اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256361019330

نکات مهم در خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس دست دوم

کد: 140105256361019330

https://bit.ly/3QvHiym

، تهران , (اخبار رسمی): خرید کیس دست دوم یا استوک در اوضاع فعلی بازار یکی از بهترین، اقتصادی ترین و منطقی ترین تصمیماتی است که هر کسی می تواند بگیرد و به واسطه آن، با هزینه ای معقول، یک کامپیوتر شخصی یا کاری استاندارد تهیه کند

راهنمای خرید کیس دست دوم
راهنمای خرید کیس دست دوم

خرید کیس دست دوم یا استوک در اوضاع فعلی بازار یکی از بهترین، اقتصادی ترین و منطقی ترین تصمیماتی است که هر کسی می‌تواند بگیرد و به واسطه آن، با هزینه‌ای معقول؛ یک کامپیوتر شخصی یا کاری استاندارد تهیه کند؛ اما در مقابل چند نکته مهم وجود دارد که مبنی بر رعایت آن، می توان از وارد شدن ضرر و زیان جلوگیری کرد. به هر حال تجهیزات دست دوم اگر با دقت عمل انتخاب نشوند، می‌توانند موجب دردسرهای عظیم تر شده و در نهایت اتفاقی که رخ می‌دهد این است که افراد هزینه یک کیس دست دوم را پرداخت می کنند، اما این کیس کارایی استفاده حتی در موارد خیلی ساده و معمول را ندارد.

به هر حال کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و بیش از ۹۹ درصد قطعاتی که این روزها در بازار کامپیوتر از آن استفاده می‌شود، وارداتی خواهد بود. مبنای واردات هم قیمت ارز خواهد بود.

پردازنده، رم، مادربرد، گرافیک و… توسط کشورهای خارجی و گاهی آمریکا تولید می‌شوند و وقتی قیمت جهانی آن‌ها افزایش یابد و نرخ دلار در مقایسه با ریال افزایش پیدا کند، به طبع خرید یک کیس دست دوم ساده هم تبدیل به کابوس می‌شود. گاهی خرید دست دوم، انتخاب کیسی استوک با هزینه‌ای پایین، می تواند هوشمندانه و منطقی‌تر باشد، البته در صورتی که به درستی انجام شود. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید کیس استوک را با شما کاربران سایت تکنونما بررسی کنیم.

کیس استوک چیست؟

در مقابل کیس‌های استوک هم در بازار در دسترس هستند که از تاریخ تولید آن‌ها مدت ‌ها می‌گذرد و می‌توان گفت که دیگر توسط مبدا برند تولیدکننده پشتیبانی نمی‌شوند؛ اما به هر حال قیمتشان به مراتب کمتر است. این کیس‌ها البته حاوی قطعات استوک هستند؛ اما در مقابل وقتی در ایران از کیس استوک صحبت می کنیم، شاید تا حدودی عده زیادی آن را مصادف با کیس های دست دوم بدانند. در صورتی که در اصل مطلب این دو با هم تفاوت‌های زیادی دارند و نمی‌توان کیس استوک و دست دوم را یکی دانست.

تفاوت کیس استوک دست دوم و استوک

خیلی افراد بر این باورند که کامپیوتر استوک به معنی کیس دست دوم و کارکرده بازار است ولی اینگونه نیست. کامپیوتر استوک اروپایی به صورت مستقیم از کشورهای آمریکایی و اروپایی، بصورت عمده وارد ایران می‌شوند.

فاکتوهای مهم در خرید کیس دست دوم 

پردازنده کیس

مهم‌ترین، اصلی ترین و کلیدی ترین قطعه در هر کامپیوتر، پردازنده یا همان واحد پردازشگر مرکزی خواهد بود. عدم فعالیت صحیح یا مشکل در راندمان کاری این قطعه مساوی است با ایراد در کل کامپیوتر شما. البته بهتر است که نسل پردازنده را هم مورد بررسی قرار دهید. اکنون در بازار ایران، پردازنده‌های اینتل بهترین گزینه موجود در بازار هستند که هماهنگی لازم برای اجرای تمامی سیستم عامل‌ها و نرم افزارها را دارند. بعد از اینتل، پردازنده های شرکت AMD هم می توانند گزینه‌ای به نسبت مناسب باشند.

مادربرد کیس 

مین برد یا همان برد اصلی کامپیوتر، یک مدار مجتمع و یک صفحه مدارچاپی است که روی آن داده‌هایی در جریان بوده و مسیرهایی به قطعات مختلف دارد. در واقع از پردازنده دستور دریافت شده و از طریق مادر برد به بخش‌های مختلف ارسال می‌شود. در صورتی که حتی یک لاین از این سخت افزار دچار ایراد شود. کل کامپیوتر شما از کار می‌افتد.

بزرگترین اشتباهات هنگام خرید کیس دست دوم 

خرید کیس های دست دوم به لطف وب سایت ها و فروشگاه‌های پرتعدادی که در این زمینه فعالیت می کنند آسان است، اما سوال مهم این خواهد بود که آیا کامپیوتر مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید؟ آیا تمامی جوانب را بررسی کرده و چندگانه اشتباه های متداول در این مورد را انجام نداده‌اید؟

عدم ارتقاء رم

حافظه که RAM نیز نامیده می‌شود، بر تعداد برنامه‌هایی که می‌توانید به‌طور هم‌زمان باز کنید بدون اینکه سیستم شما کند یا خراب شود، تأثیر می‌گذارد. به حافظه مانند میز اداری خود فکر کنید. داشتن حافظه بیشتر مانند داشتن یک میز بزرگتر است، جایی که می توانید پروژه ها و کاغذهای بیشتری را به یکباره بچینید، بدون اینکه چیزی دفن شود (که سرعت شما را کاهش می دهد).

اگر دوست دارید تعداد زیادی مرورگر و برنامه به طور همزمان باز شوند، همچنین پردازش ویدیو یا عکس زیادی انجام می‌دهید، باید روی حافظه بیشتری مانند ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت سرمایه‌گذاری کنید. اگر یک کاربر معمولی آفیس هستید، ۸ گیگابایت کافی است و در هزینه شما صرفه جویی می‌کند. برخی رایانه‌ها امکان ارتقاء رم ندارند یا خیلی شما را محدود می‌کنند؛ در نتیجه این موضوع مهم است.

بی‌توجهی به سری پردازنده

در صورتی که در زمینه استفاده از کامپیوتر حرفه‌ای هستید، صرفا به نوع پردازنده دقت نکنید. گاهی یک پردازنده نسل جدید i5 به مراتب قوی تر از پردازنده i7 با مصرف بهینه خواهد بود. حتی می توانید پردازنده های نسل جدید را با پردازنده‌های نسل قدیم از نظر سرعت اجرای نرم افزارها، کش و… مقایسه کنید.

بی‌توجهی به راندمان کاری سخت افزار

بارها پیش آمده که یک کامپیوتر پس از ۶۰ دقیقه کار کردن، دچار مشکل و نقص می شود. در این صورت اگر محصول را از یک فروشگاه معتبر خریداری نکرده باشید، احتمالا دچار مشکل می شوید. گارانتی تضمین کیفیت و اصالت کالا یکی از بهترین روش ها برای کنترل این موضوع است.

فضای هارد

اگر از رایانه خود فقط برای گشت و گذار در وب و ایمیل استفاده می کنید و بیشتر داده های شما در فضای ابری یا روی سرور است، می توانید با یک هارد دیسک کوچکتر کار کنید. اگر می‌خواهید روی رایانه محلی خود کار کنید، یا با فایل‌های حجیم اوضاع متفاوت است و به فکر انتخاب کیس با هارد بیشتر و حتی یک هارد اس اس دی جداگانه باشید. دقت کنید که می‌توانید سیستم عامل و نرم افزارها رو روی هارد SSD نصب کنید و در دیگر مواقع به سراغ هارد معمولی یا H.D.D بروید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]