اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105226350119425

روف تاپ

روفتاپ پکیج چیست؟چه مزایا و معایبی دارد؟

کد: 140105226350119425

https://bit.ly/3w5Japs

، (اخبار رسمی): پکیج پشت بام نوعی سیستم تهویه مطبوع برای سرمایش و گرمایش منازل، ادارات یا سالن‌ها است. علت نامگذاری آن به پکیج سقفی این است که متریال سقف بر روی پشت بام نصب می شود و تمامی اجزای تهویه لازم از جمله کویل اواپراتور، فن، کمپرسور و هوا در خانه ای تعبیه شده است که به آن پکیج یونیت نیز گفته می‌شود.

روفتاپ پکیج چیست؟چه مزایا و معایبی دارد؟
روفتاپ پکیج چیست؟چه مزایا و معایبی دارد؟

پکیج پشت بام نوعی سیستم تهویه مطبوع برای سرمایش و گرمایش منازل، ادارات یا سالن ها است. علت نامگذاری آن به پکیج سقفی این است که متریال سقف بر روی پشت بام نصب می شود و تمامی اجزای تهویه لازم از جمله کویل اواپراتور، فن، کمپرسور و هوا در خانه ای تعبیه شده است که به آن پکیج یونیت نیز گفته می شود. . عملکرد این سیستم مزایا و معایب روف تاپ پکیج تهویه مطبوع با سیستم اسپلیت متفاوت است. از اسپلیت ها در مصارف مسکونی استفاده می شود که کویل و فن از کمپرسور و کندانسور جدا شده و این دو واحد داخل و خارج ساختمان هستند.
اجزای اصلی پکیج سقف
به طور کلی پکیج سقف شامل بدنه اصلی و کانال های متصل به آن می باشد. بدنه اصلی پکیج سقفی با توجه به نوع کارکرد از چند قسمت تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت ها اجزای مخصوص به خود را دارند البته تعدادی. این قطعات نیز مانند فن ها به دلیل ایجاد هوا می توانند در قسمت های مختلف وجود داشته باشند.

جاری بودن اجزای اصلی پکیج های سقفی عبارتند از:

  • دمپر و رگولاتور ورودی هوا
  • فیلتر کنید
  • کویل های گرمایش و سرمایش
  • فن و موتور برق
  • واحد تغلیظ
  • ساختار و کابین

