اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108026785721778
در دسترس نیست

حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز

کد: 140108026785721778

، (اخبار رسمی): پاییز پادشاه فصل‌هاست. در این زمان جلوه‌گری رنگ در طبیعت غوغا می‌کند و مناظری می‌آفریند به غایت بدیع و منحصربه‌فرد که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. زیبایی پاییز از برگ‌های رنگارنگی می‌آید که عاشقانه خود را به زمین می‌افکنند و برای خاک دلربایی می‌کنند.

حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز
حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز
حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز
حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز
حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز
حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز

هر کجا که درختان بیشتری داشته باشد، در پاییز زیباتر است و شمال ایران پر از درخت است. تنوع درختان در شمال بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود که حال و هوای سفرهای شمالی در فصل زیبای پاییز عاشقانه‌تر شود. بخش کوهستانی شمال با انبوه درخت‌هایی که در پاییز لباس‌های رنگی به تن می‌کنند و بخش ساحلی آن که علاوه بر این درخت‌ها، پذیرای قامت همیشه سبز مرکبات نیز هست. ترکیب این رنگ‌ها، با هوای معتدل و ملایم و حال و هوای شاعرانه و عاشقانه، سفرهای شمالی در پاییز را به نقاط عطفی در یاد و خاطره مسافران تبدیل می‌کند.

در شمال برای هر بودجه‌ ای جا هست اگر قصد دارید حس و حال شمال را در پاییز تجربه کنید اما نگران هزینه‌های بالای اقامت هستید، باید بدانید که این نگرانی بی‌مورد است. در شمال می‌توان برای هر بودجه‌ای اقامتگاه مناسب پیدا کرد. تنها کافی است که راز و رمز جستجو و یافتن هتل یا ویلایی مطابق سلیقه و بودجه خودتان را بدانید.

شما می‌توانید برای اجاره ویلاهای لاکچری و اقتصادی از سایت جاباما کمک بگیرید. در این سایت تمامی هتل‌ها، بسیاری از ویلاها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌ های بوم گردی، با امکانات و خدماتشان، به شما معرفی می‌شوند و در نتیجه شما می‌توانید با بررسی هزینه‌ها و شرایط آنها، به رزرو بهترین واحد اقامتی برای خودتان اقدام کنید. پس به دلیل نگرانی از نبود یا گران بودن جا، خودتان را از حال و هوای سفر شمالی در پاییز محروم نکنید.

جاده های منتهی به شمال در پاییز برای رفتن به شمال چند جاده وجود دارد که از هر کجای ایران که قصد رفتن به شمال را داشته باشید، باید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر از سمت شرق یا غرب ایران به سمت شمال حرکت کنید، با ورود به مسیرکناره ساحلی که در بخش جنوبی دریای خزر کشیده شده و از غرب به شرق تمامی شهرهای شمال را به هم وصل می‌کند، در حقیقت وارد شمال شده‌اید و باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در غیر این صورت برای رفتن به شمال می‌توانید از جاده‌های چالوس، فیروزکوه، هراز به سمت مازندران بروید. برای رفتن به استان گیلان نیز می‌توانید جاده قزوین به رشت را انتخاب کنید که بخش زیادی از آن به صورت آزادراه است.

زمانی که شما وارد جاده‌های شمال می‌شوید، در واقع سفر پاییزی به شمال را آغاز کرده‌اید. جاده چالوس که تفرجگاه کرجی‌ها به حساب می‌آید، از همان ابتدا پر دار و درخت بوده و بهار و تابستانی سبز و پاییزی رنگارنگ دارد. در جاده فیروزکوه نیز پس از رسیدن به استان مازندران نظاره‌گر کوهستانی جنگلی هستید که در پاییز دست طبیعت با پاشیدن طیف‌های رنگی مختلف، جلوه‌ای بی‌نظیر به آن داده است.

مسیر جاده هراز و جاده قزوین رشت، پس از ورود به استان‌های شمالی دارای پارک‌های جنگلی و بخش‌های سرسبزی هستند که زیبایی آن در پاییز مسافران را جادو می‌کند.

