اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106066381319425

مقایسه چیلرهای جذبی و تراکمی

کد: 140106066381319425

https://bit.ly/3ASndg8

، (اخبار رسمی): تامین سرمایش مورد نیاز ساختمان ها در تابستان به ویژه در ساختمان های بزرگ و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی که نیاز به هوای سرد بیشتر است، یکی از دغدغه های اصلی نسل کنونی است. استفاده از چیلرها راه حلی کاملاً طراحی شده

مقایسه چیلرهای جذبی و تراکمی
چیلر تک اثره دو اثره

سیستم تبرید جذبی شامل محفظه جذب، اواپراتور، ژنراتور، کندانسور، پمپ اواپراتور، پمپ جاذب، انژکتور می باشد.

تامین سرمایش مورد نیاز ساختمان ها در تابستان به ویژه در ساختمان های بزرگ و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی که نیاز به هوای سرد بیشتر است، یکی از دغدغه های اصلی نسل کنونی است.
استفاده از چیلرها راه حلی کاملاً طراحی شده و حرفه ای در بین مهندسین مشاور و صاحبان ساختمان های مسکونی - اداری - تجاری و صنعتی است و گروه صنعتی مهتاب گستر خود را ملزم می داند تا دانش علمی ارزشمندی را در مورد چیلرها ارائه دهد و نحوه عملکرد آنها را توضیح دهد. 

تفاوت چیلر جذبی تک اثر دو اثر کدامند؟ اطلاعات دقیقی در مورد این بخش و انواع آن و همچنین شرح کامل عملکرد هر بخش و ... جمع آوری کرده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.
بخش اول: توضیحات
بهتر است ابتدا بدانیم که چه چیزی خنک است و برای چه منظوری استفاده می شود؟
چیلر دستگاهی است که با دو روش تراکم بخار یا سیکل تبرید جذبی، تامین مبرد به هوای سرد و یا تامین مبرد به دستگاه هایی مانند فن کویل، ماشین آلات صنعتی و غیره، گرما را از مایع خارج می کند. گرمای استخراج شده از مایع در سایر فرآیندهای صنعتی که نیاز به گرما دارند استفاده می شود.
لازم به ذکر است که کولر گازی به عنوان تهویه مطبوع و تجهیزات خنک کننده فضا در صنایع مختلفی مانند کارخانه های تزریق پلاستیک، داروسازی، صنایع غذایی، کارخانه های داروسازی، ساختمان های مسکونی بزرگ و غیره کاربرد دارد. چیلرها به دو نوع تراکمی و جذبی تقسیم می شوند که در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است.
بخش دوم: آشنایی با سیکل خنک کننده و مبرد در دستگاه سردخانه
چرخه تبرید به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن گرما از یک محیط یا فضا یا ماده به محیط دیگر از طریق یک مبرد منتقل می شود. در فرآیند خنک سازی، گرمای محیط مورد نظر توسط اواپراتور جذب شده و از طریق کندانسور خارج می شود. سیکل تبرید در چیلرهای تراکمی و جذبی متفاوت خواهد بود. مبرد در چیلر جذبی مایع و در مدل تراکمی گاز خواهد بود.
نحوه خنک کردن چیلر جذبی:
سیستم تبرید جذبی شامل محفظه جذب، اواپراتور، ژنراتور، کندانسور، پمپ اواپراتور، پمپ جاذب، انژکتور می باشد.
سیکل تبرید چیلر جذبی با ورود مبرد به محفظه کم فشار اواپراتور آغاز می شود. مایع خنک کننده که آب مقطر است توسط انژکتور روی لوله مسی (کویل) که حاوی آب داغ یا آب داغ یا بخار است پاشیده می شود.
به این ترتیب دمای آب مقطر بالا رفته و به بخار تبدیل می شود. در این مرحله باید رطوبت تبخیر شده را از محفظه تبخیر جمع آوری و تخلیه کنیم تا فشار محفظه تبخیر همیشه کم باشد. این عمل با جاذب انجام می شود.
آب به داخل لوله های جاذب جریان می یابد و بخار مقطر با لوله های جاذب ترکیب می شود و سپس محلول لیتیوم بروماید که یک نمک است از طریق انژکتور به بخار تزریق می شود و تبدیل به محلول می شود. و توسط پمپ به جاذب ارسال می شود. چندین بار تا خنک سازی لازم انجام شود.
کوئنچ کولر گازی از دو قسمت ژنراتور و کندانسور فشار قوی و کمپرسور و اواپراتور کم فشار تشکیل شده است. در تهویه مطبوع از هیت سینک برای تولید سرمایش استفاده می شود و سیکل تبرید بر اساس جذب و تبخیر گرمای یخچال و جذب بخار یخچال توسط مواد جاذب برقرار می شود.
نحوه نگهداری فریزر فشرده در یخچال
سیستم خنک کننده چیلرهای کمپرسوری از چهار قسمت کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده است. گاز مبرد توسط کمپرسور فشرده شده و فشار آن افزایش می یابد و با آب یا هوای محیط وارد کندانسور شده و به صورت مایع در می آید. آب مورد بحث با عبور از لوله های مویین افت فشار ناگهانی را تجربه می کند و با گرفتن گرمای ذخیره شده هوا از ناحیه اواپراتور و تبدیل آن به بخار برای بازگشت به کمپرسور در اواپراتور خنک می شود.
مبرد در چیلر تراکمی:
یخچال های مستعمل و سایر تجهیزات تبرید باید از نظر قوانین تخریب لایه ازن و گرمایش جهانی آزمایش شوند.
ODP
این دسته در واقع نشان دهنده میزان تخریب لایه ازن در مقایسه با مبرد CFC11 است که بین 0 تا 1 است و وقتی نزدیک به 1 باشد برای لایه ازن بسیار خطرناک است. ODP 1 است.
GWP
این ماده همچنین بیانگر توانایی هر مبرد برای تولید گرما در جو است که با دی اکسید کربن اندازه گیری می شود. این ماده در یک دوره طولانی و چند ساله پیش بینی شده است.
انواع مبرد:
مبردهای هوا، آب، آمونیاک، دی اکسید کربن و هیدروکربن دو مبرد طبیعی هستند، در حالی که مبردهای کلروفلوئوروکربن (CFC)، هیدروکلرو فلوئوروکربن (HCCC)، هیدروفلوئوروکربن (HFC) مبردهای صنعتی هستند. رایج ترین مبردها در صنایع عبارتند از R134a (HFC)، R-407C (HFC)، R-410A (HFC)، R-22 (HCFC)، R-404A (HFC).

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل