اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529520637

در مورد سیستم های باور مالی دارن هاردی بیشتر بدانید

کد: 140106276529520637

https://bit.ly/3S3rjIe

، (اخبار رسمی): دارن هاردی امروزه باید 51 سال داشته باشد؛ چرا که متولد 1971 سن‌دیگو در کالیفرنیاست. او ناشر و بنیانگذار مجله معروف موفقیت بوده و البته چند شبکه تلویزیونی هم داشته است. جالب این‌که در 18 سالگی هم اولین کسب و کارش را شروع کرده است.

در مورد سیستم های باور مالی دارن هاردی بیشتر بدانید
در مورد سیستم های باور مالی دارن هاردی بیشتر بدانید

یکی از قله‌های مرتفع اصول موفقیت و ادبیات توسعه فردی را بدون شک باید دارن هاردی بدانیم؛ فردی که با کتاب‌ها و آموزه‌ها و گفتارهای خودش، ثابت کرده است که می‌توان به موفقیت جدی رسید

روش کار با سیستم کامل باورهای مالی دارن هاردی چگونه است؟

فکر می‌کنید بزرگترین مشکل امروز مردم ما چیست؟

فکر می‌کنید بیشتر دعواهای خانواده‌های ایرانی سر چیست؟

فکر می‌کنید بیشتر فکر و ذکر جوانان امروز ما درگیر چه بحثی است؟

البته طبیعی است که مشکلات زیادی وجود دارد؛ اما پول شاید، مهم‌ترین مشکل امروز مردم است. البته خود پول هم که نه، بلکه توان کسب درآمد یا توان کسب این پول یا ثروت‌سازی است که می‌تواند به مهمترین مشکل امروز مردم ما تبدیل شود.

پس جای درستی آمده‌اید؛ چون سیستم کامل باورهای مالی او، می‌تواند به شدت برای شما راهگشا باشد. اما قبل از هر چیزی، بهتر است که در ابتدا خود دارن هاردی را بیشتر بشناسیم و درباره‌اش بدانیم.

***

یکی از قله‌های مرتفع اصول موفقیت و ادبیات توسعه فردی را بدون شک باید دارن هاردی بدانیم؛ فردی که با کتاب‌ها و آموزه‌ها و گفتارهای خودش، ثابت کرده است که می‌توان به موفقیت جدی رسید؛ بدون هیچ اما و اگری و بدون هیچ میانبری. فردی که در اوج تواضع، اشاره کرد که موفقیت، اساساً راز جدیدی ندارد و همه پدران و مادران و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همه گذشتگان ما در همه جوامع آن را می‌دانستند و اجرا می‌کردند.

 اما دارن هاردی کیست
و چطور به چنین جایگاهی رسیده است؟

دارن هاردی امروزه باید 51 سال داشته باشد؛ چرا که متولد 1971 سن‌دیگو در کالیفرنیاست. او ناشر و بنیانگذار مجله معروف موفقیت بوده و البته چند شبکه تلویزیونی هم داشته است. جالب این‌که در 18 سالگی هم اولین کسب و کارش را شروع کرده است.

جالب است که دارن الگوی خودش را در موفقیت، پدرش می‌داند. پدر او هر صبح سر ساعت مشخصی، در پارکینگ خانه‌شان با وزنه‌ها تمرین می‌کرد. اتاق بچه‌ها و دارن نیز چسبیده به این پارکینگ بود. در واقع هر روز صبح با صدای برخورد وزنه‌ها به زمین از خواب می‌پریدند. به قول دارن، پدرش حتی یک روز را هم از دست نداد…

دارن با پدرش بزرگ شده است. مادرش علاقه‌ای به این‌که سرپرستی دارن را عهده‌دار شود نداشت و وقتی دارن 18 ماهه بود جدا شد. به همین دلیل بود که او با پدرش زندگی می‌کرد و بزرگ شد. پدرش، فردی سختگیر و منضبط بود؛ بعدها هم افتخار می‌کرد که روش موفقیتی که داشته دست‌کم در مورد دارن خوب جواب داده است.

یکی از بزرگترین درس‌هایی که دارن هاردی در طول مسیر موفقیت یاد گرفت، از پدرش بود، در شش سالگی. وقتی که داشت اسکی بازی می‌کرد و با خوشحالی به پدرش گفت که من از صبح دارم اسکی می‌کنم و یک‌بار هم نیفتاده‌ام. پدرش گفت:

«دارن، تا خودت را تحت فشار نگذاری، نمی‌تونی رشد کنی. باید سقوط کنی تا بهتر شوی؛ سقوط هم بخشی از فرایند پیشرفت است. اگر افتاده باشی یعنی داری جلوتر می‌روی…»

هاردی امروزه یکی از بزرگترین مربیان و مدرسان و مشاوران موفقیت محسوب می‌شود. او عملاً در سن 27 سالگی و در حالی که هنوز سه دهه زندگی‌اش هم کامل نشده بود، تبدیل به یک میلیونر خودساخته شد و کسب و کارهای مختلفی داشت. او بارها اشاره کرده بود که در رقابت با هر کسی، هرچقدر که مستعدتر و جلوتر و … باشد، اگر زمان کافی داشته باشد، حتماً پیروز خواهد شد. ظاهراً که خودش مصداقی از این پیروزی و قاعده است…

می‌دانستید درآمدی که دارن در 12 سالگی داشته،
سنی که برای بیشتر ما یعنی نوجوانی و تفریح و …،
از یک مدیرعامل هم بیشتر بوده!

البته گاهی از این فرآیند خسته می‌شد و حتی گریه هم می‌کرد. هرچند که بعدها فهمید این انضباطی که پدرش درباره او اجرا کرده، به نفع‌اش تمام شده است.

جالب این‌که درآمد دارن در هجده سالگی شش رقمی شد و درآمد او در 24 سالگی، سالانه بیش از یک میلیون دلار بوده و در 27 سالگی، عملاً یک شرکت 50 میلیون دلاری برای خودش ایجاد کرده بود.

دارن هاردی به واسطه اعتباری که در کارش داشته و به واسطه مدیریت شبکه‌ها و رسانه‌های مرتبط با موفقیت، موفق به ملاقات و مصاحبه با افراد موفق بزرگی شده است. ایلان ماسک، استیو جابز، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، آرنولد پالمر، ریچارد برانسون، دونالد ترامپ و … تنها بخشی از این افراد مطرح بوده‌اند.

معمولاً یکی از سئوالات حاشیه‌ای که درباره افراد موفق پرسیده می‌شد، میزان ثروت آن‌هاست. در مورد دارن هاردی این سئوال چگونه پاسخ داده می‌شود؟ البته کمتر کسی این را می‌داند. سایت فوربس که در زمینه دارایی ثروتمندان جهان هم فعالیت‌های خوبی دارد، زمانی دارایی او را بین 90 تا 100 میلیون دلار دانسته بود؛ با درآمد سالانه پنج میلیون دلار. با توجه به این‌که در کتاب‌های خودش اشاره کرده که در 27 سالگی (24 سال پیش) شرکتی 50 میلیون دلاری داشته؛ این عدد دور از ذهن نیست.

مهم‌ترین اثر دارن هاردی در سال 2010، یعنی دوازده سال پیش بود که تحت عنوان اثر مرکب منتشر شد. این کتاب، به زودی توانست در کشورهای مختلف جایگاه خاصی به دست آورد و جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز هم قرار بگیرد. او البته کتاب‌های مختلفی نوشته؛ ولی هنوز او را با عنوان آقای «اثر مرکب» می‌شناسند.

نقطه عطف زندگی مالی دارن هاردی، شرکت در سمیناری بود که سخنران آن جیم ران، مشاور و سخنران بزرگ توسعه فردی بود. جالب است بدانید که جیم ران استاد بسیاری از افرادی بوده است که امروز ، ثروتمندترین افراد جهان هستند و در زمینه مالی، به عنوان الگو شناخته می‌شوند.

البته خیلی اتفاقی به این سمینار رفته بود تا یکی از مشتریانش را ببیند ولی مطالبی که جیم ران ارائه می‌کرد، او را شگفت‌زده کرد و آنجا بود که شیفته و مرید جیم ران شد. هاردی تا پایان زندگی جیم ران، به رابطه خودش با او ادامه داد.

دارن هاردی در سال 2016، موفق شد که جایزه بهترین سخنران سال را از انجمن ملی سخنرانان آمریکا دریافت کند. در کل انجمن‌های سخنرانی و رقابت‌های فن بیان و سخنرانی در این کشور، از اهمیت زیادی برخوردارند و بیشتر سخنرانان سعی می‌کنند که در این رقابت‌ها خودی نشان بدهند یا به گونه‌ای فعالیت کنند که تقدیری و جایزه‌ای از این انجمن‌ها بگیرند.

از جالب‌ترین نکته‌های زندگی دارن این است
که وقتی بیست سال بیشتر نداشت موفق شد یک خانه یک میلیون دلاری در کالیفرنیا، همان‌جایی که در آن به دنیا آمده بود، بخرد.

شاید بپرسید که دارن چقدر تحصیلات دارد؟

او فقط یک‌ترم در کالج درس خوانده و سپس درس را رها کرده. البته شاید بعدها ادامه تحصیل داده باشد که اطلاعی از این بابت در دست نیست. ولی اهل مطالعه و بررسی بوده و یک فعال رسانه‌ای تمام و کمال محسوب می‌شود. البته این نکته، اثبات این عقیده اشتباه نیست که تحصیلات ربطی به موفقیت ندارد؛ باید دقت داشت که موفقیت برای هر فردی، مسیری کاملاً منحصر به فرد و مرتبط با آن فرد دارد.

در ضمن اگر شما هم در مورد ادامه دادن درس‌تان دچار شک هستید این مقاله را بخوانید:
کارشناسی ارشد بخوانیم یا وارد بازار کار شویم؟ مسئله این است

دارن معمولاً در کتاب‌ها و آموزه‌هایش، داستان شخصی خودش را پیگیری می‌کند. اما چرا؟ برای این‌که ثابت کند فردی که از یک خانواده متلاشی شده و از یک خانواده طلاق آمده، از هیچ به همه چیز می‌تواند برسد. برای این‌که ثابت کند، خودش بزرگترین محصول آموزش‌های خودش می‌ّباشد.

دارن هاردی تا به حال با عنوان مشاور، در شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرحی حضور داشته و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت‌های مختلفی هم بوده است. در کتاب‌هایش، بخشی از مشاورها و نتایج درخشانی که داشته‌اند را نیز نقل کرده است تا درستی ایده‌هایش را اثبات کند.

در ادامه می‌خواهیم به سیستم کامل باورهای مالی دارن هاردی آشنا شویم تا ببینیم که او چگونه موفق شده به  این نقطه برسد. هاردی بر این باور است که همیشه چیز به قدرت اراده ما بستگی دارد و اگر واقعاً بخواهیم ثروتمند شویم، بدون شک می‌توانیم که به هدف خودمان برسیم.

چگونه سیستم کامل باورهای مالی دارن هاردی
به ثروتمند شدن ما کمک می کند

« همه چیز از ذهن آغاز می‌شود…»

این جمله را حتمالا فراوان شنیده‌اید: همه چیز از ذهن آغاز می‌شود
اما شاید با خودتان فکر کنید یعنی چه؟ من در دنیای واقعی دارم رنج می‌برم و ثروت ندارم و موقعیت شغلی مناسبی در اختیارم نیست، این‌ها چه ربطی به ذهن من دارند؟

ماجرا به قدرت اراده شما بر می‌گردد؛ همان چیزی که بزرگترین و شگفت‌انگیزترین نیروی شما برای تغییر وضع کنونی است؛ همان چیزی که به شما کمک می‌کند تا به سمت افق‌هایی که دوست دارید حرکت کنید و به قله‌ها برسید.

همه ما می‌دانیم که قدرت اراده چقدر مهم است؛ همه ما هم می‌دانیم که بخشی از این قدرت اراده را داریم. اما پس چرا از آن استفاده نمی‌کنیم؟ چون همه چیز به ذهن بر می‌گردد. قدرت اراده رودخانه‌ای است که از سرچشمه ذهن جاری می‌شود. اگر ذهن شما خشک باشد، خبری از قدرت اراده نیست. اگر هم ذهن شما درست مثل سرچشمه‌های طبیعی، آکنده از ایده و توانستن و … باشد، در این صورت قدرت اراده شما به خوبی کار خواهد کرد.

و این‌جاست که به سیستم باورهای دارن هاردی می‌رسیم؛ کسی که دقیقاً می‌تواند به ما توضیح بدهد که اساساً قدرت اراده ما چرا کار نمی‌کند. چرا ندارد که؛ ما باورهایی در ذهن‌مان کاشته‌ایم که اجازه کار کردن به این قدرت اراده را به ما نمی‌دهد. این باورها، درست مثل ویروس‌های ذهنی دارند کامپیوتر ذهن ما را مختل می‌کنند.

در واقع ذهن شما درست مثل یک رایانه هوشمند و بسیار کامل، همیشه در حال دانلود برنامه‌ها و اطلاعاتی از اطراف خود است. متأسفانه اغلب ما سیستمی نداریم که به ما هشدار بدهد این اطلاعات یا برنامه‌ای که داردی دانلود می‌کنید، ویروسی است. از این رو است که اطلاعاتی وارد ذهن خود می‌کنیم  که به زندگی مالی، عاطفی، روانی و اجتماعی ما آسیب می‌زنند.

دارن هاردی در سیستم کامل باورهای مالی خود، یک چک لیست طلایی طراحی کرده که به ما کمک می‌کند باورهای مسموم خود را کنار بگذاریم و  باورهای خوب را با آن‌ها جایگزین کنیم. در واقع این چک لیست مثل یک ویروس‌کش آپدیت‌شده عمل می‌کند و  به ما این امکان را می‌دهد که ابتدا باورهای ذهنی خود را شناسایی کنیم و  ببینیم که این باورها سازنده یا مخرب هستند. سپس باورهای مخرب را حذف کنیم و یک باور خوب به جای آن بنشانیم. با این سیستم می‌توانیم باورهای خوب خودمان را هم بهتر کنیم.

جهت خواندن ادامه مطلب سیستم های باور مالی دارن هاردی اینجا کلیک کنید.

sookhtejet.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]