اطلاعات تماس
  • 031910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106126394619418

قبل از خرید ترازوی فروشگاهی حتما این راهنما را بخوانید

کد: 140106126394619418

https://bit.ly/3DASrug

، اصفهان , (اخبار رسمی): این مقاله یک راهنمای کامل خرید ترازوی فروشگاهی است که در آن انواع ترازوها و انواع برندهای موجود در بازار مورد بررسی قرار میگیرند. امکانات مختلف ترازوهای فروشگاهی در این مقاله شرح داده می شود تا خریداران انتخاب بهینه ای برای خرید ترازو داشته باشند.

قبل از خرید ترازوی فروشگاهی حتما این راهنما را بخوانید
ترازوی فروشگاهی برای میوه فروشی
قبل از خرید ترازوی فروشگاهی حتما این راهنما را بخوانید
راهنمای خرید ترازوی فروشگاهی برای قصابی

قبل از خرید ترازوی فروشگاهی حتما این راهنما را بخوانید. همیشه یک انتخاب صحیح می‌تواند به ما کمک کند که علاوه بر صرفه هزینه کمتر و هزینه های چندباره، بهترین انتخاب را داشته باشیم؛ لذا برای یک انتخاب دقیق و خرید صحیح ترازوی مناسب فروشگاهی، می‌بایست نکات زیر را در نظر گرفت.

ترازوی فروشگاهی چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

در تعریف کلی، ترازوی فروشگاهی به ترازویی اطلاق می شود که قابلیت نشان دادن وزن کالا و قیمت واحد و قیمت کل را به صورت همزمان داشته باشد که امروزه به بعضی از مدل‌های این ترازوها امکاناتی از قبیل چاپگر وLCD فارسی و پورت‌های اتصال به کامپیوتر و کشوی پول و کارتخوان و ... نیز اضافه گردیده است.

بهترین برند ترازو ترازوهای فروشگاهی در کشور ما تحت عنوان برندهای مختلف تولید می‌شود که معروف‌ترین آنها، محک، رادین، توزین صدر، پند، کارین، اعتماد و سروین می باشند. همچنین برندهای خارجی هم به صورت محدود در کشور ما وجود دارد که می‌توان به برندهای cas , camry ,digi , dibal و... اشاره کرد.

ترازوهای فروشگاهی محک:

شرکت توزین توان سنجش که به نام تجاری محک معروف است، بیشترین حجم تولید و فروش را در صنعت توزین دارد و انواع ترازوهای فروشگاهی ساده، ترازوهای فروشگاهی پرینتردار و ترازوهای فروشگاهی پیشرفته(پلاس) را در رنگ بندی‌های قرمز و سفید و مشکی در تیراژ بالا به بازار عرضه می‌نماید که برای مشتری انتخاب یک ترازوی فروشگاهی با هر قابلیتی به راحتی میسراست.

ترازوهای فروشگاهی رادین:

شرکت آروین دوساری با نام تجاری رادین، اصولاً توان خود را برای تولید ترازوهای پیشرفته و با کیفیت گذاشته است و توانسته در فروشگاه‌های معتبر و هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره ای، جایگاه ویژه ای برای خود باز کند لذا کسانی که نیاز به یک ترازوی باکیفیت پیشرفته پرینتردار و همچنین ترازوهای زیبا و پیشرفته لیبل پرینتر دارند می توانند به سراغ این برند بروند.

ترازوهای فروشگاهی صدر:

گروه صنعتی توزین صدر با نام تجاری صدر هم تولید ترازوهای فروشگاهی صدر که ادامه فعالیت ترازوهای صاایران می باشد را در برنامه خود دارد و توانسته با تولید ترازوهای فروشگاهی ساده و پرینتردار و پیشرفته و البته در تیراژ کم و همچنین ارائه ترازوهای لیبل پرینتر LSG با کیفیت و قیمت مناسب، توانسته سهمی از بازار را در اختیار بگیرد.

ترازوهای فروشگاهی پند:

شرکت پند دارای بیشترین سابقه تولید ترازو در ایران می باشد ولی متاسفانه در سالهای اخیر با افول قابل توجهی روبرو بوده و از کیفیت و کمیت ترازوهای این شرکت کاسته شده است و در حال حاضر ترازوهای صنعتی این شرکت بیشتر از ترازوهای فروشگاهی، مورد توجهاست.

ترازوهای فروشگاهی کارین:

شرکت کارین همه یکی از شرکتهای تولید کننده ترازوی فروشگاهی می‌باشد که با تولید ترازوهای کیبورد پایین و کیبورد بالا با کیفیت قابل قبول و تعداد تولید پایین، سهم کوچکی از بازار ترازوهای فروشگاهی را در اختیار گرفته است.

ترازوهای فروشگاهی با برند خارجی:

اصولا ترازوهای فروشگاهی با برند خارجی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول ترازوهای باکیفیت با برندهایی مثل دیبال(Dibal) و کاس(CAS) و دیجی(Digi) و غیره که اصولا ترازوهای با کیفیت و گران قیمت می باشند و البته با خدمات پس از فروش ضعیف و گران قیمت، که بعضا افراد برای داشتن ترازوی متفاوت به این دسته از ترازوها روی می آورند.

دسته دوم، ترازوهای بی کیفیت چینی می باشند که اصولا به صورت غیر رسمی وارد کشور می شوند که قیمتی ارزان و کیفیت پایین دارند و بیشتر برای فروشندگان سیار قابلیت استفاده دارد البته بعضی از این ترازوها هم کیفیت قابل قبولی دارند که تعداد آنها در بازار بسیار محدوداست.

هرکدام از برندهای مذکور دارای مزایا و معایب می باشند و همچنین هر کدام تعدادی از محصولات فروشگاهی را تولید می کنند که باید با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین برند را برای نیاز خود انتخاب نمایید.

ظرفیت ترازو

ترازوهای فروشگاهی معمولا با ظرفیت‌های مختلف از قبیل 15 کیلو، 30 کیلو، 35 کیلو، 40کیلو، 50 کیلو، 60 کیلو، 70کیلو و 80کیلو تولید می‌شود که با توجه به نیاز و وزن محصولات، می‌بایست بهترین گزینه انتخاب شود.

دقت ترازو

ترازوهای فروشگاهی با دقت‌های مختلف تولید می شود که معمولاً نوع لودسلی که در ترازوها استفاده می‌شود تاثیر بسزایی در تعیین دقت ترازو دارد، معمولا حداقل دقت ترازوهای فروشگاهی 1 گرم ، 2 گرم ، 5 گرم، 10 گرم و 20 گرم می باشد که رابطه مستقیم با ظرفیت ترازو دارد یعنی معمولا هرچقدر ظرفیت بالا برود دقت پایین‌تر می آید که البته این مورد استثناهایی هم دارد چراکه به غیر از ظرفیت ترازو عوامل دیگری نیز در تعیین دقت ترازو دخیلاست.

با توجه به اینکه امروزه قیمت محصولات هر روز گرانتر می‌شود، داشتن ترازو با دقت بالا تاثیر زیادی در فروش دقیق و جلوگیری از کم باری دارد.

علمک ترازو

ترازوهای فروشگاهی در دونوع علمکدار و بدون علمک تولید می شوند که هر کدام می تواند برای افراد و مشاغل مختلفی مناسب باشد.

صفحه نمایش و صفحه کلید ترازو در مدل علمک دار روی علمک قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که هم در دید مشتری باشد هم دید خوبی را برای کاربر فراهم کند و از ضربه یا ریختن مایعات هم در امان باشد. در حالیکه نمایشگر و صفحه کلید ترازوی بدون علمک روی بدنه قرار دارد و از نظر فضا جای کمتری را اشغال می‌کند.

سینی ترازو سینی ترازو های فروشگاهی از نظر شکل و جنس و اندازه قابلیت تغییر و انتخاب دارند.

از نظر شکلی، سینی‌ها به سه شکل تخت، چهار لبه و فرغونی تقسیم بندی می شوند که بعضی از ترازوها فقط یک مدل سینی را دارا هستند و بعضی از دو مدل سینی استفاده می کنند و نیز در برخی از موارد می‌توان بصورت آپشنال از نوع دیگری از سینی ها به غیر از سینی پیش فرض استفاده کرد.

از نظر جنس سینی، معمولا یک نوع از سینی‌ها، سینی های پلاستیکی از جنس پلاستیک فشرده ABS می‌باشد و نوع دیگر سینی های استیل است.

از نظر اندازه هم بسته با ابعاد ترازو می تواند اندازه و ابعاد سینی ها متفاوت و بزرگ و کوچک شود.

پرینتر ترازو ترازوهای فروشگاهی پرینتردار، این امکان را برای فروشنده فراهم می آورند که بتواند به مشتری فاکتور ارائه کرده و از بروز اشتباه‌های محاسباتی جلوگیری نماید و امکان دریافت گزارشات فروش برای کنترل میزان فروش با مبلغ صندوق فروشگاه نیز وجود دارد. در مدل‌های پیشرفته‌تر امکان چاپ انواع بارکد و گزارش‌های متنوع و چاپ QR code و موارد دیگر نیز فراهم گردیده است.

ترازوی فروشگاهی با امکانات پیشرفته

ترازوهای فروشگاهی جدید که تحت عناوین ترازوهای Plus و Pro تولید می‌شوند، امکاناتی از قبیل اتصال به کارتخوان‌های بانکی، اتصال به کشوی پول، اتصال به کامپیوتر، اتصال به لیبل پرینتر و اتصال به بارکدخوان را دارند. همچنین امکان شبکه شدن به صورت wifi و LAN و پورت RS232 نیز از امکانات جالب توجه این مدل از ترازوهااست. درضمن امکان ارتباط این مدل از ترازوها با نرم افزارهای مختلف فروشگاهی وجود دارد.

راهنمای خرید انواع ترازوی فروشگاهی

با توجه به کاربرد ترازو و امکاناتی که برای آنها وجود دارد انواع مختلف ترازو در بازار موجود است که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

ترازوهای فروشگاهی ساده

ترازوهای ساده فروشگاهی، ترازوهایی هستند که فقط می‌توانند وزن کالا و قیمت واحد و قیمت کل را به فروشنده و مشتری نشان دهند و بعضا قابلیت جمع قیمت کل چند کالا را هم می‌توانند نشان دهند که اصولا شرکت محک بیشترین تولیدکننده ترازوی فروشگاهی ساده و سپس شرکت‌هایی مثل توزین صدر و پند و غیره در رده‌های بعدی هستند. این مدل ترازوها برای کسب و کارهای کوچک و سوپرمارکت‌های محلی مناسب هستند.

ترازوهای فروشگاهی پرینتردار

ترازوهای فروشگاهی پرینتردار، امکان ارائه فاکتور به مشتری و همچنین گرفتن گزارش‌های ساده از میزان فروش روزانه و فروش کلی را دارند و باعث جلوگیری از بروز اشتباه در فروش و جلب اعتماد مشتری می شود که این مدل ترازو هم برای کسب و کارهای متوسط و میوه فروشی ها و غیره کاربرد دارد.

ترازوهای فروشگاهی پیشرفته (پلاس)

ترازوهای فروشگاهی پلاس، به غیر از امکاناتی که ترازوهای ساده و پرینتردار دارند، از امکاناتی از قبیل LCD فارسی و پورت‌های اتصال به کارتخوان و بارکدخوان و کشوی پول برقی و کامپیوتر و لیبل پرینتر، بعضاً شبکه باسیم (LAN) و شبکه بی سیم (wifi) را نیز دارا می باشد و همچنین امکانات ارائه گزارشات پیشرفته از میزان خرید و فروش در بازه‌های مختلف را نیز دارد. این ترازوها امکان شبکه شدن با همدیگر را هم دارند و نیز قابلیت ارتباط آنلاین و آفلاین با نرم افزارهای حسابداری را نیز دارند.

شرکت رادین در این خصوص پیشرو بوده و سپس شرکت‌های محک و توزین صدر هم تولید این محصولات پیشرفته را در برنامه تولید خود دارند.

ترازوهای فروشگاهی لیبل پرینتر

ترازوهای فروشگاهی لیبل پرینتر، امکان تولید مشخصات و بارکد وزنی و بارکد تجمیعی بر روی برچسب (لیبل) و کاغذ را دارند و برای بسته بندی کالاها و روش‌های فروش جدید کاربرد دارد.

شرکت توزین صدر در تولید واردات ترازوهای لیبل پرینتر، بیشترین آمار را دارد و شرکت رادین هم اخیراً، تولید این مدل ترازوها را در مقیاس پیشرفته شروع نموده و کم کم جای خود را در فروشگاه‌های مدرن باز نموده است.

در پایان به این نکته اشاره می نمایم که با توجه به مطالب فوق الذکر، خرید ترازوهای فروشگاهی، نیازمند مشاوره تخصصی می باشد که می‌توانید با تماس با متخصصین این حوزه، بهترین مورد را انتخاب نمایید.

گروه بازرگانی تافر tafer.ir

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار