اطلاعات تماس
  • 021916*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106046376819058

بررسی دستگاه تست قند خون

نوار تست قند خون

کد: 140106046376819058

https://bit.ly/3PRZe4X

، (اخبار رسمی): در این مطلب به بررسی کیفیت دستگاه و نوار تست قند خون در بازار ایران می‌پردازیم.

نوار تست قند خون
نوار تست قند خون

نوار تست قند خون ( کیت تست دیابت ) 

دیابت وضعیتی است که طی ابتلا به آن، بدن توانایی تولید انسولین به میزان کافی را ندارد؛ و یا بدن انسولین ترشح می‌کند ولی توانایی جذب و استفاده از آن وجود ندارد.

انسولین ماده‌ای است که قند موجود در خون را تجزیه کرده و به انرژی برای سلول‌ها تبدیل می‌کند. در این شرایط، گلوکز ( قند ) موجود در خون افزایش می‌یابد. 
با افزایش این قند در خون، بیماری دیابت ایجاد می‌شود. هر چقدر که سطح بیماری پیشرفته‌تر باشد، علائم و درمان‌های آن نیز پیچیده تر می‌شود. 
به طور کلی، دیابت برای تمامی افراد می تواند رخ دهد. اما برخی افراد ریسک بالا تری برای ابتلا به این بیماری دارند.

افرادی با شرایط:

  • بالای 45 سال 
  • دارای بیماری های زمینه ای 
  • دارای ژنتیک بیماری دیابت 
  • دارای چاقی و اضافه وزن 
  • عدم تحرک و فعالیت های مناسب روزمره
  • مصرف بالای الکل و دخانیات 
  • شرایط زندگی یا شغلی پر استرس 
  • سبک زندگی نا سالم و مصرف غذا های چرب، شیرین و...

تمامی این شرایط، می تواند منجر به ابتلا و یا تشدید بیماری دیابت گردند. 

دستگاه تست قند خون خانگی
هرچقدر که دیابت در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان‌هایی ساده تر تجویز می‌شود. به عنوان مثال، در مراحل اولیه ممکن است تنها با کمک دارو های ساده، رژیم های غذایی، فعالیت های ورزشی و... بتوان بیماری را تحت کنترل دراورد. اما در شرایط وخیم تر، علاوه بر رژیم های غذایی سنگین، نیاز به دارو های شیمیایی، تزریق انسولین و... وجود دارد. 
اما ممکن است این سوال ایجاد شود که علائم دیابت چیست؟
دیابت در مراحل ابتدایی تقریبا هیچ علائمی ندارد. به طوری که ممکن است شخص تا مدت های طولانی به دیابت مبتلا شده باشد. ولی از از حضور آن بی اطلاع باشد. این دوره، دوره   حساسی محسوب می‌شود. چرا که در صورت عدم چکاپ منظم قند خون و تشدید بیماری در اثر عدم رعایت پرهیزها و توصیه‌های پزشک، بیماری به سرعت تشدید می‌یابد. 
اما در مراحل مختلف و پیشرفته، علائم بیشتری نمایان می شوند. 
مراحل اولیه دیابت، پیش دیابت نامیده می شوند. در این دوران ممکن است علائمی همچون خستگی‌های مداوم، احساس تشنگی مداوم، تکرر ادرار، گرسنگی زیاد، تاری دید و... وجود داشته باشد. نکته ی  مثبت در پیش دیابت، احتمال قابل برگشت بودن آن است؛ البته تحت شرایطی که بیماری به موقع تشخیص داده شده و تمامی تجویزهای پزشک رعایت شود. 
پیش دیابت با کاهش وزن، افزایش فعالیت‌های ورزشی هوازی، تغذیه سالم و دوری از استرس و هیجان معمولا قابل بازگشت است. 
اما با عدم تشخیص به موقع، و ورود به کامل به بیماری دیابت، علائم شدت بیشتری پیدا می‌کنند. 
این علائم می توانند به صورت:

  • تشنگی و گرسنگی بسیار زیاد 
  • تکرر ادرار
  • مشکلات بینایی
  • کاهش وزن 
  • خستگی و ضعف جسمانی 
  • عدم بهبود زخم های بدن و مشکلات پوستی

نمایان شود. البته این علائم می‌توانند در اثر سایر بیماری‌ها و یا حتی کمبود ویتامین‌های بدن نیز رخ دهند ؛ اما افرادی که به هر دلیل در معرض ریسک ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند، با مشاهده این علائم به طور مکرر، باید فورا به پزشک مراجعه نمایند.
دیابت می‌تواند در طولانی مدت، روی سایر ارگان های بدن نیز تاثیرات نا مطلوبی بر جای گذارد. به عنوان مثال، مشکلات و ضعف بینایی، عارضه های پوستی، نارسایی‌های کبد و کلیه، اسیب به قلب و... از رایج ترین عوارض قند خون بالا هستند. 
توصیه می‌شود تمامی افراد، حتی افراد سالم و افرادی که پیش زمینه ای از دیابت ندارند نیز قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند. بررسی روزانه ی  قند خون به آسانی و با کمک دستگاه های تست قند خون خانگی ممکن است. این دستگاه در تمامی داروخانه ها، فروشگاه ها و سایت های آنلاین فروش تجهیزات پزشکی قابل خریداری بوده ؛ و برای خرید نیازی به نسخه ی  پزشک وجود ندارد. 
دستگاه تست قند خون خانگی با استفاده از سوزن لنست، میزان 0.3 تا 0.5 میلی گرم از خون را دریافت کرده و ظرف مدت چند ثانیه، مقار گلوکز خون را اعلام می کند. این تست در ساعات ابتدایی صبح و شرایط ناشتا صورت می گیرد و میزان قند خون پایه  را مشخص می کند. 
تست قند خون در منزل، نیازی به مراجعه به مراکز خدمات درمانی نداشته، و به راحتی در منزل و هر ساعت از شبانه روز قابل انجام است. این کار تنها چند دقیقه زمان لازم دارد ؛ اما می تواند از ابتلا به دیابت پیشرفته جلوگیری کند. 
در صورت تست قند خون در منزل، نیاز است تا شخص، محدوده سلامت را شناخته باشد تا بتواند به خوبی وضعیت گلوکز خون را تفسیر کند. در شرایطی که فرد در حالت سلامت به سر می برد و دچار بیماری قند خون نیست، رقم نمایش داده شده روی مانیتور دستگاه باید کمتر از 100 میلی گرم بر دسی لیتر باشد. ارقام کمتر، معمولا خطراتی را به همراه ندارند. در واقع رقم های بالا، خطرناک تر از رقم های پایین هستند.
تست قند خون می‌تواند در ساعات مختلف شبانه روز صورت بگیرد. بهترین حالت، پیش از صبحانه و بصورت ناشتا است ولی 2 الی 4 ساعت بعد از نیز می تواند واکنش بدن به مواد قندی موجود در غذا را نیز مشخص کند. 
با بررسی مداوم قند خون، می‌توان سبک زندگی را بهبود بخشیده و روی غذاهای مصرفی و فعالیت‌های روزانه، مدیریت بیشتری اعمال نمود. در این شرایط، فرد سعی می کند تا از مصرف برخی غذاهای افزایش دهنده ی  قند خون پرهیز نماید؛ و در مقابل، غذاهایی مصرف کند که کاهنده  قند خون بوده و فعالیت های ورزشی نیز در راستای کاهش این میزان قند انجام دهد. 
برخی غذاها، پیش از سایر مواد غذایی قند خون را افزایش می دهند. موادی همچون:

  • نشاسته ( برنج و نان سفید، سیب زمینی به خصوص سیب زمینی سرخ شده )
  • شیرینی جات و مواد قندی
  • مواد چربی 
  • غذاهای فراوری شده مثل همبر، سوسیس  و کالباس
  • غذاهای فست فور
  • نوشیدنی های مصنوعی
  • برخی پروتئین‌ها

در مقابل، برخی دیگر از مواد غذایی، کاهنده قند خون هستند. غذاهایی همچون زنجبیل، انواع توت، مرکباتی همچون گریپ فروت، چای سبز، دارچین و... کاهنده قند خون هستند و مصرف منظم آن ها می تواند منجر به کاهش قند خون، فشار خون و حتی چربی خون شود. 
در کنار این موارد، فعالیت‌های ورزشی به خصوص ورزشی‌های هوازی، مهم ترین تاثیر را در روند درمان دیابت دارند. ورزش‌های هوازی کمک می‌کنند تا وزن به حالت ایده الی کاهش یافته، فعالیت‌های قلبی بهبود پیدا کنند،  هورمون‌های ضد استرس در بدن ترشح شوند و قند، چربی و سایر سموم از بدن تخلیه شوند. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021916*****
[نمایش اطلاعات]