اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105026313912498

مصاحبه با کسی که بدون حضور در باشگاه، مقاوم سوم مسابقات ام ای ای را کسب کرد

آرین شیرزاد/ تمرین از پارک شاپور تا مقام سوم مسابقات MAA

کد: 140105026313912498

https://bit.ly/3zrQAFo

، تهران , (اخبار رسمی): آرین شیراز، یکی از میلیون‌ها پسر جوان سرزمینمان است که سال 1383 در یکی از محلات جنوب تهران به دنیا آمد و زندگی را به سختی می گذراند. به همین دلیل آرین از همان 7 سالگی وارد بازار کار شد. وی به تازگی مقام سوم مسابقات را کسب کرده است

آرین شیرزاد – تمرین از پارک شاپور تا مقام سوم مسابقات MAA
آرین شیرزاد/ تمرین از پارک شاپور تا مقام سوم مسابقات MAA

برنامه اصلی من: بتوانم چند نفر دیگر مثل خودم را به این مسیر بیاورم، درست همان کاری که جمعیت برای من انجام داد.» مثلاً یک مربی ماهر بشوم تا به کل بچه محله هایم به صورت رایگان این ورزش را آموزش بدهم.

آرین شیرزاد تمرین از پارک شاپور تا مقام سوم مسابقات MAA

آرین شیراز یکی از میلیونها پسر جوان سرزمینمان است که سال 1383 در یکی از محلات جنوب تهران و در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. پدرش راننده وانت و مادرش بهیار یکی از بیمارستان های تهران بود که زندگی را به سختی می گذراندند. به همین خاطر آرین از همان 7 سالگی وارد بازار کار شد، از کارگری ساختمان گرفته تا دست فروشی کنار خیابان و درگیری های روزانه اش با ماموران شهرداری که او را بابت بساط و دست فروشی اش کنار خیابان جریمه های مالی سنگین و حتی تنبیه بدنی می کردند.

آرین در محله ای در حال بزرگ شدن بود که شاید نان خوردن برای سیر کردن شکم به راحتی پیدا نمی شد، اما شیشه و مواد مخدر به سهولت یافت می شد. کلاس هفتم که بود درس و مدرسه را رها کرد تا بیشتر کار کند، اما با وجود تلاش‌های زیادی که در کار داشت، نمی توانست پولی پس انداز کند.

به قول خودش زندگی اش بی هدف می گذشت و با خود می گفت بزرگ که شدم یکی مثل آدم های خلافکار محله می شوم و حتی شده از راه دزدی و مواد خرج خودم و خانواده ام را تامین می کنم. تا اینکه جمعیت امام علی (ع) در مسیر زندگی اش قرار گرفت و رنگ و بوی دیگری به آینده و اهدافش داد تا جایی که امروز یکی از قهرمانان ورزشی کشور محسوب می شود.

گپ و گفت کوتاهی با آرین شیرزاد داشته ایم که شنیدن آن خالی از لطف نیست. از شما هم دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

  • اکنون در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید؟

رشته ورزشی من جدو و ام ام ای (MAA) یعنی ترکیبی از جدو و بکس است که با کلاه مخصوص و بر روی تشک کشتی انجام میشود. حدوداً 6 سال است که ورزش می کنم.

  • محل تمرین شما کجاست؟

ما داخل پارک محله شاپور تمرین می کنیم.

  • چرا داخل باشگاه تمرین نمی کنی؟ چون توی پارک زمین سفت است و شما گفتی رشته ورزشی ات به شکلی است که روی تشک انجام می‌شود.

اتفاقاً سفت بودن زمین به بالا رفتن قدرت بدنی ما کمک می کند. از طرفی وقتی توی پارک محله تمرین می کنیم چند نفر از هم محله ای‌ها و پسرهای هم سن و سال ما هم میتوانند با ورزش آشنا بشوند و به صورت رایگان توی تمرین های ما شرکت کنند. هم اینکه هوای پارک آزاده و اکسیژن بیشتری برای نفس گیری داریم.

  • مربی داری یا خودت تمرین می کنید؟

برای تمرین یک مربی کاملاً حرفه ای به نام آقای مهدی شفاخواه داریم که اگر ایشون و جمعیت امام علی (ع) نبود، من هرگز وارد وادی ورزش نمی شدم و موفقیت هایی که الان دارم نصبیم نمی شد.

  • کمی بیشتر در مورد نقش آقای شفاخواه و جمعیت امام علی (ع) در موفقیت های امروزت توضیح میدید؟

آقای شفا خواه یکی از اعضای داوطلب جمعیت امام علی (ع) است که برای اولین بار تمرین های ورزشی در داخل پارک محله ما را استارت زد تا قبل از اقدام ایشون این پارک محل مصرف معتادین بود و حالا به جایی برای تمرین ورزش جوانان محله تبدیل شده است. برای همین است که می گم اگر جمعیت نبود، احتمالاً آینده من و بقیه بچه های محله شبیه به آدم های خلافکار این محله بود.

  • پس یکی از دلایلی که برای تمرین به باشگاه نمیری همین است که افراد بیشتری را جذب ورزش کنید، درست است؟

بله یک دلیلش همین است و دلیل دوم این است که ما با تمرین و دورهم جمع شدن در پارک فقط ورزش نمی کنیم، توی دل این دورهمی ها به یک سری خانواده های نیازمند سر می زنیم و کیسه مواد غذایی بین اون ها پخش می کنیم. پس تنها نیت ما از ورزش کردن رسیدن به قهرمانی نیست، ما تمرین می کنیم تا چند نفر دیگه همراه با در این راه حق جمعیت حضور داشته باشن و بتوانند دست چند نفر دیگر را بگیرند.

  • چی شد که با آقای شفاخواه آشنا شدی؟

من و دوستانم یک روز داخل پارک نشسته بودیم و به حالت شوخی باهم کشتی می گرفتیم که آقای شفاخواه وارد پارک شد و وقتی کشتی گرفتن ما را دید، از ما دعوت کرد تا در تمرین همراهیش کنیم.

  • بابت تمرین‌ها از شما هزینه‌ای نمی گیرند؟

نه اصلاً. تمام تمرین‌هایی که به ما میدن به صورت کاملاً رایگان است و تنها با عشقی که به جمعیت دارن، به ما تمرین ورزشی میدهند و اگر قرار باشد ما هم به یک نفر دیگه یاد بدهیم، این کار رو به صورت مجانی و از روی عشق انجام میدیم.

الان موقع تمرین چند نفر از بچه های محله به صورت رایگان در کنار ما داخل پارک تمرین می کنن و همونطور که اعضا جمعیت امام علی (ع) به صورت رایگان خدمت می کنند، ما هم هیچ هزینه ای بابت تمرین جوانان محله ازشون نمی گیریم. چون کسی که یک کار رو با عشق انجام از دل و جون واسش مایه میگذارد.

  • تا به حال چه مقام هایی در رشته ورزشی ام ام ای به دست آوردی؟

کلاً تیم ما 4 نفره است که وقتی در مسابقات شرکت می کنیم مقام می آریم. تا بحال چندین مسابقه در سطح کشوری و از شهرهای مختلف در رشته ورزشی ام ام ای برگذار شده که ما هم از طرف جمعیت و نه باشگاه، در این مسابقات شرکت کردیم و مقام بدست آوردیم. آخرین مسابقه ای که شرکت کردیم در اسلامشهر برگذار شد و ما تونستیم مقام سوم کشوری رو در بین تیم ها بدست بیاریم. مسابقه قبلی 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز و در آخرین مسابقه 1 طلا، 1 نقره و 2 برنز کسب کردیم.

  • چی شد که با تاسیسات 24 ساعته آشنا شدی؟

آقای شفاخواه مربی ما با آقای فاتح که در مجموعه تاسیسات 24 ساعته در حال همکاری استند، آشنا بودن به همین خاطر آقای شفاخواه ما رو به آقای فاتح معرفی کردن و قرار شد مهارت های لازم رو در زمینه فنی یاد بگیریم تا بتونیم در این مجموعه کار کنیم.

  • تا بحال چه دوره هایی فنی رو آموزش دیدی؟

تا بحال یک دوره آموزشی تعمیر و سرویس پکیج رو در آموزشگاه فنی و حرفه ای گذروندیم و زیر نظر تاسیسات 24 ساعته در کنار چند استادکار کارآموزی کردیم و در حال حاضر دوره لوله کشی رو می گذرونیم.

  • علاقه خودت به پکیج بیشتر است یا لوله کشی؟

کلاً به کار فنی علاقه دارم ولی لوله کشی رو ترجیح میدم.

  • نقش جمعیت امام علی (ع) در جایگاهی که الان استی چیه؟

جمعیت امام علی برای من همه چیز است، اگر جمعیت نبود من هم الان در این جا نبودم که شما بابت موفقیت های ورزشی ام با من مصاحبه کنی. همین که من الان سالم و سرپا استم، سمت اعتیاد نرفتم و دنبال کار و ورزش استم، همه به خاطر حضور مربی است که از طریق جمعیت امام علی (ع) وارد زندگی من شد.

من کلاس هفتم که بودم درس خواندن رو رها کردم، ولی جمعیت امام علی (ع) کاری کرد که من ادامه تحصیل بدم و الان در حال گرفتن دیپلم برق ساختمان استم.

  • نظر پدر و مادرت در مورد کار و ورزش کردنت چیه؟

اوایل با کار کردنم زیاد موافق نبودن و می گفتن کارگری کن تا کمک خرج خانواده باشی، اما من ترجیح دادم راه یاد گرفتن کارهای فنی رو ادامه بدم و بعد وارد بازار کار بشم.

بخاطر خشونتی که در رشته ورزشی من وجود داشت، با اون مخالف بودن، اما الان که زمان گذشته و من بیشتر از خودم مراقبت می کنم، راحت تر ورزش کردنم را پذیرفتند.

  • دلیل اینکه در کنار ورزش کار هم می کنی چیه؟ چون تو می تونی با تمرکز روی ورزش حرفه ای درآمد مناسبی داشته باشی.

ورزش کردن برای من یک جزئی از زندگی ام است که سالم بمونم و بتونم چند نفر از دوستان و هم محله ای هایم رو به ورزش بکشونم. همون ابتدا که جمعیت من رو به وادی ورزش کشوند، من هم تصمیم گرفتم تا همین کار رو برای چند نفر دیگه انجام بدم.

حتی هدفم از کار کردن اینه که بتونم هنر و حرفه ای رو یاد بگیرم و به چند نفر از بچه‌های محله ام به صورت رایگان یاد بدم.

  • آشنایی ات با مجموعه تاسیسات 24 ساعته چه خوبی هایی برای تو داشت؟

من از 7 سالگی با بردار دوقلوی خودم کارگری و دست فروشی می کردم و آخرش هیچ پولی نصیب ما نمی شد. برای همین تصمیم گرفتم یک کاری رو یاد بگیرم تا بتونم روی پای خودم بایستم و تاسیسات 24 ساعته این امکان رو برای من فراهم کرد و به من این فرصت رو داد.

  • برای ادامه مسیر شغلی و ورزشی چه برنامه ای دارید؟

برنامه اصلی من اینه که بتونم چند نفر دیگه مثل خودم رو به این مسیر بیارم، درست همون کاری که جمعیت برای من انجام داد. مثلاً یک مربی ماهر بشم تا به کل بچه محله هایم به صورت رایگان این ورزش رو آموزش بدم. البته هدفم از ورزش کردن و آموزش ورزش این است که یاد بگیرم چطور وقتی عصبانی استم خشمم رو روی کیسه بکس خالی کنم ولی آسیبی به کسی وارد نکنم و همین رو می خوام به بچه محله ای هایم یاد بدم.

  • قبلا فکر می کردید چند سال بعد همچنین جایگاهی داشته باشید؟

تا قبل از جمعیت هیچ هدفی نداشتم که بخوام به آینده فکر کنم، اما درست بعد از آشنایی با جمعیت و مربی ام این جایگاه امروز رو به راحتی تصویر سازی کردم که به موفقیت های زیادی خواهم رسید. الان می تونم 10 سال بعدم رو اینطور تصور کنم که تمام دنیا من رو توی رشته ورزشی ام می شناسه. من یک استادکار ماهر شدم که چند تا از بچه های محله ام در کنارم کار می کنند و خودشون استادکار شده اند.

  • چگونه این تصویر سازی در ذهنت شکل گرفت؟

من از لحظه ای که وارد جمعیت امام علی (ع) شدم و احترام و توجه رو از اعضا دیدم، این تصویر در ذهنم ایجاد شد که یک روزی من هم می تونم به موفقیت های بزرگ برسم و دست چند نفر دیگر رو بگیرم، همونطور که جمعیت دست من و امثال من رو گرفت.

  • خودت دوست داری نکته ای به این مصاحبه اضافه کنی؟

تنها چیزی که مونده بگم اینه که قدر جمعیت امام علی (ع) رو بدونیم. چون این جمعیت به زندگی من هدف داد و کارهای بزرگی برای من انجام داد. من تا پیش از ورودم به جمعیت آدم تک بعدی بودم که هیچ انگیزه ای برای آینده نداشتم و فکر نمی کردم بتونم سالم بمونم و سالم و هدف مند زندگی کنم. اما جمعیت به زندگی من مسیر داد و سرنوشت من رو تغییر داد

امثال آرین شیرزاد در محلات جنوب شهرهای کشورمون کم نیستند که به خاطر فشارهای مالی زندگی مجبور به ترک تحصیل شدن و فرهنگ خلافکارانه محل زندگی شون آن‌ها رو به مسیرهای بزه هدایت کرده. اما وجود مکان امنی مثل جمعیت امام علی (ع) این فرصت رو به بچه هامون میده که راه درست زندگی کردن را یاد بگیرن و سرنوشت خودشون و چند نفر دیگر از دوستان و اطرافیان شون را تغییر بدهند. به امید اینکه به قول آرین شیرزاد قدر جمعیت امام علی (ع) و خدماتش به قشر آسیب پذیر جامعه را بیشتر بدونیم و شاهد موفقیت های بیشتر امثال آرین باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاسیسات 24 ساعته

پس از سالها ارائه خدمات فنی به مشتریان، در سال 94 سایت "تاسیسات 24 ساعته" را راه اندازی کردیم که این سایت هم اکنون پربازدیدترین سایت تاسیساتی ایران است. سعی بر آن داریم مشکلات احتمالی تاسیسات ساختمانی شما را از طریق نظرات در سایت و همچنین مطالب و فیلمهای آموزشی، به صورت رایگان و غیرحضوری برطرف نماییم. همچنین اگر مانند هزاران مشتری ما نیاز به خدمات تخصصی در حوزه تاسیسات مکانیکی ساختمان دارید میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید. خدمات ما با ارائه تضامین مورد رضایت کارفرما برای انجام هر چه بهتر پروژه در حال انجام می باشد. همکاران ما از بین متخصصین صنعت تاسیسات ساختمان در اقصی نقاط شهر تهران گزینش و انتخاب شده اند و همین پراکندگی مجریان در نقاط مختلف تهران باعث شده که در کمترین زمان ممکن در کنار شما باشیم و مشکلتان برطرف خواهد شد. خدماتی که انجام میدهیم شامل تمام فعالیتهای تاسیسات آبی و برقی ساختمان از جمله لوله کشی آب و فاضلاب، نصب و راه اندازی پمپ و کولر، اجرا و تعمیرات موتورخانه، تعمیر انواع پکیج، نصب و سرویس انواع آیفون صوتی و تصویری، انواع برق کشی و ..... می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت