اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107136755814635
در دسترس نیست

دف محبوب ترین ساز در بین زنان ایرانی

کد: 140107136755814635

، تهران , (اخبار رسمی): به نقل از اوجکده :دف یکی از محبوب ترین سازهای ایرانی است که در بین ایرانیان به ویژه بانوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و سالیان سال است که دف نوازی به یک آلت موسیقی بسیار محبوب تبدیل شده است به گونه ای که در بین مراسم ها عروسی از گروه دف نوازی بانوان دعوت می کنند

دف محبوب ترین ساز در بین زنان ایرانی
دف محبوب ترین ساز در بین زنان ایرانی

دف محبوب ترین ساز در بین زنان ایرانی

نحوه نواختن دف

دف یک ساز کوبه ای است که با ضربات دستی نواخته می شود، از قدیم الایام تا به امروز جایگاه ویژه ای در موسیقی ایرانی داشته است زیرا معروف ترین و قدیمی ترین سازهای کوبه ای ایران فرهنگی است. در کردستان از دف به شکل خاصی استفاده می شد. به طوری که در خانقاه ها و تکایای کردستان، دراویش در ذکر و آسمان غوطه ور می شوند و دراویش هر مقامی را با زدن آهنگ مخصوصی با دف ​​انجام می دهند. در واقع هر ذکری جایگاه (دور) خود را داشت و به مقامات دف معروفند. دف امروزه در انواع سبک های موسیقی ایرانی ظاهر شده است.

گروه دف نوازی هیوا – دف از چه چیزی تشکیل شده است :

دف از چه چیزی تشکیل شده است : دف از یک قاب چوبی مدور با حلقه های فلزی دور آن تشکیل شده است. پوست نازک حیوانی که معمولاً پوست گاو، بز و اسب است روی قاب آن چسبانده می شود تا قاب را محکم نگه دارد. نوازندگان دف معمولاً آن را با دست چپ خود می گیرند و سپس با دست راست خود به طور منظم روی پوست ضربه می زنند تا موسیقی ایجاد کنند.

دف محبوب ترین ساز در بین زنان ایرانی

تاریخچه دف به دوران باستان باز می گردد که در ایران قدیم، مناطق مختلف آسیا و شمال آفریقا نواخته می شد. در قرن بیستم این موزیکال ایرانی ضربی معمولاً توسط صوفیان در ایران نواخته می شد.

دف یک ساز گرد بزرگ مانند طبل اما بسیار نازک است. معمولاً از یک طرف باز است و مانند طبل بسته نمی شود. قاب معمولاً از چوب ساخته می شود که یک غشای پوست گوسفند به یک طرف آن چسبانده شده است. گاهی در طرف دیگر دف که باز است حلقه های فلزی کوچک زیادی وصل می شود. امروزه دف در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری سعی در یادگیری دارند. در موسیقی ایرانی نیز جایگاه جدایی ناپذیری دارد.

بیشتر بخوانید: گروه دف نوازی بانوان برای عروسی

این ساز بیشتر در بین آسیایی ها بیشتر از سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد و هر کشوری با توجه به فرهنگ موسیقی خود آن را می نوازد. کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، عمان و کشورهای دیگر مانند ترکیه، عراق و آذربایجان از جاهایی هستند که دف نوازی در آنها رایج است.

دف نوازان معروف ایران

دف نوازان معروف ایران بیژن کامکار و مسعود حبیبی هستند. بیژن کامکار نقش بسزایی در معرفی ساز به دنیا داشته است. بیایید تماشا کنیم که دف چگونه پخش می شود.

اگر میخواهید با بیوگرافی این دو هنرمند بیشتر آشنا شوید کلیک کنید.

اگر در موتورهای جست و جوی گوگل سرچ کرده باشید زنان بسیاری را میبینید که با در دست گرفتن ساز  دف به هنرنمایی پرداخته اند و بصورت گروهی اقدام به اجرای آهنگی خاص مینمایند که همراه با ریتم آهنگ شروع به هنرنمایی با دف می کنند .

درباره گروه دف نوازی هیوا

گروه دف نوازی هیوا  یک گروه دف زنانه است که در سال 2017 توسط آرزو عسگری و آرزو عظیمی تأسیس شد تا دانش‌آموزان  پیشرفته دف ایران خود را تشویق کند تا مهارت‌های خود را از طریق تمرین‌های گروهی، نامزدی و اجراها تقویت کنند.

گروه دف نوازی هیوا

 زنان و دختران ایرانی را از طریق ساز دف، که یک طبل قاب بزرگ ایرانی باستانی است، در تاریخ معاصر همراهی می کند. امروزه دف در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین ساز برای زنان در ایران است که همچنان با محدودیت هایی نیز همراه است.

بیشتر بخوانید: بهترین گروه دف نوازی در ایران

گروه دف نوازی هیوا  یکی از بهترین گروه های دف نوازی بانوان در ایران است که توانسته محیطی مثبت را برای زنان برای تمرین و اجرای این هنر قدرتمند ایجاد می‌کند.

ساز دف :راهنمای جامع دف نوازی 

علاوه بر این، گروه دف نوازی هیوا  قدردانی از فرهنگ موسیقی ایرانی، ارتباط با مخاطبان مختلف و همکاری با سایر نوازندگان را ترویج می کند. گروه دف نوازی هیوا  از طریق اجراها و کارگاه های آموزشی در مدارس، مؤسسات خیریه و جشنواره ها از رفاه جامعه حمایت می کند.

رزرو گروه دف نوازی بانوان هیوا

گروه بانوان دف نواز هیوا علاوه بر آموزش دف نوازی در تهران و شهریار  در مراسمات عقد،عروسی،جشن تولید،ختنه سوران،و انواع مناسبت ها به اجرای برنامه دف نوازی می پردازند لذا افرادی که تمایل دارند بانوان دف نواز هیوا را برای مراسمات و جشن های خود دعوت کند باید یک هفته تا 10 روز قبل از مراسم یا جشن خود با مدیر گروه دف نوازان هیوا هماهنگی های لازم را به عمل آورد .

جهت هماهنگی و رزرو گروه دف نوازی هیوا میتوانید با شماره تماس 09054158414 خانم عظیمی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

گروه دفنوازی هیوا آماده ی برگزاری هرگونه جشن (عقد،عروسی،نامزدی،جشن تولید،ختنه سوران، و …) در سرتاسر تهران و شهرستان ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجموعه توریستی کندلوس

شرکتی در زمینه خدمات مشاوره کسب و کار و فعالیت در زمینه ی توریستی و گردشگری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش