اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106236523716450

عوارض فیستول مقعدی!

عوارض فیستول مقعدی! آیا فیستول خطرناک است؟!

کد: 140106236523716450

https://bit.ly/3eP7INn

، (اخبار رسمی): بیماری فیستول مقعد یکی از آزار دهنده ترین و دردناک ترین بیماری های ناحیه به شمار می رود. مبتلایان به این عارضه ممکن است در تمام طول روز دردی خفیف یا شدید را احساس کنند و یا دچار ترشحات عفونی بد بو و یا خونریزی از این ناحیه شوند.

عوارض فیستول مقعدی! آیا فیستول خطرناک است؟!
عوارض فیستول مقعدی! آیا فیستول خطرناک است؟!

فیستول مقعد در اثر ایجاد مسیری غیر طبیعی مابین روده و پوست اطراف مقعد ایجاد می‌شود. این مسیری که شبیه به لوله است، بخشی از انتهای روده را به پوست اطراف مقعد متصل می کند. این بیماری به شدت عفونی است و عوارض درمان نکردن آن بسیار خطرناک است.

عوارض فیستول مقعد

علت فیستول عفونتی شدید و گاه طولانی مدت است. این بیماری معمولاً در اثر آبسه که تجمع عفونت زیر پوست است، ایجاد می‌شود. وقتی بیمار به هر دلیلی، برای مدت طولانی این  عفونت را درمان نکند، عفونت و التهاب شدت می‌گیرد و مشکلات بیشتری برای بیمار ایجاد شده و حتی ممکن است درمان هم پیچیده تر شود. بخشی از  مهم‌ترین عوارض این بیماری عبارتند از؛

تشدید علائم و نشانه؛ وقتی بیمار برای مدت کوتاهی (حتی برای چند هفته) درمان بیماری را به تاخیر می اندازد علائم و نشانه‌ها مثل درد، عفونت، ترشحات و … شدت می‌گیرند و بیمار را بیشتر از پیش آزار می‌دهند.

بیشتر شدن مسیر فیستول؛ وقتی عفونت به مدت طولانی درمان نشود، مسلماً این عفونت به بافت‌ها های اطراف انتشار می یابد و می تواند تعداد مسیرهای فیستول و یا طول یا عمق آن را تا چندین برابر افزایش دهد. در این صورت درمان بیماری پیچیده و به این ترتیب طول درمان و ترمیم زخم بیماری نیز بیشتر خواهد شد.

عفونت شدید: عفونت به خودی خود خطرناک است و می تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر بدن داشته باشد. عفونت می تواند باعث تب شدید شده و در صورت تکثیر و انتشار وارد خون شود و عوارض دیگری مثل گند خونی یا سپسیس را به دنبال داشته باشد. این وضعیت باعث  افت فشار خون، آسیب اندام یا حتی مرگ می‌شود، همچنین امکان انتقال عفونت باکتریایی به بافت های اطراف فیستول هم وجود دارد.

سرطان: در بیمارانی که برای چندین سال درمان این بیماری را به تاخیر انداختند، مشاهده شده که عفونت باعث تغییر ساختارهای سلول‌های پوست شده و در نتیجه سرطان را به دنبال داشته است.

چرا بیماران درمان فیستول را به تأخیر می‌اندازند؟

مهم‌ترین عاملی که باعث می شود، بیماران درمان فیستول اقدام نکنند، ترس و خجالت از مراجعه به پزشک است. برخی از بیماران نیز گمان می‌کنند، فیستول با روش های دارویی قابل درمان است!

در صورتی که بیماری فیستول هیچ دارو و پمادی نداشته و تنها راه درمان این بیماری عمل جراحی است. خوشبختانه در این سال ها، استفاده از تکنولوژی لیزر در جراحی فیستول موجب شده بتوان در یک جلسه و  در کمتر از نیم ساعت و بدون نیاز به بیهوشی این بیماری را درمان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان