اطلاعات تماس
  • 000000*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107126755519337
در دسترس نیست

مهم ترین فواید عسل برای مو

عسل طبیعی چه فوایدی برای مو دارد؟

کد: 140107126755519337

، رشت , (اخبار رسمی): بسیاری از ما با عسل، محصول شیرین و شربتی گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل های شیرین و شور، همچنین از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود.

عسل طبیعی چه فوایدی برای مو دارد؟
عسل طبیعی چه فوایدی برای مو دارد؟

بسیاری از ما با عسل، محصول شیرین و شربتی گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل های شیرین و شور، همچنین از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود.

عسل به دلیل فواید پوستی فراوانی که دارد یک ماده طبیعی موی طبیعی محبوب است. در اینجا ما به ۱۰ دلیل برای استفاده از عسل روی موهای خود، از جمله برای رشد مو، جلوگیری از شکستن مو و موارد دیگر، نگاه خواهیم کرد.

خواص عسل برای مو

۱. عسل برای رشد مو

عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی به عنوان یک درمان برای بهبود زخم استفاده می شود. یک بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را افزایش دهد. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

۲. عسل برای حالت دهنده مو

درمان های حالت دهنده برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

همانطور که مشخص است، عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است.

۳. عسل برای درخشندگی مو

عسل هم خاصیت نرم کنندگی و هم مرطوب کنندگی دارد و آن را به یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل می کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای کدر درخشندگی می بخشند.

مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و به رشته های خشک رطوبت می افزایند. با مرطوب کردن و درخشندگی، عسل می تواند به بازیابی درخشندگی طبیعی موهای شما کمک کند.

۴. عسل برای روشن شدن مو

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می گذارد. پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین است، رنگدانه ای که مسئول رنگ دادن به موهای شماست. ماندن عسل روی موهایتان برای مدت طولانی می تواند جایگزینی طبیعی برای درمان های شیمیایی خشن سفید کننده باشد.

۵. عسل برای شکستن مو

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما می افزاید. درمان‌های پروتئینی بخش محبوبی از روتین‌های مدرن مو هستند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده کمک کنند. عسل حاوی تقریباً ۰.۵ درصد پروتئین منبع مورد اعتماد است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل مفید باشد.

۶. عسل برای ریزش مو

موها به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی روزانه می ریزند. با این حال، برخی از افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد معمول می ریزد. اگر بیشتر از آنچه که احساس می کنید موهایتان می ریزد، با پزشک خود تماس بگیرید تا علت آن را بیابد. گاهی اوقات می تواند به سادگی موهای آسیب دیده باشد. اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، تمام فواید عسل را در نظر بگیرید.

۷. عسل برای رفع موهای زائد

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس گزینه ای عالی است.

برای استفاده از عسل برای رفع موهای زائد، این دستور را امتحان کنید:

۱ قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید. عسل و ۱/۲ قاشق غذاخوری آب لیمو.
این مخلوط را روی نواحی کوچکتر مانند لب بالایی بمالید.
بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی آن بماند.
آن را با یک دستمال مرطوب و گرم پاک کنید.
ناحیه مورد نظر را با آب سرد خشک کنید تا هر گونه تحریکی کاهش یابد.

۸. عسل برای موهای طبیعی

بخش بزرگی از مراقبت از موی طبیعی این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما تمیز و مرطوب است. قبل از شروع سفر طبیعی موهای خود، سم زدایی مو را در نظر بگیرید.

در حین سم زدایی، استفاده از عسل می تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی به موهای شما کمک کند. حتی می توانید بعد از سم زدایی از عسل استفاده کنید تا فرهای خود را مرطوب نگه دارید و رشد کنید.

۹. عسل برای داشتن پوست سر سالم

سالم نگه داشتن پوست سر جزء ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع کثیفی، روغن یا حتی محصولات مو می تواند این کار را دشوار کند. می‌توانید از عسل در درمان‌های پوست سر برای تمیز کردن پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید. همچنین فواید مرطوب کنندگی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد.

۱۰. عسل برای شرایطی که مو را تحت تاثیر قرار می دهد

برخی از بیماری های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و اگزما، می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند. منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این شرایط هستند. علاوه بر این، مواد ضدالتهابی منبع معتبر ممکن است به کاهش شدت شیوع بیماری های پوستی کمک کند.

جمع بندی

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو گنجانده شود، می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند.

حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند. برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

منبع: https://tijib.com/blog/properties-of-honey-for-hair/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 000000*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی