اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105256360219458

چرا فلت تلویزیون خراب می‌شود و راهکارهای تعمیر آن چیست؟

کد: 140105256360219458

https://bit.ly/3Quy2KX

، (اخبار رسمی): امروزه کمتر کسی را می‌بینید که در طول روز تلویزیون نبیند. خراب شدن این دستگاه چالشی بزرگ برای یک خانواده محسوب می‌شود؛ چرا که جزو دستگاه‌های الکترونیکی برقی سرگرم‌کننده است. یکی از اجزای مهم تلویزیون بخش نمایشگر دستگاه است و تمامی تصاویر در این قسمت به مخاطب نمایش داده می‌شود.

چرا فلت تلویزیون خراب می‌شود؟ راهکارهای تعمیر آن
چرا فلت تلویزیون خراب می‌شود و راهکارهای تعمیر آن چیست؟

چنانچه صفحه نمایش خراب شود عملاً تلویزیون کاربردی ندارد. یکی از قسمت‌هایی که نشان دادن تصویر را برروی صفحه نمایشگر دچار مشکل می‌کند، فلت تلویزیون است. برخی فلت تلویزیون را همان نمایشگر می‌دانند؛ اما منظور ما از فلت در این مقاله فلت پنل تلویزیون است.

در واقع فلت پنل یک واسط بوده که تصویر را به نمایشگر منتقل می‌کند. آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که اگر برای فلت مشکلی پیش بیاید باید چه کاری انجام داد؟ ما در این مقاله قصد داریم درباره تعمیرات فلت پنل تلویزیون با شما صحبت کنیم.

فلت تلویزیون چیست؟

قبل از شروع بهتر است ابتدا با فلت تلویزیون آشنا شوید. همانطور که در بالا بیان شد، فلت پنل تلویزیون یک کابل واسط است که ارتباط بین تصویر و صفحه نمایشگر را برقرار می‌کند. در حقیقت یک سمت کابل تمامی اطلاعات پردازش شده را از برد آدرس دریافت کرده و به سمت دیگر که همان نمایشگر است، منتقل می‌کند. در این میان یک آی سی پردازشگر نیز در وسط قرار دارد که بسیار مهم است.

در صورتی که برای هریک از این تجهیزات اتفاقی رخ بدهد و با اختلال روبرو شود، نمایشگر تلویزیون دیگر تصویری را به نمایش نمی‌گذارد. در حقیقت فلت تمامی اطلاعات را به صورت باندینگ منتقل می‌کند. فلت پنل تلویزیون به طور کلی ساختار بسیار حساسی دارد.

خلاصه مطلب این است که اگر در دریافت تصویر از نمایشگر با مشکلات غیرطبیعی روبرو هستید احتمال دارد فلت پنل تلویزیون‌تان با مشکل روبرو شده باشد. به همین دلیل باید اقدام به تعمیر یا تعویض فلت کنید. برای این منظور می‌توانید از متخصصین برخی شرکت‌های معتبر مانند آچار به دست به نشانی acharbehdast.com، آچاره به نشانی achareh.co و خدمت از ما به نشانی khedmatazma.com بهره ببرید.

دلایل خرابی فلت تلویزیون

یکی از شایع‌ترین عللی که موجب خرابی فلت پنل تلویزیون می‌شود، آب‌خوردگی است. اگر مایع یا رطوبت به هر نحوی وارد دستگاه تلویزیون شما شود، سلامت فلت را سریعا به خطر میندازد و باعث پدیدار شدن مشکل جدی در نمایشگر می‌شود. در شرایطی که رطوبت به درون تلویزیون نفوذ پیدا ‌کند، پس از مرطوب شدن صفحه نمایش، مایع به سمت پایین سراریز می‌شود و از فاصله بسیار کم بین قاب و نمایشگر به داخل دستگاه راه پیدا می‌کند.

در این حالت احتمال دارد رطوبت با فلت برخورد کند و مشکلاتی را ایجاد نماید. البته ناگفته نماند این تنها عامل خرابی فلت نیست.

برخی عوامل دیگر عبارتند از:

  • فرسودگی
  • پارگی

علائم خرابی فلت تلویزیون

تا به اینجای مقاله با عوامل تاثیرگذار در خرابی پنل تلویزیون به خوبی آشنا شدید. اما آیا به این موضوع اندیشیده‌اید که علائم خرابی فلت تلویزیون چیست؟ از کجا متوجه شوید که خاموش شدن صفحه نمایش، خرابی فلت است؟ در چند پاراگراف بالاتر به این نکته اشاره کردیم که وظیفه فلت انتقال اطلاعات پردازش شده تصویر، از برد آدرش به صفحه نمایش است. به همین دلیل اگر عملکرد آن با اختلال روبرو شود، تاثیراتی برروی نمایشگر تلویزیون می‌گذارد.

به طور کلی با مشاهده کوچکترین خلل در عملکرد صفحه نمایش باید به خرابی فلت پنل تلویزیون شک کرد.

برخی از علائم خرابی فلت عبارتند از:

  • نمایان شدن خطوط رنگی و یا سیاه و سفید در صفحه نمایش (علت خطوط عمودی و افقی در صفحه تلویزیون)
  • تقسیم صفحه نمایش به 2 قسمت یا بیشتر
  • نگاتیو شدن تصاویر نمایشگر
  • ایجاد نوارهای رنگی یا سیاه و سفید در صفحه نمایش
  • تغییر فاز رنگ نمایش داده شده توسط نمایشگر و …

با مشاهده هریک از عوامل بالا، باید به فکر تعمیر فلت پنل افتاد. در این وضعیت باید از یک متخصص حرفه‌ای درخواست کنید تا مورد را بررسی نماید و در صورت نیاز اقدامات لازم جهت تعمیر تلویزیون را انجام دهد. در برخی شرایط ممکن است فلت سالم باشد و مشکل از جای دیگری باشد. متخصصین آچار به دست، آچاره و خدمت از ما در اینباره می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

تعویض فلت تلویزیون

فلت‌های موجود در تلویزیون‌ها معمولا به شکل یک نوار کاملا انعطاف‌پذیر هستند. در این نوارهای به تعداد مشخصی آی سی به کار رفته شده است. در صورتی که علت خرابی تلویزیون شما پارگی فلت باشد، پل ارتباطی بین تصویر و نمایشگر قطع می‌شود و شما تصویری را روی صفحه تلویزیون خود مشاهده نمی‌کنید. در این گونه موارد شما به جای تعمیر فلت نیازمند تعویض آن هستید. به همین دلیل باید با یک متخصص کاربلد تماس بگیرید تا جهت تعویض فلت اقدامات لازم را انجام دهد.

برای تعویض باید از متخصصین با تجربه و مجهز جهت جداسازی فلت و نصب مجدد آن استفاده کرد. چرا که با کوچکترین خطا ممکن است مجدد این قطعه باارزش از هم جدا شود و مجبور به تعویض دوباره آن شوید.

علاوه بر تجربه، به این نکته توجه ویژه داشته باشید که در روند تعویض فلت، یک فلت با اصالت را جایگزین کنند. زیرا فلت‌های تقلبی نه تنها برای شما کار نمی‌کنند بلکه ممکن است به اجزای دیگر تلویزیون نیز آسیب وارد کنند.

هزینه تعویض فلت تلویزیون

هزینه‌ای که تعویض فلت تلویزیون برای شما خواهد داشت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مدل و برند تلویزیون شماست. دیگر عاملی که هزینه این روند را تغییر خواهد داد، کیفیت قطعه جایگزین است. همان‌طور که می‌دانید، فلت تلویزیون نیز همانند دیگر قطعات الکرونیکی در کیفیت‌های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

ارائه خدمات

در این مقاله تمامی نکات مربوط به تعویض و تعمیر فلت پنل تلویزیون را برای شما بیان کردیم. دوباره این نکته را خاطر نشان می‌کنیم که تعویض و تعمیر این قطعه کار یک فرد عادی نیست و حتما باید از افراد متخصص بهره بگیرید. به همین منظور برای یافتن بهترین متخصصین می‌توانید از طریق وبسایت‌های برخی شرکت‌ها نظیر: آچار به دست به نشانی acharbehdast.com، آچاره به نشانی achareh.co و خدمت از ما به نشانی khedmatazma.com اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با این شرکت‌ها می‌توانید به صفحه تماس ما مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]