اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010045600217580

ایمپلنت کامل دندان چقدر طول می کشد؟

کد: 140010045600217580

https://bit.ly/3ssvhAC

، (اخبار رسمی): از بهترین روش های درمان برای کسانی که دندان خود را از دست داده اند، می توان به ایمپلنت دندان اشاره داشت.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
ایمپلنت کامل دندان چقدر طول می کشد؟

ایمپلنت دندان

از بهترین روش های درمان برای کسانی که دندان خود را از دست داده اند، می توان به ایمپلنت دندان اشاره داشت.

دقت داشته باشید که طول دوره درمان ایمپلنت بسته به عواملی متفاوت است. طبیعتا ایمپلنت یک دندان به مراتب سریع تر از ایمپلنت چند دندان صورت می گیرد. در نظر داشته باشید که طول دوره درمان گاهی تا چند ماه طول می کشد.

کاشت دندان یا ایمپلنت معمولا یک پروسه دو مرحله ای است. در مرحله اول درمان های مقدماتی مانند: استخراج یا پیوند استخوان، پست تیتانیوم در محل استخراج جدید و ... صورت می گیرد. پست تیتانیوم در واقع به عنوان ریشه جدید دندان شما عمل می کند.

بعد از گذشت زمان امکان پوشانده شدن کاشت در زیر لایه لثه وجود دارد. یعنی شما نمی توانید آن را در دهان خود مشاهده کنید. بخیه های ناشی از جراحی نیز بعد از گذشت هفت تا چهارده روز برداشته یا حل می شوند.

باکتری های موجود در دهان به دلیل حضور مواد قندی، اسیدی تولید می کند که باعث خورده شدن مینای دندان می شود. در نتیجه دندان دچار پوسیدگی شده و به مرور زمان ضعیف می‌ شود. دقت داشته باشید که اگر این پوسیدگی به موقع ترمیم نشود، امکان از دست دادن دندان افزایش پیدا می‌ کند.

ایمپلنت‌ ها برعکس دندان‌ های طبیعی هیچگاه دچار پوسیدگی نمی‌ شوند؛ چرا که تیتانیوم نسبت به اسیدهای دندان بسیار مقاوم است. سرامیک مورد استفاده به عنوان تاج دندان هم تقریبا همین قابلیت را دارد. به همین دلیل می‌ توان گفت که ایمپلنت‌ های دندان در مقایسه با دندان‌ های طبیعی در مقابل پوسیدگی به مراتب مقاوم‌ تر هستند. همین مسئله موجب دائمی بودن کاشت دندان است.

مشکلات عدم ایمپلنت و خالی ماندن جای دندان

زمانی که دندان خود را از دست می‌ دهید، استخوان آن ناحیه در طی زمان تحلیل می‌ رود و دندان‌ های مجاور کم کم تغییر مکان می‌ دهند. سپس دندان‌ های مقابل رویش بی رویه کرده و سیستم دندانی شما را دچار اختلال می‌ کند.

به مرور استخوان فک تیز شده و نسج نرم روی آن یعنی لثه، نازک و آسیب پذیر می‌ شود. همچنین زبان رشد بی رویه کرده و در جای خالی قرار می‌ گیرد. دقت داشته باشید که با از دست دادن دندان‌ های بیشتر، عملکرد در بدن 4 تا 5 برابر کاهش یافته و فرد به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می‌ کند.

بیشتر بخوانید: فاصله بین کشیدن دندان تا ایمپلنت

این را هم در نظر داشته باشید که با تحلیل استخوان فک، گاهی امکان درمان توسط ایمپلنت‌ های دندانی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان‌ بر می‌ شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان