اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111107141621778
در دسترس نیست

اقامت در بوم گردی و چاشنی زندگی بومی که طعم سفر را از یادتان نمی‌برد

کد: 140111107141621778

، (اخبار رسمی): آیا تا کنون اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی را تجربه کرده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است پیشنهاد می‌کنیم سفر بعدی خود را به سبک یک بومگرد انجام دهید.

اقامت در بوم گردی و چاشنی زندگی بومی که طعم سفر را از یادتان نمی‌برد
آشنایی با فرهنگ و طبیعت یک منطقه در تجربه بوم گردی
اقامت در بوم گردی و چاشنی زندگی بومی که طعم سفر را از یادتان نمی‌برد
تجربه یک سفر خاطره‌انگیز با اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی
اقامت در بوم گردی و چاشنی زندگی بومی که طعم سفر را از یادتان نمی‌برد
تجربه زندگی بومی در یک سفر کوتاه با انتخاب یک اقامتگاه بوم گردی

بومگرد فردی است که از جاذبه‌های گردشگردی یک منطقه دیدن می‌کند در حالی که نسبت به حفظ محیط زیست نیز خود را مسئول می‌داند. اقامت در بوم گردی می‌تواند تجربه شیرینی برای شما باشد. در سفرهای این سبکی شما با محیط اطراف خود ارتباط عمیق‌تری پیدا می‌کنید.

اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی که به سبک بوم گردی فعالیت می‌کنند مخصوص توریست‌هایی ساخته شده‌اند که نسبت به محیط زیست، آداب رسوم و بافت بومی آن منطقه علاقه‌مند هستند. این روزها نمونه‌های جذاب زیادی از این اقامتگاه‌ها در شهرهای مختلف ایران دایر شده است. در ادامه این مقاله جاباما قصد دارد تا شما را با بخشی از زندگی بومی در سفر آشنا کند.

آشنایی با مفهوم بوم گردی

بازدید از زیست بوم یک منطقه طوری که به هیچ کدام از ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی آن آسیبی وارد نشود تعریف مناسبی از بوم گردی خواهد بود. شما در بوم گردی با فرهنگ یک منطقه، آداب و رسوم اهالی آن، معماری آن شهر، هنرهای رایج در آن منطقه و … آشنا خواهید شد. اقامتگاه بوم گردی فضایی برای اقامت مسافران در شهرهای مختلف است که با محیط مدرن هتل‌های لوکس فاصله زیادی دارد. این اقامتگاه‌ها معمولا توسط افراد محلی یک منطقه اداره می‌شود. زیرا در این صورت است که ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی آن ناحیه به درستی به گردشگران منتقل خواهد شد.

معماری، طراحی داخلی، ساختار و تزئینات یک اقامتگاه بوم گردی معمولا طوری است که ویژگی‌های اصلی همان منطقه را برای مسافران تداعی می‌کند. همچنین غذاهایی که در این مکان‌های بوم گردی سرو می‌شود نیز نمونه‌های جذابی از غذاهای محلی خواهد بود. نتیجه‌گیری جذابی که از این مبحث می‌توان کرد این است که اقامتگاه‌های بوم گردی تنها مکانی برای اقامت و استراحت مسافران نیستند. بلکه خود به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری آن منطقه محسوب می‌شوند.

بوم گردی در ایران

سفرهایی به سبک بوم گردی و سکونت در اقامتگاه‌هایی به این سبک روز به روز در ایران طرفداران زیادی پیدا می‌کند. در گذشته نظارت خاصی روی اقامتگاه‌هایی که به سبک سنتی و محلی فعالیت می‌کردند وجود نداشت. اما اکنون نمونه‌های متنوع و جذاب زیادی از این اقامتگاه‌ها در شهرهای مختلف ایران دایر شده‌اند. کافی است شهر مقصد خود را انتخاب کنید و در سایت جاباما به دنبال یک اقامتگاه سنتی متناسب با نیازها و سلیقه خود باشید. در این صورت مطمئن باشید که سفری خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

اقامت در بوم گردی

سفرهایی که به سبک بوم گردی انجام می‌شوند، معمولا سفرهای هیجان‌انگیزتر و به یاد ماندنی‌تری هستند. زیرا شما طی بوم گردی تجربه‌های بی‌نظیری خواهید داشت. فرض کنید در یک محیط سنتی با معماری خاص و حال و هوایی متفاوت اقامت داشته باشید. به طبیعت آن منطقه نزدیک هستید و از آب و هوای آن شهر به خوبی استفاده خواهید کرد. در واقع در سفری به سبک بوم گردی، زندگی در شهری دیگر را با گوشت و پوست خود حس می‌کنید. طوری که گویی یکی از اهالی همان شهر هستید. این موضوع می‌تواند تجربه لذت بخشی برای دوستداران سفر و طبیعت باشد.

خوشبختانه بوم گردی بین گردشگران ایرانی و خارجی به خوبی جا افتاده است و طرفداران زیادی دارد. البته وجود اقامتگاه‌های بوم گردی جذاب و متنوع در شهرهای مختلف روی ایجاد این علاقه بین مردم بی‌تاثیر نبوده است. شما می‌توانید در جاباما فضاهای بوم گردی مختلف را مشاهده کنید و اقامتگاهی که نزدیکترین نمونه به سلیقه شما است را انتخاب کنید. نکته مهمی که درباره یک اقامتگاه بوم گردی وجود دارد این است که این اماکن معمولا در روستاها و اطراف شهرهای اصلی قرار دارند. درست برعکس هتل‌های لوکسی که معمولا در مرکز شهر هستند. بنابراین اگر سفر به سبک بوم گردی را انتخاب کردید، بدانید که بازدید از بازارهای محلی، شنیدن صدای آب، تماشای پرواز پرنده‌ها و … در انتظار شما خواهد بود.

تجربه چند روز زندگی بومی در یک سفر کوتاه

اگر دوست دارید سفری متفاوت و البته دلنشین داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم زندگی بومی را در سفر خود تجربه کنید. رزرو اتاق در یک اقامتگاه بوم گردی در ایجاد این تجربه به شما کمک می‌کند. در این چند روز می‌توانید لباس‌های محلی همان شهر را بپوشید و از غذاهای محلی همان منطقه میل کنید. افراد و پرسنل اقامتگاه‌های بوم گردی معمولا افرادی هستند که با لهجه و گویش همان منطقه صحبت می‌کنند. در طول سفر می‌توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید و کاملا مانند آن‌ها زندگی کنید!

زندگی بومی در یک سفر کوتاه قطعا تجربه خاطره‌انگیزی خواهد بود. ضمن اینکه هزینه کم‌تری هم خواهد داشت. در واقع اقامت شما در یک اقامتگاه بوم گردی هزینه زیادی ندارد. زیرا از خدمات متعدد هتل‌های لوکس خبری نیست. اما در مقابل فرصتی برای یادگیری خواهید داشت. شما در طول سفرتان اولین‌های زیادی را تجربه خواهید کرد. همراه با اهالی آن منطقه آواز می‌خوانید و از گویش خاص و زیبای آن‌ها لذت می‌برید. هم‌گام با آن‌ها قدم برمی‌دارید و از جاذبه‌های کمیاب آن منطقه بازدید می‌‌کنید. راهنماها و لیدرهایی که در اقامتگاه‌های بوم گردی به راهنمایی گردشگران می‌پردازند از پنهان‌ترین نقاط جذاب و دیدنی آن شهر خبر دارند. بنابراین مطمئن باشید که قرار است در سفر بوم گردی خود حسابی خاطره‌سازی کنید.

سفر به سبک بوم گردی

اگر تا کنون ده بار هم به یک شهر سفر کرده باشید، سفر به سبک بوم گردی به همان شهر تجربه کاملا متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. در بوم گردی داخل ایران لذت‌های زیادی انتظار شما را می‌کشد. در واقع شما به عنوان یک توریست با اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی می‌توانید از امکانات متناسب با طبیعت و آب و هوای آن منطقه بهره‌مند شوید.

برای مثال کمپ کردن گروهی در کنار آب یا در جنگل، جشن‌های محلی و رقص و پایکوبی دور آتش، بازدید از صنایع دستی آن منطقه، آشنایی با فرهنگ بومی آن شهر و … نمونه‌هایی از امکانات متفاوت اقامتگاه‌های مختلف است. شما می‌توانید در سایت جاباما متناسب با انتظار و توقعی که از سفرتان دارید و بر اساس سلیقه خود و هم‌سفرهایتان در یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی شهر مورد نظرتان اتاق رزرو کنید و برای چند روز یک زندگی بومی را تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی