اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107096748919432
در دسترس نیست

پشیمانی از جراحی بای پس معده

افسردگی پس از جراحی بای پس معده

کد: 140107096748919432

، (اخبار رسمی): پس از انجام عمل جراحی چاقی مانند بای پس معده، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها وجود دارد که یکی از آنها افسردگی است. اگرچه این یک خطر جراحی یا خطر تغذیه ای نیست، اما می تواند به همان اندازه جدی باشد.

افسردگی پس از جراحی بای پس معده
پیشمانی بعد از عمل بای پس معده

اگرچه خطرات سنگ کلیه پس از جراحی چاقی یا کم آبی بدن پس از جراحی چاقی بیشتر شناخته شده است، افسردگی پس از جراحی بای پس معده می تواند به همان اندازه مضر باشد

چه چیزی باعث افسردگی بعد از جراحی چاقی می شود؟

افسردگی می تواند یک عارضه رایج بای پس معده و همچنین عارضه تمام روش های کاهش وزن باشد. در مطالب زیر در مورد شایع ترین دلایلی که افراد بعد از جراحی چاقی خود را دچار افسردگی می کنند صحبت می کنیم.

از غذا به عنوان مکانیسم مقابله ای نمی توان استفاده کرد.

بسیاری از افرادی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند از غذا به عنوان مکانیسم مقابله استفاده می کنند، به همین دلیل است که کاهش وزن در وهله اول ممکن است دشوار باشد. کسانی که از غذا به عنوان مکانیسم مقابله استفاده می کنند، احساس می کنند که غذا همان چیزی است که همیشه در کنار شماست. از این نظر، غذا فقط تغذیه نیست، هنگام غم و شادی، در مراسم تعطیلات و دلیلی برای بیرون رفتن با دوستان است.

زمانی که شما تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرید و از نظر فیزیکی نمی توانید از غذا برای ایجاد احساس بهتر یا آرامش دیگر استفاده کنید، به همین دلیل احتمال اینکه افسرده شوید بسیار زیاد است.

زندگی پس از جراحی خود به خود و به راحتی آسان نمی شود.

متأسفانه، بسیاری از افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، انتظار دارند که پس از جراحی، زندگی خود به خود آسان تر شود، ولی این چنین نیست. پس از انجام عمل جراحی چاقی، همچنان باید تغذیه سالم و ورزش را جز جدا نشدنی زندگی خود قرار دهید تا نتایج کاهش وزن مورد نظر خود را مشاهده کنید.

افسردگی پس از بای پس معده

گرچه جراحی بای پس معده، روش عالی برای بهبود شرایط سلامت مرتبط با چاقی و کیفیت زندگی است. همچنین می تواند به کاهش وزن سریعتر از قبل از عمل کمک کند، اما همچنان باید ورزش و رژیم غذایی تان را رعایت کنید. همچنین با بهبود بدن خود، دوره ریکاوری سختی را پشت سر خواهید گذاشت تا به روش کار معده جدید خود عادت کنید.

ممکن است به اندازه ای که انتظار داشتید وزن کم نکنید

اکثر مردم انتظار دارند پس از انجام عمل جراحی چاقی، وزن کاهش یابد، اما این برای همه صدق نمی کند. میانگین کاهش وزن بعد از جراحی می تواند بین 2 تا 5 پوند در هفته، تا حدود 6 تا 12 ماه پس از جراحی باشد. بسیاری از مردم بیش از این مقدار انتظار دارند. دیدن کاهش وزن با سرعت کمتری می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و باعث ناامیدی شود و گاهی اوقات منجر به تکرار عادت های بد شود.

عامل دیگر این است که پس از حدود 6 ماه، سرعت کاهش وزن حتی بیشتر کاهش می یابد. این امر همچنین می تواند بلافاصله پس از جراحی به عنوان یک مکانیسم ایمنی برای بدن رخ دهد. این امر بیماران را وارد فاز افسردگی خواهد کرد.

پس از انجام جراحی چاقی، تقریباً غیرممکن است که به اندازه قبل غذا بخورید. معده طوری تنظیم شده است که دیگر نمی تواند همان ظرفیت غذا را نگه دارد.

مصرف الکل شما نیز به دلیل روشی که بدن شما اکنون الکل را متابولیزه می کند، تغییر خواهد کرد. سریع‌تر جذب جریان خون می‌شود و حتی پس از چند جرعه می‌تواند روی بدن تأثیر بگذارد.

همچنین خوردن و نوشیدن همزمان توصیه نمی شود. دستورالعمل این است که فقط 30 دقیقه قبل یا بعد از هر وعده غذایی مایعات بنوشید.

این بدان معنی است که شما در میزان خوردن و نوشیدن بسیار محدود هستید. بسیاری از رویدادهای اجتماعی شامل خوردن و نوشیدن است، بنابراین ممکن است احساس طرد شدن کنید. این می تواند نوعی افسردگی را ایجاد کند، زیرا شما نمی توانید مانند گذشته از این رویدادها لذت ببرید.

تغییرات رژیم غذایی

افسردگی نیز می تواند به دلیل رژیم غذایی و تغییرات هورمونی پس از جراحی چاقی ایجاد شود. رژیم غذایی می تواند مستقیماً بر تغییرات سطح سروتونین در بدن تأثیر بگذارد، که به نوبه خود، فعالیت انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد که می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود.

کمبود ویتامین جنبه دیگری است که می تواند باعث افسردگی بعد از جراحی شود.

به همین دلیل، تکمیل رژیم غذایی خود با مولتی ویتامین های جویدنی برای بیماران چاقی بسیار مهم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی