اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105106330819347

خرید سرور اچ پی hp

کد: 140105106330819347

https://bit.ly/3PJnwPv

، (اخبار رسمی): امروزه بسیاری از شرکت‎ها،حتی افرادشخصی برای تسریع درانجام امور سازمانی،خدماتی وفنی،بجای رایانه های خانگی یالپ تاپ ازسرورها استفاده می کنند.سرور در واقع یک کامپیوتر بسیار تقویت شده وقدرتمند است که می‌تواند پردازش،حافظه وفضای ذخیره سازی بالایی در مقایسه با کامپیوترهای دسکتاپی در اختیار کاربر قرار دهد.

خرید سرور اچ پی hp
خرید سرور اچ پی hp
خرید سرور اچ پی hp
خرید سرور اچ پی hp
خرید سرور اچ پی hp
خرید سرور اچ پی hp

با توجه به حجم بالای مصرف کنندگان از خدمات سازمانی و اینترنتی، نیازمند این هستیم که سرور را جزو اولویت های زیرساختی شرکت یا هر سازمان دولتی قرار دهیم. خوشبختانه در ایران بعنوان یک کشور پرجمعیت، تامین سرور و قطعات سرور و تجهیزات شبکه بسیار آسان است. از این رو کیهان سرور بعنوان یکی از تامین کنندگان سرورهایHP  می‌تواند در تامین نیازهای فنی و سخت افزاری در کنار شما باشد.

خرید سرور اچ پی در ایران و دنیا

همانطور که می دانید در بازار بین المللی، سرورهای متنوعی از نظر مدل و کارایی وجود دارند. سرور اچپی، سرور دل، سرور لنوو و سرور ایسوس از معروف ترین انواع سرور در دنیا می باشند. همچنین سرور IBM نیز یکی از معروف ترین انواع سرور در دنیا است.

اما در ایران سرور برند اچ پی، محبوب ترین نوع سرور است. سرور اچ پی با سابقه ای بسیار طولانی یکی از بهترین برندها در زمینه سرور و تجهیزات سروری است. در ادامه به بررسی انواع محبوب سرور در بازار ایران و نحوه خرید آن خواهیم پرداخت.

بررسی تخصصی سرور HP

سرور HP دارای مدل های متنوعی است. محبوبترین مدل ها شامل سرورهای رکمونت سری DL300 و سرورهای ایستاده یا تاور ML و  Workstations می باشند.

از طرف دیگر شرکت HP طبقه بندی دیگری بر اساس نسل تولید یا Generation ارائه داده است که هر نسل دارای تکنولوژی بالاتری از نسل قبلی است. امروزه جدید ترین نسل Gen 10 و  Gen 10 Plus و از قدیمی ترین نسل ها می توان به Gen 2 اشاره کرد. البته در بازار ایران طی دو سال اخیر نسل های Gen 6 و  Gen 7 از رده خارج شده اند. هر چند سرورهای استوک HP نسل G6 و  G7 در بسیاری از پروژه ها زیر بار می باشند.

 کیهان سرور بعنوان تامین کننده قطعات سروری و سرور کارکرده HP و سرور نیو HP فعالیت می کند.

قطعا می دانید که سرور HP دارای چه قطعاتی است. پردازنده، حافظه، هارد یا فضای ذخیره سازی، فن و هیت سینک، مادربورد، پاور و رید کنترلر از مهمترین اجزای سخت افزاری سرورهای اچپی می باشند.

  • پردازنده سرورHP بعنوان هسته مرکزی سرور بوده و وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد.
  •  مموری یا حافظه رم سرور HP نقش ذخیره سازی موقت را بر عهده دارد.
  •  هارد سروری یا HP HDD بعنوان فضای ذخیره سازی عمل می کند.
  •  فن و هیت سینک نقش خنک سازی و بعنوان Cooling در سرور اچپی نقش ایفا می کنند.
  •  مادربورد سرور اچ پی نقش زیر ساخت و بورد اصلی سرور اچ پی است.
  •  رید کنترلر سرور HP مدیریت هارد و فضای ذخیره سازی را بر عهده دارد.

بخش مهم دیگری از سرور اچ پی، کیس یا شاسی فلزی سرور است که همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم نوعی از طبقه بندی سرورها رو شامل می گردد. برای مثال سرور HP DL380 G10 یک سرور رکمونت است. سرورهای رکمونت اچپی برای قرار گرفتن در رک و دیتا سنتر طراحی شده اند. اما سرور HPE ML110 Gen9 سروری با شاسی ایستاده یا تاور است که کاملا شبیه به کیس های کامپیوترهای خانگی است.

خرید سرور HP در ایران

این موضوع بسیار جذاب است. اینکه علاوه بر طبقه بندی هایی که در بالا برای سرور اچ پی معرفی کردیم، طبقه بندی دیگری نیز وجود دارد که بازار ایران با آن کاملا مانوس است. در ایران سرور HP به دو صورت کارکرده و نیو عرضه می گردد. این عرضه در بخش تجهیزات سرور اچ پی نیز کاملا مشهود است.

از آنجایی که قدرت خرید و نیاز واقعی مصرف کننده تعیین کننده سخت افزاری است که تهیه می کند. بایستی به مضوع خرید سرور HP و قیمت سرور HP نگاه دقیق تری داشته باشیم.

