کد: 140105096326116028

تکمیل خانه‌های سی سخت

کد: 140105096326116028

https://bit.ly/3PUCdiL

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل موسسه خیریه نیکان ماموت از تکمیل 60 واحد مسکونی در روستاهای سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت و اسپانسری بانک سامان خبر داد.

تکمیل خانه های سی سخت
تکمیل خانه‌های سی سخت

به گزارش اخبار رسمی؛ نازک فردوس، مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت با اشاره به زلزله سی سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «خیریه نیکان ماموت یکبار دیگر به یاری هموطنان که از زلزله آسیب دیده بودند شتافت. شاید خیلی از عزیزان نداند که سی‌سخت، سرزمینی در دامنه‌ زاگرس و محاصره دریاچه کوه‌گل و چشمه‌ سارهای زیبای آن چقدر دیدنی بود. اما شاید این روزها بیشتر از نام «چشمه میشی» و جاذبه عطر گل‌های وحشی «گردنه‌ بیژن»، داستان سختی اهالی سی‌سخت را بعد از زلزله ویرانگر آن شنیده‌  باشید.»

وی در ادامه افزود: «نیمه شب 29 بهمن 1399 زلزله ۵.۶ ریشتری، سی‌سخت و روستاهای اطراف آن را لرزاند. با وجود آنکه امدادرسانی از ساعات اولیه زلزله شروع شد، همچنان با گذشت بیش از یکسال، اوضاع در سی‌سخت و نزدیک به ۶۵ روستای اطراف آن هنوز خوب نیست. بر اساس اطلاعات و تحقیقات همکاران ما در نیکان میزان آسیب‌های وارد شده به خانه‌های مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بود.»

مدیرعامل خیریه نیکان ماموت با اظهار تاسف و نگرانی نسبت به حال هموطنانمان در سی‌سخت افزود: «مردم در این شرایط دچار ناامنی روانی می‌شوند. بی‌سر پناهی، هوای سرد سی‌سخت، وضعیت اقتصادی نامناسب و تورم ایجاد شده بر مصالح ساختمانی، باعث شده کار ساخت و ساز بعد از گذشت یکسال هنوز به پایان نرسد. در کنار خسارات صورت گرفته به ساختمان‌ها، بعضی از مغازه‌ها نیز به دلیل آسیب فیزیکی تعطیل شده‌اند، پس از وقوع زلزله کارگاه‌هایی که در آن‌ها زنان سرپرست خانوار مشغول به کار بودند به علت آسیب به بنای ساختمان آن‌ها تعطیل شده است.»

وی خاطر نشان کرد: «در بازدیدهای میدانی‌ کارشناسان موسسه خیریه نیکان ماموت متوجه خسارت‌های اقتصادی وارد شده بر معیشت و درآمد خانوارها شدند و طی جلسات صورت گرفته و توافقات انجام شده با انعقاد توافق‌نامه‌ای فی مابین موسسه، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بر آن شدیم 60 واحد مسکونی در روستاهای سی‌سخت را تحت پوشش کمک هزینه تکمیل واحدهای مسکونی قرار دهیم. طی پایش اولیه دریافتیم که عملیات بازسازی اکثر این واحدها به دلیل افزایش قیمت مصالح به اتمام نرسیده و هموطنان عزیزمان پس از یکسال هنوز  داخل کانکس و چادر زندگی می‌کنند.»

مدیر عامل نیکان افزود: «موسسه خیریه نیکان ماموت طی مذاکره با بانک سامان، پیشنهاد حمایت از پروژه تکمیل منازل سی ست را در راستای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، با این بانک محترم مطرح کرد. در نهایت با توافق بانک سامان عملیات مذکور از دی ماه 1400 آغاز و در تیر ماه 1401 به پایان رسید. این در حالی است که تکمیل منازل سی سخت حدود یک میلیاد تومان هزینه در بر داشته است.»

گفتنی است خیرین و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به وبسایت موسسه خیریه نیکان ماموت با این موسسه و اقداماتی که تا کنون برای حمایت از خانواده‌های نیازمند انجام داده است، آشنا شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امداد رسانی به زلزله‌زدگان سی سخت  با شماره 22176001-021  تماس حاصل فرمایند.

وب سایت:      www.nikancharity.org 

شبکات اجتماعی نیکان:  nikancharity@

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان