اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101055780418474

انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟

کد: 140101055780418474

https://bit.ly/3NopsMr

، (اخبار رسمی): وقتی که قصد رزرو هتل از علی بابا را داشته باشید، حتماً متوجه می‌شوید که هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره به‌مراتب از هتل‌های 3 ستاره بیشتر است. با اقامت در هتل‌های 3 ستاره، می‌توانید در هزینه‌های سفرتان به‌مراتب صرفه‌جویی کنید.

انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟
انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟
انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟
انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟
انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟
انتخاب شما کدام است؛ هتل 5 ستاره یا 3 ستاره؟

تفاوت بین هتل‌های 4 و 5 ستاره از نظر قیمت و همچنین امکانات چندان نیست؛ اما تفاوت بزرگی بین هتل‌های 3 و 5 ستاره وجود دارد.

خب سؤال اینجاست که بهتر است در کدام یک اقامت داشته باشید؟ آیا به ازای هزینه بیشتری که برای هتل 5 ستاره می‌پردازید، امکانات بیشتر هم دریافت می‌کنید؟ یا اینکه فقط هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید در تصمیم‌گیری راحت باشید.

امکانات هتل 3 ستاره

هتل‌های 3 ستاره از نظر ابعاد و مساحت، از هتل‌های 2ستاره بزرگتر هستند. پرسنل هتل‌های 3 ستاره موظفند تا در تمامی ساعات شبانه روز، در محل پذیرش حضور داشته باشند. به این ترتیب پذیرش به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

هر زمانی که به شهر مقصد خود برسید، لازم نیست که نگران پذیرش هتل باشید. سرویس بهداشتی و حمام در هتل‌های 3 ستاره به‌صورت مستقل و اختصاصی داخل اتاق‌ها وجود دارند. همچنین امکانات رفاهی دیگر همانند یخچال و تلویزیون نیز در هتل به چشم می‌خورد.

معمولاً در هتل‌های 3 ستاره، رستوران‌های مناسبی نیز فعالیت می‌کنند. صبحانه نیز در برخی شرایط به‌صورت سلف سرویس ارائه می‌شود؛ اما تنوع بسیار محدودی دارد. همچنین معمولاً خبری از سرویس‌های فول بورد یا هف بورد در هتل‌های 3 ستاره نیست. یعنی مسافران برای میل کردن نهار و شام، باید هزینه جداگانه بپردازند. کیفیت غذاهای رستوران نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. بهداشت به‌خوبی در محیط هتل و رستوران رعایت می‌شود و نظارت مستقیم بر بهداشت محیط وجود دارد.

به همین خاطر می‌توانید از بابت کیفیت غذاهای رستوران آسوده‌خاطر باشید. جالب است بدانید که برخلاف هتل‌های 1 و 2 ستاره، ارائه خدمات لباسشویی در هتل‌های 3 ستاره اجباری هست. پس تمامی هتل‌های 3 ستاره دارای خدمات لاندری هستند.

امکانات هتل 5 ستاره

خب همان طور که می‌دانید، هتل‌های 5ستاره بهترین نوع هتل‌های ایران به حساب می‌آیند. به‌صورت محدود، برخی هتل‌های بسیار لوکس نیز دارای 6 ستاره کیفیتی هستند؛ اما به‌صورت کلی، تعداد هتل‌های 5 ستاره در دنیا به‌مراتب بیشتر از هتل‌های 6 ستاره است. هتل‌های 5 ستاره ایدئال‌ترین و بهترین حالت اقامت در یک شهر محسوب می‌شود. هتل‌های 5 ستاره از نظر مساحت، از هتل‌های 3 و 4 ستاره به‌مراتب بزرگتر هستند.

کیفیت اتاق‌ها و سوئیت‌ها در هتل‌های 5 ستاره در بالاترین سطح استانداردهای روز جهان قرار دارند. تخت‌های این هتل‌ها بسیار بزرگ و راحت هستند. همیشه از بهترین نوع تشک و تخت خواب در این هتل‌ها استفاده می‌شود. همیشه در هتل‌های 5 ستاره، یک یا چند رستوران فعالیت می‌کنند.

تنوع و کیفیت غذاهای رستوران هتل‌های 5 ستاره در سطح بسیار بالایی قرار دارند. نظارت روی کیفیت غذاهای رستوران با دقت بسیاری انجام می‌شود. وقتی که قصد رزرو هتل از علی بابا را داشته باشید، قطعاً متوجه می‌شوید که گران‌ترین هتل‌ها، همیشه هتل‌های 5 ستاره هستند.

در هتل‌های 5 ستاره معمولاً تجهیزاتی همانند دستگاه واکس، سشوار، مینی‌بار و وسایل دیگری که برای رفاه مسافران نیاز است، ارائه می‌شوند. پرسنل این هتل‌ها همگی آموزش دیده هستند. آن‌ها رفتاری بسیار مؤدبانه با مسافران از خود نشان می‌دهند.

معمولاً تمامی کارکنان دارای لباس‌های فرم خاص هستند تا آن‌ها را در هر جای هتل تشخیص دهید. همچنین معمولاً هتل‌های 5 ستاره دارای خدماتی همانند استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، بخش اسپا، سالن‌های ورزشی، زمین‌های ورزشی و ... نیز هستند. البته تعداد و میزان خدمات، به نوع هتل بستگی دارد. برخی از این خدمات اجباری و برخی دیگر اختیاری هستند. پس هنگام رزرو هتل، باید حتماً امکانات آن را بررسی نمایید.

کدام یک بهتر است؟ 3 ستاره یا 5 ستاره؟

خب قطعاً نمی‌توان از نظر امکانات و خدمات یا حتی ظاهر، هتل‌های 3 و 5 ستاره را با هم مقایسه کرد. قطعاً هتل‌های 5 ستاره به‌مراتب از هتل‌های 3 ستاره بهتر هستند؛ اما انتخاب بین آن‌ها به خودتان بستگی دارد. در اصل باید گفت که هتل‌های 3 ستاره، حداقل خدمات رفاهی و اقامتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این یعنی وقتی که در هتل‌های 3 ستاره اقامت داشته باشید، کمبودی از نظر نیازهای اساسی احساس نخواهید کرد.

در عین حال خدمات هتل‌های 5 ستاره، بیشتر از نیازهای اساسی هستند. در حقیقت هتل‌های 5 ستاره، خدمات و امکانات لوکس و گران‌قیمت را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و هزینه این امکانات را نیز دریافت می‌کنند. پس اگر احساس می‌کنید که به‌دنبال خدمات لوکس و لاکچری هستید، بهتر است اقدام هنگام رزرو هتل از علی بابا ، هتل‌های 5 ستاره را انتخاب کنید، در غیر این صورت با اقامت در هتل‌های 3 ستاره، می‌توانید اقامتی آرام و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