جایگاه سیستم کنترل تردد در افزایش بهره وری سازمان‌ها

کد: 140107286779918789

، (اخبار رسمی): استفاده از سیستم کنترل تردد به منظور مدیریت و ثبت حضور و غیاب، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و نظم کاری پرسنل در سازمان‌ها دارد. با استفاده از دستگاه حضور و غیاب امکان مدیریت و نظارت صحیح بر حضور پرسنل در سازمان در شیفت کاری، ماموریت، تعجیل و تاخیر، ساعات اضافه کار، مرخصی و ... فراهم می‌شود.

جایگاه سیستم کنترل تردد در افزایش بهره وری سازمان‌ها
حضور و غیاب پرسنل و هرآنچه لازم است درباره آن بدانید

جایگاه سیستم کنترل تردد در افزایش بهره وری سازمان‌ها استفاده از سیستم کنترل تردد به منظور مدیریت و ثبت حضور و غیاب، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و نظم کاری پرسنل در سازمان‌ها دارد. با استفاده از دستگاه حضور و غیاب امکان مدیریت و نظارت صحیح بر حضور پرسنل در سازمان در شیفت کاری، ماموریت، تعجیل و تاخیر، ساعات اضافه کار، مرخصی و ... فراهم شده که منجر به کاهش اهمال کاری و هدر رفت هزینه‌ها و در نهایت افزایش بهروری می‌شود.

گزارش وضعیت ورود و خروج پرسنل در نرم افزار حضور و غیاب از مهمترین ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب، امکان تعیین زمان‌بندی، تعریف شیفت کاری، تعیین زمان استراحت و... است. با تعیین زمان ورود و خروج پرسنل، امکان پیگیری و ثبت تعجیل و تاخیر پرسنب در محل کار فراهم می‌شود، این داده‌ها می‌تواند دید خوبی نسبت به وضعیت کاری پرسنل به واحد منابع انسانی برای بررسی و رفع مشکلات و افزایش بهروری شود.

چگونه یک سیستم مدیریت حضور و غیاب بهره وری کارکنان را افزایش می دهد؟ تسریع محاسبات حقوق و دستمزد با توجه به اینکه ساعات کاری یکی از مهمترین فاکتورها در محاسبه حقوق و دستمزد است، ثبت و مدیریت دقیق ساعات کاری پرسنل امری ضروری است. استفاده از دستگاه حضور و غیاب امکان ثبت و ذخیره سازی اطلاعات را فراهم می‌آورد و با استفاده از خروجی داده‌های دستگاه امکان محاسبه قوق و دستمزد با کمترین خطا فراهم می‌شود.

بنابر قوانین کار و امور اجتماعی، پرسنل موظف به حضور در محل کار راس ساعات کاری و در شیفت کاری تعیین شده از سوی کارفرما هستند. هرگونه تاخیر و تعجیل، مرخصی، حق ماموریت در محاسبه حقوق و دستمزد موثر هستند و در نرم افزار حضور و غیاب می‌توان این موارد را مشخص کرد. به عنوان مثال در یک مجموعه کاری 10 دقیقه تاخیر حضور در شیفت کاری موجه است.

تعیین حداقل و حداکثر اضافه کار تعیین حداقل و حداکثر زمان اضافه کار از دیگر مواردی است که به طور چشم‌گیری در هد رفت هزینه‌ها تاثیر دارد. در نرم افزار حضور و غیاب مورد استفاده در سیستم کنترل تردد، امکان تعیین حداکثر و حداقل بازه زمانی مجاز برای اضافه کاری پرسنل قبل و بعد از ساعت کاری وجود دارد. به عنوان مثال در سازمان‌هایی که دارای شیفت کاری ثابت هستند می‌توان به راحتی اضافه کاری اول وقت و آخر وقت  را تعریف کنید.

با امکان تعریف حداکثذ بازه اضافه کاری ( اول وقت و آخر وقت)، امکان تعیین حداقل و حداکثر بازه زمانی حداکثری برای اضافه کاری نیز وجود دارد. به عنوان مثال در مجموعه‌ای حداقل اضافه کاری اول وقت 15 دقیقه در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که پرسنل کمتر از 15 دقیقه قبل ساعت مقرر در مجموعه حاضر شده اضافه کاری لحاظ نمی شود .و اگر حداکثر اضافه کاری اول وقت 1 ساعت در نظر گرفته شود، در صورت حضور زود هنگام پرسنل و بیشتر از یک ساعت قبل از شروع تایم کاری، یک ساعت اضافه کاری لحاظ می‌شود.

افزایش نظم و انضباط کاری تعیین دقیق زمان حضور در سازمان و تعیین ضوایط خروج و مرخصی نشان دهنده قانون‌مندی یک سازمان است. در چنین سازمانی، کارمندان خود را موظف به رعایت قوانین دانسته زیرا هرگونه اهمال کاری منجر به توبیخ و کسر‌کار برای آنها خواهد شد.

شناسایی پرسنل کم انگیزه و اجرای طرح های تشویقی برای کارمندان بی انگیزگی پرسنل از مشکلات جدی پیش روی سازمان‌هاست که به طور جدی در روند کار سازمان و کاهش بهروری تاثیرگذار است. استفاده از داده‌های سیستم کنترل تردد می‌تواند دید خوبی از این قضیه به شما بدهد. کارمندانی با ورودی و خروجی نامنظم، داشتن تاخر و تعجیل در زمان حضور در سازمان، می‌تواند نشان دهنده بی انگیزگی کارمندان باشد. اما گاهی این تاخیر و تعجیل به دلیل مشکلاتی همچون بعد مسافت در رسیدن به محل کار است که می‌توان براحتی برای این پرسنل، از قابلیت تعریف شیفت شناور در نرم افزار حضور و غیاب استفاده کرد. شناسایی کارمندان بی انگیزه و پی بردن به ریشه‌های آن نقش تعیین کننده‌‍ای در افزایش بهروری سازمانی دارد.

در برخی از سازمان زمان های تردد پرسنل معیاری برای شناسایی کارمندان منظم ور تشویق آنها است. همین امر باعث افزایش رقابت بین کارمندان و افزایش انگیزه کاری در کارمندان می‌شود. به طور کلی استفاده از سیستم کنترل تردد از نیازهای ضروری در مدیریت مدرن منابع انسانی بشمار می‌رود.

دسترسی راحت به گزارش‌های ورود و خروج پرسنل استفاده از سیستم‌های کنترل تردد تحت وب، امکان دسترسی راحت در هر زمان و هر مکان به داده‌های تردد پرسنل را فراهم می‌آورد.  دسترسی به داده‌ها و گزاش‌های تردد علاوه بر مدیران می‌تواند در اختیار پرسنل نیز قرار گیرد، یعنی هر پسنل امکان دسترسی به داده‎‌های تردد خود داشته که منجر به شفافیت و ایجاد حس اعتماد بین کارمند و کارفرما می‌شود. نرم افزار حضور و غیاب آنلاین می‌تواند قابل استفاده در بستر وب‌سایت یا اپلیکیشن های اندروید و IOS باشد.

با استفاده از نرم افزار آنلاین برای حضور و غیاب و کنترل دسترسی پرسنل، هرگونه احتمال اهمال کاری در زمان عدم حضور مدیریت در سازمان منتفی می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از چنین سیستمی، امکان درخواست مرخصی، خود اظهاری و ثبت ماموریت است.

محاسبه دقیق زمان استراحت کارکنان با وجود دستگاه های حضور و غیاب و تعریف بازه زمانی استراحت کارکنان در دستگاه های حضور و غیاب مجهز به نرم افزار حضور و غیاب میتوانیم به طور دقیق زمان استراحت کارمندان را محاسبه و آن را از ساعات کاری آنها تفکیک در اینصورت کارمندان تنها در بازه زمانی معینی حق استراحت خواهند داشت و به موقع در محل کار خود حاضر میشوند و نظم افزایش می یابد.

بنابراین انتخاب یک نرم افزار حضور و غیاب مناسب که علاوه بر تعریف پرسنل، امکان تعریف سطوح مختلف شیفت کاری، تعیین حداقل و حداکثر زمان اضافه کاری، تعیین زمان استراحت، تعیین شیفت بدون مرز، تعریف شیفت شیردهی( برای مادران دارای نوزاد) و... را دارا باشد از اهمیت بسزایی در استفاده بهینه از سیستم کنترل تردد و افزایش بازدهی سازمانی دارد. کلیه موارد مذکور در نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم در نظر گرفته شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نانوتایم به نشانی nanotime.ir مراجعه نمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون