اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106156401718474

جاهای کمتر دیده شده استانبول

کد: 140106156401718474

https://bit.ly/3CX091m

، (اخبار رسمی): استانبول یک شهر رویایی برای سفر در چهار فصل سال است؛ چرا که مکان‌های تاریخی، طبیعت زیبا، سواحل تمیز، هتل‌های مدرن، مراکز خرید بزرگ، بازارهای سنتی، آثار باستانی، رستوران و کافه‌های متنوع و... دارد.

جاهای کمتر دیده شده استانبول
جاهای کمتر دیده شده استانبول
جاهای کمتر دیده شده استانبول
جاهای کمتر دیده شده استانبول
جاهای کمتر دیده شده استانبول
جاهای کمتر دیده شده استانبول

با این حال استانبول جاهای ناشناخته دیگری هم دارد که توریست‌های کمتری آن‌ها را می‌شناسند. بنابراین اگر قیمت بلیط استانبول را از یک سایت معتبر مثل علی بابا برآورد کردید، زمان آن است که برای سفرتان برنامه ریزی کنید و به کشف جاهای جدید بروید. در ادامه مقاله به معرفی جاهای کمتر دیده شده استانبول می‌پردازیم تا سفرتان خاطره‌انگیز شود.

کاخ توپکاپی استانبول تماشای کاخ توپکاپی، شما را شگفت‌زده می‌کند، چرا که نمای زیبا و معماری خاصی دارد. کاخ توپکاپی در سال 1478 میلادی، یعنی در زمان سلطنت سلطان محمد دوم بنا شد. امپراطوری عثمانی این کاخ را مرکز سیاسی خود قرار داد. پس از سال‌ها به دستور آتاتورک، این کاخ به یک موزه تبدیل شد. تماشای این کاخ به قدری جذاب است که نیمی از روز سفرتان را باید به آن اختصاص دهید. این قصر در مسیر مسجد ایاصوفیه و نزدیک امینونو قرار دارد.

مسجد سلطان احمد مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف بوده، یکی از بناهای تاریخی باشکوه و معروف استانبول است. این مسجد با کاشی‌های آبی به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم توسط یک معمار عثمانی ساخته شد. در واقع قصد سلطان احمد از ساخت این مسجد، رقابتی با مسجد ایاصوفیه بود تا جلال و شکوه بیشتر حکومتش را به همه نشان دهد.

سلطان احمد قصد داشت مناره‌های این مسجد طلایی باشد که در زبان ترکی رنگ طلایی، آلتین تلفظ می‌شود. اما معمار این کلمه را آلتی، یعنی شش می‌شنود. همین اشتباه باعث می‌شود که شش مناره برای این مسجد بزرگ ساخته شود. اما از آنجایی که هیچ مسجدی جزو مسجد الحرام شش مناره نداشت، ساخت این مسجد باعث بروز بحث‌های زیادی در آن زمان شد.

در نتیجه سلطان احمد دستور داد تا مناره هفتم برای مسجد الحرام ساخته شود. امروزه توریست‌های زیادی برای مشاهده این مسجد زیبا به استانبول می‌آیند، بنابراین این مکان جایی زیبایی برای بازدید در سفر استانبول خواهد بود.

آب انبار باسیلیکا توصیه می‌کنیم پس از بررسی قیمت بلیط استانبول به تهران از یک سایت گردشگری معتبر مثل علی بابا، حتما برای سفر و جاهایی که می‌‌خواهید در استانبول ببینید، برنامه ریزی کنید؛ چرا که جاهای دیدنی و جاهای کمتر دیده شده استانبول به قدری زیاد است که ممکن است سردرگم شوید.  و  اینکه قیمت بلیط هواپیما لحظه اخری و چارتر  تهران استانبول را قبل از سفر زیر نظر داشته باشید تا سفر ارزان تری داشته باشید.

یکی از جاهای دیدنی این شهر زیبا، آب انبار باسیلیکا است. شاید تصور کنید تماشای یک آب انبار چه زیبایی و شگفتی می‌تواند داشته باشد! اما آب انبار باسیلیکا یک اثر تاریخی است که در زمان خود یک تکنولوژی عجیب محسوب می‌شد.

این آب انبار در قرن ششم میلادی به دستور یکی از حاکمان امپراطوری روم ساخته شد تا آب ساکنان استانبول را تامین کند. این آب انبار 8/2 میلیون فوت مکعب قدرت ذخیره آب دارد و برای رفتن به این انبار باید 52 پله پایین بروید. جالب است بدانید که در این مکان یکی از صحنه‌های فیلم جیمز باند نیز فیلم برداری شده است.

کلیسا چورا استانبول از جاهای کمتر دیده شده استانبول می‌توان به کلیسا چورا اشاره کرد. این مکان را به عنوان یک کلیسا بیزانسی ساختند، اما در زمان عثمانی به مسجد تبدیل شد. با این حال اکنون این کلیسا یک موزه خارق‌العاده با معماری کم‌نظیر است. اگر به معماری، هنر و نقاشی علاقه دارید، بازدید از این کلیسا را در برنامه خود قرار دهید؛ چرا که روی دیوار‌های این کلیسا نقاشی‌هایی از زندگی حضرت عیسی و حضرت مریم است که شما را شگفت‌زده می‌کند.

میدان هیپودروم میدان هیپودروم، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های اسب دوانی در شهر استانبول است که در دوره امپراطوری روم ساخته شد. این میدان در منطقه سلطان احمد قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های این شهر است. در میدان هیپودروم مسابقات ورزشی زیادی برگزار شده و میزبان مراسم‌های دربار و تاج‌گذاری بوده است.

در مرکز این میدان، یادبود سنگی تئودوسیوس از جنس گرانیت صورتی قرار دارد که به دستور تئودوسیوس از مصر به قسطنطنیه یا استانبول امروزی منتقل شد. امروزه معماری این مکان، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

موزه هنر مدرن استانبول شهر استانبول تنها مملو از آثار باستانی، کلیسا و مساجد کهن نیست؛ این شهر مکان‌های مدرن و موزه‌ها‌ و گالری‌های مدرنی نیز دارد. اگر به هنر علاقه دارید و قیمت بلیط استانبول به تهران را بررسی و تهیه کردید، توصیه می‌کنیم موزه هنر مدرن استانبول را از دست ندهید، چرا که هر ساله هنرمندان بسیاری برای بازدید از این موزه به استانبول سفر می‌کنند. این موزه مجموعه‌ای از آثار مدرن و معاصر ترکیه و کشورها دیگر است که سفر شما را به یادماندنی خواهد کرد.

قلعه یدیکوله استانبول قعله یدیکوله یا قلعه هفت برج استانبول، یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر است. بنابراین پس از بررسی و مقایسه قیمت بلیط استانبول از سایت گردشگری علی بابا، می‌توانید برای تماشای این جای دیدنی در شهر استانبول، برنامه ریزی کنید. طول دیوارهای این قلعه، 22 کیلومتر است و 7 برج روی دیوارها قرار دارد.

چهار برج در دوره بیزانسی و سه برج در دوره محمد فاتح ساخته شد. این هفت قلعه شامل برج سلطان احمد سوم، برج خزانه، برج اسلحه خانه، برج پرچم، برج سیاه چاله، برج بالایی و برج عثمان جوان است. اگر در تابستان به استانبول سفر می‌کنید، می‌توانید به این محوطه برای تماشای موزه، کنسرت، فستیوال‌های تابستانی و تئاتر در فضای باز بیایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]