روابط عمومی جریان ساز، به مثابه یک سازمان رسانه‌ای

کد: 140106096391417576

https://bit.ly/3RB4L17

، تهران , (اخبار رسمی): روابط عمومی در یکی از تعاریف قدیمی خود به عنوان هنر کاربرد خردمندانه از رسانه‌ها برای نفوذ در افکار عمومی (جامعه) یاد شده است.

روابط عمومی جریان ساز، به مثابه یک سازمان رسانه ای
روابط عمومی جریان ساز، به مثابه یک سازمان رسانه ای

روابط عمومی ها با توجه به اینکه پل ارتباطی بین مخاطبان و مدیران سازمان با کلیت جامعه هستند، طبیعتا دارای مخاطبان انبوه، فعال و نیازمند به اطلاعات و شفاف سازی هستند و می توانند سازمان رسانه‌ای عمل کنند

روابط عمومی در یکی از تعاریف قدیمی خود به عنوان هنر کاربرد خردمندانه از رسانه ها برای نفوذ در افکار عمومی (جامعه) یاد شده است. اما در آغاز قرن ۲۱ روابط عمومی ها با بهره گیری از فناوری های مدرن و پیشرفته و برخورداری از محیط سایبری وارد حوزه های بسیار گسترده تری شده اند که آغازگر خروج از حالت روابط عمومی به عنوان یک دستگاه اداری و بازتعریف خود به عنوان یک سازمان رسانه‌ای هستند.

با فراهم شدن چنین بستری، روابط عمومی می تواند در کانون گرد آوری، تولید، پردازش و انتشار اطلاعاتی که از لایه های مختلف سازمان در یافت می‌کند قرار گرفته و با بهره گیری از تکنیک های رسانه ای و قالب های متنوع ژورنالیستی اعم از گزارش، یادداشت، گفتگو، میز گرد و… در کنار قالب خبر نویسی و دوری از خام نویسی خبر برای ایجاد جریان سازی نقش آفرینی کرده و در قالب یک سازمان رسانه ای پویا و مرکز دریافت و پردازش اطلاعت بتواند آنهارا با قدرت، سرعت و البته صحت به سمت جامعه رهنمون سازد.

یکی از مولفه های پر جاذبه روابط عمومی استحکام پیوند اجتماعی با ذی نفعانش در یک جامعه است که باید بازگو کننده ی برآیند صدای درون سازمان به جامعه و منعکس کننده رویداد های روز جامعه به درون سازمان باشد.

روابط عمومی ها با توجه به اینکه پل ارتباطی بین مخاطبان و مدیران سازمان با کلیت جامعه هستند، طبیعتا دارای مخاطبان انبوه، فعال و نیازمند به اطلاعات و شفاف سازی هستند که از همین رو می توانند به عنوان یک سازمان رسانه ای عمل کنند.

اما باید چند فاکتور مهم را در دستور کار خود قرار دهند:
اول اینکه برای تبدیل شدن به یک سازمان رسانه ای نیازمند آن است که اراده مدیران، انعطاف سازمانی، استفاده درست از تکنیک ها و پذیرش خطرات و موانع این مسیر را همواره مورد توجه قرار دهند.

دوم اینکه خمیر مایه هر تصمیم گیری که نهایتا به تغییر رفتار منجر می شود، آگاهی و اطلاعات است که باید در این مقال شفافیت و پاسخگویی را نیز گنجانده تا از سازمان رسانه ای به سازمان تبلیغاتی بدل نشود و معیار ارزیابی خود را میزان رضایتمندی و تعامل مخاطبان قرار دهد.

سوم اینکه همواره اهداف در جریان سازی های خبری در پس زمینه نهفته است و راز استحکام و قدرت آن در نظام مند بودن و تداوم آن است، شما با رها کردن جریان سازی خود در نیمه های مسیر، مخاطب خود را از دست می‌دهید چرا که او متوجه می شود سیاست گزار در مسیر جریان سازی خود شکست خورده است پس باید همواره برای شعور مخاطب ارزش قائل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری تحلیلی ملت بیدار آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی ملت بیدار آنلاین

منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها