اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108026786420671
در دسترس نیست

مکمل گینر چیست؟ [فواید و عوارض گینر + تشخیص گینر اصل از تقلبی]

کد: 140108026786420671

، (اخبار رسمی): مکمل گینر چیست و چگونه روی افزایش وزن و حجم عضلات تأثیر می گذارد؟ چگونه گینر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ محبوب ترین گینرهای ایرانی و خارجی کدامند؟ آیا مصرف گینر، همراه با عوارض است؟ بهترین داروخانه های آنلاین برای خرید اینترنتی گینر کدامند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، ادامه مطلب را از دست ندهید.

مکمل گینر چیست؟ [فواید و عوارض گینر + تشخیص گینر اصل از تقلبی]
مکمل گینر چیست و انواع آن کدامند؟
مکمل گینر چیست؟ [فواید و عوارض گینر + تشخیص گینر اصل از تقلبی]
مصرف مکمل گینر چگونه به افزایش حجم عضلات ورزشکاران کمک می کند؟
مکمل گینر چیست؟ [فواید و عوارض گینر + تشخیص گینر اصل از تقلبی]
نحوه مصرف مکمل گینر برای افزایش حجم و وزن چگونه است؟

متاسفانه برخی از افراد سودجو با فروش مکمل های گینر تقلبی به سلامت افراد صدمه بسیاری وارد می کنند. بدون شک دانستن نکاتی که به تشخیص گینر اصل از تقلبی کمک می کند، می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

مکمل گینر که یکی از پرطرفدارترین مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات و وزن محسوب می شود، علاوه بر ورزشکاران، برای افراد لاغر نیز مفید است. گینر تکمیل کننده رژیم غذایی است و برای تاثیرگذاری بیشتر، باید همراه با غذای سالم و مقوی مصرف شود.

این مکمل به دلیل ترکیبات خود که شامل کربوهیدرات، کالری، پروتئین و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن می شوند، در بهبود کارایی عضلات و افزایش رشد توده های عضلانی نقش مهمی دارد. مصرف این محصول برای بانوان باردار، افراد دارای اضافه وزن، بیماران دیابتی و افراد پایین تر از 18 سال توصیه نمی شود.

با توجه به وجود نمونه های تقلبی این مکمل در بازار، قبل از خرید این محصول، لازم است که با موارد تأیید کننده اصالت محصول آشنا شوید. در ادامه، بهترین برندهای انواع گینر، مکانیسم اثر، فواید، عوارض احتمالی و نحوه تشخیص تقلبی از اصل بودن آن را به شما خواهیم گفت.

مکمل گینر چیست؟

گینرها مکمل های عضله ساز و افزایش دهنده وزن هستند که برای بهبود فعالیت عضلات بعد از تمرینات سخت بدنسازی یا فعالیت های جسمی استفاده می شوند. این محصولات با برندهای ایرانی و خارجی متفاوتی در بازار موجود هستند و نسبت به مکمل های بدنسازی دیگر، کربوهیدرات بیشتر و پروتئین کمتری در تهیه آنها استفاده شده است.

در واقع در ترکیبات هر صد گرم از این مکمل، 60 الی 90 گرم کربوهیدرات، 10 الی 30 گرم آمینو اسید، 3 الی 10 گرم کالری، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آمینواسیدها به کار می رود.

کربوهیدرات در تامین انرژی لازم برای انجام فعالیت های جسمی و ورزشی سخت بسیار مفید است و از تحلیل عضلات در حین ورزش بدنسازی جلوگیری به عمل می آورد‌. مکمل گینر بهترین گزینه برای کسانی است که به فکر افزایش وزن اصولی و عضله سازی هستند. پروتئین های به کار رفته در این مکمل اغلب منشا گیاهی دارند و شامل پروتئین وی، کازئین و پروتئین سویا می شوند.

کربوهیدرات‌ های موجود در گینرها نیز شامل دکستروز، مالتودکسترین یا ذرت مومی هستند. در برخی از این مکمل ها نیز موادی همچون ویتامین ها، BCAAs، کراتین و مواد معدنی به کار رفته است.

انواع مکمل گینر

گینرها از جمله مکمل های تغذیه ای و ورزشی هستند که مخاطبان آنها را ورزشکاران و افراد لاغر تشکیل می دهند. این مکمل ها با توجه به نوع خود، توده های عضلانی را افزایش می دهند و کالری اضافی بدن را تامین می کنند. بدنسازان از جمله افرادی به شمار می روند که این مکمل ها برای آنان فواید بسیاری به همراه دارد.

افراد لاغر و دارای کمبود وزن نیز به جای استفاده بیش از حد مواد غذایی، بهتر است گینر با ترکیبات کربوهیدرات و کالری بیشتر را مصرف کنند. در این صورت به وزن ایده آل خود در زمان کوتاهی می رسند. برخی از این محصولات ممکن است جایگزین مناسبی به جای وعده های غذایی پرکالری باشند. بنابراین، به طور کلی گینرها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

مکمل گینر افزایش دهنده وزن (Weight gainer)

این نوع از مکمل های گینر، کربوهیدرات و کالری بالایی دارند و استفاده کوتاه مدت از آنها به افزایش وزن بدن کمک می کند. پروتئین به کار رفته در محتویات این گینرها بسیار کم است. زیرا برای عضله سازی استفاده نمی‌ شوند.

گینرهای افزایش دهنده حجم توده عضلانی (Mass Gainer)

گینرهای عضله ساز به دلیل پروتئین، فیبر و سایر ریز مغذی های مفید خود به عضله سازی و بهبود عملکرد عضلات کمک می کنند. فیبر موجود در این نوع گینرها موجب بهبود کارکرد سیستم گوارشی می شود. اثرگذاری گینرهای عضله ساز به طور مستقیم روی بافت عضلات و حجم بدن است.

تشخیص گینر اصل از تقلبی

متاسفانه برخی از افراد سودجو با فروش مکمل های گینر تقلبی به سلامت افراد صدمه بسیاری وارد می کنند. بدون شک قبل از خرید مکمل گینر باید به نکات بسیاری توجه کرد که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.

  • توجه به قیمت

قیمت های بسیار پایین و خارج از عرف بازار، احتمال تقلبی بودن مکمل های گینر را افزایش می دهد.

  • نحوه بسته بندی مکمل‌ های گینر

کیفیت بسته بندی هر مکمل یکی از نکاتی است که به شما در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن کمک می کند. رعایت استانداردهای سازمان بهداشت و دارو در بسته بندی این محصولات با توجه به جنس پلاستیک به کار رفته در آنها مشخص می‌ شود.

  • بررسی نوع نگارش

یکی از روش های تشخیص تقلبی بودن این مکمل، غلط های املایی موجود در نگارش دستور العمل یا ترکیبات آن است.

  • توجه به هولوگرام و لوگو

بررسی هولوگرام و لوگوی حک شده روی مکمل گینر روشی بسیار ساده برای تشخیص اورجینال یا غیر اورجینال بودن آن است. برندهای معروف و معتبر تولید کننده گینر، از استیکرهای MRP روی بسته بندی این محصولات استفاده می‌ کنند. همچنین برچسب اصالت کالا روی مکمل های اصل به خوبی چسبانده شده است.

  • بررسی کیفیت چاپ

مکمل های اصل دارای کیفیت بالایی در چاپ حروف هستند و از حروف واضح و شفاف در تهیه آنها استفاده شده است.

  • کیفیت پلمپ و درپوش

پلمپ مکمل های گینر باید به گونه ای باشد که به راحتی باز نشوند.

  • چشیدن طعم مکمل و نحوه انحلال آن در آب

مکمل های تقلبی گینر دارای طعم شیرین تری نسبت به مکمل های اصل هستند و طعم بیکینگ پور یا وانیل می دهند. بهتر است قبل از خرید این محصول با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت شود. همچنین اگر این مکمل ها به سختی در آب حل شوند، باید به اصل بودن آنها شک کرد.

خرید اینترنتی مکمل گینر از بهترین داروخانه آنلاین

با در نظر گرفتن نکاتی که در رابطه با تشیخص گینر اصل گفته شد و توجه به آنها هنگام خرید گینر، می توانید از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان داشته باشید. اما توصیه ما به شما این است که برای تجربه یک خرید مطمئن و بهره مندی از مزایای استفاده از گینر، به داروخانه های معتبر مراجعه نمایید. شما می توانید با خرید اینترنتی گینر و دیگر داروها از داروخانه آنلاین داروهوم که یکی از داروخانه های آنلاین معتبر داخلی است، از کیفیت و اصالت محصول خریداری شده اطمینان داشته باشید. داروخانه آنلاین داروهوم علاوه بر گینر، دیگر مکمل های بدنسازی، انواع مکمل های دارویی، محصولات پوست و مو و آرایشی و بهداشتی را با بهترین کیفیت به کاربران خود ارائه می دهد.

همچنین انتخاب دیگر داروخانه های آنلاین معتبر مانند وال گرینز Walgreens.com و یا داروخانه آمازون amazon.com، می تواند تضمین کننده خریدی مطمئن برای تهیه کلیه مکمل های دارویی و مکمل های بدنسازی مانند انواع گینر از بهترین برندها باشد.

نحوه مصرف مکمل گینر برای افزایش حجم و وزن

دستور العمل مصرف این مکمل برای هر شخصی متفاوت است. برخی از افراد به منظور افزایش وزن و برخی دیگر از آنها برای عضله سازی این مکمل را تهیه می کنند. بنابراین قبل از مصرف گینر باید با پزشک یا کارشناس تغذیه مشورت کرد. البته نحوه مصرف پیشنهادی روی تمامی بسته بندی های مکمل مورد نظر درج شده است.

طبق این دستور العمل میزان مجاز قابل مصرف این مکمل بین ۵۰ الی ۱۵۰ گرم در روز است. مصرف بیش از حد این مقدار ممکن است موجب بروز عوارض جانبی شود. این مکمل ها باید همراه با مواد غذایی حاوی پروتئین و سایر ریز مغذی های ضروری بدن به کار روند که به افزایش وزن و حجم عضلات کمک کنند‌.

از آنجایی که در ترکیبات مکمل گینر از میزان کالری و پروتئین بالایی استفاده شده است، بهترین زمان مصرف آن اول صبح عنوان می‌شود. زیرا بدین طریق کل کالری مورد نیاز بدن در طول روز تامین خواهد شد. همچنین دوز بعدی مصرف این مکمل یک الی دو ساعت قبل از تمرینات سخت ورزشی عنوان می شود. دوز سوم نیز یک الی دو ساعت بعد از تمرین که کالری مصرفی کاهش پیدا می کند، قابل استفاده است.

بدین طریق حجم عضلات افزایش پیدا می کند. البته برای عضله سازی باید دو الی سه ساعت بعد از تمرینات بدنسازی از مواد غذایی طبیعی حاوی پروتئین و آمینو اسیدها نیز استفاده شود.

بهترین مارک گینر برای افراد لاغر و ورزشکار

مکمل گینر با برندهای متفاوت خارجی و ایرانی تولید می شود و برای افزایش وزن و حجم عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی با بهترین و محبوب ترین مارک این مکمل ها با ما همراه باشید.

بهترین مکمل های گینر ایرانی

برخی از پرفروش ترین مکمل های گینر ایرانی شامل موارد زیر می شوند:

  • پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرم برای افزایش حجم عضلات
  • پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس برای افزایش وزن بدن و بازسازی گلیکوژن
  • پودر کربو مس ۱ کارن ۱۲۰۰ گرم برای پیشگیری از کاهش شدید قند خون در هنگام انجام فعالیت های ورزشی و افزایش حجم عضلات

محبوب ترین گینرهای خارجی

بهترین مکمل های گینر خارجی نیز عبارتند از:

  • پودر گین بولیک ۶۰۰۰ الیمپ ۶۸۰۰ گرم برای افزایش وزن افراد لاغر
  • پودر گین بولیک 6000 الیمپ برای تامین انرژی بدن ورزشکاران و افزایش رشد عضلات
  • پودر مس پلاس ویوا پاور ۱۰۰۰ گرم برای بهبود کارایی عضلات، افزایش حجم و عملکرد ورزشی

عوارض مکمل گینر

گینرها جزء مکمل های بی خطر هستند که به وفور توسط بدنسازان و افراد لاغر استفاده می شوند. این محصولات اگر به صورت درست و اصولی با دوز مشخص مصرف شوند، عوارضی به همراه نخواهند داشت.

این محصول برای افراد بالای 18 سال تولید شده است و نباید توسط نوجوانان مصرف شود. در غیر این صورت احتمال بروز عوارض افزایش پیدا می کند. همچنین بانوان در زمان بارداری باید از مصرف این مکمل ها اجتناب کنند.

البته تداخل دارویی، بیماری های زمینه ای، آلرژی غذایی، سبک نادرست تغذیه و مصرف بیش از حد این پودر در ایجاد عوارض زیر نقش مهمی دارند:

  • افزایش موضعی وزن و چربی های شکم و پهلو به دلیل کربوهیدرات و کالری بالای گینرها
  • ایجاد جوش و آکنه در افراد مستعد و دارای پوست های چرب
  • ابتلا به مشکلات گوارشی به دلیل کراتین و گلوتن بالای این مکمل ها
  • افزایش سطح کلسترول مضر خون
  • ایجاد دل‌ پیچه و گرفتگی عضلات شکم یا کرامپ شکمی به دلیل عدم مصرف این مکمل با مقدار آب کافی
  • ایجاد علائم حساسیت همچون: تنگی نفس، کهیر روی پوست، تورم صورت، حالت تهوع و اسهال

برای جلوگیری از پیدایش این عوارض بهتر است با پزشک متخصص تغذیه در مورد نحوه مصرف و دوز پیشنهادی مکمل های گینر مشورت شود.

در نتیجه

بسیاری از ورزشکاران و برخی از افراد دارای کاهش وزن برای افزایش حجم عضلات و وزن خود از مکمل گینر استفاده می‌ کنند. این مکمل حاوی کالری، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است که به بهبود عملکرد عضلات بعد از تمرینات شدید ورزشی کمک می کند و به دلیل کالری و کربوهیدرات بالای خود در افزایش وزن نیز موثر است. با مصرف به موقع و به اندازه این مکمل عوارض جانبی بروز پیدا نمی کند، ولی برای پیشگیری از عوارض احتمالی، بهتر است با مشورت پزشک از آن استفاده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 071323*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی