اطلاعات تماس
  • 021223***** - ۰۹۳۶۹۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108086798719474
در دسترس نیست

ژنیکوماستی در بدنسازان

چرا بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای به ژنیکوماستی مبتلا می شوند؟

کد: 140108086798719474

، تهران , (اخبار رسمی): مصرف استروئیدها شایع‌ترین علت بزرگ شدن پستان‌ها در مردان با فیزیک خوب‌می‌باشد. جراحی کوچک‌کردن پستان به نتایج خوبی در بدنسازان مبتلا به gynecomastia دست یافته است. امروزه ژنیکوماستی یا بزرگی غیر معمول سینه در آقایان معضلی جدی و بسیار شایع می باشد و اکثر ورزشکاران را گرفتار خود کرده است.

چرا بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای به ژنیکوماستی مبتلا می شوند؟
چرا بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای به ژنیکوماستی مبتلا می شوند؟

پیش از عمل در رابطه با ژنیکوماستی و جراح آن بسیار تحقیق کنید زیرا تکنیکی که دکتر مهدی آریانا برای عمل ژنیکوماستی در ورزشکاران حرفه ای انجام می دهد کاملا مشکل را برطرف می کند.

مصرف استروئیدها شایع‌ترین علت بزرگ شدن پستان‌ها در مردان با فیزیک و هیکل خوب‌می‌باشد. جراحی کوچک‌کردن پستان به نتایج خوبی در بدنسازان مبتلا به gynecomastia دست یافته است. جالب است بدانید امروزه ژنیکوماستی یا بزرگی غیر معمول سینه در آقایان معضلی جدی و بسیار شایع می باشد و اکثر ورزشکاران حرفه ای به خصوص بدنسازان را گرفتار خود کرده است.

ژنیکوماستی عارضه ای است در مردان که با بزرگ شدن بافت سینه و افزایش غدد بافتی همراه است، این عارضه گاهی فقط دریکی از پستان ها و گاهی در هر دوپستان به میزان یکسان یا متفاوت مشاهده می شود. از دلایل اصلی ایجاد این مشکل اختلال در سیستم غدد درون ریز می‌باشد.

در برخی از موارد گاهی این عارضه در نوجوانی ایجاد و به خودی خود از بین می‌رود و نیازی به درمان خاصی ندارد و اما در اکثر موارد باید به فکر درمان اصولی و بدون بازگشت مانند عمل ژنیکوماستی بود. در این مقاله سعی بر این داریم در رابطه با موضوع ژنیکوماستی در ورزشکاران حرفه ای به ویژه بدنسازان بپردازیم.

دلیل ایجاد ژنیکوماستی در ورزشکاران و بدنسازان چیست؟

دلایل مختلفی از ژنتیک گرفته تا بهم خوردن هورمون ها می توانند باعث ایجاد ژنیکوماستی در ورزشکاران شوند اما بیشتر از همه داروهایی با محتوای استروئیدی می تواند باعث شود که افراد دچار درجات مختلفی از ژنیکوماستی شوند.

همانطور که می دانید ظاهر سینه در برخی از ورزش ها مانند بدنسازی و رشته های مختلف آن مانند فیتنس یا پاور لیفتینگ بسیار مهم می باشد. ژنیکوماستی می تواند ظاهر سینه این افراد را غیر طبیعی و بزرگ و یا زنانه کند و باعث شود بسیاری از ورزشکاران از ادامه این راه منصرف شوند.

علائم ژنیکوماستی در ورزشکاران

با توجه به اینکه در این افراد بافتی که ایجاد می شود از بافت غددی بیشتری ایجاد شده می تواند باعث ایجاد درد سینه شدید و ناتوان کننده در آقایان شود. البته این درد همیشگی نیست.

توده های ایجاد شده غیر خوشخیم در سینه بدنسازان زیاده شده و این افراد باید عمل ژنیکوماستی انجام دهند.

آیا ژنیکوماستی در ورزشکاران با دارو برطرف می گردد؟

روش های دارویی نمی تواند ژنیکوماستی در ورزشکاران را برطرف نماید. تجربه 15 ساله دکتر مهدی آریانا فوق تخصص جراحی پستان و از معدود جراحان صاحب سبک جراحی ژنیکوماستی در دنیا نشان می دهد که حتی در بعضی مواقع این داروها می تواند خود سبب ژنیکوماستی در آقایان شوند و یا مشکلات بیشتری را ایجاد نماید. بنابراین برای این افراد جراحی راه حلی ایمن مطمعن و بدون بازگشت می باشد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر مهدی آریانا

دکتر مهدی آریانا جراح سینه و شکم | بورد تخصص جراحی | فلوشیب فوق تخصصی جراحی پستان عضو هیئت علمی دانشگاه و از معدود جراحان صاحب سبک جراحی ژنیکوماستی در دنیا با بیش از 15سال سابقه و هزاران جراحی موفق

اطلاعات تماس
  • 021223***** - ۰۹۳۶۹۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی