اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105246358019437

فیزیوتراپی در مشهد و مزایای استفاده از فیزیوتراپی

مزایای استفاده از فیزیوتراپی و روش های آن

کد: 140105246358019437

https://bit.ly/3zZbaw3

، (اخبار رسمی): فیزیوتراپی یک یاز گرایش های رشته تجربی بوده که با استفاده از علوم حرکتی و فیزیکی به درمان بیماری هایی می پردازد که به واسطه آن ها دچار اختلال حرکتی و عظلانی شده اند.

مزایای استفاده از فیزیوتراپی و روش های آن
مزایای استفاده از فیزیوتراپی و روش های آن

فیزیوتراپی و استفاده از آن در بسیاری از بیماری ها باعث بهبود سریع تر بوده و میتواند جایگزین روش های پر خطر شود. همچنین میتوان به فیزیوتراپی از دید پیشگیری از آسیب ها نیز توجه کرد.

رشته فیزیوتراپی یکی از پر مخاطب ترین گرایش های رشته پزشکی می‌باشد که به درمان انواع آسیب های جسمی مانند در رفتگی ها و شکستگی می پردازد. در فیزیوتراپی پزشک با استفاه از تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند دستگاه شاک ویو و لیزر سعی بر درمان بیمار دارند. شاید خیلی در مورد دامنه خدمات فیزیوتراپی در مشهد اطلاعات کافی نداشته باشند از این رو با یکی از متخصصین فیزیوتراپی نویان مشهد در این مورد گفت و گو کرده ایم که به صورت یک مقاله در زیر بیان شده است.

فیزیوتراپی چیست و چگونه به درمان بیماری ها کمک میکند؟

رشته فیزیوتراپی بر گرفته از علومی است که به نحوه درمان بیماری هایی همچون دیسک کمر، دررفتگی و شکستگی استخوان و دیگر بیماری ها می‌پردازد. معمولاً بیماران به دلیل آسیب دیدگی و مشکلاتی که بیماری برای آن ها به وجود آورده است دچار اختلالاتی همچون احساس درد در هنگام حرکت اندام و یا حتی عدم کنترل روی حرکت آن ها مواجه می‌شوند و این موضوع به شدت برای آن ها تأثیرات روحی و جسمی می‌گذارد لذا برای درمان می‌بایست به یک فیزیوتراپی خوب مراجعه نمایند. 

به چه کسی فیزیوتراپییست میگویند و چه کارهایی انجام می‌دهد؟

در اصل به کسی فیزیوتراپیست میگویند که با استفاده از علوم های آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی و شناخت انواع بیماری ها و عوارض آن، بتواند بهترین روش درمان و بهبودی را برای فرد آسیب دیده تجویز نماید تا شخص بتواند به حالت ابتدایی خود بازگردد و سطح فعالیت بهتر به هماره توان و انعطاف اولیه برسد.

فیزیوتراپی در درمان کدام بیماری ها کاربرد داشته و می‌تواند موثر واقع شود؟

همان طور که بیان شد چون فیزیوتراپی به درمان مشکلات حرکتی می‌پردازد، بیماری هایی شامل این درمان می‌شوند که دچار اختلالات حرکتی هستند که به صورت کلی به دسته بندی زیر می‌توان آن‎‌ها را تقسیم کرد
1-بیماری های ارتوپدی: یکی از مهم ترین دسته های بیماری و درمان همین بیماری های ارتوپدی است و اکثر این بیماری ها شامل مشکلات استخوانی مانند ستون فقرات، زانو و ... بوده و بیشتر مراجعین فیزیوتراپی ها از این گروه هستند.

2- بیماری‌های نورولوژیک: این نوع بیماری ها به اختلالات عصبی مرتبط است و حرکت افراد را تحت شعاع قرار می دهد مانند بیماری‌های:

  • بیماری پارکینسون
  • بیماری ام اس
  • بیماری سکته قلبی
  • بیماری های ناشی از ضربات مغزی
  • و بیماری های ضایعات نخاعی

3-بیماری های تنفسی و قلبی: تخصص فیزیوتراپی در بیماری های تنفسی و قلبی نیز کاربر دارد، در این از بیماری‌ها به دلیل ضعف تنفسی عملکرد کلی بیمار ضعیف شده و فیزیوتراپی می‌تواند در موارد زیر باعث کمک شود.

  • بهبود وضعیت تنفسی
  • بهبود ظرفیت ریوی
  • تقویت عضلات تنفسی
  • توان بخشی قلبی

4-بیماری های روماتیسمی و پوستی: یکی دیگر از دسته بیماری هایی که فیزیوتراپی در آن کاربرد داشته و می‌تواند موثر باشد، بیماری‌های روماتیسمی و پوستی می باشد. ابن بیماری ها یک نوع بیماری خو ایمنی هستند که معمولاً مفاصل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
در بیماری های پوستی که حرکت را محدود می‌کنند باز فیزیوتراپی می‌تواند موثر واقع شود.


5-بیماری های مرتبط با لگن: مانند دیگر دسته بیماری ها، فیزیوتراپی در درمان بیماری های مرتبط با ناحیه لگن نیز کاربردی می‌باشد ک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری زنان
  • بیماری های مردان
  • مشکلات جنسی
  • مشکلات بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • و دیگر بیماری های مرتبط به کف لگن و اندام های تناسلی

6-بیماری های نیازمند بستری پس از جراحی: فیزیوتراپی در بیمارانی که پس از عمل جراحی و یا زایمان نیاز بستری داشته، می‌تواند کارایی داشته باشد و بعضی از مشکلات آن ها را مرتفع نماید


7-بیماری های سوختگی: در بیماری های ناشی از سوختگی نیز فیزیوتراپی کاربردهای مهمی دارد. بیمارانی که دچار سوختگی شده اند معمولاً پوست و اندام آن ها آسیب دیده و یا وضعیت بافت اندام آن ها دچار اختلال شده و حتی امکان دارد به خاطر زائده‌های گوشی و کوتاهی بعضی از رگ ها دامنه حرکتی اندام کاهش پیدا کند. لذا در این موارد هم فیزیوتراپی یکی از روش های درمانی خواهد بود.

بیمارانی که دچار سوختگی می‌شوند، حتماً نیاز به فیزیوتراپی خواهند داشت

فواید و مزایای استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی

از مهم ترین مزایای فیزیوتراپی این است که بتواند زندگی فرد را از وضع موجود با کیفیت‌تر نماید. البته لزوماً این بدان معنا نیست که حتما 100 درصد به حالت اول بازمی‌گردد ولی بازهم شرایط را بهبود می‌بخشد تا بتواند حرکت بهتری داشته و حس بهتری داشته باشد. طبق این گفته گاها امکان دارد افراد سالم نیز خواهان استفاده از روش های فیزیوتراپی برای بهبود سطح کیفیت زندگی و جلوگیری از آسیب های احتمالی استفاده نمایند حال با اینکه هیچ گونه آسیب دیدگی و مشکلی ندارند.
بدین منظور می‌توان بیان کرد که فیزیوتراپی هم می‌تواند باعث درمان و هم پیشگیری شود.

لذا دانستن خدمات فیزیوتراپی ها و کاربرد آن در زندگی می‌تواند مفید باشد. یکی از فیزیوتراپی سطح یک در مشهد که خدمات مشاوره و درمان را ارائه میکند، فیزیوتراپی نویان مشهد است. برای ارتباط با این فیزیوتراپی کافی است با شمار ه 05137607488 تماس حاصل کرده یا نام آن را در گوگل جست و جو کنید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]