اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256360019459

تیونر چیست و تعمیر آن در تلویزیون‌های ال جی به چه صورتی است؟

کد: 140105256360019459

https://bit.ly/3A1pnIG

، (اخبار رسمی): تیونر قطعه‌ای مهم که شاید تا به حال نامی از آن نشنیده باشید. امروزه توینر یک قطعه مهم در تلویزیون‌های مدرن ال‌جی است. این قطعه در صورت خراب شدن باید به سرعت تعمیر و یا تعویض شود. این قطعه باعث می‌شود شما بتوانید تمامی فرکانس‌های کانال‌های مختلف را دریافت و به راحتی سریال محبوب خود را مشاهده کنید.

تیونر چیست و تعمیر آن در تلویزیون‌های ال جی به چه صورتی است؟
تیونر چیست و تعمیر آن در تلویزیون‌های ال جی به چه صورتی است؟

برای تعویض یا تعمیر این قطعه باید از طریق نمایندگی‌های مجاز ال‌جی اقدام کنید. به عنوان مثال اگر شما ساکن مشهد هستید، بهترین گزینه برای شما نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال‌جی مشهد است. در اینصورت متخصصین به راحتی و بدون آسیب به سایر قطعات دیگر تلویزیون شما را تعمیر می‌کنند.  

تیونر در تلویزیون ال جی چیست؟

تیونر قطعه‌ای است که تنها در تلویزیون‌های مجهز به گیرنده‌ دیجیتال دیده می‌شود. به کمک این قطعه می‌توان شبکه‌های متعدد تلویزیونی را تنظیم و فرکانس آنها را طی مدت زمانی کوتاهی پردازش نمود. در حقیقت تیونر در تلویزیون ال جی برای تنظیم کانال‌های کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیونر در تلویزیون ال جی از یک لیست بلند بالا، فرکانس‌های دریافتی مورد نیاز کاربران را انتخاب می‌کند. تمامی این فرکانس‌ها و پردازش آنها مرتبط با فرکانس‌های آنتن در تیونر صورت می‌گیرد. با استفاده از این قطعه شما تصویر و صدای کانال را مشاهده خواهید کرد.

نشانه‌‌های خرابی تیونر تلویزیون  LG

اما از کجا بفهمیم تیونر تلویزیون ما خراب شده است؟ آیا نشانه خاصی از خود نشان می‌دهد؟ این موضوع را هرگز فراموش نکنید، تمامی خرابی‌های تلویزیون با یک نشانه خودشان را نشان می‌دهند. نشانه خرابی تیونر با خرابی مین‌برد در تلویزیون‌های ال جی به نسبت شبیه هم است. به همین دلیل تشخیص خرابی تیونر نسبت به سایر مشکلات رایج در تلویزیون سخت‌تر است.

یکی از نشانه‌های رایج در هر دو قطعی صدا و تصویر حین دیدن یک ویدیو است. به عبارتی اگر در حین دیدن سریال محبوبتان صدا و تصویر قطع و وصل شدند بدانید مشکل از تیونر یا مین‌برد است. اما آیا اکثر قطعی‌ها و وصلی‌های تلویزیون به دلیل مشکلات مین‌برد یا تیونر است؟ برای اطمینان باید چه کرد؟

برای تشخیص ابتدا باید از ساختار شبکه مطلع شوید. بسیاری با قطع شدن صدا سریعا تصور می‌کنند تلویزیونشان خراب شده، اما حقیقتاً اینگونه نیست و ممکن است تنها یک کانال خاص ارتباط خودش را فرستنده از دست داده باشد. پس برای اطمینان بیشتر در حین قطع و وصل شدن تصویر و صدا ابتدا کانال‌های دیگر را بررسی نمایید و از وضعیت سیگنال‌های دریافتی مطمئن شوید.

اگر همه‌چیز درست بود و باز هم قطع و وصلی صدا و تصویر را داشتید، می‌توانید از خدمات تعمیر برخی وبسایت‌ها مانند آچاره، خدمت از ما و پاراتک به نشانی paratek.ir بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر درباره پاراتک می‌توانید به قسمت درباره ما وبسایت مراجعه کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده تیونر چیست؟ آیا خرابی در آنها اتفاق می‌افتد؟

تیونر خود دارای اجزای مختلفی است که هریک وظیفه‌ای مشخص دارند. در حقیقت از بهم پیوستن این اجزا، تیونر تشکیل می‌شود. این اجزا با همکاری یک دیگر فرآیند پردازش و دریافت فرکانس‌های مختلف را انجام می‌دهند. به همین دلیل اگر یکی از قطعات موجود در تیونر از کار بیفتد یا خراب شود، سیستم پردازش فرکانس به طور کامل با اختلال روبرو خواهد شد که در این حالت قطعی و وصلی صدا و تصویر اتفاق می‌افتد.

برخی از اجزای مهم تشکیل‌دهنده تیونر:

  • ترانزیستورهای MOSFET
  • دوال گیت
  • آی سی‌های TDA5331
  • آی سی SDA3202
  • فیلترهای جداکننده سه باند
  • فیلتر میان‌گذر خروجی تیونر

تمامی قطعات فوق برای عملکرد درست تیونر باید به درستی کارهای خود را انجام دهند. در صورت کارنکردن یک قطعی کل سیستم با مشکل روبرو خواهد شد و عملکرد تلویزیون از بین می‌رود. قطعات تیونر با ظرافت بالایی ساخته شده‌اند به همین دلیل در اثر استفاده طولانی مدت از تلویزیون و استهلاک، خواه یا ناخواه با ایرادات فنی روبرو می‌شوند.

قطعات تیونر بسیار ظریف هستند برای تعمیر آن نیاز به تخصص است. به همین دلیل باید با دقت و مهارت بالایی صورت بپذیرد. تیونر قطعه‌ای قابل تعمیر است به همین دلیل پس از تعمیر مجدد فعال می‌گردد و دوباره تلویزیون شروع به کار خواهد کرد.

آیا هزینه تعمیر یا تعویض گران است؟

این سوال برای اکثر افراد وجود دارد که هزینه تعمیر تیونر تلویزیون ال جی چقدر است؟ آیا هزینه بسیار زیادی را باید تقبل کرد؟ هزینه تعمیر تیونر تلویزیون ال جی بسته به نوع خرابی موجود در آن مشخص می‌شود و یک عدد واحد برای آن وجود ندارد. هزینه تعویض تیونر هر چقدر هم که باشد باید تعمیر شود؛ زیرا هزینه آن نسبت به خرید یک تلویزیون جدید قطعا کمتر خواهد بود. در هر صورت چنانچه تیونر تلویزیون ال جی شما با مشکل مواجه شد نگران نباشید زیرا این مشکل کاملا قابل حل خواهد بود و هزینه آن به نسبت تعویض کلی تلویزیون کاملا معقولانه‌تر خواهد بود.

چرا باید تیونر را تعویض یا تعمیر کرد؟

 بسیاری تصور می‌کنند با خراب شدن یک قطعه تلویزیون بهترین حالت تعویض آن است. اما در حقیقت اینگونه نیست زیرا گاهی تعمیر از لحاظ هزینه به نفع شماست و باعث می‌شود تلویزیون‌تان تا سالیان سال برایتان کار کند و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. پس در صورت خراب شدن قطعه تیونر نیز بهتر روش، تعمیر است.

ارائه خدمات پاراتک

پاراتک تمامی خدمات سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات تلویزیون را برای شما انجام می‌‎‌دهد.

اگر شما هم به عنوان فردی به دنبال نمایندگی تعمیرات تلویزیون هستید ما به شما پاراتک را معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید از طریق وبسایت پاراتک درخواست تعمیر تلویزیون خود را ثبت کنید. برای اینکار کافیست ابتدا وارد سایت پاراتک به نشانی paratek.ir شوید. پاراتک علاوه بر تعمیرات تلویزیون دارای خدمات دیگر مانند نصب و نگهداری، سرویس دوره‌ای و... را نیز دارد.

پس از ثبت درخواست در پاراتک نماینده مربوط به سرعت در محل حضور پیدا می‌کند و کالای مورد نظر را تعمیر، نصب و یا سرویس می‌کند. در این صورت دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن یک نمایندگی ساعت‌ها زمان بگذارید و در سایت‌های مختلف جستجو کنید تا نزدیکترین نمایندگی را پیدا کنید. با پاراتک زمان را از دست نخواهید داد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می‌توانید به قسمت درباره ما وبسایت مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]