اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105166339619330

نکات مهم در خرید مانیتور دست دوم

راهنمای خرید مانیتور استوک

کد: 140105166339619330

https://bit.ly/3Qt26pD

، تهران , (اخبار رسمی): در صورتی که قصد خرید مانیتور دست دوم در بازار ایران را دارید باید کمی در انتخاب خود محتاطانه عمل کنید. به هر حال بازار محصولاتی که کیفیت مطلوبی (نسخه های کپی برندهای معتبر) ندارند هم داغ است.

راهنمای خرید مانیتور استوک
راهنمای خرید مانیتور دست دوم

در صورتی که قصد خرید مانیتور دست دوم در بازار ایران را دارید باید کمی در انتخاب خود محتاطانه عمل کنید. به هر حال بازار محصولاتی که کیفیت مطلوبی (نسخه های کپی برندهای معتبر) ندارند هم داغ است. در بیشتر موارد به دلیل عدم تخصص کافی و یا آشنایی با تکنولوژی های ساخت نمایشگر، افراد دچار اشتباهاتی در خرید خود می شوند که در ادامه قصد داریم با ذکر یک چک لیست و راهنمای خرید مانیتور دست دوم، در این مورد بیشتر توضیح دهیم.

قیمت تجهیزات کامپیوتری روز به روز در حال افزایش است. مانیتور هم از این قاعده مستثنی نیست. کالایی که با وجود کاربری یکسان آن، تکنولوژی ها و طراحی های مختلفی برای نوع نمایشگر و کاربری آن در نظر گرفته شده است. از مدل های ساده با حاشیه های زیاد گرفته تا سری‌های گیمینگ و فوق عریض و نازک که به عنوان جدید ترین تکنولوژی های ساخت از آن ها یاد می شود. بر مبنای این آموزش و مقاله راهنمای خرید، شما می توانید با دقت بیشتری، در بازار خرید مانیتور استوک، پیش بروید و واقعا فروشنده خوب را از بد تشخیص دهید.

انواع مانیتور بر اساس حوزه کاربرد و استفاده

مانیتورهای مخصوص تدوین و ادیت عکس

خرید مانیتور برای طراح و ادیت ویدیو یکی از حساس ترین حوزه های انتخابی است. انتظار می‌رود که دقت رنگ و کنتراست این نمایشگرها بسیار عالی باشد. تصور کنید که مانیتور شما رنگ‌ها را به درستی نمایش ندهد. در نتیجه احتمالا ادیتی که انجام می دهید با چیزی که روی یک کاور یا حتی بنر نمایش داده می شود یا در مانیتورهای دیگر بررسی می شود تفاوت های فاحش خواهد داشت. معمولا برای خرید مانیتور ادیت و عکاسی بهتر است به سراغ مدل های IPS بروید. این نمایشگرها اگرچه قیمت بالاتری دارند. اما به هر حال نرخ نمایش رنگ در آن ها طبیعی و ایده آل است. به طور کلی می توان گفت که پنل IPS اگر نرخ بروزرسانی خوبی هم داشته باشد بهترین گزینه است.

از طرفی این مانیتور ها قیمت بالاتری دارند و در صورتی که امکان پرداخت هزینه اضافه را ندارید، مانیتورهای VA هم می توانند انتخاب خوبی باشند.

مانیتورهای مخصوص بازی و گیمینگ

دسته بندی ثانویه ای که سالهاست در دنیا در مورد آن صحبت می شود. مربوط به خرید مانیتور گیمینگ دست دوم خواهد بود که معمولا علاقه مندان به بازی های ویدیویی با بودجه خود، می خواهند بهترین و کامل ترین انتخاب از نظر سرعت پاسخگویی و رفرش ریت را داشته باشند. در انتخاب این مانیتور ها زمان پاسخگویی و حرکات تصاویر اهمیت ویژه ای دارد.

بازی های اکشن مانند کالاف دیوتی، فورتنایت، بازی های ورزشی مانند فوتبال و بسکتبال، جنب و جوش و حرکت زیادی دارند. در نتیجه انتظار می رود که حتما مانیتور شما نرخ بروزرسانی بالاتر از 75 هرتز و سرعت پاسخگویی زیر 5 و یا حتی 3 میلی ثانیه داشته باشد. در غیر این صورت حرکت در بازی ها با دقت بالا و به اندازه ای که شما می خواهید انجام نشده و عمدتا با افت کیفیت و لگ روبرو می شوید. بخصوص اگر قرار است که از مانیتور برای کنسول یا کامپیوترهای شخصی گیمینگ استفاده کنید.

معمولا انتخاب اقتصادی برای خرید مانیتور گیمینگ TN  خواهد بود. مدل هایی که سرعت پاسخگویی بالایی دارند البته اگر کیفیت تصویر خیلی اهمیت ندارد و خیلی نشت رنگ مهم نیست. در مقابل مدل های IPS اگرچه قیمت بالاتری دارند و نرخ تازه سازی در آن ها موجب افزایش قیمت می شود. اما به هر حال از جمله بهترین و کامل ترین گزینه ها هستند.

مانیتور اداری،خانگی و آموزشی

مانیتورهای اداری، آموزشی و خانگی متداول ترین و معمول ترین نمونه های موجود در بازار هستند که نیاز به نرخ پاسخگویی خیلی بالایی ندارند. دقت رنگ و همین طور کنتراست در آن ها در اولویت نیست. مگر این که بخواهید از مانیتور برای تماشای فیلم استفاده کنید. همین طور بر اساس نیاز شما می توانید مانیتور کارکرده TN یا مدل IPS را به راحتی تحت لیبل ها و برندهای مختلف تهیه کنید.

سایز این مانیتورها نیز بستگی به نیاز شما دارد. از سایزی 16 اینچ تا بی نهایتف امکان خرید مانیتور دست دوم خانگی وجود دارد. البته دقت کنید که نباید هیچ گاه قیمت را فدای کیفیت کنید. چون به هر حال برخی برند ها ممکن است به مراتب ارزان تر باشند، اما خبری از کیفیت نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]