حد معمول بیش تر باشد، کارمندان دچار مشکلاتی در دیدن مانیتور کامپیوتر خود می شوند و ممکن است تمرکز و دقت خود را از دست بدهند. ترکیب مناسب نورها می تواند در افزایش روحیه کارکنان تاثیر بسیاری داشته باشد.

صندلی مناسب

اکثر افرادی که در محیط های اداری مشغول به کار هستند، از صندلی های معمولی با کفه ها و فوم های خشک استفاده می کنند. این مسئله می تواند خستگی زیاد به همراه آسیب های فیزیکی را برای کارکنان به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است از انواع صندلی های چرخشی و با قابلیت تنظیم پشته صندلی و ارتفاع در محیط های کاری استفاده می شود. این مسئله علاوه بر ایجاد راحتی بیش تر برای کارکنان، می تواند بهبود راندمان کاری را برای مجموعه شما به همراه داشته باشد.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مناسبی در خصوص چیدمان مبلمان های اداری و تاثیر آن ها بر روند کاری را بیان کنیم. در صورتی که قصد خرید انواع مبلمان های اداری را دارید، می توانید با کارشناسان " اداری نت " ارتباط برقرار نمایید.

با سپاس از همراهی شما  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]