اطلاعات تماس
  • 021223***** - ۰۹۳۶۹۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109286878419474
در دسترس نیست

جراحی لیفت و بالاکشیدن سینه با ماستوپکسی

درمان قطعی افتادگی سینه ها؛ یکبار برای همیشه

کد: 140109286878419474

، تهران , (اخبار رسمی): ماستوپکسی یا همان لیفت سینه (بالا کشیدن سینه و فیکساسیون آن)، در کنار ماموپلاستی روشی متداول برای رفع افتادگی و ایجاد فرم و ظاهری ایده آل در سینه ها می باشد. این روش می تواند همراه با پروتز سینه انجام گیرد یا تنها با حذف پوست های اضافه به اصلاح فرم سینه ها پرداخت.

جراحی لیفت و بالاکشیدن سینه با ماستوپکسی
درمان قطعی افتادگی سینه ها؛ یکبار برای همیشه

دقت داشته باشید؛ با مراجعه به جراح حاذق و مجرب مانند دکتر مهدی آریانا فوق تخصص جراحی پستان و کسب آگاهی های لازم و انتخاب روش مناسب، نتایج حاصل از لیفت سینه یا ماستوپکسی موفقیت آمیز خواهد بود.

عوامل متعددی باعث شل شدن پوست سینه و افتادگی آن می شود. به طور مثال: افزایش سن و شیردهی عوامل تاثیر گذاری در افتادگی سینه می باشند.

جراحی لیفت سینه که در اصطلاح پزشکی ماستوپکسی نیز نامیده می شود، از جمله جراحی های مدرن پستان است که به کشیده شدن سینه ها به سمت بالا و گردتر شدن فرم سینه ها کمک می کند. بهترین متخصص پستان در طول این جراحی، پوست اضافی برداشته و بافت سینه جهت تغییر فرم به سمت بالا کشیده می شود.

به مرور زمان و با افزایش سن، از خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست کاسته می شود. این حالت که جزء روند طبیعی بدن است منجر به بروز تعییرات ظاهری در سینه ها نیز می شود.

خانم هایی که سینه های کوچک تری دارند، کمتر متوجه افتادگی در سینه های خود خواهند شد. با این حال، اگر سینه های بزرگی دارید و با افزایش سن از افتادگی سینه ها ناراضی هستید، می توانید تحت جراحی لیفت سینه قرار بگیرید.

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه چیست؟

هدف از این جراحی بهبود شکل، رفع افتادگی و قوام سینه می باشد. اگر افتادگی سینه خفیف باشد تنها با ایجاد برش دور هاله سینه، این افتادگی اصلاح می شود. یعنی به بیان دیگر تنها نوک سینه ها بالا کشیده می شوند و نیازی به بالا کشیدن خود بافت سینه نیست. ولی لیفت سینه زمانی به بیمار پیشنهاد می شود که در حالت ایستاده در حالی که مدادی را زیر سینه های خود قرار می دهد، مداد نیفتد. در حقیقت پوست سینه روی بافت شکمی قرار گیرد. در برخی موارد می توان جراحی کوچک کردن نوک سینه انجام گیرد.

فواید انجام لیفت سینه

حتی در مواقعی سینه ها حجیم و سنگین نیستند اما دارای افتادگی شدید هستند معمولا شاهد بروز چند علامت بارز در بانوانی که با این مشکل مواجه هستند،هستیم مانند:

  • سردرد های مزمن و آزاردهنده ای که هیچ وقت علت مشخصی برای آنها پیدا نمی شود.
  • درد های کمربند شانه و شانه درد های مزمن
  • زخم هایی که وسط یا زیر سینه به وجود می آیند
  • شیار دار شدن و عمیق شدن ناحیه زیر سوتین
  • بی حسی یا گزگز و مور مور شدن انگشتهای دست
  • همه ی این ها نشان دهنده این است که فشاری بر روی کمربند شانه ای یا ستون فقرات همچنین عضلات ناحیه پشت وجود دارد که به مرور زمان باعث آسیب دیدگی خواهد شد. درمان قطعی برای رفع این مشکل اصلاح این بزرگی و افتادگی سینه است. به وضوح دیده شده است که این جراحی موجب تغییر کیفیت زندگی اغلب این بیماران می شود و در اکثر موارد با رضایت بالای آن ها همراه است.

همچنین با ماستوپکسی از انجام جراحی های بی مورد، که به دلیل تشخیص نادرستی که هنگام بروزعلائم مختلف مانند گزگز و مورومور نوک انگشتان بر روی دست صورت می گیرد جلوگیری می شود. همچنین از بین بردن افتادگی و سنگینی سینه از مشکلاتی که ستون فقرات یا دیسک های گردن و پشتی تهدید می کند، جلوگیری می کند.

بهترین روش انجام لیفت سینه

لازم به ذکر است برای انجام جراحی لیفت سینه، مشخصات آناتومیک پستان ها و سلیقه ی بیمار در انتخاب نوع جراحی دخیل می باشند. جراح سینه با انجام معاینات پزشکی و با تکیه بر دانش و تجارب خود، بهترین روش و تکنیک لیفت سینه را انتخاب می نماید و نتایج ارزیابی های خود را در طول جلسات مشاوره در اختیار بیمار قرار می دهد. در حقیقت شکلی حدودی از سینه ها برای بعد از جراحی را به بیمار توضیح می دهد.

اقدامات پیش از انجام عمل لیفت سینه

ابتدا پزشک به بررسی سوابق پزشکی بیمار می پردازد. همچنین یکسری آزمایشات مانند ماموگرافی و سونوگرافی انجام می گیرند تا از سلامت سینه ها اطمینان حاصل شود. هم چنین هر گونه داروی مصرفی توسط بیمار، ( از جمله داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ایبوپروفن و داروهای گیاهی و برخی ویتامین ها ) باید بررسی شود. پزشک هم چنین به معاینه بالینی و فیزیکی سینه ها می پردازد تا مواردی مانند اندازه سینه و وضعیت نوک سینه و هاله قهوه ای رنگ اطراف آن مشخص شود.

از دیگر مواردی که باید بررسی شود، پوست سینه است.

برخی اقداماتی که پیش از جراحی باید از سوی بیمار رعایت شوند، عبارتند از:

  • انجام تست ماموگرافی تا هر گونه مشکل در بافت سینه مشخص شود.
  • انجام سونوگرافی و بررسی های بیشتر در صورت نیاز.
  • عدم مصرف داروهای خاص مانند آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، چرا که احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی زیرا در روند ترمیم بعد از جراحی اختلال ایجاد می کنند.
  • داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل، که به حفظ وزن بدنی ایده آل نیز کمک می کند.
  • کنار گذاشتن مصرف سیگار و دخانیات. چرا که روند بهبود را به تاخیر می اندازند.

اقدامات و مراقبت های بعد از لیفت سینه

بعد از جراحی لیفت سینه، پانسمانی بر روی سینه قرار داده می شود. ممکن است از لوله های ظریف و کوچک در جمع آوری مایعات و ترشحات برش ها و بخیه ها استفاده شود. این لوله های درین یا تخلیه برای چند روز اول بعد از جراحی به کار می روند و به صلاحدید پزشک خارج می شوند.

معمولا سینه ها تا دو هفته بعد از جراحی متورم هستند. احتمال دارد نوک سینه و پوست اطراف آن برای مدتی بی حس باشد. ولی بعد از طی شدن دوران نقاهت این مورد رفع می شود و احساس ناحیه باز می گردد.

در صورت بروز درد، می توانید داروهای تجویز شده از سوی پزشک را مصرف کنید.

انجام فعالیت هایی مانند کش آمدن، خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین برای مدتی ممنوع است. از وارد آمدن فشار به سینه ها باید خودداری شود. به هیچ عنوان نباید ورزش های سنگین انجام داد. داشتن رابطه جنسی به مدت یک تا دو هفته ممنوع می باشد. زمان کشیدن بخیه ها از سوی پزشک تعیین خواهد شد.

در طول طی شدن دوره نقاهت و بهبودی، از تماس سینه ها با نور خورشید اجتناب کنید. زیرا آفتاب به دلیل تولید ملانین در پوست باعث می شود که جای بخیه یا اسکارها تیره تر شوند و این مورد به هیچ وجه ظاهر خوبی ندارد.

هزینه جراحی لیفت سینه

هزینه جراحی لیفت سینه بستگی به دستمزد جراح، نوع بیمارستان و یا کلینیک و موارد دیگر دارد. در برخی موارد نیاز است که همراه با جراحی لیفت سینه جراحی پروتز سینه هم انجام گیرد. در این موارد هزینه جراحی بالاتر می رود. این جراحی ماهیت زیبایی دارد بنابراین هزینه های آن را سازمان بیمه تحت پوشش قرار نمی دهد.

همچنین تکنیکی که برای جراحی لیفت سینه به کار برده می شود، در تعیین هزینه این جراحی موثر است. برای مثال برخی بیماران شلی و افتادگی اندکی دارند که تنها نیاز به مینی لیفت است. در حالی که برخی دیگر سینه های به شدت افتاده ای دارند که نیاز به کار کردن بیشتر بر روی سینه هاست.

بنابراین بهتر است که در این مورد با جراح سینه خود مشورت کنید تا هزینه دقیق براورد شود.
هزینه های دیگری که برای جراحی لیفت سینه، در نظر گرفته می شود شامل هزینه بیهوشی، هزینه کرم ها و لوسیون های مورد استفاده بعد از جراحی و هزینه های جانبی دیگری است که همگی توسط تیم جراحی به بیمار گفته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر مهدی آریانا

دکتر مهدی آریانا جراح سینه و شکم | بورد تخصص جراحی | فلوشیب فوق تخصصی جراحی پستان عضو هیئت علمی دانشگاه و از معدود جراحان صاحب سبک جراحی ژنیکوماستی در دنیا با بیش از 15سال سابقه و هزاران جراحی موفق

اطلاعات تماس
  • 021223***** - ۰۹۳۶۹۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی