اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066545014635

روستای کندلوس: بهشت مازندران

کد: 140107066545014635

https://bit.ly/3SguNaK

، تهران , (اخبار رسمی): کندلوس، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. روستای کندلوس، با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز، چشم به راه همدمی است تا سفره دل باز کند و از زنان و مردانی پاک سرشت و سخت کوش سخن گوید… روستای کندلوس، به حق و به انصاف یکی از زیباترین و پاکیزه ترین

روستای کندلوس :بهشت مازندران
روستای کندلوس: بهشت مازندران

روستای کندلوس

کندلوس، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. روستای کندلوس، با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز، چشم به راه همدمی است تا سفره دل باز کند و از زنان و مردانی پاک سرشت و سخت کوش سخن گوید… روستای کندلوس، به حق و به انصاف یکی از زیباترین و پاکیزه ترین روستاهای ایران محسوب می‌شود که همچون نگینی در دل طبیعت زیبای البرز شمالی، می‌درخشد.

این روستا در امتداد دره زانوس، و منطقه سرسبز و زیبای کجور، یکی از اولین و کهن ترین سکونت گاه‌های انسان در استان مازندران قرار دارد. برای رفتن به روستای کندلوس باید در جاده چالوس، بعد از گذشتن از شهر مرزن آباد، ۶ شش کیلومتر رانندگی کنید تا به جاده‌ای فرعی و آسفالت در سمت راست، به نام دوآب کجور، برسید. بعد از پیمودن ۴۲ کیلومتر در جاده‌ای پر پیچ و خم و بسیار زیبا، و با توجه به تابلوهای مسیر وارد کندلوس می‌شوید. اگر به روستاهای مختلف ایران رفته باشید و آنها را با کندلوس مقایسه کنید، اولین خصوصیتی که متوجه آن می‌شوید، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی دراین روستاست.

تعداد زیادی از روستاهای ایران، بدلیل قرار گرفتن در مناطق صعب العبور و کوهستانی، از گزند این ویرانی‌ها و حملات وحشیانه در امان بوده و می‌توانند کمک بزرگی به روشن شدن تاریخ کشورمان کنند. دراین بین، کندلوس گواه روشنی است که کشف اشیاء باارزش تاریخی مانند جام‌های سفالی و ابزارهای زندگی و کشاورزی سلاح‌ها و قفل‌ها و اشیاء زینتی، نمایانگر تمدن کهنی است که قدمت آن حداقل به چهارهزار سال می‌رسد.

این اسناد و اشیاء به همت دکتر علی اصغر جهانگیری در موزه مردم شناسی کندلوس (واقع در همین روستا) جمع آوری شده و در معرض دید همگان قرار دارد. یکی از جاذبه‌های این منطقه، موزه مردم شناسی و موزه گیاه شناسی کندلوس می‌باشد که اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار، در اختیار ما می‌گذارد.

جهت مشاهده روستای گردشگری کندلوس کلیک کنید

مجتمع گردشگری کندلوس

کندلوس تنها روستایی نیست که جزو سکونتگاه های انسان بوده است .ولی به جرات میتوان گفت روستای کندلوس جزء اولین روستاهای دست نخورده تاریخ کهن ایران میباشد که انسان های نخستین در این روستا سکونت داشته اند.

قدم زدن در همچین روستایی احساس خوشایندی به انسان می دهد.آب و هوای کندلوس به قدری خنک است که بازیدید کننده ها از سبکی این آب و هوا لذت می برند .سفر کردن به این روستا مثل سفر کردن در زمان می ماند.

روستای کندلوس بین جنگل های سرسبز و دره قرار دارد هرچند در محوطه مجتمع اقامتی آلاچیق‌هایی نصب شده، اما تا کافی‌شاپ هم راه چندانی نیست.برای نشستن در محوطه می‌توانید از میز و صندلی‌های رستوران استفاده کنید.و ماشین‌های‌تان را در محوطه پارک کنید. اقامت در این اقامتگاه برای کودکان تا ۱۰ سال رایگان است.

از آنجا که دره کندلوس بن‌بست است، این منطقه تبدیل به جای دنجی شده که با جنگل احاطه شده و امکان کمپینگ دارد.

موزه مردم شناسی کندلوس

در حاشیه مجموعه گردشگری و فرهنگی کندلوس، موزه ای بنا شده که برای ورود به آن باید پله های سنگفرش شده را طی کرد و در بلندای روستای زیبای کندلوس، درب بزرگ چوبی موزه همواره در تمام روزهای سال به روی  فرهنگدوستان باز است. موزه تاریخی و فرهنگی کندلوس در ساختمانی با معماری سنتی و بومی بنا شده که از بخش های مختلفی تشکیل شده و و اشیاء قدیمی و تاریخی در غرفه هایی در زیرزمین و همکف موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

جهت مشاهده موزه مردم شناسی کندلوس کلیک کنید

تاسیس این موزه در سال ۱۳۶۰ به همت دکتر علی اصغر جهانگیری آغاز شد و در سال ۱۳۶۸ به پایان رسید. به گفته اوکه خود او پرورده دشت و کوهساران آن دیار است، این موزه نخستین موزه روستایی کشور و را آورد سالها هم صحبتی و همدلی با مردم مهربان دیار کجور مازندران است. این موزه تاریخی نمایش دهنده اسناد و مدارک و فرهنگ این روستای ب اصفای کوهستانی است و در ساختمانی با معماری سنتی و بومی بنا شده که از بخش های مختلفی تشکیل شده و و اشیاء قدیمی و تاریخی در غرفه هایی در زیرزمین و همکف موزه به معرض نمایش گذاشته شده است. اشیای این موزه مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح و قبل از اسلام و همچنین دوران اسلامی می‌شود.همچنین این موزه تاریخی دارای آثار منحصر به فردی از تاریخ و هنر باستانی تا معاصر در حوزهٔ زمین‌شناسی، خوشنویسی، نقاشی وکتب خطی، ابزار های موسیقی، آثار مردم شناسی وغیره است.

موزه مردم شناسی کندلوس

موزه کندلوس رویای کودکی روستایی است که یکباره دست از بازیهای کودکانه بر می دارد و آواره دشت و کوه و صحرا میشود تا در روستاهای کجور مازندران خانه به خانه به دنبال اشیاء فرهنگی و تاریخی آن دیار باشد.او با معاوضه قند وچای و سیگار،قباله ها،اسناد،سکه،سفال جمع اوری کرده و آنها را از دید خانواده پنهان میداشت. او که امروز دکتر علی اصغر جهانگیری استاد دانشگاه و بنیانگذار مجموعه های گوناگون نظیر شرکت هگزان ،کندلوس ،موسسه فرهنگی جهانگیری و تعداد دیگری از مجموعه ها میباشد در رشته حفاری چاه نفت از امریکا دارای درجه مهندسی و از دانشگاه وین (اطریش) دارای درجه فوق لیسانس پلیمر از پلی تکنیک تهران فوق لیسانس نساجی و از دانشگاه لندن دارای درجه دکترای جامعه شناسی است.

فعالیت های گردشگری کندلوس

سالانه بیش از هزاران نفر برای بازدید از کندلوس و امکانات آن می آیند. افرادی که برای بازدید از این مجموعه و امکانات آن می آیند می توانند یک شب را در هتل کندلوس یا مهمانخانه های VIP آن اقامت کنند و طعم بی نظیر غذاهای منطقه را در رستوران کندلوس تجربه کنند.

کنسرت و مراسم در طول سال برگزار می شود و تورهایی نیز برای کسانی که سفرهای اجتماعی را ترجیح می دهند ترتیب داده می شود. برای برنامه تور بعدی با ما تماس بگیرید. در روستا، نه تنها امکانات بسیار مناسب و مناسب مجموعه، بلکه طبیعت باشکوه آن، روستا را به محل ملاقات تاریخی بی نظیری برای خوشبوکننده های طبیعت تبدیل کرده است. در کندلوس می توانید از موزه تاریخی، مزارع گیاهی، مهمانخانه سنتی و بسیاری مکان های دیدنی دیگر دیدن کنید.

رستوران کندلوس که غذاهای محلی و همچنین غذاهای معمولی سرو می کند

مهمانسرا کندلوس

در کنار موزه مهمانسرای کندلوس قرار دارد که محیطی مناسب را برای اقامت چند روزه بازدید کنندگان فراهم کرده است که گردشگران میتوانند با توجه به نیازهای خود اتاق ،سوئیت ،ویلاهای vip  را رزرو کنند .

جهت رزرو مهمانسرا کندلوس کلیک کنید

سوئیت های دارای آشپزخانه مجزا برای گردشگران میباشد که در صورت نیاز بتوانند پخت و پز خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند

رستوران و کافی شاپ کندلوس

وجود پارک، رستوران و فروشگاه عرضه کننده صنایع دستی که در محل پارک و در نزدیکی موزه مردم شناسی مستقر هستند. فرصت مناسبی برای گردشگران و بازدید کنندگان از این دهکده ایجاد می کند که در فضایی آرام نسبت به رفع نیازهای خود و خرید سوغاتی اقدام نمایند.

صنایع دستی متنوع در مجموعه کندلوس

فروشگاه صنایع دستی کندلوس کار و پیشه اهالی این دهکده، از قدیم، تهیه و تولید چوب و زغال در زمستان و کشاورزی در تابستان بوده است و اکنون به دلیل قانون مراقبت از جنگل، اهالی علاوه بر کشاورزی به خیاطی و نجاری روی آورده‌اند. از صنایع دستی دهکده کندلوس، می‌توان به بافتن جاجیم، ایزار (پارچه پشمی چهارخانه دستباف) بافتن جوراب، دستکش و بلوز پشمی گلدار و نمدمالی اشاره کرد.

نقشه راه بهشتی به نام کندلوس

هفت کیلومتر بعد از مرزن آباد یا ۲۵ کیلومتر مانده به چالوس باید بپچی به سمت راست به طرف جاده کجور. بعد از طی کردن حدود سی کیلومتر باز هم باید به سمت راست بپیچی و ۱۵ کیلومتر مسیر را طی کنی و به کندلوس برسی.

همان جایی که ناصرالدین‌شاه در سفرش به اینجا در سال ۱۲۹۲هجری قمری (حدود ۱۲۰ سال پیش) چند روزی اتراق کردو نام اینجا را گذاشت میخ‌ساز که چهار دهکده به نام های پیده، گیل کلا، میرکلا وکندلوس راشامل میشود.

از این میان کندلوس دارای آوازه جهانی است و به یکى از قطب‌هاى گردشگرى استان مازندران تبدیل گردیده است…

نشانی روستای کندلوس: جاده چالوس- بعد از مرزن آباد- جاده دشت نظیر- کیلومتر ۴۲ دهکده کندلوس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجموعه توریستی کندلوس

شرکتی در زمینه خدمات مشاوره کسب و کار و فعالیت در زمینه ی توریستی و گردشگری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی