اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256359819459

چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟ 5 ترفند تقویت سیگنال

کد: 140105256359819459

https://bit.ly/3bXfHHf

، (اخبار رسمی): این روزها تلویزیون تنها یک وسیله نمایشی برای تماشای فیلم و سریال نیست. تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای قابلیت‌های فراوانی هستند که امکانات بسیار زیادی را به مخاطبین و مصرف‌کنندگان هدیه می‌دهند.

چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟5 ترفند تقویت سیگنال
چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟ 5 ترفند تقویت سیگنال
چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟5 ترفند تقویت سیگنال
چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟ 5 ترفند تقویت سیگنال
چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟5 ترفند تقویت سیگنال
چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می‌شود؟ 5 ترفند تقویت سیگنال

این امکانات می‌توانند کاربردی مانند دسترسی به اینترنت و سرگرم‌کننده مانند اتصال به دستگاه‌های گیمینگ باشند. به همین دلیل اگر روزی این وسیله ارزشمند دچار مشکل شود، باید سریعا به فکر تعمیر باشید.

یکی از برندهای محبوب وسایل الکتریکی بین ایرانیان، سامسونگ است. به همین دلیل اکثریت آنها به دنبال خرید تلویزیون سامسونگ می‌گردند. یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که برای بیشتر خریداران تلویزیون‌های سامسونگ پیش می‌آید، قطع شدن سیگنال تلویزیون است. با مشاهده این مشکل فرد باید بلافاصله به فکر تعمیر تلویزیون باشد. به عنوان مثال اگر شما ساکن مشهد هستید باید جهت تعمیر و رفع این مشکل به دنبال نمایندگی تعمیرات سامسونگ مشهد باشید.

علت سیگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ

معمولاً تلویزیون‌های سامسونگ دارای گیرنده‌های دیجیتال هستند. اما برخی از مدل‌های این برند به گیرنده دیجیتال مجهز نیستند؛ از این رو ممکن است با مشکل نداشتن سیگنال مواجه شوند. اما علت نمایش این عبارت چیست؟ نداشتن سیگنال به معنای وجود هرگونه مانع طبیعی و غیرطبیعی بین آنتن فرستنده امواج تلویزیونی و آنتن گیرنده است. در مواقع غیرطبیعی برخی مشکلات و اتفاقات درون تلویزیون باعث می‌شوند که سیگنال تلویزیون سامسونگ ضعیف یا دچار اختلال شود. اما راهکار چیست و چگونه باید این سیگنال را تقویت کرد؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با راهکارهای حل این مشکل بیشتر آشنا شوید.

راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون سامسونگ

برخی راهکارها وجود دارند که سیگنال را در تلویزیون‌های برند سامسونگ تقویت می‌کنند برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • تنظیم ارتفاع آنتن
  • استفاده کردن از دستگاه تقویت‌کننده
  • قرار دادن آنتن در کنار پنجره یا روی پشت‌بام
  • پیدا کردن ایستگاه‌ها و برج‌های سیگنال

تنظیم ارتفاع آنتن تلویزیون سامسونگ

یکی از دلایل مهم که باعث قطعی سیگنال تلویزیون می‌شود، ارتفاع پایین آنتن است. به همین دلیل تنها کافیست آنتن را در ارتفاع بالاتری قرار دهید چرا که ارتفاع آنتن در میزان قدرت سیگنال‌های دریافتی بسیار موثر بوده و کیفیت تصاویر را دو برابر می‌کند. بسیاری با مطالعه این قسمت آنتن خود را در بالاترین ارتفاع قرار می‌دهند که کار درستی نیست. منظور از ارتفاع، ارتفاع مناسب است. ارتفاع آنتن باید به گونه‌ای تنظیم شود که نه زیاد بالا و نه زیاد پایین باشد.

اگر نمی‌توانید ارتفاع آنتن را به درستی تنظیم کنید و هنوز با پیام "سیگنال ضعیف است" روبرو هستید، می‌توانید از متخصصین پاراتک، آچاره و خدمت از ما کمک دریافت کنید. برای این منظور می‌توانید به قسمت تماس با ما وبسایت پاراتک مراجعه کنید.

استفاده کردن از دستگاه تقویت‌کننده آنتن تلویزیون

اگر با وجود اینکه متخصصین ارتفاع آنتن شما را تنظیم کردند و بازهم با پیغام سیگنال ضعیف است روبرو شدید، می‌توایند از دستگاه‌های تقویت‌کننده آنتن تلویزیون مانند آمپلی فایر استفاده کنید. این دستگاه‌ها معمولا سیگنال را تقویت می‌کنند و مشکلات تصویر و کانال تلویزیون را برطرف می‌کنند. نصب چنین دستگاه‌هایی بهتر است توسط یک متخصص صورت بگیرد.

قرار دادن آنتن در کنار پنجره یا روی پشت‌بام

یکی دیگر از دلایلی که موجب ضعیف شدن سیگنال تلویزیون می‌شود، وجود مانع بین ایستگاه‌های سیگنال است. این موانع سیگنال‌ها و عملکرد تلویزیون را کاهش می‌دهند. یکی از دلایلی که آنتن را در کنار پنجره یا پشت‌بام قرار می‌دهند، همین امر است. با قرارگیری در کنار پنجره یا پشت‌بام آنتن‌ها موانع بسیار زیادی را کنار زده و سیگنال قدرتمندتری را دریافت می‌کنند.

انتخاب آنتن مناسب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما در تقویت سیگنال تلویزیون کمک کند، انتخاب یک آنتن مناسب است. گاهی با تعویض یک آنتن و خرید یک آنتن با کیفیت، سیگنال دریافتی بهبود پیدا کرده و تصویر بهتری را تماشا خواهید کرد.

تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده

گاهی باید برای رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ، قطعات آن را ترمیم یا تعویض کرد. اگر عدم دریافت سیگنال در تلویزیون ناشی از خرابی قطعاتی همچون آمپلی فایر (در تمام مدل‌ها) و یا تیونر (در تلویزیون‌های دیجیتال) باشد، باید این بخش‌ها را تعمیر یا در صورت نیاز، تعویض کرد. البته عیب‌یابی و تعمیر این قطعات، نیازمند مهارت بالایی بوده و این کار باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب انجام شود.

پیدا کردن ایستگاه‌ها

یکی از ترفندهای تقویت سیگنال تلویزیون‌های سامسونگ، پیدا کردن ایستگاه‌ها است. برای این منظور در این حالت باید حتما از آنتن‌های جهت‌دار استفاده کنید. این آنتن‌ها را به سمت برج‌های آنتن‌دهی بچرخانید تا به خوبی عمل کنند. حال شاید بپرسید چگونه باید این کار را انجام داد؟ می‌توانید از یک متخصص کمک دریافت کنید. اما سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها ایستگاه‌ها و برج‌های سیگنال را پیدا کرده و آنتن را در جهت آنها تنظیم کنید.

علت قطعی سیگنال را از کجا متوجه شویم؟

بررسی علل و مشکلات سیگنال تلویزیون سامسونگ و نحوه عیب‌یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن و انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی است. علاوه بر تخصص گاها جهت تعمیر و تعویض برخی قطعات تلویزیون و عیب‌یابی آن نیاز به تجهیزات خاصی است به همین دلیل یک فرد عادی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. تیم متخصص پاراتک با دارا بودن سالها سابقه و تخصص می‌توانند در این امر به شما کمک کنند.

در صورتی که از افراد متخصص و کاربلد کمک دریافت نکنید ممکن است تلویزیون شما بیشتر آسیب ببینند که همین امر هزینه بیشتری را برای شما به بار خواهد آورد. در نتیجه هر چیزی را ساده نگیرید.

علاوه براین موضوع، عیب‌یابی برای هر مدل تلویزیون با دیگری متفاوت خواهد بود؛ به همین دلیل شما با پرس‌وجو و حتی جستجو در گوگل نیز نمی‌تواند متوجه علت خرابی شوید.

ارائه خدمات شرکت پاراتک

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون‌های سامسونگ، ضعف یا قطع سیگنال تلویزیون است. به همین منظور شما برای حل یا تعمیر این مشکل نیاز به یک متخصص دارید. ما در اینجا به شما پاراتک را معرفی می‌کنیم. متخصصین پاراتک با دارا بودن سابقه کار بالا می‌توانند به سرعت مشکل عدم سیگنال تلویزیون شما را حل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]