اطلاعات تماس
  • 091911*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529419543

داستان شگفت انگیز بازیافت سرب

کد: 140106276529419543

https://bit.ly/3S7Ueuw

، (اخبار رسمی): در این مقاله به بازیافت سرب می‌پردازیم

داستان شگفت انگیز بازیافت سرب
ضایعاتچین(ثبت آگهی ضایعات رایگان)

ضایعاتچین(ثبت آگهی ضایعات رایگان) حقایق و ارقام شگفت انگیز بازیافت سرب برای مطالعه مطلب اپلیکیشن ضایعاتچین را نصب کنید یا به سایت ضایعاتچین مراجعه کنید: لینک سایت : https://zayeatchee.com

ضایعاتچین(ثبت آگهی ضایعات رایگان)

حقایق و ارقام شگفت انگیز بازیافت سرب

در حال حاضر بیش از 85 درصد سرب در تولید باتری های سرب استفاده می شود، در حالیکه نزدیک به 100 درصد از این مقدار به راحتی قابل بازیابی و بازیافت است. در سال 2013، تولید جهانی سرب بازیافتی 6.7 میلیون تن بود که معادل 54 درصد از کل تولید جهانی سرب است. تمام سرب تولید شده در ایالات متحده و 74 درصد سرب تولید شده در اروپا از ذخایر بازیافتی به دست می آید. نرخ فعلی بازیافت سرب در آمریکای شمالی و اروپا نزدیک به 100 درصد است.

با توجه به EUROBAT و شورای بین المللی باتری (BCI)، باتری سرب اسید بازیافتی ترین محصول مصرفی در جهان است.

ورق سرب به عنوان سپر تشعشع در صنعت مراقبت های بهداشتی و برای سقف سازی در صنعت ساختمان استفاده می شود. همانطور که در مورد باتری های سرب، ورق سرب موفقیت قابل توجهی در بازیافت دارد. تقریباً تمام ورق های سرب مورد استفاده در این کاربردها از سرب بازیافتی تولید می شوند.

طبق یک برآورد، تا سال 2020 تقریباً 37 میلیون باتری سرب استارت-استاپ در خودروهای میکرو هیبریدی وجود خواهد داشت.

بازیافت سرب

فرآیند بازیافت سرب

محصولات جمع آوری و تعرق ساخته شده از سرب قبل از ارسال به مراکز جمع آوری به فروشندگان فلز، فروشگاه های DIY، کسب و کارهای بازیافت، کارگاه های خودرو و فروشندگان لوازم جانبی خودرو باز می گردد. سپس ضایعات سرب توسط شرکت های تخصصی جمع آوری می شود. در نهایت، قراضه ال ای دی انباشته شده و به یک کارخانه ذوب فرستاده می شود.

فرآوری
در کارخانه ذوب، محصولات مبتنی بر سرب جمع آوری شده شکسته شده و قراضه سرب به طور ایمن از سایر اجزا جدا می شود. سپس اجزای سرب به طور سیستماتیک ذوب و تصفیه می شوند.

استفاده در تولید
این سرب تصفیه شده سپس در تولید باتری های سرب-اسید جدید، مصالح ساختمانی، پوشش کابل و در صنعت مراقبت های بهداشتی به عنوان محافظ پرتو استفاده می شود.

اهمیت بازیافت مسئولانه سرب

باتری های مبتنی بر سرب جزء بسیار مهمی از بیش از یک میلیارد خودروی دیزلی و بنزینی موجود در جهان هستند. چنین باتری‌هایی همچنین در چندین کاربرد ثابت حیاتی مانند تامین برق پشتیبان برای سیستم‌های مخابراتی استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه باتری های سرب اسید برای کارکرد خودروها ضروری هستند، بازیافت سیستماتیک و مسئولانه سرب در اولویت قرار دارد.

بازیابی و بازیافت سرب مزایای زیست محیطی زیادی دارد. بازیافت سرب باعث کاهش انتشار سرب به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی می شود. باتری سرب یک زباله خطرناک است. دفع آن تهدیدی برای سلامتی و محیط زیست است.

استفاده از سرب بازیافتی در تولید محصولات جدید از مصرف انرژی بالایی برخوردار است. تولید سرب بازیافتی تنها 35 تا 40 درصد انرژی لازم برای تولید سرب اولیه از سنگ معدن را می‌گیرد.

بر خلاف بسیاری از مواد دیگر، سرب را می توان بدون کوچکترین کاهش کیفیت دوباره ذوب و بازیافت کرد و آن را به ماده ای عالی برای اقتصاد چرخشی تبدیل می کند.

نکته پایانی: 

صاحبان صنعت و تصمیم گیرندگان کلیدی بر نیاز به رویکرد سیستماتیک تر برای بازیابی سرب تاکید می کنند. دستورالعمل‌های موثر برای استفاده از منابع سرب مانند مصالح ساختمانی قدیمی، ضایعات الکترونیکی و وسایل نقلیه قدیمی منجر به نرخ بازیافت سرب بالاتر خواهد شد. به فوری در کشورهایی که از نرخ بهبودی پایین‌تری رنج می‌برند، چنین سیاست‌ها و رویکردهایی باید برای بهبود عملکرد در این زمینه موثر باشد.

شما همچنین میتوانید مقاله رفع ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی را نیز در همین سایت مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091911*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی