اطلاعات تماس
  • 091861*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105296367119192

راهنمای خرید دستگاه پوز سیار

راهنمای خرید دستگاه پوز سیار (کارت خوان سیار)

کد: 140105296367119192

https://bit.ly/3AbyIhk

، (اخبار رسمی): در این مطلب به راهنمای خرید اینترنتی دستگاه پوز فروشگاهی یا پایانه‌های پوز فروشگاهی و معرفی بهترین دستگاه پوز فروشگاهی میپردازیم.

راهنمای خرید دستگاه پوز سیار (کارت خوان سیار)
راهنمای خرید دستگاه پوز سیار (کارت خوان سیار)

دستگاه کارتخوان یا دستگاه POS یکی از ملزومات کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای انجام خرید و پرداخت است. کلمه POS مخفف کلمه انگلیسی point of sale است. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند اما معمولا به دو گروه ثابت و توزیعی تقسیم می‌شوند.

دستگاه‌های پوز به دلیل اینکه قادر به خواندن اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی هستند و به عنوان کارتخوان نیز شناخته می‌شوند، به عنوان یک سیستم پرداخت بدون نقد در نظر گرفته می‌شوند.

تاریخچه دستگاه های پوز یا کارتخوان

اولین سیستم‌های POS زمانی ظاهر شدند که کسب‌وکارهای آمریکایی از تراکنش‌ها به پول نقد تبدیل شدند. کسب و کارها به راهی برای ثبت تراکنش ها و پیگیری پول خود نیاز دارند. Azel C. Hough راهی برای ترکیب این نیازهای مختلف در یک ابزار پیدا کرد.

برای سیستم Pos، اولین بار بود که از اصطلاح "جعبه نقدی" استفاده شد. این اصطلاح توسط جیمز جی. ریتی، صاحب سالن در دیتون، اوهایو، که از اخاذی پول از مشتریان ناراضی بود، آغاز شد. بنابراین او ماشینی برای شمارش و پس انداز پولی که به کسب و کارش می رود ایجاد کرد.

این دستگاه مانند یک صندوق پول مدرن کار می کرد و شامل کلیدهایی برای وارد کردن سکه های کوچک یا سکه‌ها و کلیدهای دیگر برای اسکناس های دلاری بین 1 تا 9 دلار بود.

تقریباً 100 سال بعد، در دهه 1970، تعریف جدیدی از POS ظاهر شد. بنابراین، هنگام استفاده از آنها در سوپرمارکت‌ها، هر مجموعه ثبت نام باید به صورت دستی اضافه می‌شد.

در سال 1973، IBM یک سیستم POS مجازی را معرفی کرد که می توانست تا 128 صندوق را کنترل کند. این یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ و اولین استفاده تجاری از ارتباطات همتا به همتا و شبکه‌های محلی بود.

پس از آن فناوری‌های مختلفی وارد عمل شدند. مک‌دونالد اولین سیستم POS را با صندوق‌های نقدی کنترل‌شده ریزپردازنده معرفی کرد.
این چیدمان باعث شد تا صندوقدار به راحتی و به سرعت سفارش دهد و با نمایش همه چیز هنگام سفارش به مشتری کمک کند.

این غلاف‌ها همچنین به مک‌دونالد اجازه می‌داد تا غذای مشتریان را سریع‌تر آماده کند، زیرا صندوقدار می‌توانست پس از سفارش، دکمه‌ای را فشار دهد که پول را به آشپزخانه می‌فرستد.

در سال 1986، Gene Masher یک نسخه گرافیکی از سیستم Pos را توسعه داد. شش سال بعد، مارتین گودوین و باب هنری با ایجاد برنامه Pose که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شد، این فناوری را وارد دوران مدرن کردند. در دهه 1990، این فناوری رشد کرد و به رایانه و اینترنت شتاب گرفت.

در سال 2000، فناوری ابری کمک کرد تا سیستم‌های POS به تکامل بعدی خود برسند، که به دلایل مختلف در کاهش هزینه‌های فناوری مفید بود.

معاملات فروش و اطلاعات مشتری در فضای ابری ذخیره می شود که نیاز به فضای سرور و هزینه ها را کاهش می دهد. راه‌حل‌های مبتنی بر فضای ابری همچنین از راه‌های دیگری در هزینه‌های سخت‌افزاری صرفه‌جویی می‌کنند. از آنجایی که می توان از آن با تلفن همراه استفاده کرد، سرمایه اولیه کمی دارد.

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل صرفه‌جویی در هزینه و انعطاف‌پذیری در پردازش پرداخت، به سیستم‌های POS مبتنی بر ابر و سیار روی آورده‌اند.

چه کارهایی با دستگاه پوز قابل انجام است؟

علاوه بر انتقال وجه هنگام خرید و فروش و ارائه خدمات، می‌توانید با استفاده از ابزار پوز موبایل سیم کارت تلفن همراه خود را شارژ کرده و حساب بانکی خود را چاپ کنید. علاوه بر این، تمام هزینه ها را می توان با این ابزار پرداخت کرد. بنابراین برای بسیاری از کارها نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. استفاده از تجهیزات پوز آسان است و این تجهیزات به دلیل وزنی که دارند به راحتی قابل حمل هستند.

دستگاه کارتخوان سیار چیست؟

دستگاه پوز سیار نوعی کارت خوان است که از طریق اینترنت با سیم کارت به بانک ها متصل می شود. از آنجایی که این دستگاه ها نیازی به اتصال کابلی ندارند، برای مشاغلی مناسب هستند که مکان ثابتی ندارند و برای خرید و فروش نیاز به جابجایی دستگاه های کارتخوان دارند. اگر سرویس پرداخت آنلاین یا فروش موبایلی دارید، کارتخوان های موبایل برای شما مناسب هستند.

انواع دستگاه های کارتخوان سیار کدامند؟

دستگاه پوز بی سیم LAN

برای اتصال اینگونه دستگاه های کارتخوان به سرورهای بانک، نیازی به اتصال نیست و اطلاعات از طریق اینترنت منتقل می شود.

دستگاه کارتخوان GPRS

استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده است و از اینترنت برای اتصال به سرورهای بانک استفاده می‌کنند که از طریق موبایل‌های ارائه شده به همراه سیم کارت ارائه می شود، اتفاق خواهد افتاد. مهم نیست سیم کارت شما متعلق به چه کسی است، اما بهتر است بررسی کنید که کدام اپراتور بیشترین آنتن را در منطقه ای که دستگاه در آن استفاده می شود دارد.

دستگاه کارتخوان ثابت چیست؟

کارتخوان‌های ثابت اولین کارتخوان هایی بودند که به صورت تجاری و در مقیاس وسیع وارد بازار شدند، این ایستگاه ها برای کارکردن به خط تلفن ثابت یا کابل LAN برای اتصال به شبکه بانک و انجام تراکنش نیاز داشتند. همانطور که از نام آن پیداست کارت خوان ثابت قابل جابجایی نیست، بنابراین برای مشاغلی که کارتخوان اختصاصی دارند و نیازی به جابجایی کارتخوان ندارند مناسب است.

سرعت این نوع بسیار بالاست و می توانند تمام وقت در فروشگاه کار کنند و کارهای زیادی را در شبانه روز انجام دهند.
کارتخوان استاندارد یکی از اولین کارتخوان هایی است که وارد بازار شده است. در کارتخوان های ثابت، تراکنش ها از طریق ارتباط از طریق خط تلفن یا کابل LAN (سرویس اینترنت) انجام می شود.

بنابراین، اگر مکان فروشگاه شما ثابت است و نیازی به پرداخت در محل ندارید، کارتخوان های ثابت برای شما مناسب هستند. کارتخوان های استاندارد می توانند با برق و باتری کار کنند.

قیمت دستگاه کارتخوان

قیمت دستگاه‌های کارت خوان به عوامل مختلفی از جمله ثابت یا سیار بودن، قابلیت‌های دستگاه، رنگی یا سیاه و سفید بودن صفحه نمایش، عمر باتری، نوع دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش بستگی دارد. S58 شروع خواهد شد و تا چند میلیون دوام خواهد داشت.

دستگاه کارتخوان از کجا بخریم ؟

خرید دستگاه کارتخوان از فروشنده ناشناس مشکلات زیادی را به همراه دارد. متأسفانه اکثر فروشندگان در بازار واسطه‌هایی هستند که به خدمات پس از فروش متعهد نیستند و در صورت آسیب دیدن دستگاه یا آسیب دیدن دستگاه و توقف پرداخت آنلاین در فروشگاه شما باید روزها منتظر بمانید تا مشکل را حل کند .

این نکات را در نظر داشته باشید:

حتما دستگاه کارتخوان را خودتان و از یک شرکت ثبت شده با گواهی نمایندگی فروش خریداری کنید.

مطمئن شوید که یک فاکتور معتبر با نامه معتبر فروشنده شامل آدرس و شماره تماس دریافت می‌کنید.

بانک‌ها در ازای انسداد پول در حساب، خدمات پس از فروش را به دستگاه‌های کارتخوان ارائه می‌کنند.

از فروشنده‌ای خرید کنید که دستگاه را به صورت کتبی با عناوین مشخص تأیید می‌کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش کارتخوان

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. متاسفانه تا تاریخ نگارش این مقاله بیش از نود دستگاه کارتخوان فروخته شده توسط شرکت‌ها و خرده فروشان (به استثنای بانک‌ها) را شامل می شود و علیرغم قول هایی که هنگام فروش می‌دهند، هیچ ضمانت و خدماتی در این زمینه ندارند!

حتی موقع تعویض قاب و رنگ آمیزی و ساخت مقوا می گویند دستگاه نو است و چند سالی است که استفاده می شود. بسیاری از این دستگاه ها حداقل 10 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و قدیمی هستند، اما گاهی اوقات به عنوان نو فروخته می‌شوند!

کارتخوان‌های جدید نیز در بازار موجود است که دارای یک سال گارانتی می باشد. ضمانت نامه باید با تاریخ شروع و ذکر اقلام گارانتی، مهر و امضای فروشنده نوشته شود.

توصیه روشاک خرید کارتخوان های جدیدی است که به تازگی در بازار عرضه می‌شوند. اگرچه کارتخوان های جدید قیمت بالایی دارند، اما می‌توان از آنها به طور قابل اعتماد استفاده کرد.

مالیات دستگاه کارتخوان چطور محاسبه می شود ؟

موضوع مالیات کارتخوان سوال بسیاری از دارندگان این دستگاه است. بر اساس این اطلاعیه، هر دستگاه کارتخوان برای کار باید در اداره مالیات ثبت نام کرده باشد. برخلاف تصور برخی افراد، مالیات کارتخوان به عنوان بخشی از تراکنش محاسبه نمی شود. در واقع کارت خوان یا POS فروشگاه ابزاری برای بیان روند کسب و کار است و مالیات پایان سال بر اساس خروجی محاسبه می شود. بنابراین، خود دستگاه پوز مشمول مالیات نمی شود، اما کل هزینه دستگاه پوز مشمول مالیات است.

پرفروشترین دستگاه های کارتخوان

خرید دستگاه کارتخوان بستگی به نوع خدمات دارد. اما از آنجایی که کارت خوان های سیار قابل حمل و جابجایی هستند، محبوبیت بیشتری نسبت به انواع ثابت دارند و بسیاری از کسب و کارها به جای کارت خوان‌های ثابت از کارت خوان‌های سیار استفاده می‌کنند.

از محبوب ترین کارتخوان های موجود در بازار که در فروشگاه ها به فروش می‌رسند و یا کارکرده می‌شوند می توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

توجه داشته باشید که دستگاه های پوز انواع مختلفی دارند و قبل از خرید باید از یک فروشنده متعهد و آگاه در مورد عملکرد، دوام و گارانتی آن ها مشاوره بگیرید.

منبع این مطلب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091861*****
[نمایش اطلاعات]