چگونه پاییزی رویایی در شمال را تجربه کنیم؟ برای این که سفر پاییزی شما حال و هوایی خاص داشته باشد، بهتر است شهرهایی را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید که دارای پوشش درختان جنگلی باشند و یا به جنگل نزدیک باشند. خوشبختانه بسیاری از شهرهای شمال این ویژگی را دارند. جنگل در شمال فراوان است: از آستارا و تالش گرفته در غربی‌ترین بخش‌های استان گیلان تا گرگان و گنبد، در شرقی‌ترین بخش‌های استان گلستان، همه و همه دارای جنگل هستند.

قدم زدن در این جنگل‌ها و تماشای برگ‌های رقصان که آرام و با طمانینه بر زمین می‌ریزند و دیدن آن همه نقش و نگار، رنگ و طرح، همراه با شنیدن صدای خش خش برگ‌ها در زیر گام‌های شما، می‌تواند شبیه به رویایی باشد که در پاییز شمال برای شما محقق شده است.

جنگل‌های شمال را در پاییز ببینیم وضعیت جنگل‌های شمال شبیه به این لطیفه  است که انقدر درخت زیاد است که نمی‌توانید جنگل را ببینید. در واقع وقتی شما به شمال می‌روید، انقدر طبیعت زیبا بوده و همه جا پر دار و درخت است که شاید نام جنگل‌ها را فراموش کنید و یادتان برود که می‌توانید در هر کدام از آن جنگل‌ها چه مناظر بدیعی را ببینید. در حقیقت شما آنقدر غرق در زیبایی کلی طبیعت می‌شوید که جزئیات را از خاطر می‌برید.

اما بد نیست بدانید که در جای جای مناطق مختلف شمال، جنگل‌هایی وجود دارد که هر کدام ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند و شما حتی نام آنها را هم نشنیده باشید. به عنوان مثال هر چند معروف‌ترین جنگل در استان گلستان پارک جنگلی ناهارخوران است ولی تعداد جنگل‌های این استان بسیار بیشتر از این است. جنگل‌های جهان نما، توسکستان، پارک ملی گلستان، النگدره، پارک جنگلی قرق، دشت شقایق گالیکش و منطقه شکارممنوع عزیزآباد، از سایر مناطق جنگلی این استان به شمار می‌روند.

جنگل‌های استان مازندران در پاییز در استان مازندران می‌توان در حدود 24 جنگل را پیدا کرد که دارای نام و شناسنامه هستند. این جنگل‌ها هر کدام دارای پوشش گیاهی خاص خود هستند که باعث تنوع رنگ‎های آنها در برگریزان پاییز می‌شود. جنگل‌های استان مازندران عبارتند از:

  • جنگل تنگ دار نوشهر،
  • جنگل‌های انجیلی،
  • ارفع دره و لاجیم در سوادکوه،
  • دالخانی نزدیک رامسر،
  • جنگل‌های دو هزار و سه هزار در تنکابن،
  • جنگل اومال در نکا،
  • تیله کلار در متل قو یا سلمان شهر،
  • الیمستان در آمل،
  • جنگل راش در سنگده،
  • جنگل اروست در ساری،
  • جنگل پلنگ دره در شیرگاه سوادکوه،
  • قادیکلا در قائمشهر،
  • لفور در بابل
  • پارک‌های جنگلی بابل کنار، رویان در نور،
  • سی‌سنگان در چالوس،
  • جوارم در سوادکوه،
  • چالدره در تنکابن،
  • نمک آبرود،
  • صفارود در رامسر،
  • کشپل در نور
  • میرزا کوچک خان جنگلی در آمل.

پاییز را در جنگل های گیلان تجربه کنیم اگر در شهر رشت هستید و فرصت رفتن به جنگل را ندارید، به باغ محتشم یا پارک شهر بروید. اما خوب است بدانید که استان گیلان دارای جنگل‌های زیادی است که بخش مهمی از طبیعت آن هستند. در بخش‌هایی در این استان، فاصله دریا و جنگل کم است و در بخش‌های دیگر، جنگل‌های انبوه بکری وجود دارد که تا اعماق کوه‌ها پیش می‌روند.

گیسوم یکی از معروف‌ترین جنگل‌های گیلان است که در مجاورت دریا قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر است که رنگ‌های بی‌نظیری را در پاییز رقم می‌زند. جنگل‌های شهر سیاهکل یکی دیگر از جا‌های بسیار دیدنی برای پاییز گیلان است. در این فصل درختان انبوه و سرفراز این جنگل به تدریج لباس خود را عوض کرده تا برای برهنگی در زمستان آماده شوند. در دل این جنگل مرموز، بناهای عجیبی پنهان شده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی