اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106126396419505

یاتاقان لغزشی

کد: 140106126396419505

https://bit.ly/3B4FYMu

، تهران , (اخبار رسمی): یاتاقان لغزشی اصلی ترین تکیه گاه شفت و اجزای متصل به آن است. برای این که بهتر با این محصول آشنا شوید ابتدا باید تعریف مختصری از یاتاقان داشته باشیم.

یاتاقان لغزشی
یاتاقان لغزشی

به هر تکیه گاهی که باعث کاهش اصطکاک شود یاتاقان می گویند.

کیفیت در این یاتاقان ها حرف اول را می زند و برای دست یابی به محصولی بدون نیاز به تعمیر باید یاتاقان با کیفیت را خریداری کنید.

چگونگی تعمیر

در صورتی که یاتاقان های لغزشی آسیبی ببینند اجزای متحرک فلزی با اجزای ثابت برخورد کرده و به سرعت این دو قطعه را از بین می برد. به همین دلیل در صورت مشاهده هر گونه خرابی در آن ها باید به سرعت آن را تعویض کنید تا هزینه های شما کاهش یابد. یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ محور در یاتاقانِ لغزشی در داخل سوراخ یاتاقان واقع شده است.

بر این اساس لغزش محور در سطح یاتاقان به صورت ناخواسته اصطکاک لغزشی ایجاد می کند. این اصطکاک ایجاد شده با مقداری روانکاری با روغن به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. این نوع یاتاقان در شروع کار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و این موضوع را می توان یکی از عیب های اصلی این قطعه شمرد.

کارکرد این نوع یاتاقان ها آرام و بدون سر و صدا می باشد و از این رو بسیار حائز اهمیت است. همچنین در برابر ارتعاشات و ضربه حساسیت ندارند و می توانند بدون محدودیت در دورهای بالا عمل کنند.

از جمله انواع یاتاقان های لغزشی می توان به:

  • یاتاقان های بالشتی
  •  ساده
  •  بوش
  •  دو تکه
  • اشاره کرد.

مواردی همچون روغن کاری نامناسب، شل شدن پیچ ها و عدم هم محوری می تواند باعث خرابی این یاتاقان ها شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]