اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106026374819475

آشنایی با آموزش تعمیرات سیستم برق خودروهای خارجی

دوره برق خودروهای خارجی چیست؟

کد: 140106026374819475

https://bit.ly/3dU2XSm

، (اخبار رسمی): امروزه یکی از شاخه‌های پرطرفدار دوره مکانیک خودروهای خارجی، دوره برق خودروهای خارجی می‌باشد. چراکه  در سال‌های اخیر، با پیشرفت صنعت خودروسازی، تولیدکنندگان خودرو خارجی تمرکز زیادی بر سیستم الکترونیک برای بالا بردن کیفیت رانندگی خودرو داشته اند.

دوره برق خودروهای خارجی چیست؟
تجهیزات آموزشی دوره برق خودرو خارجی در تهران

یادگیری تعمیرات برق ماشین خارجی، می‌تواند شما را برای ورود به بازار کار یک شغل پر درآمد آماده کند. اگر می‌خواهید بیشتر با دوره آموزش برق خودروهای خارجی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

امروزه یکی از شاخه‌های پرطرفدار دوره مکانیک خودروهای خارجی، دوره برق خودروهای خارجی می‌باشد. چراکه  در سال‌های اخیر، با پیشرفت صنعت خودروسازی، تولیدکنندگان خودرو خارجی تمرکز زیادی بر سیستم الکترونیک خودرو داشته اند و همواره در تلاش هستند که برای بالا بردن کیفیت رانندگی و سهولت آن، از بهترین تکنولوژی‌ها در سیستم سخت افزاری و نرم‌ افزاری خودروهای خود استفاده نمایند.

با افزایش ورود این خودروها به کشور ایران، نیاز به افراد متخصص در این حرفه احساس می‌شود. در نتیجه افراد زیادی تمایل به یادگیری و شرکت در دوره آموزش برق ماشین های خارجی دارند. برای یادگیری با بهترین و بالاترین کیفیت احتیاج به انتخاب بهترین آموزشگاه خواهید داشت. اما ممکن است این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چطور می‌توان بهترین آموزشگاه برق خودروهای خارجی را انتخاب کرد؟ برای یافتن پاسخ سوال خود تا انتهای این مفاله همراه ما باشید.

معرفی دوره آموزش برق ماشین های خارجی؛ سرفصل‌های این دوره در انتخاب دوره متناسب با شرایط خود بهتر است بدانید، دوره برق خودروهای خارجی در هریک از آموزشگاه‌های سطح کشور، با سرفصل‎ها و عناوین مختلفی برگزار می‌شوند. هر یک از این دوره‌ها و سرفصل‌ها مطابق سرفصل‌های تعیین شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد.

عموما دوره‌های پایه  تعمیرات سیستم الکتریکی و الکترونیکی خودرو با عنوان برق خودرو و در دو سطح درجه 1 و 2  ارائه می‌شود. به این صورت که در سطح درجه 2 که به آن باطری سازی هم گفته می‌شود، اصول مقدماتی سیستم برق خودرو و باطری سازی آموزش داده می‌شود و سطح درجه 1 ، به آموزش پیشرفته برق خودرو می‌پردازد. در این اموزشگاه‌ها، اگر شخصی قصد یادگیری برق خودرو خارجی را دارد، پس از گذراندن سطح درجه 2 قادر به شرکت در سطح درجه 1 و همچنین برق خودروهای خارجی را خواهد بود.

برخی از سرفصل‌های مشترک سطح درجه 1 و 2  یا دوره تعمیرات برق ماشین خارجی عبارت اند از :

  •        معرفی نقشه سیم کشی و نحوه‌ی سیم کشی مدار الکترونیکی خودرو
  •         آموزش تشخیص و رفع عیوب باطری خودرو، آموزش تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو
  •        نحوه‌ی تعمیر استارت خودرو
  •         آموزش تعمیر و عیب یابی شیشه بالابر
  •         شناخت و تعمیر قفل مرکزی خودرو
  •        آشنایی با سیم کشی بخش‌های مختلف خودرو مثل ضبظ، ساعت و...
  •        آموزش عیب یابی جعبه BSM
  •         آموزش نحوه کار با دستگاه دیاگ
  •        شناخت سیستم شبکه بندی can
  •         آشنایی و عیب یابی جعبه BSI
  •         آموزش تشخیص و بررسی مکانیزم سنسورهای قرارگرفته روی ماشین
  • در برخی آموزشگاه‌ها، این دوره‌ها به صورت خاص به بخش  ECU خودروهای خارجی می ‌پردازند. که طبیعتا سرفصل های متفاوتی از دوره تخصصی برق خودرو خارجی دارد. این سرفصل‌ها شامل بررسی ایسیوهای مختلف، آشنایی با پروگرام کردن کیلومترهای دیجیتال، آموزش تشخیص و عیب یابی ایسیوهای خودرو بدون نیاز به نقشه، سیستم توربو شارژ و... می‌شود.

    در برخی دیگر از آموزشگاه برق خودروهای خارجی، به صورت تخصصی بر مدل خاصی از خودرو خارجی کار می‌کنند. به عنوان نمونه دوره آموزش برق خودروهای چینی یا دوره تخصصی آموزش برق خودرو کیا و هیوندا یا bmw.

    بهترین آموزشگاه برق خودروهای خارجی کدام است؟ هر زمان و در هر مهارتی، برای رسیدن به هدف مطلوب خود باید مسیر درست و با کیفیت را انتخاب کرد. در مسیر یادگیری برق خودرو خارجی نیز لازم است به دنبال بهترین آموزشگاه برق خودرو خارجی باشید تا محتوای تخصصی و آموزشی با کیفیت در اختیار شما قرار بگیرید.

    همانطور که در مطالب قبل اشاره کردیم، هر آموزشگاه دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند. به همین دلیل هر یک از دوره‌ها، سرفصل‌های متفاوتی دارند و مباحث به خصوصی تدریس می‌شود. در نتیجه با توجه به حجم مباحث و سرفصل‌ها، هریک از دوره‌ها هزینه متفاوتی دارد. شما هنرجویان عزیز با توجه به سطح علاقه خود در هریک از خودروهای خارجی و میزان هزینه‌ای که خواهید کرد، می‌توانید آموزشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید.

    در این بخش خصوصیات و ویژگی های یک آموزشگاه برق خودرو خارجی را بیان خواهیم کرد تا در بین آموزشگاه‌های متعدد سطح شهر خود، بهترین را انتخاب نمایید.

    در وهله‌ی اول، باید آموزشگاهی را انتخاب نمایید که مورد تایید و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باشد. از این رو مدرکی که آموزشگاه پس از پایان دوره به شما اعطا خواهد کرد، مدرکی رسمی خواهد بود که با استفاده این مدرک به راحتی می‌توانید در مراکز دولتی و خصوصی  استخدام شوید. حتی اگر قصد مهاجرت داشته باشید، مدرک رسمی فنی و حرفه‌ای قابل ترجمه و استفاده به عنوان رزومه خواهد بود.

    در ضمن در انتخاب آموزشگاه نیز دقت کنید که اساتید با تجربه و متخصصی برای تدریس حضور داشته باشند و این آموزش در کارگاه‌های مجهز و به صورت عملی باشد.

    علاوه براین موضوع، آموزشگاه بایستی امکانات رفاهی، همچون خوابگاه برای کارآموزانی که در آن شهر سکونت ندارند، در نظر بگیرد.

    بازارکار تعمیرات برق خودرو های خارجی خودروهای خارجی از سیستم الکترونیکی پیچیده و خاصی پیروی می‌کند که این سیستم در اصل وظیفه تامین انرژی قطعات مختلف خودرو را بر عهده دارد. به عنوان مثال جهت باز و بسته کردن قفل خودرو، استارت زدن، سیستم صوتی و تصویری، سیستم مکان یاب و... از برق خودرو استفاده می‌شود. با این وجود می‌توان گفت برق خودروها یکی از پیچیده ترین قطعات خودروهای خارجی محسوب می‎شود.

    این پیچیدگی و سطح تکنولوژی به کار رفته در خودروهای خارجی، باعث می‌شود که اگر خللی در سیستم برق خودرو ایجاد شود، خودرو از جای خود حرکتی نکند.بنابراین در صورت بروز مشکل در این سیستم بایستی یک شخص متخصص و با تجربه در این حرفه اقدام به برطرف کردن آن نماید.

     اما در نظرداشته باشید که متخصصین این حوزه که به صورت تکمیلی علم به سیستم برق رسانی خودروهای خارجی داشته باشند بسیار انگشت شمار هستند. بنابراین اگر شخصی تمایل به شروع فعالیت در این حرفه داشته باشد، به سرعت می‌تواند به درآمد چشمگیری دست پیدا کند. در نتیجه می‌توان گفت که تعمیرات برق خودرو های خارجی از بازارکار بسیار خوبی بهرمند می‌باشد که با شرکت در یک دوره برق خودروهای خارجی به این هدف نزدیک می‌شوید.

    اگر تمایل به ورود به این حرفه را دارید با شرکت در دوره آموزش برق ماشین های خارجی در یکی از آموزشگاه‌های معتبر شهر خود، در کم‌ترین زمان، کسب و کار مستقل خود را داشته باشید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به اطلاعات موجود در این مرکز آموزش برق خودرو در تهران مراجعه کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون

    مجتمع فنی دارالفنون به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مجتمع های فنی کشور در سال 1386 در رشته هایی چون آموزش آرایشگری مردانه, آموزش ICDL, آموزش دوربین مداربسته, آموزش برق ساختمان, آموزش برق خودرو, آموزش مکانیکی خودرو با بیش از هزار فارغ التحصیل از سراسر کشور، پیشروی مهارت هایی است که همواره تلاش می کند توازن منطقی بین نیازهای بازار کار و توانایی فنی متقاضیان جهت ورود به بازار کار را ایجاد نماید.

    اطلاعات تماس
    • 021559***** - 021556*****
    [نمایش اطلاعات]