قیمت سرور کارکرده HP

سرور کارکرده اچ پی بیشترین محبوبیت را در بازار ایران دارا است. از آنجایی که کیفیت سرورهای اچ پی بسیار بالا است یک کاربر می تواند به راحتی بیش از 20 سال از سروری که خریداری کرده است استفاده کند. تنها مسئله ای که بایستی دقت داشته باشیم مسئله آپگرید کردن یا ارتقای سرور است که مصرف کننده می تواند با ارتفای حافظه رم یا سی پی یو های سرور HP بهره وری سرور را تا جایی که نیاز دارد افزایش دهد. توجه داشته باشید که در ایران قطعات سرور HP Gen5 و نسل های قبل تر کاملا حذف شده و قطعات
آنها به سختی یافت می شوند. اما برای سرورهای اچ پی HP Gen6 و نسل های جدید تر به راحتی می تواند قطعات جدید تر جایگزین کرد.

آنچه که در ایران به تاریخ 10/.5/1401  بعنوان سرور استوک و یوزد یا کارکرده قابل تامین و خرید است می توان به نسل های 8 و9 اشاره کرد. البته نسل 6 و 7 نیز در دسترس می باشند اما پیشنهاد کیهان سرور نیستند. بهترین سرور اچ پی در کاندیشن یوزد یا کارکرده و مدل رکمونت دو مدل سرور HP DL380 G9 و  HP DL360 G9 و در نسل 8 دو مدل سرور HP DL380 G8 و HP DL360 G8 می باشند.

  •   قیمت سرور اچ پی با توجه به اینکه کارکرده باشد یا نیو بسیار متفاوت است.
  •  با بررسی هایی که صورت گرفته است سرور کارکرده HP DL380 G10 بزودی وارد بازار ایران می شود.

نمی توان در این مقاله بصورت ریالی قیمت سرورها رو مورد بررسی قرار داد چرا که نوسان ارز و سایر متغییر های موثر در بازار مانع از تثبیت قیمت ها می گردد. اما بعنوان پیشنهاد برای خرید سرور HP اگر به دنبال این هستید که برای مصارف شخصی و شرکتی سروری تهیه کنید حتما روی سرورهای نسل 9 سرمایه گذاری کنید. این مدل سرورها برای ده سال در بازار ایران خدمات پس از فروش خواهند داشت و از این جهت جای هیچ نگرانی وجود ندارد. همچنین سرور های HP G9 قیمت بسیار مناسب تری از انواع سرور HP G10 دارند.

اگر به دنبال سرور اچ پی نیو می باشید تنها یک انتخاب خواهید داشت و آن نسل 10 سرورهای اچ پی است. نسل 10 سرورهای اچ پی از پردازنده های زئون اسکالیبل پشتیبانی می کنند و دارای مدل های متنوعی اعم از LFF و SFF می باشند. باز در این میان نوع نیاز شماست که تعیین می کنند از بین دو فرم فاکتور SFF و LFF کدام را انتخاب کنید.

این موضوع در همه نسلهای سرور اچ پی یکسان است. اگر نیاز شما فضای ذخیره سازی بسیار بالا مانند 100 ترابایت است باید از سروری مانند HP DL380 12LFF G9 یا HP DL360 4LFF G9 استفاده کنید. این در صورتی است که انواع هارد HDD با فرم فاکتور LFF دارای سرعت انتقال دیتای پایین تری نسبت به سرور هایی با فرم فاکتور SFF می باشند. بنابراین اگر نیاز دارید سروری با سرعت هارد 12Gbs استفاده کنید حتما روی سرورهای رکمونت مانند HP DL380 8SFF G10 یا  HP DL380 8SFF G9 تمرکز کنید.

خرید سرور HP DL300 G10

سرورهای نسل 10 بعنوان سرورهای نیو در بازار ایران خرید و فروش می شوند. اگر به دنبال جدیدترین و پیشرفته ترین مدل از سرورهای شرکت HP می باشید ما قطعا به شما خرید نسل 10 را پیشنهاد می کنیم. سرورهای HP DL300 G10 با اینکه بیشترین قیمت را در بین سرورهای اچ پی دارا می باشند اما دارای تکنولوژی بروز دنیا می باشند.

سرورهای نسل 10 از پردازنده های زئون اسکالیبل مانند 4110 یا 4210 برای سرور HP G10 یا 4310 بعنوان نسل سوم این مدل پردازنده ها که برای سرور HP G10 Plus طراحی شده اند و سی پی یو 4410 که احتمالا برای سرورهای HP G11 به بازار عرضه خواهند شد، پشتیبانی می کنند.

همچنین سرورهای نیو نسل 10 از حافظه رم یا RAM MEMORY با تکنولوژی DDR4 پشتیبانی می کنند که از آن جمله می توان به Ram 32gb 2666V HPE و رم Ram 32gb 2933Y HPE اشاره کرد.

برای خرید سرور اچ پی HP و همچنین قطعات اورجینال سرور اچ پی مانند کیس سرور HP و رم سرور HP و هارد سرور HP با مجموعه کیهان سرور تماس حاصل فرمایید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید سرور HP و استعلام قیمت سرور HP حتما با کارشناسان مجموعه کیهان سرور تماس حاصل فرمایید. بهترین خرید ارزانترین خرید نیست. اگر بتوانید با توجه به منابع مالی موجود، سروری تهیه کنید که بتواند نیاز سخت افزاری و نرم افزاری شما را برطرف کند موفق به خرید مناسبی شده‌اید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]