اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256360119458

چگونه می‌توان تلویزیون آب خورده را تعمیر کرد؟

کد: 140105256360119458

https://bit.ly/3pnoTYC

، (اخبار رسمی): تصور کنید کودک کوچک شما بدون هیچ آگاهی لیوان پر از آب در دستش را روی تلویزیون می‌ریزد و دستگاه همان لحظه خاموش می‌شود. چاره چیست؟ آیا باید تلویزیون خیس شده خود را دور بیندازید و تعمیر آن غیرممکن است؟

چگونه می‌توان تلویزیون آب خورده را تعمیر نمود؟
چگونه می‌توان تلویزیون آب خورده را تعمیر کرد؟

آب‌خوردگی تلویزیون می‌تواند یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که برای سیستم شما رخ می‌دهد و باعث خاموش شدن آن می‌شود. پس از این اتفاق و مشاهده نشانه‌های آن باید سریعا تلویزیون منزلتان را خاموش کنید و بلافاصله از برق بکشید.

پس از اینکار باید از یک تکنسین درخواست کنید تا دستگاه شما را ببیند و بررسی کند. به عنوان مثال می‌توانید از خدمات تعمیر تلویزیون برخی سایت‌های معتبر مانند آچار به دست به نشانی  acharbehdast.com، آچاره به نشانی achareh.co و خدمت از ما به نشانی khedmatazma.com بهره ببرید. درخواست خود را در سایت ثبت نمایید تا در اولین فرصت متخصص به منزل شما فرستاده شود. در ادامه به برخی از روش‌های تعمیر تلویزیون آب خورده را بیان کرده‌ایم.

تعمیر تلویزیون آب‌ خورده

تعمیر تلویزیون آب‌خورده غیرممکن نیست اما جزو سخت‌ترین تعمیرات تلویزیون محسوب می‌شود. در برخی شرایط ممکن است هیچ آبی روی تلویزیون شما نریزد اما با وجود اینکه در جایی مرطوب قرار دارد، آسیب ببیند. بنابراین اگر تلویزیون شما در محیطی مرطوب قرار داد ابتدا سریعا آن را به یک ناحیه خشک و کم رطوبت منتقل کنید.

تذکر: آب معمولا درون مدارهای الکترونیکی قرار نمی‌گیرد. در نتیجه در صورت آب‌خوردگی تلویزیون ممکن است اتصالی، آتش‌سوزی و حتی انفجار رخ بدهد. به همین دلیل با اولین نشانه سریع دستگاه را خاموش و برای تعمیر آن اقدام کنید. خاموش کردن و از برق کشیدن تلویزیون از بروز آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری می‌کند.

آیا ریخته شدن آب تنها عامل آب‌خوردگی تلویزیون است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. رطوبت نیز می‌تواند عامل دیگر آن باشد. رطوبت و نم هردو عواملی هستند که می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به تلویزیون وراد کنند و سبب روشن نشدن دستگاه شوند.

در برخی موارد ممکن است رطوبت در مدار داخلی، پیکسل‌ها، رنگ تصویر و... تلویزیون اختلال ایجاد کند. به همین دلیل باید با مشاهده هریک از این نشانه‌ها سریعا دستگاه را خاموش کرده و از خدمات تعمیرات تلویزیون برخی وبسایت‌های معتبر نظیر مانند آچار به دست به نشانی acharbehdast.com، آچاره به نشانی achareh.co و خدمت از ما به نشانی khedmatazma.com بهره ببرید.

هنگامی که وسایل برقی (الکترونیکی) منزل شما خیس و برخی از مدارهای آنها دچار آب‌خوردگی می‌شوند ممکن است مشکلات دیگری در آنها نیز رخ بدهد. به عنوان مثال هنگامی که آب داخل تلویزیون نفوذ می‌کند ممکن است مدارها بیشتر از ظریفتشان برق دریافت کنند در نتیجه این امر دچار آسیب‌های الکترولیتی شوند.

یکی دیگر از عواملی که باعث آب‌خوردگی وسایل برقی به ویژه تلویزیون می‌شوند؛ استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز است. فراموش نکنید از اینگونه دستگاه‌ها باید به اندازه کافی و در درجه مناسب استفاده کنید زیرا بیشتر از حد معمول به وسایل الکترونیکی شما آسیب جدی وارد می‌کنند. در برخی شرایط حتی ممکن است باعث سوخته شدن دستگاه شوند.

اقدامات لازم پس از خیس شدن تلویزیون برخی از افراد با خیس شدن تلویزیون یا مشاهده نشانه‌های خیس‌شدگی دست‌پاچه می‌شوند و نمی‌دانند باید چه اقداماتی را انجام دهند.

اگر شما نیز دچار این مشکل شدید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • بلافاصله تلویزیون را از برق بکشید.
  • لازم است که حتماً تلویزیون را از برق جدا کنید، چرا که مدارها هنگام خیس شدن می‌توانند الکترون‌ها را بدون توجه به روشن یا خاموش بودن دستگاه به جریان در بیاورند.
  • اگر تلویزیون خود را به دیوار نصب کرده‌اید، لازم است که آن را از دیوار جدا کنید. ناحیه آسیب ‌دیده را با سشوار خشک کنید.
  • در برخی شرایط تلویزیون آب‌خورده را خودتان می‌توانید به راحتی انجام دهید. برای مثال استفاده از سشوار می‌تواند راهکار مناسبی باشد.
  •  برای اینکار درجه سشوار خود را روی خنک تنظیم کنید چرا که باد گرم سشوار ممکن است به سیستم و سایر قطعات موجود در تلویزیون آسیب بزند.
  • در برخی شرایط که امکان استفاده از سشوار نیست می‌توانید تلویزیون خود را جایی خشک قرار دهید و چند روز آن را روشن نکنید.
  • پس از انجام مراحل بالا با یک متخصص حرفه‌ای تماس بگیرید. متخصص به منزل شما مراجعه خواهد کرد.
  • اگر پس از بررسی تشخیص داد که دستگاه به طور کامل سوخته باید تلویزیون خود را با یک تلویزیون جدید جایگزین نمایید.

چقدر زمان می‌برد تا تلویزیون آب ‌خورده خشک شود؟

این سوال در میان تمامی مصرف‌کنندگانی که تلویزیونشان برای یکبار هم دچار آب‌خوردگی شده بسیار رایج است. به طور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت کلیه لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون حداقل 48 ساعت زمان نیاز دارند تا به طور کامل خشک شوند.

لازم به ذکر است که این میزان زمان تقریبی بوده و ممکن است به مدت زمان بیشتر یا کمتری نیز نیاز باشد. در برخی موارد با وجود برخی ابزارهای خشک‌کننده ممکن است یک تلویزیون هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد تا به طور کامل خشک شود. بنابراین شما در طول این زمان باید آن را در یک جای خشک قرار دهید و روشن نکنید.

پیشگیری از آب‌خوردگی تلویزیون

احتمالا این جمله را بارها شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. به همین دلیل سعی کنید با روش‌هایی که در ادامه بیان کرده‌ایم از نفوذ آب درون تلویزیون خود جلوگیری کنید. برای پیشگیری قبل از هرچیزی باید دستگاه را به خشک‌ترین و کم رطوبت‌ترین محیط منزلتان منتقل کنید. از یک دستگاه تهویه مناسب در محل قرارگیری تلویزیون بهره بگیرید. استفاده از طوبت‌گیر نیز می‌تواند در پیشگیری آب‌خوردگی تلویزیون موثر باشد.

ارائه خدمات

همانطور که در مقاله بالا مطالعه کردید عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث آب‌خوردگی تلویزیون می‌شوند. با برخی از روش‌ها می‌توانید از وقوع این حادثه جلوگیری کنید اما در صورت رخداد باید اقدامات لازمه را انجام دهید.

تعمیر تلویزیون‌های آب‌خورده غیرممکن نیست اما کار به نسبت سخت و دشواریست که باید از یک متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با هر شرکت می‌توانید به قسمت درباره ما مراجعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]