اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107186763517580
در دسترس نیست

ایمپلنت دندان

کد: 140107186763517580

، (اخبار رسمی): ایمپلنت دندان به صورت پیچ هایی هستند که از جنس فلزاتی ساخته می شوند که با بدن انسان ها سازگاری دارند.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

اولین شانس برای استفاده از روش درمانی ایمپلنت این است که فرد لثه های سالمی داشته باشد. لازم است که فرد استخوان کافی برای نگهداری از ایمپلنت در فک خود داشته باشد.

ایمپلنت های دندانی به صورت پیچ هایی هستند که از جنس فلزاتی ساخته می شوند که با بدن انسان ها سازگاری دارند. در این روش پیچ های مورد نظر را با استفاده از روش جراحی در زیر لثه ودرون استخوان جای می دهند. زمانی که پیچ های مورد نظر در جای مناسب قرار گرفتند دندانپزشک این امکان را پیدا می کند تا پروتزها را بر روی آن ها قرار دهد. ایمپلنت ها را از نوعی پایه تیتانیومی می سازند که با بدن انسان سازگار هستند. این روش درمانی به عنوان یک گزینه مناسب و دائمی برای یک یا چند دندان به شمار می رود.

انواع ایمپلنت دندان

همانطور که می دانید ایمپلنت ها در انواع مختلفی وجود دارند که در ادامه قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

ایمپلنت ریشه ای شکل: یکی از متداول ترین انواع ایمپلنت است که بیشتر بیماران تمایل دارند از آن استفاده کنند. این مدل ایمپلنت را معمولا با عنوان درون ریشه ای یا درون استخوانی می شناسند. این نوع ایمپلنت به صورت پیچ های مخروطی و ضخیم هستند

ایمپلنت چارچوب راموس را معمولا برای فک پایین استفاده می کنند که برای استفاده از ایمپلنت ریشه ای بسیار نازک شده باشد. این مدل ایمپلنت امکان تثبیت فک ضعیف را دارد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

اولین نتیجه استفاده از ایمپالت دندانی این است که نتیجه کار بسیار طبیعی می باشد. این روش درمانی از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد. دندان هایی که به وسیله ایمپلنت کاشته می شوند مشکلات دندان های مصنوعی را ندارند. دندان های ایمپلنت شده را می توانید مانند دندان های طبیعی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

شاید مهمترین مزیت ایمپلنت های دندانی عمر طولانی آن ها باشد. در صورتی که بتوانید از ایمپلنت ها به شکل صحیحی مراقبت کنید می توانید به مدت چند دهه بدون هیج مشکلی به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که اگر از بریج و پروتزهای مصنوعی استفاده کنید باید پس از گذشت 5 تا 10 سال نسبت به تعویض آن ها اقدام کنند. ایمپلنت ها شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارند یه همین دلیل باعث بهبود ظاهر و صورت شما می شوند.

ایمپلنت فوری چیست؟

معمولا افرادی که نیاز دارند دندان های خود را به سرعت ترمیم کنند متقاضی ایمپلنت فوری هستند. نکته مهمی که وجود دارد این است که برخلاف تصور دیگران بهترین زمان ممکن برای اجرای ایمپلنت زمان کوتاهی پس از کشیدن و از دست دادن دندان ها است. به  این دلیل که استخوان فک در بهترین حالت ممکن وجود دارد.

بهترین زمان برای انجام ایمپانت دندان چه موقع است؟

هنگامی که دندان را از دست می دهید تا چندین سال پس از آن می تواند بهترین پروسه برای انجام ایمپلنت دندان ها باشد. البته زمان کاشت برای هر بیمار بر اساس شرایط او سنجیده می شود. نکته  دیگری که وجود دارد این است که هر چقدر زمان بیشتری از فقدان دندان بگذرد لثه ها در ناحیه سطح تحلیل می روند و به مرور زمان دچار تحلیل می شوند. معمولا هر اندازه فاصله زمانی میان ایمپلنت و از دست دادن دندان زیاد باشد امکان نیاز به پیوند استخوان بیشتر خواهد بود.

برای کاشت ایمپلنت ابتدا باید نزد دندانپزشک رفته و مشاوره های لازم را انجام دهید. سپس بررسی های لازم انجام می گیرد.در صورت نیاز به پودر استخوان این فرایند نیز انجام می شود. در مرحله اول دندانپزشک لثه بیمار را جراحی کرده و ایمپلنت را در آن قرار می دهد تا پس از جوش خوردن و بهبود مراحل دیگر را که شامل برداشتن سرپوش و قرار دادن تاج مصنوعی است را انجام می دهند. لازم است دندانپزشکان تاج مصنوعی ساخته شده را در لابراتورهای دندانپزشکی مشاهده کرده و در صورت نبود مشکل آن را متصل کنند. در برخی موارد همه مراحل ایمپلنت را در یک جلسه انجام می دهند.

شرایط کاشت ایمپلنت چیست؟

اولین شانس برای استفاده از روش درمانی ایمپلنت این است که فرد لثه های سالمی داشته باشد. لازم است که فرد استخوان کافی برای نگهداری از ایمپلنت در فک خود داشته باشد. در صورتی که افراد استخوان فک خود را از دست داده باشند لازم است پیش از انجام ایمپلنت از روش های درمانی مطلوب برای ترمیم و تجدید استخوان ها انجام بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان