اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106146399517669

گفت‌وگو با حامد بندبند، رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسین مشاور ترسیم

هوشمندسازی وسیستم کنترل مقصد آسانسورها را از انحصار شرکت‌های خارجی درآوردیم

کد: 140106146399517669

https://bit.ly/3QlL9No

، تهران , (اخبار رسمی): همه ما تجربه انتظار طولانی‌مدت در صف آسانسورها در مجتمع‌های بزرگ را داشته‌ایم. خیلی از مواقع حتی پشیمان شده‌ایم که چرا به این مجتمع ها مراجعه کرده ایم.

هوشمندسازی وسیستم کنترل مقصد آسانسورها را از انحصار شرکت‌های خارجی درآوردیم
هوشمندسازی وسیستم کنترل مقصد آسانسورها را از انحصار شرکت‌های خارجی درآوردیم

مجتمع‌ شلوغی را در نظر بگیرید، فرض کنید همه مسافران در طبقه هشتم سوار آسانسور شده‌اند و مقصد همه این مسافران همکف باشد، چه اتفاقی تا رسیدن به مقصد می‌افتد؟! آسانسور پرشده و ازآنجایی‌که خود آسانسور‌ها معمولاً هوشمند نیستند، متوجه تکمیل شدن ظرفیت خود نشده و لذا در هر طبقه درب آسانسور باز و دوباره بسته می‌شود، زمان و انرژی زیادی صرف می‌شود، مسافران از تکرار این عمل بیهوده خسته شده و از اینکه زمانشان به‌آسانی از دست می‌رود، کلافه می‌شوند. درنهایت، تنها یک خاطره ناخوشایند در ذهن مراجعه کننده ثبت می‌شود که این مجتمع جز اتلاف وقت و انرژی آن‌هم در آسانسور چیزی برایم نداشت.

جای بسی امیدواری است که مهندسین ایرانی، توانسته‌اند محصولی در زمینه کنترل هوشمند آسانسور‌ها برای مرتفع نمودن این مشکلات تولید نمایند. شرکت مهندسین مشاور ترسیم، همان شرکت موفقی است که برای اولین بار در ایران سامانه هوشمند کنترل مقصد آسانسور را تولید کرده و با ارائه راه حل های مناسب برای رفتار آسانسور لذت استفاده از آسانسور را برای مراجعه کنندگان فراهم نموده است. در حاشیه دهمین نمایشگاه بین­المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی که از پنجم تا هشتم آذر ماه دایر است، فرصتی شد تا با مهندس حامد بندبند، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور ترسیم و صاحب ایده و طرح سامانه کنترل مقصد سایدکس گفتگویی داشته باشیم.

آقای بندبند به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

شرکت مهندسین مشاور ترسیم، با هدف مشاوره و بررسی مشکلات مربوط به جابجایی مسافران در مجتمع‌­های بزرگ شکل گرفت و در ادامه با طراحی محصولاتی منحصر بفرد در زمینههوشمندسازی و کنترل مقصد آسانسور راهکارهای متمایزی را برای کافرمایان ایجاد نمود. این شرکت با اتکاء بر دانش و تجربیات ارزشمند مدیران خود در صنعت آسانسور و پله برقی به سرعت مسیر خود را جهت ایجاد محصولات دانش بنیان پیش گرفته است. این شرکت در حال حاضر با ارائه محصولاتی همچون سامانه کنترل مقصد و سامانه هوشمندسازی آسانسور راه حل های متفاوتی را برای کنترل و مانیتورینگ آسانسورها برای کارفرمایان به ارمغان آورده است.

اساس کار ما از دانشگاه خواجه نصیر شروع شد، جایی که بنده در دانشگاه خواجه نصیر در دوره دکتری بر روی شبیه سازها کار می‌کردم و با تجربیات بدست آمده و ایده ای که داشتم موفق به تشکیل تیمی بسیار قوی متشکل از نخبگان دانشگاهی جهت تولید این محصول شدم. پیاده سازی سامانه کنترل مقصد با امکان پیاده سازی بر روی تمام آسانسورهای ایرانی و خارجی ایده نابی بود که با توجه به افزایش چشم گیر مجتمع هایی با ترافیک جابجایی بالا در ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هدف از حضور شما در نمایشگاه چه چیزی بوده است؟

در دهمین نمایشگاه بین المللی با هدف رونمایی از محصول جدیدمان که دارای ثبت اختراع است، حاضر شدیم.

این محصول که به آن نام تجاری "سایدکس" را اختصاص دادیم، یک محصول منحصر به فرد است که در ایران نمونه آن را نداشتیم. این کالا برای کنترل مقصد و هوشمندسازی آسانسور استفاده می‌شود و روی آسانسور‌های تکی، دوتایی و چندتایی نصب می‌شود و روی همه آسانسور‌ها با هر برندی قابلیت نصب و راه اندازی را دارد.

سایدکس چیست و چه کاری در صنعت آسانسور انجام می‌دهد؟

سایدکس مغز متفکر و هوشمندی است، که وظیفه تصمیم گیری برای تخصیص آسانسور به مسافران برای جابجایی آنها در مجتمع های با ترافیک بالا را دارد. سایدکس با ایجاد دسترسی های آسان برای کنترل آسانسور و مانیتورینگ در عملکرد آسانسور خدمات متفاوتی را در صنعت ارائه می نماید.

سایدکس به این شکل عمل می‌کند، که مسافر با مراجعه به پنلی که در هر طبقه در کنار آسانسورها نصب شده است، مقصد را انتخاب می‌کند و برای اینکه مسافر بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسد، بهترین آسانسور را به مسافر پیشنهاد می‌دهد و مسافر با مراجعه به آسانسور معرفی شده سوار آسانسور شده تا به مقصد برسد.

از دیگر مزایای این محصول به چه مواردی می‌توانید، اشاره کنید؟

این سامانه در مورد سرویس­دهی به وسایلی مانند ویلچر، کالسکه و .. نیز کاربرد دارد تا اگر کسی با این وسایل به منظور سوار شدن به آسانسور مراجعه نمود، با انتخاب گزینه‌های مربوط، کابینی را معرفی نماید که حتما ظرفیت برای ویلچر و ... را داشته باشد.

با نصب و راه اندازی این سامانه که متشکل از سخت افزارها و نرم افزار می­باشد مشکلات انتظار طولانی مدت، توقف های بیهوده و ... وجود به حداقل مقدار ممکن کاهش می یابد. تمام پارامترهای کنترلی در این سامانه برای سرویس دهی بر اساس اولویت های مجتمع قابل تعریف و برنامه ریزی می باشد.

آیا در ایران رقیبی هم دارید؟ چگونه است؟

با توجه به نوع طراحی و قابلیت های ایجاد شده ما در ایران هیچ رقیبی نداریم که بتواند این سامانه را بر روی تمام آسانسورها ارائه دهد، حتی در خصوص رقابت با نمونه‌های خارجی نیز مزایایی داریم به طوری که در نمونه های خارجی یکی از مشکلات و دغدغه های کارفرمایان خراب شدن این سیستم می باشد، در صورتی که ما با طراحی انعطاف پذیر قابلیت بازگشت عملکرد آسانسور به حالت قبل و فعال شدن مجدد شستی داخل کابین از طریق نرم افزار را در نظر گرفته ایم تا در صورت خرابی احتمالی سامانه سایدکس امکان استفاده از آسانسورها وجود داشته باشد.

سایدکس چه محدودیت‌هایی را در مقایسه با نمونه‌های خارجی رفع کرده است؟

سایدکس، بر روی تمام تابلو فرمان‌های آسانسور‌ها بدون در نظر گرفتن برند آن قابلیت نصب و راه اندازی را دارد. صفر تا صد این سامانه شامل سخت افزارها و نرم افزار در داخل کشور طراحی شده است. از این رو خدمات پس از نصب و راه اندازی محصول بسیار در دسترس بوده و همین موضوع جذابیت آن را برای کارفرمایان بیش تر نموده است. بسیاری از شرکت‌های وارد کننده محصولات آسانسور با تحریم‌های ایجاد شده مثل سابق نتوانستند به مشتریان سرویس دهند، چرا که بستر آن‌ها در خارج از کشور تعریف شده بود.

بسیاری از تابلو فرمان‌ها فقط با ارائه یک یوزر و پسورد امکان دسترسی می‌دهند و دیگر قابلیت تغییر به مشتری نمی‌دهند. اما ما در طراحی این محصول با بررسی ترافیک جابه جایی مسافر، الگوی ترافیکی اش را طراحی می‌کنیم و براساس همان الگوی ترافیکی راه حل ارائه می‌دهیم.

شرکت ما با شعار "راه حل مقصد"  برای هر پروژه راه حل مخصوص به خودش را ترسیم می نماید.

از دیگر تفاوت‌ها و مزیت های برندتان در مقایسه با محصولات خارجی بگویید؟

برتری و مزیت دیگر این محصول «آسان استفاده» بودن آن است، یعنی کاربران به راحتی از آن می‌توانند استفاده کنند. دسترسی‌های خوبی به آن‌ها داده می‌شود که با دانش و آموزش‌های ساده که در قالب فیلم و جزوه، در اختیار دارند، به سادگی می‌توانند دسترسی‌ها را فعال کنند و تنظیمات حرکتی آسانسور را تعریف کنند. این سامانه قابلیت کنترل و تنظیمات دسترسی آسانسور به طبقات مختلف از طریق بستر اینترنت را فراهم نموده است.

می توانیم ورود و خروج مسافران در ساعت‌های گذشته را برداشت کرده، ساعت‌های پیک ترافیک را شناسایی نموده و در شناسایی مشکلات مجتمع از آن ها استفاده کنیم تا به راه حل های منطقی دست پیدا کنیم.  ما در ارائه این محصول در ابتدا به عنوان یک مشاور در کنار کارفرما قرار می گیریم تا مشکلات را شناسایی کنیم و سپس برای آنها راه حل های مناسبی طراحی می کنیم.  ما فقط فروشنده یک محصول نیستیم به همین دلیل نیز در اسم شرکت نیز از عنوان مشاور استفاده کرده ایم.

تاکنون این محصول در اختیار برندهای برتر دنیا بوده که در ایران نیز آسانسور نصب و راه اندازی کرده اند. اما شرکت ما این انحصار را شکسته و الان حدود پنج سال است که بر روی موضوع هوشمندسازی آسانسور کار کردیم و حدود دو سال نیز درباره کنترل هوشمند مقصد در آسانسورهای گروهی مطالعه کردیم.

آیا در ایران جایی این محصول را نصب کرده اید؟

تاکنون ما این سامانه را بر روی آسانسور برخی از مجتمع ها و شرکت ها نصب کرده ایم که در اغلب موارد منجر به کاهش تعداد توقف‌ آسانسورها و در نتیجه کاهش مصرف انرژی شده است. این نکته همچنین استهلاک آسانسور را به حداقل رسانده و رضایت مسافران در سفر با آسانسور در مجتمع های نصب شده بیشتر نموده است. فروش این محصول در ابتدای امر از طریق برخی از همکاران در صنعت آسانسور صورت گرفت و از طریق آنها به بازار ورود کردیم ولی در حال حاضر به صورت مستقیم فعالیت خود را در این عرصه شروع نموده ایم. پروژه های شاخصی همچون آواسنتر اقدسیه، سانا سنتر اندرزگو، کلینیک چشم پزشکی نوین دیدگان، دفتر مرکزی کرمان موتور به این سامانه مجهز شده اند.

آیا در خارج از کشور نیز مشتری دارید؟

بله همین چند روز گذشته، مشتری از عراق داشتیم و قبل از نمایشگاه نیز رایزنی‌هایی برای انجام یک پروژه دیگر در عراق خورده است.

تعداد پرسنل مجموعه شما به چه صورت است؟

 حدود 10 نفر پرسنل مشغول به کار هستند، به طور کلی محصول ما دانش بنیان است که از یک جای کوچک شروع به تولید کردیم و توانستیم مراحل توسعه را طی کنیم.

راه ارتباطی:

تلفن تماس: 02188634075

آدرس ایمیل: [email protected]

آدرس وب سایت:‌ http://www.tesline.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]