در زیر این بخش های کلیدی را به تفصیل شرح می دهیم.
قسمت اول: به دریچه های ورودی و خروجی هوای نصب شده در بدنه پکیج می پردازد. بالای شیر ورودی هوای تازه یک قاب پوششی تعبیه شده است که برای محافظت از محیط داخلی پکیج از شرایط نامساعد محیطی استفاده می شود.
بخش دوم: این مربوط به دمپرهای هوای داخل پکیج سقفی است. این دمپرها وظیفه کنترل جریان هوای داخل و خارج از کابین را بر عهده دارند.
قسمت سوم: به صفحه فیلتری اشاره دارد که برای حذف ذرات و آلودگی در ورودی و برگشت هوا به بسته بندی استفاده می شود.
قسمت چهارم: شامل کویل خنک کننده و کویل گرمایشی می باشد که کویل خنک کننده طبق سیکل ترمودینامیکی توسط لوله های مسی به کمپرسور متصل می شود در حالی که کویل گرمایش توسط لوله هایی به پکیج گرمایش یا اتاق ماشین مرکزی متصل می شود.
قسمت پنجم: شامل یک فن و یک موتور الکتریکی برای گردش هوای مطبوع در ساختمان می باشد.
قسمت ششم: کمپرسور، کندانسور، سیستم‌های کنترل، فن کندانسور، شیر کاهش فشار و غیره.
قسمت هفتم: پکیج خارج از پکیج سقفی شامل کانال ها، دمپرها، شیرآلات و ترموستات های خارج از پکیج بوده و وظیفه انتقال و کنترل هوای بین کولر و محیط داخل ساختمان را بر عهده دارند. پکیج های سقفی به دو کانال مختلف متصل می شوند. کانالی که هوای تهویه شده را به ساختمان منتقل می کند و مجرای دیگر برای هوای برگشتی و هوای ساختمانی که وارد پکیج سقف می شود.
هر یک از اجزای فوق دارای ساختار خاصی هستند و تقریباً در تمامی پکیج های سقفی یافت می شوند، اما از جمله اجزای موجود در برخی پکیج های سقفی می توان به چرخ های دما و رطوبت تغییر یافته از چرخ دما که به عنوان بخاری استفاده می شود اشاره کرد. و مبدل رطوبت که برای بهبود رطوبت و کیفیت هوا استفاده می شود.
پکیج سقف چگونه کار می کند؟
در یک بسته بندی معمولی پشت بام، کمپرسور در انتهای کابین قرار می گیرد و کویل های کندانسور در اطراف یا نزدیک آن قرار می گیرند. مبرد کم فشار سرد به صورت گاز وارد کمپرسور می شود که به گاز داغ پرفشار فشرده می شود و پس از آن مبرد وارد کندانسور هوا می شود. مبرد در کندانسور گرما را از دست می دهد و پره های فلزی در کویل های کندانسور انتقال حرارت بین مبرد و هوا را بهبود می بخشد. هوای گرم شده را از دستگاه خارج کنید.
در پکیج های پشت بام، پس از خروج از کندانسور، مبرد از شیر انبساط عبور کرده و وارد کویل اواپراتور شده و فشار آن را کاهش می دهد. از آنجایی که مایع اواپراتور سردتر از هوای ورودی به بسته مبرد است، با گرفتن گرما از آن، هوا را خنک می کند و تغییر فاز از مایع به گاز در کولر رخ می دهد. سپس مبرد دوباره وارد کمپرسور شده و فشار را افزایش می دهد و این چرخه به طور مداوم تکرار می شود تا دمای نواحی مورد نظر به دمای تنظیم ترموستات برسد.
برخی از انواع پکیج های سقفی علاوه بر تامین بار سرمایشی، بار گرمایشی ساختمان را نیز تامین می کنند. این پک‌های سقفی که هم برای گرمایش و هم برای سرمایش استفاده می‌شوند، می‌توانند بار گرمایشی را از اتاق ماشین مرکزی به همراه مبدل حرارتی یا پک حرارتی مستقل یا بخاری برقی تامین کنند. در این حالت هوای ورودی به خانه گرم شده و توسط یک فن به ساختمان منتقل می شود.
مزایای پکیج سقفی
هزینه نصب کم: با توجه به اینکه تمامی امکانات و تجهیزات پکیج سقفی به جز کانال ها در داخل محفظه اصلی آن قرار دارد، نصب این سیستم بر روی پشت بام نسبت به سایر تجهیزات تهویه مطبوع آسانتر و ارزانتر است.
محتوا: سیستم تهویه مطبوع سقف از نظر طراحی، ظرفیت سرمایش و گرمایش بسیار انعطاف پذیر است، زیرا در صورت گسترش یا بازسازی فضا تحت کنترل سیستم، می توان تعداد پکیج های سقف را اضافه یا کاهش داد و علاوه بر آن، واحدهای پکیج سقفی مختلف با توجه به بار گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز ساختمان می توانند متفاوت باشند و در ایالت توزیع شوند.
آلودگی صوتی کمتر: اگرچه بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مدرن بی صداتر از نسل های قبلی خود هستند، اما صدای آنها همچنان قابل توجه است. اما در سیستم بسته های پشت بام، نویز قابل شنیدن نیست و ساختمان ساکت تر به نظر می رسد.
امنیت پیشرفته: واحدهای سطح زمین در برابر سرقت آسیب پذیر هستند، اما سیستم های پشت بام از این خطر مصون نیستند.
صرفه جویی در فضا: پکیج سقف تمامی اجزای گرمایش و سرمایش را در یک واحد جای می دهد که روی پشت بام قرار دارد و فضای اطراف ساختمان را اشغال نمی کند. همچنین تاثیری در ظاهر و زیبایی خانه ندارد.
کاهش آسیب و آسیب: سایر سیستم های تهویه مطبوع نصب شده روی زمین مستعد گرد و غبار و کثیفی هستند، اما پکیج های روی سقف از این نظر ایمن تر هستند.
تنوع منابع انرژی: سیستم های گرمایش سقف بسته بندی شده همه کاره هستند، به این معنی که هم با گاز طبیعی و هم با برق کار می کنند.
بهبود راندمان هوای خانه: محصولات ساختمانی تجاری عملکرد خوبی در کاهش مصرف انرژی دارند، به عنوان مثال، آنهایی که دارای کنترل هوای متغیر هستند، با ارائه هوای لازم و کانال های متغیر ایجاد شده توسط باد متغیر، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنند. این نوع سیستم تهویه از مبدل حرارتی یا مدار بازیابی انرژی برای کاهش بار سیستم استفاده می کند، مثلاً در تابستان به رطوبت و گرمای هوای تازه و سرمای خشک از هوای برگشتی نیاز دارد. همچنین سیستم ترموستات می تواند عملکرد پکیج روی پشت بام را با توجه به شرایط تنظیم کند.
استفاده از هوای محیط (تهویه). با قابلیت تهویه پکیج در پشت بام، امکان استفاده از هوای محیط بیرون برای ایجاد هوای تازه، تمیز و راحت در داخل وجود دارد. هوا تازه است و توسط فیلتر تمیز می شود.
سهولت در تعمیر و نگهداری: واحدهای پکیج پشت بام گرمایشی و سرمایشی حداقل سالی یک بار به تعمیرات اساسی نیاز دارند تا مشکلات مکانیکی کاهش یابد، کارایی آن تضمین شود و از ساییدگی جلوگیری شود و در حین تعمیر، نیازی به ورود تعمیرکار به داخل ساختمان نباشد. فیلترها و مناطق نشتی باید ماهانه بررسی شوند و پره های کندانسور باید تمیز شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]